ADSIZ 2. Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Advertisements

Öğretim Görevlisi: Hasan Avcıoğlu Doç. Dr. Gönül Akçamete
Barış Sezer, Doç. Dr. Deniz Deryakulu
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
PSİKOLOJİDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Araştırma Projesi Sunumu Danışman
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMUNA BAĞLI SAĞLIK ÇALIŞANLARININ İDARİ VE YÖNETİCİ PERSONELİNİN ATAMA VE TERFİ KRİTERLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (MERSİN.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
Üniversite öğrencilerinin video oyunlarına olan alışkanlıkları
GRUP DEM Durna Özer Esma Aydınoğlu Merve Yurttaş
FSM Feyza TOKER Sümeyye DUMAN Maide GÖKER. OKULÖNCESİ EĞİTİM ALAN ve ALMAYAN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BECERİ DÜZEYLERİ.
PSİKOLOJİ BÖLÜMÜNÜN DOKUZ ALT ALANINA YÖNELİK İLGİ ÖLÇEĞİ
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖĞRETMENLERİN STRES DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
Ölçme ve Değerlendirme
T - Testi Bağımsız örneklem t – Testi, bir birinden farklı örneklemlerin ölçülen ortalaması ile tahmin edilen ya da bilinen ortalamasının karşılaştırtırılmasında.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
SERVQUAL BEKLENTİ ANKETİNDE GEÇMİŞ DENEYİM SORGULANMALI MIDIR?

Bölüm Dili İngilizce ve Türkçe Olan Öğrencilerin İnternet Ortamında İngilizce Kullanma Alışkanlıkları ve Tutumları.
MELİKŞAH ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUKLARI KİTAP MİKTARI İLE KİTAP TÜRÜNÜN AKADEMİK BAŞARI ÜSTÜNE ETKİSİ NUTELLA ESRA SİVAS HABİBE NUR AMARATLICAN.
Grup Kaygısızlar Fevzi Yeni Ahmet Karamermer. LİTERATÜR Melikşah Üniversitesi orta anadoluda olduğu için bu çevredeki öğrenciler genelde üniversite hayatında.
Grup Adı: ZAMBAK Sümeyra Nur Beştepe Merve Okandan
Araştırma Başlığı: Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Kalite Seviyelerinin Sağlık Durumlarına Göre İncelenmesi.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
Grup Adı : CANİKOLAR Grup Üyeleri : Eda DENLİ Rabiye Merve HAYRAN
Araştırmanın Konusu Melikşah Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Yaşlı Bireylere Karşı Tutumları ve Onlar ile Birlikte Yaşama Düşünceleri.
LUCID GRUBU Ekim YAPAR Hilal Nur CAN. ROMANTİK İLİŞKİLERDE KALIP YARGILARIN İLİŞKİ İSTİKRARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ.
Grup adı: Çift dikiş. Grup Üyeleri: Mert Özbay Burcu Eren.
Benlik Saygısı ve Akademik Başarı arasındaki ilişki
EVC İ L HAYVAN BESLEMEN İ N YET İŞ K İ NLERDE DEPRESYON DÜZEY İ İ LE İ L İŞ K İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
AROMAT İ K KEK İ K YA Ğ I KOKUSUNUN DERS TUTUMU ÜZER İ NE ETK İ S İ N İ N İ NCELENMES İ.
Grup 101 Berat Duman Salih Yartunç.   Bu çalışmanın temel amacı Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri, kaygı duyarlılıkları ve.
GRUP ADI LAST SEEN.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞ KULLANIM DÜZEYİYLE YALNIZLIK DÜZEYİ ARASINDAKİİLİŞKİ MİNYONLAR MERVE ÜÇOK SELMA DURU.
KafaDark Özge Eymur Aşkın Mezgitli
MOR FETHİYE ALATAŞ MAHAMAT MAHAMAT MOUSTAPHA. ÜNİRVESİTE ÖĞRENCİLERİNİN STRESLE BAŞA ÇIKMA STİLLERİ İLE POZİTİF VE NEGATİF DUYGU ARASINDAKİ İLİŞKİ.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
Grup Tek Burcu Ketencioğlu
Öğrencilerin Utangaçlık Düzeylerinin Benlik Saygılarına Etkisi
YURTTA KALAN ÖĞRENCİLERİN KAYGI DÜZEYİNİN DEPRESYONA ETKİSİ NEDİR ?
Grup adı : Şizoid grup üyeleri : Barış POLATTAĞ, Emine serap YILMAZ problem cümlesi: Melikşah Üniversitesi öğrencilerinin bağlanma stillerinin bazı değişkenlere.
Lisede okuyan öğrencilerin Bağlanma stilinin cinsiyete göre incelenmesi.
Adem Göleç Doç.Dr. Katılımcılar: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Senato Üyeleri 2015 KTMÜ ÖSYM Sınavı Aday Değerlendirme Anketi Sonuçları.
Figen ŞENGÜL 1, Gülşah SEYDAOĞLU 2 Çukurova Üniversitesi, (1) Adana Sağlık Yüksek Okulu, (2)Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD Hemşirelik Eğitim Modellerinin.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
İstatistiksel Analizler
Kadınlarda iç grup yanlılığı ve iç grup yanlılığının demografik değişkenlere göre incelenmesi H.Halil Babacan1, Aleyna Nur Kaş1, Ömer Demir1, Tuğçe Erdoğru1,
Araş. Gör. Meryem Berrin BULUT ve Doç. Dr. Nuri BALOĞLU
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
GÜNEŞTEN KORUNMA DAVRANIŞ ÖLÇEĞİNİN TÜRK ADÖLESAN TOPLUMUNDA GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİLİĞİ Özcan Aygün1, Ayşe Ergün2 1 Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü, Adapazarı-SAKARYA.
CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
ÇALIŞAN ve ÖĞRENCİ MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI SONUÇLARI Ocak, 2009
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Ezel Nur KORUR1 Erman ÖNCÜ2
Deniz Tekin Ersan Şükran Alan
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans

