CLARK L. HULL(1884-1952) İdeal bir öğrenme önerme ve teoremlerden kurulan mantıksal bir yapıya sahip olmalıdır. Öğrenme organizmanın ihtiyaçlarını karşılamak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
11. BÖLÜM BAĞLAŞIM KURAMI Yrd. Doç. Dr. M. Ertuğrul UÇAR.
Advertisements

ÖĞRENİM TÜRLERİ.
Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
ÖĞRENME KURAMLARI.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Program Geliştirmenim Psikolojik Temelleri S.28-34
SOSYAL BİLİŞSEL KURAM ALBERT BANDURA (1925-)
Davranışçı Öğrenme Kuramları
BİLİŞSEL AĞIRLIKLI DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM EDWARD C. TOLMAN ( )
Öğrenme ilkeleri Prof Dr Süheyla Ünal.
MOTİVASYON.
ÖĞRENME KURAMLARI.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
I.BÖLÜM Davranışçı Öğrenme Kuramı II. BÖLÜM A-Klasik Koşullanma
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
ÖĞRENMENİN DOĞASI.
Yrd.Doç.Dr.Nurten SARGIN Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi
EDİMSEL (OPERANT) KOŞULLANMA
Edward Lee Thorndike ( )
SİSTEMATİK YAKLAŞIM KURAMI VE HULL
Felsefe-Bilim İlişkisi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
MERHABA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRENME KURAMLARI DAVRANIŞÇI ÖĞRENME BİLİŞSEL ÖĞRENME.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİMİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
EDİMSEL KOŞULLANMA (Burrhus Frederic Skinner)
Özlem Karaırmak & Ümit Sahranç
Edimsel Koşullanma.
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ EĞİTİM: Yaşam süresi boyunca istendik yönde davranış değiştirme ya da oluşturma sürecidir. ÖĞRETİM: Okullarda amaçlı, planlı, programlı.
ÖĞRENME KURAMLARI KLASİK KOŞULLAMA.
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
BÖLÜM 9 KOŞULLAMA TÜRLERİ Klasik Koşullama: Pavlov İsmi Tanıdık Geliyor mu? Hayvan öğrenmesi ve hayvan davranışı çalışmaları, temelde iki tür koşullamanın.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
Reaksiyon Zamanı.
Uyarılmışlık, Stres ve Kaygı
TANIMLAR PSİKOLOJİ: İnsan ve hayvan
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÖĞRENME.
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
Davranış Bilimleri Dersi 1. Hafta
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
ÖĞRENME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM 7 ÖĞRENMEDE DAVRANIŞÇI YAKLAŞIM.
UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTIRILMASI
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Öğrenme Psikolojisi Giriş.
ÖĞRENME.
BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI KURAMLAR
Öğrenmeye Bilişsel Yaklaşım
İp sayısı arttıkça kuvvet azalır.
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
MAN 353 Tüketici Davranışının Temelleri
ÖĞRENME VE TÜRLERİ Öğrenme; tekrar ve yaşantı sonucu davranışlarda meydana gelen oldukça kalıcı bir değişmedir. Mesela; sobadan eli yanan bir çocuğun.
BECERİ ÖĞRENİMİ.
Sunum transkripti:

CLARK L. HULL(1884-1952) İdeal bir öğrenme önerme ve teoremlerden kurulan mantıksal bir yapıya sahip olmalıdır. Öğrenme organizmanın ihtiyaçlarını karşılamak için çabalarının tür ve alanını genişletmesine izin veren bir araçtır. Thorndike’ın etki ilkesini oluşturan pekiştirme ilkesine dayanır. Bir uyarıcı-tepki ilişkisi ile beraber bir ihtiyaç azalıyorsa bu uyarıcı sonraki durumlarda aynı tepkiyi uyandırır.

HULL’UN ÖĞRENME KURAMI Uyarıcı-tepki bağlantısı pekiştirmenin fazla olması ile güçlenir. Koşullamanın devam etmesi ve pekiştirmenin kullanılması ile oluşan uyaran-tepki gücüne alışkanlık gücü adı verilir. Önceleri pekiştirilen uyarıcı-tepki eşleşmesi alışkanlık gücünü artırırken , bu etki zamanla azalır.

Uyarıcı izi Dış çevreden uyarıcının sinirleri uyarması sonucu uyarıcı ortamdan kalksa bile etkisinin sinir sisteminde devam etmesi durumuna uyarıcı izi denir. Dışsal uyarıcı 1 Uyarıcı kalıntısı 1 Dışsal uyarıcı 2 Uyarıcı kalıntısı 2 Uyarıcıların etkileşimi Davranış Dışsal uyarıcı 3 Uyarıcı kalıntısı 3 Bir davranış çoğunlukla bir çok uyarıcının etkileşimi sonucu oluşur.

Bu kuramın iki önemli kavramı vardır: 1. Alışkanlık kuvveti Alışkanlık uyarıcı ve tepki arasında gelişen kalıcı bir bağdır. Uyarıcının tepkiye her çağrışım yapmasında alışkanlık kuvvetlenir. 2. Dürtü azalması Çağrışım belli bir dürtü azalmasıyla birlikte olur. Dürtüde azalmanın meydana gelmesi ödül niteliği taşır. Pekiştirme yapıldıkça dürtü azalır ve sonraki pekiştirmeler ilki kadar etkili olmaz.

Önceki yaşantıların yeni meydana gelecek öğrenmelere transfer edilmesine genellenmiş alışkanlık gücü denir. Öğrenilmiş bir tepkinin istenen herhangi bir anda yapılma olasılığına reaksiyon gücü denir. Öğrenilmiş tepkinin meydana gelmesi için dürtünün ortaya çıkması ve alışkanlık gücünü harekete geçirmesi gerekir. U-T pekiştirilse bile dürtü olmadan öğrenilmiş davranış meydana gelmez. Örn: kedinin kapıyı açmayı öğrenmesi için aç olması gerekir. Aksi taktirde eğitilse de aç değilse kapıyı açmak için pedala basmaz.

Tepkide bulunma çalışmayı gerektirir, çalışmada yorgunluğa sebep olur Tepkide bulunma çalışmayı gerektirir, çalışmada yorgunluğa sebep olur. Yorgunluk ise organizmayı tepkide bulunmaktan alıkoyar. Buna Tepkisel engelleme denir. Öğrenilmiş tepkinin ortaya çıkmasını engelleyen faktörler bir durumdan diğerine değişim gösterir. Buna salınım etkisi denir. Pekiştirme miktarının artmasıyla performansın artması durumuna Crespi etkisi denir.