ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
her şeyin anlamı vardır
Advertisements

9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
ÖZEL DURUMLARDA İLETİŞİM DERSİ
İLETİŞİM ve DOĞRU ANLAŞILMA
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
AĞLAYAN HASTA İLE İLETİŞİM
HASTA VE YAKINLARI İLE İLETİŞİM
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
TEDAVİYİ RED EDEN HASTA İLE İLETİŞİM
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KONUŞMAYAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ KONUŞAN HASTA İLE İLETİŞİM SÜREKLİ İSTEKTE BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi.
KORUNMA POLİTİKALARI.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
This project is part of the International Climate Initiative. The Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety supports.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
Hamide AK Türkçe Öğretmenliği(İ.Ö)
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİK ve DENETİM
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD RALP.
ESNAF VE SANATKAR ODALARI TARAFINDAN YAPILABİLECEK EĞİTİM FAALİYETLERİ
OTİZM.
Devirme 9 Nisan 2017.
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ 4/3/ HTML HTML (Hyper Text Markup Language) internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir betik dilidir.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Kontrol Yapıları ve Döngüler
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Dersler 1.Hafta : Tanışma, Turunçgil Meyvelerinin Üretimi, İhracatı, İthalatı 2.Hafta : Turunçgillerin Tarihçesi, Dağılımı, Kullanımı,
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
MİMARLIK ve TIP: İKİ TEKHNÉ BİR ETHIK
İLK DERSTE NASIL DAVRANILMALIDIR? Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN.
BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
1 Yönetimin temelleri
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
CİNSEL İÇERİKLİ DAVRANIŞLARDA BULUNAN HASTA İLE İLETİŞİM
Kaleardı75. Yıl İlkokulu
TANIŞMA AD-SOYAD MEMLEKET MEZUN OLUNAN LİSE MEZUNİYET YILI
VERİTABANI YARATMA.
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Dersler 1.Hafta : Tanışma, Turunçgil Meyvelerinin Üretimi, İhracatı, İthalatı 2.Hafta : Turunçgillerin Tarihçesi, Dağılımı,
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
Oyun Analizi: Centipede
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
SINIFTAKİ DİSİPLİN HATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
1 Başvuran/Hasta ile görüşme yapma becerisi rehberi Prof. Dr.Hamit ACEMOĞLU Tıp Eğitimi AD.
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
ETKİLİ İLETİŞİM.
Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri Yrd. Doç. Dr
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Sunum transkripti:

ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM Yrd. Doç. Dr. Gülay TAŞDEMİR Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulu Psikiyatri Hemşireliği AB Dalı 10.04.2017

ÇOCUKLA İLETİŞİM Hemşirenin çocukla iletişim kurabilmesi için öncelikle çocuğun ailesiyle normal iletişim örüntülerini öğrenmesi gereklidir. Bunun için ebeveyn ve çocuk arasındaki etkileşimleri gözlemlemesi gereklidir. Ebeveynler çocuğun davranışlarını anlayıp, yorumlayabilmek için önemli bir kaynaktır. Hemşire mümkün olduğunca aileyi bakıma katmalıdır. 10.04.2017

Çocukla iletişime yönelik genel ilkeler; Saygılı ve güvenilir olduğunuzu gösterin Çocuğun yaşına uygun bir dil kullanın Çocuğun o anki durumuyla ilgili ihtiyaçlarını karşılayın Sözsüz iletişimi kullanın Çocuğun ihtiyaçlarını karşılarken dürüst ve tutarlı olun 10.04.2017

Çocuğa tanıdık gelebilecek objeler kullanın Çocuğun sözsüz olarak gösterdiği davranışları sözlü olarak ona yorumlayın İlişkiyi güçlendirmek için mizahı ve aktif dinlemeyi kullanın Konuşma yerine kullanılabilecek dolaylı iletişim tekniklerini kullanın (hikaye anlatma, oyun oynama, resim yapma gibi) 10.04.2017

Yaş gruplarına göre çocukla iletişim için anahtar noktalar 0-1 yaş arası Bebeklerle iletişim için özellikle dokunmak çok önemlidir Bakım verirken bebeğin ebeveynlerini kullanın, en azından birinin bebeğin yanında olmasını sağlayın Bebeğe gülümseyerek, yumuşak, alçak ses tonunda konuşarak, dokunarak yaklaşın. 10.04.2017

