Hayatta En İyi Şeyler Öncelikle Çocukların Hakkıdır!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK TÜRKMEDYASININPROFİLİ MEDYASININPROFİLİ ÇOK ÖNEMLİ BİR ARAŞTIRMA...
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
KADIN ve SOSYAL YAŞAM Prof.Dr. Gönül BUDAK Dokuz Eylül Üniversitesi
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
1www.turkegitimsen.org.tr Şuayip ÖZCAN Türk Eğitim – Sen Genel Başkanı ÖĞRENCİLERİN, EĞİTİM VE EĞİTİM SORUNLARINA BAKIŞI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Acikogretimx.com Açıköğretim sistemi hakkında temel bilgiler 2009.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
PROTOKOL.
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
Türkiye’de Kayıt Dışılık
Güzel DİŞCİGİL, Ayfer GEMALMAZ, Serpil DEMİRAĞ, Okay BAŞAK
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
Kafkas Üniversitesi Kadın Sorunları Araştırma Ve Uygulama Merkez Müdürlüğü Faaliyetleri Kafkas Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Öğr.Gör.Neriman.
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU

TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EĞİTİMDE FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİ - EŞİTSİZLİĞİ
Sunum transkripti:

Hayatta En İyi Şeyler Öncelikle Çocukların Hakkıdır! Hatice YILDIZ Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Süleyman İPEK Hacettepe Üniversitesi İskilip Lisesi 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul İçindekiler Giriş Amaç Önem Yöntem Bulgular Tartışma Sonuç ve Öneriler 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Giriş

Toplumun Güvenli Geleceği Toplumumuzun geleceğine güvenle bakabilmesi için çocuklarımızın aydın ve bilinçli olması önemlidir. Bu nedenle toplumumuzun geleceği olan çocuklarımızın çocuk hakları konusunda bilgilendirilmesinin güvenli bir gelecek için zorunlu olduğu söylenebilir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Araştırmalar Çocuklar ve çocuk haklarının dünyadaki durumu birçok kuruluş tarafından araştırılmakta ve mevcut durum incelenip, sorunlar ve çözüm önerileri üretilmeye çalışılmaktadır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Araştırmalar (2) UNICEF’in Dünyadaki Çocukların Durumu (UNICEF, 2009) isimli raporunda çocukların ve haklarının durumunda 1919’dan günümüze dek gözlenen iyileşmelere dikkat çekilmiştir. Rapora göre: Çocukların haklarını gerçekleştirmek konusunda en önemli engel yoksulluktur Yoksulluk sorunu Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı Binyıl Kalkınma Hedefleri’nde ilk sırada yer almaktadır (BMKP Binyıl Kalkınma Hedefleri). 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Yapılan Araştırmalarda Türkiye Binyıl Kalkınma Hedefleri Türkiye raporu incelendiğinde, özellikle toplumsal cinsiyet ve coğrafyaya bağlı olarak bazı yapısal eşitsizliklerin olduğu görülmektedir. Türkiye’de karşılaşılması muhtemel önemli zorlukların ve yapısal engellerin olduğu alan olan “toplumsal cinsiyet eşitsizliği” özel önem verilmesi gereken bir alandır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çocuk Hakları ile İlgili Gazete Haberleri “Babama berdel olmak istemiyorum” Babasının kaçırdığı kadına karşılık kendisini 'takas' istiyorlar.İnşaatlarda boyacılık yaparak geçimini sağlayan evli ve 5 çocuk babası İzzet G., 17 yaşındaki K.Ş.'yi kaçırdı. K.Ş.'nin ailesi kadınlarına karşılık istediği 50 bin lira parayı alamayınca, İzzet G.'nin 17 yaşındaki kızı lise ikinci sınıf öğrencisi E.G.’yi berdel istedi. Kaçırılma korkusuyla okula gidemeyen E.G., “Babama asla berdel olmam, ben okumak istiyorum” dedi (Çocuk Hakları Kulübü, Erişim tarihi: 20 Eylül 2010). 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çocuk Hakları ile İlgili Gazete Haberleri (2) “Çocuk İstismarı” İstanbul Güvenlik Şube Müdürlüğü ekiplerince çeşitli ilçelerde geçen hafta yapılan operasyonlarda 77'si çocuk istismarına yönelik 5 bin 50 adet porno içerikli VCD ve DVD ele geçirildi. Porno içerikli VCD ve DVD'lerden 77'sinin çocuk istismarına yönelik olduğu anlaşıldı. 15 kişi hakkında yasal işlem yapıldı (Milliyet, 2006). 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çocuk Hakları ile İlgili Gazete Haberleri (3) “Yoksulluk Suça İtiyor- Çocuk suçlular kanayan yara Diyarbakır Emniyet Müdürlüğü'nce yapılan bir araştırma 2004 yılında çocukların karıştıkları suçlarda 2003 yılına oranla yüzde 30'un üzerinde artış yaşandığını ortaya koydu. Buna karşın çocukların tutuklanmasında azalma görüldü. Araştırmanın sonucunda ''çocuk suçluluğunun polisiye önlemlerle çözülemeyeceği'' tespitine yer verildi (Türk Hukuk Sitesi, 2005). 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Gazete Haberleri, Sorunlar, Çözümler Bu haberlere benzer birçok haberle her gün çeşitli ortamlarda karşılaşılmaktadır. Bu haberlerde de gözlenen sorunları derlemek ve çözüm üretmek amacıyla Sivil Toplum Kuruluşları Çocuk haklarıyla ilgili sorunları raporlaştırmaktadırlar (Bianet, 2008). 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çalışmanın Amacı

