Kolukısa Anadolu Lisesi Öğrenci;Nisa Bağdatlı Öğretmen; Esra Çiftçi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Güvenli İnternet Kullanımı
Hitabetin 10 Altın Kuralı
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
Zor insanla başa çıkma yolları
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
KABUL EDEMEM.
DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
Dosya, Klasör ve Sürücüler
ÇÖZÜM MERDİVENİ Kazanım: *Etkili sorun çözme basamaklarını kullanır.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
İnternette Güvenlik. Güvenlik O Günlük hayatta tanımadığınız kişilerle konuşmak, onlara kendiniz ve aileniz hakkında bilgi vermek, onlardan yiyecek içecek.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
HOŞGELDİNİZ.
ENGLISH CLUB. Samuel Johnson der ki: ‘Bilgi iki çeşittir: -Konuyu bilmek -O konuyu nereden öğreneceğini bilmek.
Mustafa bilge 2/d sınıf öğrt.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MEB TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ İNGİLİZCE PROJE SINIFLARI İngilizce Proje sınıflarının temel hedefi; Öğrencilerimizin mezun olduklarında.
DÜZCE ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi Seyhan ÖZCAN Okul Psikolojik Danışmanı “VERİMLİ” ÇALIŞIYOR MUYUZ? 2014.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI.
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi

Dosya, Klasör ve Sürücüler
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
Dosya, Klasör ve Sürücüler
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
Dosya, Klasör ve Sürücüler
İNTERNET ÇOK GENİŞ BİR ALAN
İnternet Okur Yazarlığı
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
3.GRUP SEVİLLA/İSPANYA GRUBU. Soru 1: Projedeki amaçlarınıza ulaşabildiniz mi? Proje amaçlarınıza hangi faaliyetleri yaparak ulaştınız? Proje amaçlarınızda.
HOŞGELDİNİZ .
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EYLÜL DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
Zekâ Oyunları.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Dosya, Klasör ve Sürücüler
AİLEMİZDEKİ AFACAN : İNTERNET
Dil Gelişimi Dil, sözlü ve yazılı göstergelerden oluşan ve insanları diğer canlı türlerinden ayırt ettiği öne sürülen simgesel bir iletişim sistemidir.
Dosya Yönetimi Dosya ve Klasörler.
İNTERNETİN BİLİNÇLİ VE GÜVENLİ KULLANIMI
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SAVUR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
AMACIMIZ Hazırladığımız oyunla günlük hayatta kullandığımız yabancı sözcükler konusunda farkındalık oluşturup farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

Kolukısa Anadolu Lisesi Öğrenci;Nisa Bağdatlı Öğretmen; Esra Çiftçi Konuşuyoruz Projesi Kolukısa Anadolu Lisesi Öğrenci;Nisa Bağdatlı Öğretmen; Esra Çiftçi

Senelerce okullarda yabancı dil eğitimi almamıza rağmen neden hala konuşamıyoruz?

Bu soruların cevabı çok açık Bu soruların cevabı çok açık. Bizlere okulda bu bilgi sadece sunulabiliyor. Oysa insan günlük hayatında uyguladığı şeyi öğrenir. Kullanılmayan bilgi unutulur.

Neden? Özellikle yabancı dil eğitiminde yaşayarak öğrenmek çok önemlidir. Yeni doğan bir çocuk dil öğrenirken ailesi ona gramer öğretmez. Çocuk duyduklarını algılar ve uygular. Bu sayede konuşabilir o dili. Tabi ki gramer bilmek önemlidir ama konuşurken sadece gramer bilmek yeterli olmaz.

Örneğin: Bizlere “What is your name?” dendiğinde, “Bekleyin düşünüyorum “What:Ne, your: senin, is yardımcıydı. Durun toparlayacağım. simple prensent ile sordunuz değil mi?” diye söylemeyiz. Zaten böyle bir şey düşünene kadar karşımızdaki insan kalkıp gider.

Yani; Biri bize “What is your name?” dediğinde biz bunu daha önce çok kez kullandığımız için “My name is …” diye cevap veririz; ama bunu söylememiz o dili bilmemiz için yetmez. Dilin tüm kelimeleri için bu teknik gerekir. Kulak aşinalığı kazandığımız kelimeleri kullanırız. Ve kulak aşinalığı ile dili konuşmayı öğrenmek daha kolay ve eğlencelidir.

Ve… Tabiki her öğrencinin yabancı bir ülkeye gidip ülkenin dilini öğrenmek için kulak aşinalığı kazanmaya imkanı yoktur.Bu eğitimde fırsat eşitliğini önleyen bir sorundur. İmkanı olan öğrenciler için ise bir vakit kaybı değil midir sizce? Çocukken yabancı dili konuşabilecekken bunu okul bittikten sonraki sürece itecekler.