1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Anket ve Likert Ölçekler
Sunum transkripti:

ADSIZ 2

Grup Üyeleri  Nurmelek NURLU  Gülten TAFLIO Ğ LU

Üniversite Ö ğ rencilerinin Sınıflarına Göre İ ş Hayatına Atılmalarına Yönelik Kaygı Düzeylerinin İ ncelenmesi

H İ POTEZ Üniversite ö ğ rencilerinin iş hayatına atılmalarına yönelik kaygı düzeyleri, üniversite ö ğ rencilerinin sınıflarına göre farklılık gösterir. Dördüncü sınıftaki ö ğ rencilerin kaygı düzeyi, birinci sınıftaki ö ğ rencilerin kaygı düzeyinden yüksek olaca ğ ı tahmin edilmektedir.

Bu konuyla ilgili daha önce yapılmış benzer araştırmalar  Ortaö ğ retim Sosyal Alanlar Ö ğ retmenli ğ i Tezsiz Yüksek Lisans Ö ğ rencilerinin Ö ğ retmenlik Mesle ğ ine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları Ve Akademik Güdülenme Düzeyleri adlı araştırmada Ö ğ retmen Adayı Kaygı Ölçe ğ i kullanılmıştır.  Sa ğ lık Yüksekokulu Son Sınıf Ö ğ rencilerinin İ ş Bulma Endişeleri ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi  Ö ğ retmen Adaylarının Ö ğ retmen İ stihdamı ve Mesleki  Geleceklerine İ lişkin Görüşleri

Örneklem Bu araştırmanın çalışma grubu Melikşah Üniversitesi ö ğ rencilerinden 115 kişi tarafından oluşturulmuştur. Araştırmada sınıflara göre kişi da ğ ılımı aşa ğ ıdaki gibidir. 1.sınıf27 2.sınıf33 3.sınıf30 4.sınıf25

Veri toplama aracı Araştırmada veriler oluşturulurken Cabı ve Yalçınalp (2009) ‘ın çalışması temel alınarak geliştirilen mesleki kaygı ölçe ğ inden yararlanılmıştır. Sorular iletişim merkezli, görev merkezli, ben merkezli olmak üzere kategorileştirilmiştir. Görev merkezli kaygı kategorisi mesleki yetersizlik alt kategorisinde, ben merkezli kategori ise atama, iş yaşantısı, ekonomik, mesleki kabul, çevre ve kişisel-mesleki kaygılar olmak üzere 6 alt kategoride tanımlanmıştır. Bu kategoriler dikkate alınarak 41 kaygı maddesi yazılmıştır.

Veri toplama aracı Ölçe ğ in başına demografik bilgiler olarak yaş, cinsiyet, sınıf, mezun oldu ğ u lise, ailenin gelir düzeyi, annenin e ğ itim durumu, babanın e ğ itim durumu eklenmiştir. Ölçek 5’li likert formatında( 1=kaygılanmıyorum 2=çok az kaygılanıyorum 3=kısmen kaygılanıyorum 4=oldukça kaygılanıyorum 5=çok kaygılanıyorum) derecelendirmiştir.

Veri toplama süreci Ölçek Melikşah Üniversitesi ö ğ rencilerinden 115 kişiye random olarak uygulanmıştır.

Pilot uygulama Araştırmamızın pilot uygulaması Melikşah Üniversitesinden 50 kişiye uygulanmıştır. Ölçe ğ i de ğ erlendirme formu oluşturulup kişilere ölçe ğ i nasıl bulduklarını, eksik olan yanlarının olup olmadıklarını, mesle ğ e yönelik kaygılara ilişkin başka neler sorulabilece ğ ini sorduk. Bu formdan aldı ğ ımız cevaplar do ğ rultusunda hazırladı ğ ımız ölçekte bazı de ğ işiklikler yaptık.

