En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
Advertisements

En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
I. ÜNİTE İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ KONU ANLATIMI
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
ÇOCUKLA İLETİŞİM.
ÇOCUKLA İLETİŞİMDE KULLANILAN DİL.
SORUN ÇÖZME ve DİNLEME BECERİLERİ.
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ…
İÇİMİZDEKİ ÇOCUK DOĞAN CÜCELOĞLU.
AİLE EĞİTİM SUNUSU 5.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİSİ
SINIF YÖNETİMİ “ÇOCUK EĞİTİMİ Mİ ANNE-BABA EĞİTİMİ Mİ?”
HOŞ GELDİNİZ.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE İLETİŞİM ENGELLERİ
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM Kendimizi anlatma ve karşımızdakini anlama çabası ile sözlü ya da sözsüz olarak kurulan ilişki biçimidir.
HOŞGELDİNİZ.
HOŞ GELDİNİZ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
Psk.Danışman/ Rehber Öğretmen: AYÇA USLUER
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
Marmara İlköğretim Okulu Rehberlik Servisi
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Ailelerin Çocukları İle İlgili Dikkat Etmesi Gereken Noktalar
Aile İçi İletişim.
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE AİLE YAKLAŞIMLARI
AİLE TUTUMLARI.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
HOŞGELDİNİZ DEĞERLİ VELİLERİMİZ.
ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN AİLELERİNE ÖNERİLER
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
İLKÖĞRETİM ÇAĞINDAKİ ÇOCUKLAR İLE NASIL İLETİŞİM KURULUR?
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM. Çağdaş bir toplum olabilmek ve sorunlara demokratik çözümler getirebilmek için bireylerde sağlıklı iletişim becerileri geliştirilmelidir.
ANNELER İÇİN EVDE DİSİPLİNİ SAĞLAMA YOLLARI
Şenay ERTÜRK Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
ERGEN ÇOCUĞUNUZLA ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ-II
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
Sosyal Bilgiler İletişim
AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM
HOŞGELDİNİZ.
ERGENLİK DÖNEMİ VE GENÇLERLE İLİŞKİLER
ÇOCUĞUN BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
AİLE İÇİ İLETİŞİM Öğr. Gör. Onur İŞBULAN.
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
AİLE OLMAK DEĞERLER EĞİTİMİ.
HOŞ GELDİNİZ En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir.
Dr. Tuncay Ergene Eğitim Fakültesi Hacettepe Üniversitesi
İLETİŞİM.
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir
Sunum transkripti:

En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir En mühim en esaslı nokta eğitim meselesidir. Eğitimdir ki bir milleti ya hür, müstakil, şanlı yüksek bir cemiyet hâlinde yaşatır, ya da bir milleti esaret ve sefalete terk eder. HOŞ GELDİNİZ

AİLE İÇİ ETKİLİ İLETİŞİM

İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.

Çağdaş bir toplum olabilmek. ve sorunlara demokratik Çağdaş bir toplum olabilmek ve sorunlara demokratik çözümler getirebilmek için bireylerde sağlıklı iletişim becerileri geliştirilmelidir.

İLETİŞİM ENGELLERİ 1- Emir Vermek, Yönlendirmek   1- Emir Vermek, Yönlendirmek 2- Uyarmak, Tehdit Etmek 3- Ahlak Dersi Vermek 4- Öğüt Vermek 5- Yargılamak, Eleştirmek, Suçlamak 6- Ad Takmak, Alay etmek 7- Soru sormak, sınamak 8- Başka bir çocukla karşılaştırmak.

Sağlıklı iletişim için iletişim engellerinden kaçının. 1. Emretme, Yönetme Televizyonun önünden kalk ve doğru odana gidip dersine çalış. Korku ya da aktif direnç yaratabilir; Söylenenlerin tersini “denemeye” davet edebilir; İsyankar davranışa ya da misillemeye yol açabilir.

2. Uyarma, Tehdit Etme (Gözdağı Verme) “Eğer bir cümle daha söylersen fena olacak. “Ya yaparsın, yoksa babana söylerim” Korku, boyun eğme yaratabilir; Söz konusu sonuçların gerçekten meydana gelip gelmeyeceğini “denemeye” yol açar; Gücenme, kızgınlık, isyankarlığa neden olabilir.

3.Ahlak Dersi Vermek Yalan söylemek çok kötü bir şeydir. Suçluluk duygusu yaratabilir. Çocuğun durumunu daha da şiddetle savunmasına yol açabilir.

4.Sürekli öğüt vermek , “… Yapmalıydın” “Senin sorumluluğun” “… Şöyle yapmak gerekir” Zorunluluk ya da suçluluk duyguları yaratır; Çocuğun durumunu daha şiddetle savunmasına yol açabilir (“kim demiş”).