Projenin Amacı; Artık bilgisayar çağında yaşadığımıza göre kulak aşinalığı kazanmak için yurt dışına gitmeye gerek yok. Bu proje ile yabancı dil konuşmayı artık okulda öğreneceğiz. Bu proje ile her öğrenci yabancı bir dili akıcı olarak konuşabilme yeteneği kazanacak.

teknoloji

Konuşuyoruz Projesi Yöntemi Bu projede her okul yabancı ülkedeki başka bir okul ile eşleşecek. Ve bu okullardaki her öğrenci yabancı bir öğrenci ile her öğretmen yabancı bir öğretmen ile eşleşecek. Dersler gramer ve konuşma olarak iki kategoride işlenecek. Gramer normal olarak şu anki gibi işlenecek; fakat projemizi ilgilendiren konuşma kategorisi.

Konuşma Kategorisi Eşleşen öğrencilere sistem tarafından bir konu verilecek. Ve tüm bu iletişim internet ortamından sağlanacak. Verilen konularda öğrenciler kelime oyunları oynayacak tartışmalar yapacak ve yazılar yazacak. Sesli olarak görüşüp telaffuzlarını düzeltecekler. Konunun verildiği ayın sonunda öğretmen konuşma değerlendirmesini bu çalışmalara bakarak yapacak.

Konuşma Kategorisi Her öğrenciye sistem tarafından verilen bir şifre olacak ve öğrenciler isimlerini kendileri belirleyebilecek. Sistem içerisindeki tüm konuşmalar kayıt altında olacağından argo sözcüklere ya da projenin istismar edilmesine izin verilmeyecek.

Proje Her öğrenciye öğretmeni tarafından bir hedef konacak ve öğrenci gösterdiği uğraşı sistem tarafından görebilecek. Sistem başında geçirdiği vakit, konuştukları, yazdıkları ve sesleri kayıt altında olacak. Öğretmen bu kayıtlardan yola çıkarak öğrenciye not verecek.

Proje Her şeyin kayıt altında oluşunun ortamı sohbet tadından uzaklaştıracağı düşünülse de durum böyle olmayacaktır. Çünkü öğrenciye verilecek konular günlük hayattan seçilecek konulardır.

Proje Karşı taraftaki öğrenci aynı çabayı gösteremeyebilir. Bu durum sizin konuşma eğitiminizi kötü etkileyecektir. Bunun önlenmesi için böyle bir durumla karşılaştığınızda öğretmeninizle görüşeceksiniz. Ve öğretmeniniz öğrenciyi kendi sisteminde öğrencinin öğretmenine şikayet edecek.

Proje Öğrenci hala aynı tutumu sergilemeye devam ederse başka bir öğrenci ile eşleşeceksiniz. Ve ikinci şikayette karşıdaki öğrencinin not ortalaması düşecek. Çünkü sizin öğretmeninizin karşıdaki öğrenciyi de gözetmeye hakkı olacak.

Proje Bu projeden hem ülkemiz öğrencileri hem de yabancı öğrenciler faydalanmış olacak. Öğrenciler sistemin sunduğu forumlarda kendilerini yabancı dilde ifade edebilecek hatalarını görebilme şansı yakalayacak. Her okulun ayrı bir grubu ve her sınıfın ayrı bir grubu olacak bu gruplar karşı okullar ile de eşleşecek. Bu gruplarda öğrenciler kendi paylaşımlarını yapabilecekler.

Proje Öğrencinin paylaştığı yabancı metinleri ve ses dosyalarını yabancı dilde yorumlayabilecekler. Tartışma konularında öğrenciler dillerini daha da pratikleştirebilecek. Öğrenciler bu paylaşımları yaparken özgüven kazanabilecekler ve kendi sınıfının okulunun hatta şehrinin ve hatta ülkesinin eşleştiği yabancı ülke ile iletişim şansı kazanacak

Proje Bu öğrencilerin ufkunu açacak bir gelişmedir ve öğrenciler ileride sahip oldukları mesleği başka bir ülkede de yapabilecekler. Çünkü proje sayesinde dilin gramerini değil, o dili konuşmayı öğrenmiş olacaklar. Ayrıca proje ile öğrenciler farklı kültürleri de tanımış olacak.

Proje Sistem tarafından takip edilen en iyi öğrenciler ödüllendirilecek ve yurt dışında gezi şansı kazanacak.

Bu proje ile öğrenciler; Diyecekler…