4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI SEMİNERİNE
Advertisements

ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
Şekil: Temel İletişim Süreci
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
İLETİŞİM E T K İ L İ İ L E T İ Ş İ M İletişim aslında bir ETKİLEŞİMDİR. Dr. Ahmet FİDAN BA. Ü. ÖĞR. GÖR.
SOSYAL BİLGİLER 7.SINIF KONU: İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM.
İLETİŞİM MODELLERİ.
İ L E T İ Ş İ M Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İletişimde Süreç Yaklaşımı
İLETİŞİM Varlıkların kendi aralarında anlaşmak için oluşturdukları simgeler sistemine denir. Gergin ortamlarda, kişilerin sağlıklı ve olumlu düşünmesi.
ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
İŞ HAYATINDA ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
Sözlükte "iletişim" ne demek?
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ŞSG Y.B.O Rehberlik Servisi
Aile İçi İletişim.
AİLE TUTUMLARI.
ETKİLİ İLETİŞİM.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İletişim.
HAZIRLAYAN: YILDIZ GÖKALP
1 Sağlık SlaytlarıSağlık Slaytları Sağlık Slaytları
Sosyal Bilgiler İletişim
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM VE İLETİŞİMİN ÖĞELELERİ Yrd. Doç. Dr. Bahadır KÖKSALAN
HEKİM-HASTA İLETİŞİMİ : Giriş
YETERLİK VE MODÜL TABLOSU
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
İLETİŞİM.
ILETISIM BECERILERININ GELISIMI Banu Hueck. ÖGRETMEN-ÖGRENCI ILISKISI Ögretme bir kisi tarafindan gerceklestirilirken ögrenme bir baskasinda olusur Bu.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
İLETİŞİM.
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞR.GÖR. ALİ OSMAN GÖKCAN
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
SINIF İÇİ İLETİŞİM VE ETKİLEŞİM
DERS:Sosyal Bilgiler KONU:İletişim 1.HAFTA
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Gökçe Erinç Büyükşengür
OKUL AİLE İŞ BİRLİĞİ TANIM-KAPSAM-ÖNEM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM AYŞE NEZAHAT KURUKAHVECİ İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İLETİŞİM NEDİR??.
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM

İletişim nedir? İletişim, insanların bilgi,duygu ve düşüncelerini çeşitli yollarla başkalarına iletmektir.

1.İletişimin temel koşulları ve ögeleri İnsanlar gerek günlük gerekse iş hayatlarında sürekli birbirleriyle iletişim kurarlar.

İletişimin gerçekleşmesinde bazı ögelere gereksinim vardır.Bunlar: -KAYNAK -MESAJ -KANAL -ALICI -GERİ BİLDİRİMDİR

a.kaynak Kaynak mesajı oluşturan ve bir kanal ile hedef kitleye ulaştıran birimdir.Etkileyici bir iletişimden söz edebilmek için kaynağın güvenilir olması gerekir.Kaynak güvenilir olduğunda alıcının mesajı benimsemesi kolaylaşır.

b.mesaj Mesaj,kaynak ile alıcı arasındaki ilişkiyi sağlayan öğedir.Harf,rakam ,ses,ses tonu,yüz anlatımı , her çeşit görsel ve işitsel anlatımlar ,dokunma,kaynağın alıcıya gönderdiği duygu,düşünce ve davranışların kodlanmış halidir .

c.kanal İletinin göndericiden alıcıya ulaştığı yol veya araçtır.İletişimde gönderici iletisini alıcıya söz,yazı,rakam gibi belli araçlar yardımıyla aktarılır.konuşmada kanal sözdür.

ç. alıcı Mesajın ulaşması istenen kişi ya da gruplardır.

d.Geri bildirim(dönüt) Geri bildirim, iletişim sürecinin son aşamasıdır.Alıcının mesaja verdiği cevaplarak tanımlanır.Geri bildirimle ve- rilmek istenilen mesajın anlaşılıp anlaşılmadığı değerle- nir.

