Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması Bilim Uzmanı Gülşen SERT Arş.Gör. Ahmet AKINCI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Makale Değerlendirme Çalışması
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU
ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Sistem Analizi ve Planlama
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Saydığımızda 15 tane sayı olduğunu görürüz.
Middle East Technical University
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
Zehra TAŞKIN HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TÜRK BİLİM ADAMLARININ DEPREM LİTERATÜRÜNE KATKILARI: MARMARA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Nicel / Nitel Verilerde Konum ve Değişim Ölçüleri
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
Kuram Oluşturma Durum Çalıması Eylem Araştırması Alımlama Çalışması
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Araş.Gör. Meltem KURTOĞLU Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İzmir Bölge Müdürlüğü 1/25.
Makalenin Yazarları: Vehbi Aytekin SANALAN Esra TELLİ Yavuz SELİM
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
BTP102 VERİTABANI YÖNETİM SİSTEMLERİ 1
PROGRAM TASARIMI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
Diferansiyel Denklemler
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.

14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
Diferansiyel Denklemler
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
7th International Congress of Research in Education
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Anket ve Likert Ölçekler
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması Bilim Uzmanı Gülşen SERT Arş.Gör. Ahmet AKINCI Arş.Gör. Meltem KURTOĞLU Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sunu Planı Giriş Amaç Yöntem Bulgular Sonuç ve Öneriler 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Giriş Okullarda teknolojik donanımın giderek daha yaygın bir şekilde sunuluyor olması ve teknoloji kullanımının yaygınlaşması ile birlikte öğretmenlerin de teknolojiyi etkili olarak kullanmaları konusuna daha çok odaklanılmaktadır. Bu bağlamda okullarda teknoloji kullanımıyla ilgili çalışmaların incelenmesi ve sonuçların değerlendirilmesi önem taşımaktadır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Amaç Bu araştırmanın amacı, son on yılda öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji kullanım durumlarının ele alındığı makaleleri inceleyerek bir içerik analizi çalışması yapmaktır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

Araştırma Problemleri İncelenen makalelerde araştırılan konuların eğilimi ne yöndedir? Makaleler çalışma grubu büyüklüğü, çalışma grubunu belirleme türü, araştırma türü, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri (kullanılan istatistiksel yöntemler) bakımından nasıl bir dağılım göstermektedir? 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem Bu araştırmada öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji kullanım durumları konusunda yapılan çalışmaları incelemek amacıyla içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi, eldeki yazılı bilgilerin temel içeriklerinin ve içerdikleri mesajların özetlenmesi ve belirtilmesi işlemi olarak tanımlanmaktadır. İçerik analizinin temel amacı toplanan verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşmak olarak da ifade edilebilir. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem (2) Makale Tarama ve Seçim Ölçütleri Social Sciences Citation Index (SSCI) isimli veritabanında yer alan Educational Technology and Society, British Journal of Educational Technology, Educational Technology Research Development ve Computers and Education” başlıklı dergilerin 2000-2011 (Mayıs ayına kadar dahil) yılları arasında yayımlanmış olan sayıları "teacher" ve "technology" anahtar sözcükleri temele alınarak taranmıştır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem (3) Makale Tarama ve Seçim Ölçütleri Bu seçim ölçütlerinden hareketle, kuramsal çalışma makaleleri, tarama çalışması makaleleri ve öğretmen adayları ile yapılan makaleler çalışma kapsamı dışında tutulmuştur. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem (4) Belirtilen ölçütlere uygun olarak, her bir dergi araştırmacılar tarafından ayrı ayrı incelenerek ulaşılan makaleler tablolaştırılmıştır. Araştırmacılar tarafından tablolaştırılan makaleler karşılaştırılarak, her bir araştırmacı tarafından aynı makalelere ulaşılıp ulaşılmadığı kontrol edilmiştir. Bu çalışma sonunda farklı olan makaleler tekrar kontrol edilerek çalışma kapsamına alınıp alınmayacağına, ilgili ölçütler temel alınarak karar verilmiştir. Bu şekilde araştırmanın güvenirliği ve iç geçerliği sağlanmaya çalışılmıştır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem (5) İlk tarama sonucunda belirlenen anahtar kelimelerle, 4 dergiden toplam 175 tane makaleye ulaşılmıştır. Bütün makaleler teker teker incelendiğinde toplam olarak 30 tane makalenin çalışmaya dahil edilebileceğine karar verilmiştir.. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Yöntem (6) Tarama sonucunda belirlenen ölçütlere uygun olan 30 makale, araştırma konusu, çalışma grubu büyüklüğü, çalışma grubu belirleme türü, araştırma türü, veri toplama araçları ve veri analiz yöntemleri bakımından incelenmiştir 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular İncelenen Makalelerin Yayımlandıkları Dergilere Göre Dağılımı İncelenen Dergiler Makale Sayısı % Educational Technology and Society 6 %20 British Journal of Educational Technology 8 %27 Educational Technology Research Development 2 %7 Computers and Education 14 %46 Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

Çalışmaların Yayımlanma Yılları Bulgular (2) İncelenen Makalelerin Yayım Yılına Göre Dağılımı Çalışmaların Yayımlanma Yılları Makale Sayısı % 2000 1 %3 2001 2 %7 2002 2003 2004 2005 5 %18 2006 2007 3 %10 2008 4 %13 2009 2010 7 %23 2011 Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (3) İncelenen Makalelerde Çalışılan Araştırma Konuları Araştırma Konuları Makale sayısı % Öğretmenlerin BİT Kullanım Durumları 13 %43 Öğretmenlerin BİT Kullanımlarını Etkileyen Unsurlar 6 %20 Öğretmenlerin BİT Kullanımına İlişkin Görüşleri 4 %13 Öğretmenlerin BİT Kullanımlarının Sonuçları-Öğrenme-Öğretme Süreçlerindeki Etkisi 3 %10 Öğretmenlerin BİT'i Öğretim Programı ya da Derslerle Kaynaştırma Durumları 2 %7 Öğretmenlerin BİT Kullanımları ve Mesleki Gelişim Çalışmaları Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (4) İncelenen Makalelerde Başvurulan Araştırma Türleri Araştırma Türü Makale Sayısı % Nicel 13 %43 Nitel 10 %33 Nicel ve Nitel 7 %24 Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (5) İncelenen Makalelerde Kullanılan Çalışma Grubu Belirleme Türü Örneklem Türü Makale Sayısı % Elverişli 16 %51 Amaçlı 8 %28 Seçkisiz 4 %13 Tabakalı 2 %8 Toplam 30 100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (6) İncelenen Makalelerin Uygulamasının Yapıldığı Çalışma Gruplarının Büyüklükleri Örneklem Örneklem Büyüklüğü Makale Sayısı Anket uygulanan öğretmen 4-3729 20 Görüşme yapılan öğretmen 1-36 11 Gözlem yapılan öğretmen 1-21 9 Belirtilmemiş - 1 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (7) İncelenen Makalelerde Kullanılan Veri Toplama Araçları Veri Toplama Araçları Makale Sayısı % Anket 14 %47 Anket ve Görüşme Formu 5 %17 Gözlem ve Görüşme Gözlem 3 %10 Görüşme 1 %3 Anket, görüşme, gözlem Görüşme, gözlem, e-portfolyo Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Bulgular (8) İncelenen Makalelerde Başvurulan Veri Analiz Yöntemleri Veri Analiz Yöntemleri Makale Sayısı % Kodlama 9 %30 Betimsel istatistik (yüzde, frekans) 7 %24 Regresyon 5 %18 Korelasyon ve regresyon 2 %7 MANOVA 1 %3 Betimsel istatistik ve kodlama Faktör analizi Faktör analizi, MANOVA, Path analizi ANOVA, MANOVA ANOVA, MANOVA, korelasyon Ki-kare, ANOVA Toplam 30 %100 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sonuçlar (1) Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecinde teknoloji kullanımı konusunda yapılan çalışmaların sayısının gün geçtikçe artmakta olduğu ve öneminin arttığı görülmektedir. En fazla çalışılan araştırma konusunun, öğretmenlerin BİT’i kullanma durumları ile ilgili çalışmaların olduğu; en az çalışılan konuların ise, öğretmenlerin BİT'i öğretim programı ya da derslerle kaynaştırma durumları ve öğretmenlerin BİT kullanımları ve mesleki gelişim durumları olduğu görülmüştür. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sonuçlar (2) Diğer bir ifadeyle mevcut durumu belirlemeye yönelik olarak yapılan çalışmaların sayısı fazla; öğretmenlerin BİT'i öğretim programları ile kaynaştırma durumları ve mesleki gelişim çalışmaları üzerinde yapılan çalışmaların az olduğu görülmüştür. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sonuçlar (3) İncelenen makalelerde nicel araştırma yöntemlerinin en fazla kullanılan yöntem olduğu ve çalışma gruplarının en fazla elverişli (uygun) örneklem belirleme yolu ile oluşturulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu durumdan yola çıkarak, makalelerde araştırmacıların ulaşılması kolay olan, daha uygun gruplarla çalıştıkları söylenebilir. Ancak burada resmi kurumlarda çalışan kişilerle çalışma yapabilmek için çeşitli izinlerin alınması ve bu sürecin de zor olduğu bu yüzden ulaşılması kolay kişilerle çalışma yapıldığı da unutulmamalıdır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sonuçlar (4) Makalelerde kullanılan veri toplama araçları incelendiğinde, anket, görüşme formu, görüşme ve gözlem yoluyla verilerin toplandığı görülmektedir . Veri toplama aracı olarak en fazla anket ve görüşmelerin kullanılmasının bir sonucu olarak veri analiz yöntemlerinde de kodlama ve betimsel istatistiklerin en fazla kullanılan yöntemler olması beklenen bir durumdur. Anket yolu ile daha çok kişiye ulaşılabildiğinden ve veri toplama süreci zaman ve maddi açıdan daha kolay bir yöntem olduğu için en fazla tercih edilen yöntemlerden biri olduğu söylenebilir. Sert (2010), Gülbahar ve Alper (2009) ve Kurtoğlu ve Seferoğlu (2011) da yaptıkları çalışmalarda benzer sonuçlara ulaşmışlardır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Öneriler Araştırmalarda yöntem bölümüne daha fazla önem verilmelidir. Çalışma grupları belirlenirken yalnızca kolay ulaşılabilir örneklem gruplarıyla değil, araştırmanın güvenirliği ve dış geçerliğinin yükseltilmesini sağlayacak uygun sayıda birey veya gruplarla da çalışılmalıdır. Araştırmalarda veri toplama aracı ya da veri toplama yöntemi belirlenirken, araştırma problemine en uygun olan araç ve en uygun olan yöntem seçilmelidir; bir anda çok veriye ulaşmayı sağlayacak veri toplama araçlarına yönelim azalmalıdır. Çünkü önemli olan güvenilir ve gerçekçi veriler toplamak olmalıdır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Öneriler (2) Araştırmalarda veri toplama aracı ya da veri toplama yöntemi belirlenirken, araştırma problemine en uygun olan araç ve yöntemin seçilmiş olması normal karşılanabilir. Ancak bir anda çok miktarda veriye ulaşmayı sağlayacak veri toplama araçlarına yönelimin azalması gerektiği de ileri sürülebilir. Çünkü araştırmalarda önemli olan yalnızca veri toplamak değil, aynı zamanda güvenilir ve gerçekçi veriler de toplamak olmalıdır. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Öneriler (3) Nitel araştırmalara daha fazla yer verilerek ayrıntılı çalışmalar yapılmalıdır. Öğrenme-öğretme sürecinde yer alan ve bu süreci etkileyecek olan bütün bireylerle çalışma yapılmalıdır. Öğretmenler araştırma sürecine daha fazla dahil edilmelidir. 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK Sorular ???? 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK

14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK meltemkurtoglu@hacettepe.edu.tr TEŞEKKÜRLER… 14. Akademik Bilişim Sempozyumu (AB-2012), Uşak Üniversitesi-UŞAK 28