ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Aşağıdakilerden hangisi “vermek” kelimesinin zıt anlamlısıdır? ? ? ? ?
Advertisements

MEHMET AKİF ERSOY ( ) NİMET KARAKOÇ.
Hz. Peygamber Kardeslik Ahlakı
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
ISTiKLAL MARSI İSTİKLÂL MARŞI Mehmet Akif Ersoy.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
Marşımız....
HİLALİN GÖLGESİNDE BİR ÖMÜR
Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak;
İlk Veli Toplantımıza Hoş Geldiniz!
Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim. Zaferle yoğrulmuş mayamız bizim
ÖZGÜVEN; kendimize yönelik iyi duygular geliştirmemiz sonucu, kendimizi iyi hissetmemiz demektir. Başka bir deyişle kendimiz olmaktan memnun olmak ve bunun.
Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru
KONU:23 NİSAN ULUSAL EĞEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI
Sevgi Koleji Türkçe Dersi Ödevi 7/B Sınıfı Kübra MENEKŞE.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin GÜLER.
İSTİKLAL MARŞI’NIN AÇIKLAMASI
BEN ÖĞRETMEN OLMAK İSTİYORUM
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
Hayat Bilgisi 2 Bayrağımız.
“YAZARLAR OKULLARDA’’ PROJESİ
İstiklal Marşımızın Yazarı
Istiklal marşımızın yaratıcısı... Mehmet Akif ERSOY.
İLK DERSİMİZ HAYAT BİLGİSİ
MİLLÎ MARŞIMIZIN ŞÂİRİ
Mehmet Akif Ersoy Asıl adı Mehmet Ragif olan Mehmet Akif 1873 yılında İstanbul’da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tâhir Efendidir. İlk.
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
İSTİKLAL MARŞI.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
ŞEHİDİM BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN,ÜSTÜNDEKİ KANDIR.
KAFİYE (UYAK) KAFİYE REDİF.
BÜYÜK HARFLERİN KULLANILDIĞI YERLER
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
NOKTALAMA İŞARETLERİ Eğik Çizgi ( / ) Yay Ayraç ( )
İSTİKLAL MARŞI VE AÇIKLAMASI.
KÜLTÜR-EDEB İ YAT KULÜBÜ. Kulüp Danı ş man Ö ğ retmenleri Arzu ÜSTÜN Gülçin TILFARLIG İ L.
HOŞGÖRÜ.
Mehmet AYDOĞAN Nusaybin Emire Gözü Anadolu Lisesi
İstiklal Marşının Kabulu. 12 Mart.
İSTİKLAL MARŞI KAHRAMAN ORDUMUZA!.
DEĞERLER EĞİTİMİ SEVGİ VE SAYGI.
BÜŞRA KOÇAK PEDAGOJİK FORMASYON 1. GRUP
UYAK (KAFİYE) KAFİYE ŞEMASI
TUĞBA ÇELİK 6A 264 ÖĞRETMEN: ARİF SÖNMEZ
SEVGİ -SAYGI.
MERHAMET VE ADALET.
BAYRAK TÜRKÇE.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri.
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
İstiklal Marşı Başlat.
İ STIKLAL M ARŞı VE A NLAMı. Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en son ocak. O benim milletimin yıldızıdır,
GENEL TEKRAR - 6 CÜMLE ÖĞELERİ - VURGU – ARASÖZ FEM DERSHANELERİ
İstiklâl Marşı şâiri yılında İstanbul'da doğdu. Annesi Emine Şerife Hanım, babası Temiz Tahir Efendidir. İlk tahsiline Emir Buhâri Mahalle Mektebinde.
belde belde, köy köy dolaşarak bu mücadelenin sadece Türk milletinin mücadelesi olmadığını, savaşın kaybedilmesi durumunda İslam’ın da son kalesinin elden.
Sema KAHRAMAN Simenli İlköğretim Okulu
HZ.(S.A.V)MUHAMMEDİN HAYATI
ISTiKLAL MARSI iSTiKLAL MARŞI Mehmet Akif Ersoy
FOTOĞRAFLARLA MEHMET AKİF ERSOY.
TÜRKİYE.
ŞEHİDİM BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN,ÜSTÜNDEKİ KANDIR.
İSTİKLAL MARŞININ KABULÜ 12 mart 1921
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜŞÜYORDU!.. Lütfen kendi akışında ve sesli olarak sonuna kadar izleyiniz…
Türk Bayrağının Ortaya Çıkışı Sunu
Sunum transkripti:

ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER pedagojiformasyon.com

ÜNİTE KAZANIMLARI Bu ünitenin sonunda öğrenciler; 1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 2. Örf , âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. 3. Ahlaki değerlerin dinle ilişkisini açıklar. 4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. 5. Kişilik gelişiminde dinî ve ahlaki değerlerin etkisini açıklar. 6. Kendi değerleri ile eylemleri arasında ilişki kurar. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. Bal Peteği Anaokulu, 'Değerler Eğitimi'nin Kasım ayı konusu 'Sorumluluk Bilinci' seçerek, eğtim çalışmalarına ''Yumurtam Kırılmasın'' projesi ile başladı. Bal Peteği Anaokulu Rehberlik Bölümü ve okul öğretmenlerinin işbirliği ile gerçekleştirilen projede öğrenciler 5 gün boyunca evlerinden sınıflarına yumurtalarını kırmadan getirip götürerek ‘’Yumurtam Kırılmasın’’ sertifikalarını almaya hak kazanacak. Rehber Öğretmen Murat Eskikurt sorumluluk eğitiminin temelinde çocuğun kendini kontrol edebilme becerisini geliştirmesine ve çevresine uyum sağlanmasına yönelik bir anlayış olduğunu, yetişkin rolünün tanımlarından birisinin sorumluluk almak ve aldığı sorumlulukları yerine getirmek olarak tanımlanabileceğini söyledi. Sorumluluk verilirken çocuğun mümkün olduğunca seçim yapmasına fırsat vermenin önemli olduğunu, sorumluluk almak istemediği durumları iyi değerlendirip hevesini kırmadan sorumluluğu yerine getirmesine yardımcı olmak gerektiğini belirtti. Bal Peteği Anaokulu Müdürü Nur Bazancir de projede amaçlarının çocuklara erken yaşlarda sorumluluk alma davranışının yaşına, cinsiyetine ve gelişim düzeyine uygun görevler vererek aşılamak ve sorumluluk alma duygularının gelişimine katkıda bulunmak olduğunu söyledi.    BİNGÖL GAZETESİ 27 Kasım 2012 Salı 11:41,

2. Örf , âdet ve ahlaki değerlerin oluşumunda dinin etkilerine yönelik çıkarımlarda bulunur. Ne irfandır veren ahlâka yükseklik ne vicdandır Fazilet hissi insanlarda Allah korkusundandır. M. Akif ERSOY

4. Dinî değerleri doğru anlamanın önemini açıklar. BİR GECE Ondört asır evvel, yine bir böyle geceydi, Kumdan, ayın ondördü; bir öksüz çıkıverdi! Lâkin, o ne hüsrandı ki: Hissetmedi gözler; Kaç bin senedir, halbuki, bekleşmedelerdi! Nerden görecekler? Göremezlerdi tabî: Bir kerre, zuhur ettiği çöl en sapa yerdi; Bir kerre de, ma'mûre-i dünya, o zamanlar, Buhranlar içindeydi, bugünden de beterdi. Sırtlanları geçmişti beşer yırtılıcıkta; Dişsiz mi bir insan, onu kardeşleri yerdi! Fevzâ bütün âfâkını sarmıştı zemînin, Salgındı, bugün Şark'ı yıkan, tefrika derdi. Derken, büyümüş, kırkına gelmişti ki öksüz, Başlarda gezen kanlı ayaklar suya erdi! Bir nefhada insanlığı kurtardı o ma'sûm, Bir hamlede kayserleri, kisrâları serdi! Aczin ki, ezilmekti bütün hakkı, dirildi; Zulmün ki, zevâl aklına gelmezdi, geberdi! Âlemlere, rahmetti, evet şer'-i mübîni, Şehbâlini adl isteyenin yurduna gerdi. Dünya neye sâhipse, onun vergisidir hep; Medyûn O'na cem'iyyeti, medyûn O'na ferdi. Medyûndur o Ma'sûma bütün bir beşeriyyet... Yâ Rab, bizi mahşerde bu ikrâr ile haşret. MEHMET AKİF ERSOY 

1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

1. Değerleri oluşturan süreçleri sıralar ve kendi değerlerini fark eder. 7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir.

7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir. DEĞERLERİMİZ Karagöz ve Hacivat Temel, Dursun bir değer, Kim güldürürdü bizi, Olmasalardı eğer? Yunus dost bahçesinden Renk renk çiçekler derlemiş, Mevlana insanlara "Ne olursan gel" demiş. Unutmuş Keleş Oğlan Annesinin tuzunu, Görünce sevdalanmış Padişahın kızını. Sinan'ın eserleri İlham vermiş herkese, Kervansaray, külliye Cami, köprü, medrese. İSMAİL MALATYA

7. Toplumu birleştiren değerleri korumaya özen gösterir. Korkma, sönmez bu şafaklarda yüzen al sancak; Sönmeden yurdumun üstünde tüten en ocak, O benim milletimin yıldızıdır parlayacak; O benimdir, o benim milletimindir ancak. Çatma, kurban olayım, çehreni ey nazlı hilâl! Kahraman ırkıma bir gül! Ne bu şiddet, bu celâl? Sana olmaz, dökülen kanlarımız sonra helâl; Hakkıdır Hakk’a tapan, milletimin istiklâl! Mehmet Âkif ERSOY