ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
OTİZM (AUTISM).
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Zeka. Zekanın ne olduğu ve nasıl tanımlanacağı yüzyıllardır insanoğlunu meşgul etmiş olan bir konudur. Zeka, öğrenme gücü ya da yeni durumlar karşısında.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
YAZMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN. YAZMA NEDİR? Yazma, bireylerin konuşma ve düşüncelerini yazılı olarak anlatmalarıdır.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
YÜKSEKOVA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BEP HAZIRLAMA.
Onur TAT Yasin ARMUTÇU Dursun ÜLKER
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
DİĞER TUTUMLAR.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
ÖZEL EĞİTİME GEREKSİNİM DUYAN ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİM
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
7th International Congress of Research in Education
RETT SENDROMLU BİR OLGUDA YARATICI BECERİLER MODELİNİN UYGULANMASI
TAM ÖĞRENME MODELİ.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ROLLER ve SORUMLULUKLAR

BE BEP NEDİR ?.
SOSYAL UYUM GÜÇLÜĞÜ OLAN BİREYLER. Tanım ve Sınıflandırma Sosyal Uyum: Bireyin aynı anda çevresindeki değişiklikleri algılaması, yeniliklere uyum sağlaması,
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
ÖĞRETİMİN PLANLANMASI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU MEDYA İLE DESTEKLENMİŞ EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI

1. İhtiyaç Analizi ANALİZ BASAMAĞI : Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan bireylerde öğrenmede yavaşlık, dikkat dağınıklığı, konuşma bozukluğu ve gecikmiş konuşma, duyu-motor problemleri, günlük yaşama ilişkin becerilerde yetersizlik görülmektedir. Bu nedenle bireyin gelişimi oldukça zor ve uzun bir süreçtir. Bireyi kendine yetecek hale getirmek ve bu becerileri kazanmasını kolaylaştırmak için bu eğitim yazılımına ihtiyaç duyulmaktadır. Genel olarak amaç; farkındalık oluşturmaktır.Bireyin kendi başına yaşamını devam ettirebilmesini desteklemektir.

2. İçerik Analizi Projenin içeriği gelişmiş literatür taraması ve alanında uzman kişilerin görüşleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Bu amaçla Trabzon Ali Kemal Aktürk İlköğretim Okulu özel eğitim öğretmeni Ercan Murteza ve Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölüm Başkanı Orhan Çakıroğlu ile görüşülmüş ve gerekli bilgiler elde edinilmiştir.

Bu bilgilere göre; İçerik çok karışık ve renkli olmamalıdır. Yazılım içerisinde sesli uyarılar verilmelidir. Kullanılan yönergeler olabildiğince açık, sade ve net olmalıdır. Yönergeler 2 ya da 3 kelime olmalıdır, emir kipi şeklinde kullanılmalıdır. Dönüt vermiyorsa verene kadar tekrarlanmalıdır. Sesli ve görsel pekiştireç kullanılmalıdır.

2. Öğrenci Analizi Belirlediğimiz okuldaki öğretmen görüşleri ve öğrenci gözlemlerimize göre bir takım analizlerde bulunduk. Öğrencilerin temel öz bakım becerilerinin eksik olduğu, kendini ve ailesini tanıtmada sıkıntı çektiği, okul ismini, yaşını vs. söylemede yetersiz olduğunu belirledik. İletişim becerilerinde eksiklikler olduğu, kavramları çok zor öğrendikleri öğretmenimiz tarafından anlatıldı. Ayrıca hafif düzey zihinsel yetersiz öğrencilerin özellikleri, onlara nasıl içerik hazırlanması gerektiği vs. incelenen makalelere de uygun olarak hazırlanacak.

Proje Ekibi : 260541 Aynur BEYOĞLU 260555 S.Tuğçe İSMAİLOĞLU