Geçerlik ve güvenirlik sonuçları Reliability Statistics Cronbach's Alpha N of Items,95641 Cronbach’s Alpha sonucu,956 çıktı ğ ı için ölçe ğ in güvenirli ğ i yüksektir.

Kapsam Geçerlili ğ i ; Cabı ve Yalçınalp (2009) ‘ın çalışması temel alınarak geliştirilen mesleki kaygı ölçe ğ inde yer alan maddeler ve ölçe ğ in başında yer alan yönergeler üzerindeki görüşlerini almak üzere psikoloji ve e ğ itim bilimlerinde çalışan 7 uzmanın ve 25 ö ğ retmen adayının görüşlerine sunulmuştur.

Yapı Geçerli ğ i; Geliştirilmiş olan mesleki kaygı ölçe ğ inin yapı geçerli ğ i faktör analizi ile incelenmiştir.Ölçekte KMO de ğ eri 0.92 olarak elde edilmiştir.bu sonuca göre elde edilen verilerin faktör analizi için uygun oldu ğ u söylenebilir.Ayrıca Bartlett testi sonucuda da ğ ılımın normal da ğ ılıma yakın oldu ğ u ve verilerin faktör analizi için uygun oldu ğ unu belirtmektedir.

Veri Analizi Cinsiyet Da ğ ılımı cinsiyetNMean kaygı_puanları kadın62116,5968 erkek53110,7170

Kişilerin Sınıf Da ğ ılımı FrequencyPercent Valid 1.sınıf2723,5 2.sınıf3328,7 3.sınıf3026,1 4.sınıf2521,7 Total115100,0

Kişilerin Fakülte Da ğ ılımı Frequenc y Percent Valid fen edebiyat3127,0 sa ğ lık bilimleri 32,6 hukuk97,8 mühendislik mimarlık 4539,1 iktisadi idari bilimler 2723,5 Total115100,0

NMeanSig. F 1.sınıf27112,1852,896,200 2.sınıf33116, sınıf30111, sınıf25116,4000 Total115113,8870 Tablo incelendi ğ inde mesleki kaygı açısından sırasıyla en yüksek puan ortalamasının 4. sınıfların, buna en yakın 2. sınıfların, ardından 1. sınıf ve 3. sınıfların geldi ğ i görülmektedir. Sınıflara göre mesleki kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olup olmadı ğ ını incelemek amacıyla ANOVA testi yapılmıştır. Katılımcıların sınıflarına göre mesleki kaygı kaygı düzeyleri arasında hesaplanan F de ğ erine göre (F=,200 p>,05) anlamlı bir farklılık yoktur.

cinsiyetNMeanSig kaygı_puanla rı kadın62116,5968,331 erkek53110,7170 Grupların puan ortalamaları arasındaki mesleki kaygı düzeyleri ile cinsiyetleri arasında fark olup olmadı ğ ını belirlemek amacıyla yapılan t testi sonuçlarına göre(,977 p>,05) gruplar arasında anlamlı bir farklılık yoktur.

NMeanSig.F fen edebiyat31114,7419,769,455 sa ğ lık bilimleri 3108,0000 hukuk9115,2222 mühendislik mimarlık 45109,7556 iktisadi idari bilimler 27120,0000 Total115113,8870 Tablo incelendi ğ inde mesleki kaygı açısından sırasıyla en yüksek puan ortalamasının iktisadi idari bilimler fakültesinin, bunu takiben hukuk fakültesinin, ardından fen edebiyat fakültesinin, mühendislik mimarlık ve sa ğ lık bilimleri fakültesinin oldu ğ u görülmektedir. Kişilerin fakültelerine göre mesleki kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olup olmadı ğ ını incelemek amacıyla ANOVA testi yapılmıştır. Katılımcıların fakültelerine göre mesleki kaygı kaygı düzeyleri arasında hesaplanan F de ğ erine göre (F=,,455 p>,05) anlamlı bir farklılık yoktur.

NMeanFSig. düşük5110,2000,070,932 orta89114,4607 yüksek21112,3333 Total115113,8870 Tablo incelendi ğ inde mesleki kaygı açısından sırasıyla en yüksek puan ortalamasının gelir düzeyi orta olanlar, ardından gelir düzeyi yüksek olanlar ve en düşük gelir düzeyi düşük olanların aldı ğ ı görülmektedir. Kişilerin ailelerinin gelir düzeyine göre mesleki kaygı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma olup olmadı ğ ını incelemek amacıyla ANOVA testi yapılmıştır. Katılımcıların ailelerinin gelir düzeylerine göre mesleki kaygı kaygı düzeyleri arasında hesaplanan F de ğ erine göre (F=,,070 p>,05) anlamlı bir farklılık yoktur

Sonuç ve De ğ erlendirme Yapılan testler ve bulgular sonucunda hipotezimiz desteklenmemiş olup, üniversite ö ğ rencilerinin sınıfları ile mesleki kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Buna ek olarak cinsiyet, fakülte, ailenin e ğ itim durumu gibi de ğ işkenler ile mesleki kaygı düzeyi arasında da istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.