5.Yargılama, Eleştirme, Suçlama “Olgunca düşünmüyorsun…” “Sen zaten tembelsin…” Yetersizlik, aptallık, yanlış değerlendirme anlamı taşır; Çocuğun olumsuz bir yargıya hedef olma ya da azarlanma korkusuyla iletişimi kesmesine yol açar; Genellikle çocuk yargı ve eleştirileri gerçek olarak algılar (“ben kötüyüm!”) ya da karşılık verir (“siz de daha mükemmel değilsiniz”).

6.Ad Takmak,Alay Etmek “Herşeyi sen bilirsin zaten, bilgiç.” ‘Şu kılığına bak, tıpkı bir palyaçosun.’ Çocuğun kendini değersiz hissetmesine, sevilmediği kanısına varmasına yol açabilir. Çocuğun özüne saygısı üzerinde olumsuz etkileri olabilir.

7. Soru, sormak, sınamak “Ne kadar çalıştın, bir saat mi? Bu kadar çalışma ile iyi not alabileceğini mi düşünüyorsun? Kaçamak cevap vermeye, yalan söylemeye yol açabilir.

8. Çocuğu Bir Başka Çocukla Karşılaştırmak “Ahmet senden 2 yaş daha küçük, ama senin yapamadığın her işi yapabiliyor. Çocuğun özüne saygısını aşındırabilir, kızgınlık yaratabilir. Karşılaştırılan ve karşılaştırıldığı kişiden uzaklaşabilir.

İletişim Engellerinin Çocuk Üzerindeki Olumsuz Etkileri 1- Korku, kaygı ya da direnç oluşturabilir.   2- İsyankâr davranışlara yol açabilir.   3- Anne babaya karşı düşmanca duygular beslemesine yol açabilir.   4- Çocukta anlaşılamama duygusu oluşabilir.   

5- Kendisini savunmasına yol açabilir 5- Kendisini savunmasına yol açabilir.  6- Çocukta kendi sorunlarını çözmede yetersiz olduğu düşüncesine yol açabilir.  7- Bağımlılık yaratabilir.  8- Kendisine güvenilmediğini düşünebilir.

ANNE BABA- ÇOCUK İLETİŞİMİNİ KOLAYLAŞTIRAN ETMENLER Kabul Etkin Dinlemek Ben Dili

Kabul; Çocuğu olduğu gibi kabul etmek gerekir.

Etkin Dinlemek; * Çocuğunuzla konuşurken beden duruşu olarak aynı seviyede olun, * Onu dinlerken göz kontağı kurun * Başka şeylerle ilgilenmeyin, (gazete okumak, tv izlemek gibi)

* Dokunmak (elini tutun, omzuna dokunun, başını okşayın) çocuğun sorunu olduğu zaman kendisini güven içinde hissetmesini sağlar. * Çocuğumuzun söylediklerini dinlerken, kendi kelimelerimizle özetleyip kısaca tekrar edin; * Onun duygularını dile getirin;

Sen dili, çocuğun olumsuz davranışlarını değiştirmesinde etkili olmaz Sen dili, çocuğun olumsuz davranışlarını değiştirmesinde etkili olmaz. “ Sen ne biçim çocuksun..”

Anne baba tarafından suçlayıcı ve yargılayıcı sen mesajları alan çocuk, zamanla kendisini savunmaya ve anne babasını yargılayarak karşı çıkmaya başlar.

Ben dili, kabul edilmeyen davranışın tanımlandığı ve ne tür duygular uyandırdığının açıklandığı dürüst ve sorumlu bir kızgınlık ifadesidir. ” Başımın derdisin” yerine “Çok yorgunum dinlenmek istiyorum.”

Ben Dili; Anne Babanın o. anda. kendilerinde oluşan. gerçek Ben Dili; Anne Babanın o anda kendilerinde oluşan gerçek duygularını ifade etmeleridir. Duyguların ifade edilişinde suçlama ve yargılamanın yoktur. Sen dili, suçlama ve yargılama içerir.

En Etkili Ben İletileri Anne-Babanın Gerçek Duygularıyla Uyumlu Olan İletilerdir.

