Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

Bilimsel Yöntem ve Bilimsel Araştırma Türleri
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Buluş Yoluyla Öğrenme.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akdağ Öğretim Yöntemleri
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Hızlandırılmış Öğrenme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
Devinişsel Hedeflerin Sınıflandırılması
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Program Geliştimede İçerik
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Gestalt Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Türkçe Dersi Kaynak Siteler
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Model, öykü temelli öğrenme ya da öyküleştirme adlarıyla da anılabilmektedir.

Adından da anlaşılabileceği gibi modelin en can alıcı özelliği öğretim sürecinde öykülere yer vermesidir. Bu modelde öyküler kalıcılığı artırmak ve dersi daha ilgi çekici kılmak amacıyla kullanılmaktadır.

Öykü tabanlı öğretimde ders bir öykü ile başlatılmakta, ardından öyküye çeşitli karakterler dâhil edilmekte ve öğrenciler çeşitli problem durumlarıyla karşı karşıya bırakılmaktadır.

Öykü tabanlı öğretim süreci esnektir, yaratıcılık gerektirmektedir.

Öykü tabanlı öğretim ya da öyküleştirme modelinin uygulanışı çeşitli biçimlerde olabilmektedir. Öğretmenler bazı durumlarda öyküyü öğrencilerin oluşturmasını isterken bazen de öyküyü öğrencilere okuyup bununla ilgili etkinlikler yaptırmaktadır.

Örneğin 23 Nisan Çocuk Bayramı dolayısıyla Türkiye’ye gelen Özbek ve Alman çocukların bir Türk çocuğun evinde misafir olmalarıyla başlayan bir öykünün okunarak bu ülkelerle ilgili çeşitli etkinliklerin (araştırma, model yapma, resim çizme vs.) gerçekleştirilmesi bu model kapsamında yapılabilecek etkinliklerden bazılarıdır.

Uygulama Branşınızla ilgili bir konunun işlenişinde öykü tabanlı öğretim uygulamasının nasıl yapılabileceğini “öykü” kullanarak açıklayınız.