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çalışmanın Amacı Bu çalışmanın temel amacı İlköğretim 6-7-8. sınıflar ve lise 1. sınıf öğrencilerinin çocuk haklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çalışmanın Amacı (2) Başka bir ifadeyle bu çalışma Çocuk gözüyle çocuk kavramını ve Çocukların çocuk haklarına bakışını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çalışmanın Amacı (3) Geleceğimizi emanet edecek her yönden sağlıklı nesiller yetişmesi için toplumumuzda “çocuk nedir?” ve “çocuk hakları nelerdir?” gibi sorulara yanıtlar aramanın önemli ve gerekli olduğu ileri sürülebilir. Türkiye’de bu sorulara yanıtlar birçok diğer toplumda olduğu gibi yetişkinler tarafından verilmektedir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çalışmanın Önemi

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çalışmanın Önemi Her zaman söz hakkının öncelikle büyüklere verildiği çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada çocukların bakış açısıyla durum incelenmiştir. Çalışmada çocukların istek ve önerileri ön plana çıkarılmıştır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çalışma Yürütülürken İzlenen Yöntem

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Yöntem Araştırmada; betimsel tarama modeli ve nitel araştırma karma model kullanılmıştır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çalışmanın Bulguları

Katılımcıların Çocuk Haklarına İlişkin Görüşlerinin Dağılımı En çok kabul gören çocuk hakları: Anket Maddeleri 3. Beslenme, giyinme ve barınma gibi temel ihtiyaçlarınızın sağlanması 7. Zarar görmediğiniz sürece anne ve babanızla birlikte yaşama Katılımcıların en az olumlu görüşe sahip oldukları maddeler: 26. Yetişkin olmadan bir savaşta görev almama 9. Fiziksel görünüşten dolayı küçük düşürülmeme 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Çocuk Haklarına İlişkin Görüşlerin Cinsiyete Göre Değerlendirilmesi 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çocuk Haklarına İlişkin Görüşlerin Öğrenim Düzeyine Göre Değerlendirilmesi Öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin görüşleri öğrencilerin öğrenim düzeyine göre farklılık göstermektedir. Farklılık ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin görüşlerinin ortalamasının, ilköğretim 2. kademede öğrenim gören öğrencilere oranla daha düşük olması şeklindedir. Okul Düzeyi f % Ortalama S. İlköğretim 2. kademe 50 38,16 74,26 Ortaöğretim 81 61,84 60,90 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Çocuk Haklarına İlişkin Görüşlerin Teknoloji Kullanım Durum ve Sıklığına Göre Değerlendirilmesi Öğrencilerin açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlar: bilgisayar ve internet kullanımının çocuk haklarına ilişkin bakışlarına olumlu etkisi bulunmaktadır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar Soru: Teknoloji (bilgisayar, internet, TV vb.) kullanmak haklarını öğrenmene katkıda bulunuyor mu, örnekler vererek açıklayınız? Bulunmuyor. Bu yüzden de insanlar bilinçsizce teknolojiyi kullanıyor. Onlara eğitim verilmelidir. Bilgisayardan bütün bilgilere ulaşıyoruz. En çok bilgi edinebileceğim yer internet ve bilgisayar, gerisi boş. İnternet ve bilgisayardan öğreniyorum. Televizyon sadece büyük haklarına hizmet ediyor. Benim için aydınlatıcı bilgileri hep nette buluyorum. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (2) Soru: Çocuk kimdir? Hangi yaş aralığındakilere çocuk denir? 0-18 yaş arasındaki yalnız başına gereksinimlerini karşılayamayanlara çocuk denir, 0-18 yaş, ergenliğe geçmemiş olana çocuk denir, 1-12 yaş, 0-16 yaş arası hayat felsefesi oyun olan kişiye çocuk denir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (3) Soru: Haklarınız ve bu hakları kullanma konusunda en çok hangi kaynaktan bilgi ediniyorsunuz? Öğretmenlerimden. İnternetten, İnternet ve bilgisayar (%98). İnternet ve rehber hocalardan. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (4) Soru: Çevrenizdeki büyükler çocuk haklarının gerçekleştirilebilmesi için neler yapmaktadırlar? Çevremdekiler bu konuda hiçbir şey bilmedikleri için hiçbir şey yapmıyorlar. Ama herkesin maddi durumu iyi olsa bu konuda eğitim alabilir ve bütün haklarını bilir. Hiçbir şey bilmiyorlar. Bilseler de “amaaan ” deyip geçiyorlar. Biraz haber dinleseler de haklar için bişey öğrenseler. Hiç ama hiçbir şey bilmiyorlar.. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (5) Soru: Haklarınız çiğnendiğinde ne yaparsınız? Savunurum. Hırslanırım. Üzülürüm. Mahkemeye giderim. Yasalara uyar mahkemeye veririm. Gittiği yere kadar haklarımı savunurum 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (6) Soru: Siz ülkenin (başbakan, cumhurbaşkanı vb. gibi) üst düzey bir yöneticisi olsaydınız çocuklar için neler yapardınız? Çocuklara maaş bağlardım ve okullara romanlar kitaplar getirtirdim. Çocukların mutlu olabilmesi için elimden geleni yapardım. Biz mutlu olamadık bari onlar olsunlar. Hafta içine de tatil koyardım ve sonra bunun süresini artırırdım. Karne yöntemini kaldırır başka bir eğitim yöntemi kurardım. Eğitici tiyatro oyunları, eğlenceler vb. şeyler yapardım. Çünkü eğitim çok sıkıcı. Çocuklara daha çok eğlence hakkı için park kurarım. Çocuklar için televizyonda gördüğüm gibi yaşam merkezleri oluştururum. Ailelere çocuk sayısınca maaş bağlanmasını sağlarım. Ülkenin ekonomisinin gelişmesi için değişik çalışmalar yapardım. Halkın dertlerini dinler ve onlara göre hareket ederdim. Bence siyasetçiler bizi dinlemediği için kaybediyorlar. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Açık Uçlu Sorulara Verilen Yanıtlar (7) Geleceğin çocukları haklarını öğrenme ve kullanma konusunda nasıl olmalıdır? Önerileriniz nelerdir? Geleceğin çocuklarına eğitim verilmelidir. Onlara hakları iyi öğretilmelidir. Eğitim, eğitim, eğitim… Geleceğin çocukları için her öğrencinin masasında bilgisayar olmalıdır. Derslerine yardım için destek verilmelidir. Öğrencilere özgürlükleri için maaş bağlanılmalı. Büyüklerin eline bakmasınlar bakkala gitmek için. Onlara haklarını bilmeleri için eğitim merkezleri oluşturur ve haklarını aşılarım. Ders kitabı çıkarırım çocuk hakları ile ilgili. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Tartışma “Kendileri için neyin uygun olduğunu ancak çocuklar dile getirebilirler” görüşü temel alınarak yola çıkılan bu çalışmada öğrencilerin (İlk ve Ortaöğretim öğrencileri) çocuk haklarına ilişkin görüşleri toplanmıştır. "Eğer çocuklar için uygun bir dünya yaratılmak isteniyorsa, onların görüşlerinin de alınması gerekir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Sonuçlar (1) Çalışmadaki ilk sonuç: Beslenme, Giyinme ve Barınma gibi temel ihtiyaçların sağlanması şeklinde ifade edilen hak en önemli çocuk hakkıdır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Sonuçlar (2) Diğer Sonuçlar: “Fiziksel görünüşten dolayı küçük düşürülmeme” şeklindeki hak düşük oranda kabul gören bir haktır. Kadın öğrenciler, erkek öğrencilere göre çocuk haklarına karşı daha olumlu bir görüşe sahiptirler. Anne ve baba eğitim durumu yükseldikçe öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin görüşleri olumlu yönde farklılaşmaktadır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Sonuçlar (3) Kardeş sayısı arttıkça çocuk haklarına ilişkin görüşler olumlu yönde farklılaşmaktadır. Bu durum kardeşler arası sosyal ilişkilere bağlanmaktadır. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Sonuçlar (4) Ailenin aylık gelir düzeyi onların çocuk haklarına ilişkin görüşleri üzerinde bir farklılığa yol açmamaktadır. Bu noktada uluslar arası çalışmalarda belirtilen maddi durumun hakların algılanması ve katılımın gerçekleşmesi yönündeki etkileri olduğunun belirtilmesi durumu ile çelişmektedir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Sonuçlar (5) Öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin görüşleri, yaşadıkları yerleşim birimine göre farklılık göstermemektedir. Çocukların teknolojileri kullanım yoğunluğu arttıkça çocuk haklarına ilişkin bakışları olumlu yönde değişmektedir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Öneriler (1) Öğrencilerin çocuk haklarına ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bu çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda aşağıdaki öneriler geliştirilmiştir: Erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre çocuk haklarına ilişkin neden daha az olumlu görüşe sahip oldukları araştırılabilir. Çocuk hakları konusunda anne-babalara yönelik eğitimler uygulanabilir. Katılımcıların düşük düzeyde kabul ettikleri görüşler ve çocuk hakları konularında, kendilerine yönelik bilinçlendirme amaçlı kısa süreli eğitimler verilebilir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul Öneriler (2) Okulların işbirlikçi bir şekilde çocuk haklarına ilişkin projeler ve etkinlikler düzenlemeleri konusunda gerekli yönlendirmeler yapılabilir. Milli Eğitim Bakanlığı, görsel ve yazılı basın kuruluşları ile işbirliği yaparak öğrencilere yönelik çocuk hakları ile ilgili bilinçlendirme çalışmaları yapabilir. 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul

Hayatta En İyi Şeyler Öncelikle Çocukların Hakkıdır!  Yıldız, H., Seferoğlu, S. S. ve İpek, S. (2011). Hayatta en iyi şeyler öncelikle çocukların hakkıdır! 1. Türkiye Çocuk Hakları Kongresi, 25-27 Şubat 2011, İstanbul. Yıldız, H., Seferoğlu, S. S., & İpek, S. (2011). Children deserve the best things in life (in Turkish). 1st Congress on Children’s Right. February 25-27, 2011, İstanbul.