2.İletişimin sınıflandırması Kişiler arası iletişim sözlü ve sözsüz iletişim olarak iki sekilde sınıflanır.

a.Sözlü iletişim Sözlü iletişim ,dile dayalı ve dil ötesi olarak iki gruba ay- rılmaktadır.Dile dayalı iletişim;duygu,düşünce ve bil- gilerin sözcüklerle aktarılmasıdır. Konuşmalar ve Mektuplar buna örnektir. Dil ötesi iletişim ise sese daya- lı ama sözcükleri içermeyen ögelerdir. Duraksamalar, sesin tonu, konuşma hızı, esneme, gülme, ağlama gibi ögelerde buna örnektir.

b. Sözsüz İletişim Sözsüz iletişim, sözlü iletişimi destekleyen, kişinin gerçek duygu ve düşüncelerine ilişkin mesajlar veren mimik ve jestlerden oluşur. Kişiler arası ilişkilerde iletişimin % 65’ine yakın bölümünü sözsüz iletişim oluşturmaktadır. Sözsüz iletişim; göz ilişkisi, yüz ifadesi, vucudun duruşu, kılık kıyafet, mekan kullanımı, dokunma, el kol ve bacakların duruşu ve oturuş biçimi ile gerçekleştirilir.

3. İletişimi Etkileyen Engeller İletişimi etkileyen çeşitli engeller vardır.Bunlardan bazıları şunlardır: Emir vermek, yönlendirmek Uyarmak, gözdağı vermek Ders ve öğüt vermek Çözüm önerisi getirmek Nutuk çekmek Yargılamak, eleştirmek, suçlamak Övmek Alay etmek Soru sormak, sınamak, sorgulamak Oyalamak, konuyu saptırmak

Kişiler arasında iletişim oldukça karmaşık ve zordur Kişiler arasında iletişim oldukça karmaşık ve zordur. Toplumsal yapıya bakıldığında sağlıklı olmayan iletişim modelleri ile karşı karşıya kalınabilmektedir. Küçük yaşlardan itibaren yaşanan olumsuzluklar güvensizliğe neden olmakta ve kişinin açık iletişime geçmesini engellemektedir.Genellikle gerek ailede gerekse okulda otoriteye ve ödül-ceza sistemine dayalı bir yapı mevcuttur.Bu durum bireylerde olumsuz davranışların oluşmasına yol açmaktadır. Kişilerin duygu ve düşüncelerine şekilde ifade ettikleri, hangi sözcükleri seçtikleri ya da nasıl söyledikleri iletişimde önemli bir etkiye sahiptir.

4.Gençlerle iletişim kurmanın önemi Etkili iletişim kurmanın özellikle gençlerin sosyalleşmesi acısından önemi büyüktür. Gencin aile,okul ve akranlarıyla iyi iletişim içinde olması hem başarısı hem de sosyalleşmesi yönünden önemlidir. Aile bireylerinin aralarında kuracakları iletişim paylaşma ve bütünleşmeyi hedeflemelidir.

Sağlıklı iletişim kurabilmek için gençlere olumlu duygu ve düşüncelerle yaklaşılmalıdır. Duygu ve düşüncelerin ifadesinde pozitiflerin fazla olması gencin iyi davranışlar kazanması ve etkili etkili iletişim kurmasını sağlar. Eğer aile içinde olumsuz tutum ve davranışlar on plandaysa gençlerde savunmacı bir iletişim ortaya çıkmaktadır.

Bununla birlikte okulda yönetici ve öğretmenlerin olumlu yaklaşımı,gencin akranları ile iyi ilişkiler içinde olması etkili iletişim kurulmasına olanak sağlar. Etkili ve iyi bir iletişim gencin huzurlu, başarılı, sabırlı, kaygısız, güvenli, sorumluluğunu bilen, duygu ve düşüncelerini açıklayabilen, eleştirilere açık, sorunlara çözüm getirebilen bireyler olarak yetişmesini sağlar.

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM

SON HALİL CAN AYHAN 9/D 567