OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SİNGAPUR MATEMATİĞİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
Advertisements

Öğretim Etkinlikleri Modeli
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
Matematik Ve Müzik Arasındaki İlişki
Problem Çözme Süreci.
PARMAK OYUNLARI.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ZEKA TÜRLERİ.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Doğru Çalışma Yöntemleri
Doğru Çalışma Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Bilimsel düşünme becerileri
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
ANNE KARNINDA MÜZİK EĞİTİMİ. Müziğin temel eğitimindeki ilk amacı duygu ve düşünceleri müzikal olarak ifade etme, çocukta müzik sevgisi uyandırma ve hayal.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 6
ÇOCUK EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİNİN KULLANIMI
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Oyun ve Din Öğretimi Dr. H. Kader ZENGİN.
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN İLETİŞİM BECERİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ Emine Ayça CEYLAN Didem KILIÇ MOCAN.
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Doğru Çalışma Yöntemleri
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Çoklu Zeka Kuramı.
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Eşleştirme Bir kümedeki her nesneyi diğer kümedeki bir nesne ile eşleme işlemine ‘birebir eşleme’ denir. Piaget’e göre eşleştirme becerisinin temeli sayı.
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

OKULÖNCESİ DÖNEMDE MATEMATİK EĞİTİMİ Matematik-Müzik İlişkisi

Matematik ve Müzik Müzik çok etkin bir eğitim aracıdır. Sadece matematik için değil birçok alanda çok etkili bir araç olarak eğitimde kullanılmaktadır. Müzik pek çok insan için bir eğlence kaynağıdır. Duyguları harekete geçirir.  Müzik dinlemek, bir enstrüman çalmak, dans etmek bize büyük zevk verir .

Matematik ve Müzik Müzik özellikle çocuklarda duygusal, sosyal, fiziksel ve bilişsel açıdan çok etkilidir.  Müzik beynimizi harekete geçirir.  Bu yüzden müzik, daha iyi beyin faaliyetleri için araç olarak kullanılabilir.  Yapılan pek çok araştırmada görülmüştür ki; pek çok çeşitli becerinin müzik ile öğretimi çok daha etkilidir. 

Matematik ve Müzik Matematik eğitiminde yeni yaklaşımlara ihtiyaç vardır. Müzik, özellikle okulöncesi dönemde çok daha etkin bir öğretim aracı olarak kullanılabilir.  Okulöncesi dönemde verilecek temel matematiksel kavramlar müzik ile çok daha etkin bir şekilde verilebilir. Okulöncesi dönem, çocukların yeteneklerini ortaya çıkartmak ve yönlendirmek açısından büyük önem taşımaktadır.  Matematiğin ve müziğin temeli bu dönemde atılmalıdır.

Araştırmacılara Göre; Araştırmacılar küçük çocuklarda, ileri matematik çalışmaları yapılamayacağı fakat onlara çok hoşlanacakları için müzik dinletmenin de yüksek beyin fonksiyonlarını sağlayacağını düşünmektedirler.

Araştırmacılara Göre; Çocuğa, tercihen okulöncesi dönemden başlayarak, okullarda verilen müzik eğitiminin onun uzamsal temporal akıl yürütmesini, dolayısı ile de ileride matematik performansını olumlu etkileyeceğini ifade etmektedir. Daha kalıcı bir beyin gelişimi için çocuklarda uzun yıllar piyano eğitimi uygulamasını da önermektedir.

Matematik-Müzik ilişkisi ile İlgili Yapılan Araştırmalar En çok ilgi gören araştırma 1993'te "Mozart Etkisi" (Mozart Effect) olarak duyurulmuş ve çok dikkat çekmiştir.  Amerika'da Psikoloji bölümünde okuyan 38 öğrenciye  10 dakika süre ile Mozart'ın iki piyano için yazdığı Re Maj. Piyano Sonatı dinlettirilmiştir.  Daha sonra öğrencilere üç boyutlu düşünme testi uygulanmıştır.  Sonuçta, kontrol grubuna kıyasla Mozart dinleyen gruptan 8-9 puan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir.

Yapılan çeşitli Mozart Etkisi çalışmalarının yanında fareler üzerine yapılan bir çalışma ilginçtir.  Farelere uzun süre Mozart müziği dinlettirilmiş ve labirent çözmede daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir.  Farelerin öğrenme düzeylerindeki artış müzik kesildikten 4 saat sonrasına kadar etkili olmuştur. 

Matematik-Müzik ilişkisi ile İlgili Yapılan Araştırmalar 1996 yılında Avustralya'da yapılan bir çalışmada okul öncesi dönemi çocuklara 10 ay boyunca haftada 1 saat müzik eğitimi verilmiştir.  Verilen eğitimin matematik yetenekleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çocukların  Matematik Yetenekleri Test of Early Mathematics Abilityile değerlendirilmiştir.  Sonuçta müzik eğitimi alan gruptan daha yüksek sonuçlar elde edilmiştir. 

Matematik-Müzik ilişkisi ile İlgili Yapılan Araştırmalar Los Angeles'ta yapılan bir çalışmada 135 öğrenciye 4 ay boyunca piyano eğitimi verilmiş ve eğitim verilmeyen gruba göre matematik puanlarında  %27 oranında artış görülmüştür.

Öğretmen Sınıfta Matematik Eğitimini Müzikle Nasıl Verebilir? Müzik etkinlikleri yoluyla çocukların, matematik dilini kullanmaları desteklenerek matematiksel düşünmeleri gelişebilir. Müzik çalışmalarında; ses dinleme ve ayırt etme, şarkı söyleme, yaratıcı hareket ve dans, ritim çalışmaları ve müzikli öykü oluşturma çalışmalarına yer verilebilir.

Öğretmen Sınıfta Matematik Eğitimini Müzikle Nasıl Verebilir? Şarkılı oyunlar, parmak oyunları ve ritim çalışmaları ile temel matematik kavramları öğretilebilir. Sayı, şekil, zaman, uzaysal kavramlar, eşleme, sıralama gibi. Etkinliklerinde matematiksel kavramlara yer verilebilir. Örneğin; dans etkinliğinde ikişerli grup oluşturmaları istenebilir.

Öğretmen Sınıfta Matematik Eğitimini Müzikle Nasıl Verebilir? Müzik çalışmaları sırasında; sesli-sessiz sesler, hızlı-yavaş vuruşlar, yüksek-alçak ritimler, uzun-kısa melodiler ile karşılaştırma etkinlikleri yapılabilir. Sesler; doğadaki, evdeki, okuldaki sesler veya taşıt sesleri, elektrikli aletlerin sesleri, insan sesleri, hayvan sesleri olarak sınıflandırılabilir.

Öğretmen Sınıfta Matematik Eğitimini Müzikle Nasıl Verebilir? Ritim ve melodiler kullanılarak çocuğun sayı kavramını kazanması sağlanabilir. Müzik köşesinde bulunan farklı niteliklerdeki materyaller de çocukların, sert-yumuşak, büyük-küçük, pürüzlü-düz, uzun-kısa gibi sınıflama yapmalarını sağlayabilir.

Öğretmen notaların öğretiminde meyvelerden yararlanabilir.