OLUMLU İLİŞKİLER KURABİLMEK İÇİN NE YAPMALI? Karşılıklı Saygı Eğlenceye zaman ayırmak Yüreklendirmek Söz ve Davranışlarla sevgiyi ifade etmek

Temel Aile Gereksinimleri. Değerli olma Duygusu. Güven Ortamı Temel Aile Gereksinimleri * Değerli olma Duygusu * Güven Ortamı * Yakınlık ve Dayanışma Duygusu * Sorumluluk Duygusu * Zorluklarla Mücadele Ederek Onların Üstesinden Gelme Becerisi *Öğrenme, Mutluluk ve Kendini Gerçekleştirme Ortamı * Sağlıklı Manevi Yaşamın Temellerini Oluşturma Ortamı

Çatışma Konusunda Aktif Dinleme Kullanılmalıdır

* Çocuğun Davranışının Altında Yatan Nedeni Anlayabilirsek Olumsuz Davranışı Değiştirmek İçin De Ne Yapabileceğimizi Çok Daha Kolay Buluruz.

*Çocuğunuzun Kendine Güvenli Olmasını mı İstiyorsunuz?

* Önce Siz Ona Güvenin.

* Sözleriniz ya da Davranışlarınızla Çocuklarınıza Onları Sevdiğinizi Ne Kadar Sık Belli Edersiniz?

* Çocuklarınızla, Geneldeki İlişkileriniz, Tutumunuz Sevginin Göstergesidir

Çocuğun Davranışını Anlamakta Güçlük Mü Çekiyorsunuz Çocuğun Davranışını Anlamakta Güçlük Mü Çekiyorsunuz? Kendinizi Çıkmazda Hissedip Çaresiz Mi Kalıyorsunuz?

* Etkili Anne Baba Olmak Sabır Gerektirir. Adım Adım İlerleyin.

* Çocuğun Hatalarını Söylemek Yerine Güçlü Yönlerini Ve Olumlu Taraflarını İfade Edin.

* Sevginizi Dile Getirin.

Yetersizlik Sergileyen Bir Çocuk, Beceriksiz Değildir * Yetersizlik Sergileyen Bir Çocuk, Beceriksiz Değildir. Kendi Yeteneklerine İnancını Yitirmiştir.

Anne Baba Olarak Çocuğunuzu Ve Kendinizi Ne Kadar Tanıyorsunuz?

Aile Değerleri Çocukların. Seçimlerini Etkiler. Örneğin; Müziğe * Aile Değerleri Çocukların Seçimlerini Etkiler. Örneğin; Müziğe Değer ve Önem Verilen Bir Ailede Çocuğun Seçiminin Bu Yönde Olma İhtimali Yüksek Olacaktır.

* Çocuklar Sevilmek, Şefkat ve İlgi Görmek İster.

* Çocukların Sorumlu Kişiler Olarak Yetişmelerine Yardım Etmek, Çocuklar Açısından En İyi Yoldur.

* Kontrol Etme, Baskı Yapma, Aşırı Koruma Ve Acıma Duyguları Çocukların Saygı Kavramlarını Mahveder.

* Çocukların Hatalarını Bulmaktansa, Beğendiğiniz Olumlu Davranışlarını Destekleyin.

* Övmeyin, Yüreklendirin

KARDEŞ İLİŞKİLERİ  

      1) Çocuklarınıza eşit düzeyde sevgi gösterin ve onlarında birbirlerinin değerli olduklarını ifade etmeleri konusunda destekleyin. 2) Birbirlerinden farklı olduklarını ve sizin de onları bu farklı yönleriyle sevdiğinizi ifade edin.

3) Çocuklarınızı birbirleriyle kıyaslamayın. 4) Birini diğerinin yanında ‘özellikle aileye yeni katılan kardeşi’ abartılı şekilde sevmeyin. 5) Kardeşine zarar veremeyeceğini kesin bir dille anlatın. Bu kuralları onlara, aile sohbeti havasında sakin bir dille ifade edin.

6) Boş zamanlarında birbirleriyle oyun oynamalarını, spor yapmalarını, resim yapma vb sanat etkinliklerine katılabilmelerini sağlayın. 7) Çocuğumuz kardeşine karşı olumsuz duygularını ifade ettiğinde onu anlayışla karşılayın.

8) Kardeşler arasında yaşanan çatışmalar çoğu zaman doğal bir süreçtir, böyle durumlarda sakin olun. 9) Kardeşler arası çatışmalarda hakem olmayın. Birbirlerine sözel veya davranışsal olarak zarar verici olmadıkça müdahale etmeyin.

10) “Kim yaptı. ” sorusu yerine “Nasıl çözümleyebilirsin 10) “Kim yaptı?” sorusu yerine “Nasıl çözümleyebilirsin?” ifadesi suçlu aramak yerine, onların sorun çözme becerilerinin gelişmesine katkıda bulunacaktır.

11) Kardeşler arasındaki çatışma zarar verici boyutlara varıyorsa onları aynı ortamda tutmayın, sakinleşmeleri için ayrı odalara gönderin. 12) Sorunlarına konuşarak çözüm yolları aramaları için bir araya gelmelerini destekleyin.

SORULAR