Temel bakım aktiviteleri için çocuğun kendi kelimelerini kullanın 1-3 yaş grubu Bu yaş grubundakilerin sınırlı sayıda sözcük dağarcığı vardır. Bu yüzden açık, anlaşılır açıklamalar yapın Temel bakım aktiviteleri için çocuğun kendi kelimelerini kullanın Çocuğa ismiyle hitap edin Çocuğun kendi otonomisini kullanabilmesini sağlayın Çocuğa kabullenici yaklaşın Çocuğun oyununa katılın, oyuncaklarını iletişim aracı olarak kullanın. 10.04.2017

Basit kelimeler kullanın, uzun açıklamalar yapmaktan kaçının 3-6 yaş grubu Basit kelimeler kullanın, uzun açıklamalar yapmaktan kaçının Uzak geleceği değil, şimdiye odaklanın, somut cümleler kurun İşlemi mümkün olduğunca çabuk sonlandırın, amacınızla ilgili açıklamalarda bulunun 10.04.2017

Oyunu kullanın. Gerektiğinde bebeğiyle, oyuncak ayısıyla konuşun Hayal gücünüzü kullanarak açıklamalarda bulunun (kuklalar, müzik, oyuncaklar) Oyunu kullanın. Gerektiğinde bebeğiyle, oyuncak ayısıyla konuşun Seçim yapmasını sağlayın 10.04.2017

Çocuğa durumla, tedaviyle, işlemle ilgili somut açıklamalar yapın 6-12 YAŞ GRUBU Çocuğa durumla, tedaviyle, işlemle ilgili somut açıklamalar yapın Açıklama yaparken duyusal bilgileri kullanın (alkolün kokusunu duyacaksın gibi) Mahremiyete saygı gösterin. 10.04.2017

Görüşmenizin, mahremiyetin sınırları hakkında bilgi verin 12-18 Yaş Grubu Görüşmenizin, mahremiyetin sınırları hakkında bilgi verin Seçenekleri anlatın Kararları birlikte verin Görüşmenizi onun kelimelerini kullanarak sonlandırın. 10.04.2017

Isınma egzersizleri Aşağıdaki ifadeleri çocukların anlayabileceği bir dilde yeniden ifade edin. Enfeksiyon Bulantı Yaşam bulguları Enjeksiyon Hastalık Ameliyathane 10.04.2017

Egzersiz 1 (sınıf 4 gruba bölünerek yaş gruplarına göre aşağıdaki duruma yönelik grup çalışması yapmaları istenir) Bora ilk hastane deneyimini yaşamaktadır (5 yaşında) ve hastanede ilk günüdür. Diyare nedeniyle hastaneye yatırılmıştır. Bora’ya branül takılması gerekmektedir. Bu işlemi bora’ya açıklayınız. 10.04.2017

Klinikte sizi görünce sürekli ağlayan bir çocuk var, ne yaparsınız? Egzersiz 2 Klinikte sizi görünce sürekli ağlayan bir çocuk var, ne yaparsınız? Çocuk eğer çok hırçın davranıyorsa, olumsuzsa, öfke nöbeti geçiriyorsa nasıl davranırsınız? 10.04.2017

Sakin ve sabırlı olunmalıdır İlkeler Sakin ve sabırlı olunmalıdır Tüm dikkati çocuk üzerine yoğunlaştırmalıdır. Ciddi bir yüz ifadesi takınılmalıdır Çocuğa yaklaşarak dinlenilmelidir 10.04.2017

Bu durum nasıl anlatılmalıydı? Egzersiz 3 Sağlık ocağına gelen 4 yaşındaki Ayşe’ye ilk kez IM enjeksiyon yapılacaktır. Ayşe korkmakta, annesi ve Hemşire “hiç acımayacak, bak görürsün” gibi sözler söylemektedir. Enjeksiyon yapılır ve Ayşe çok ağlar. Sonra da “ hani hiç acımayacaktı? diye bağırır. Bu durum nasıl anlatılmalıydı? 10.04.2017

Çocukla iletişim kurarken dürüst davranmalı ve tutarlı olmalıyız. İlke Çocukla iletişim kurarken dürüst davranmalı ve tutarlı olmalıyız. 10.04.2017

TEŞEKKÜR EDERİM 10.04.2017