BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
Eğitim Bilimleri Bölümü
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
TÜRK Eğitim Sistemi.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
A) Öğrenci Seçimi b) Öğretmen Yeterlikleri, programlar, akademik yeterlikler ve akreditasyon c) Fakülte sayıları ve kontenjanlar d) Fakülte-okul iş birilği.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
4. Grup Öğretmenlik Mesleği Kariyer Basamakları. 4c Kariyer basmaklarının atama, yerleştirme, terfi ve fırsatlarla ilişkilendirilmesi Öncelik / Tedbir.
REHBERLİK.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
TÜRK Eğitim Sistemi.
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
İ NG İ L İ ZCE Ö Ğ RETMENL İĞİ DERSLER İ N İ N SWOT ANAL İ Z İ Grup: Fireflies.
ISPARTA / YALVAÇ MEHMET NECATİ AKEL
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
Öğretmenlik Mesleği.
Destek Eğitim Odaları.
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TÜRK Eğitim Sistemi.
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEK OKULU
Öğretmenlik Mesleğine Giriş
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Çocuk Gelişimi Programı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
TÜRK Eğitim Sistemi.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Karşılaştırmalı Eğitim
Dr. Faruk ŞENYAYLA Milli Eğitim Uzmanı
Kültür Toplumu oluşturan insanın öğrendiği, bilgi, sanat, gelenek, görenek ve benzeri yetenek, beceri ve alışkanlıkları içine alan karmaşık bir bütündür.
a AMAÇYAPI SÜREÇHAVA Türkiye Milli Eğitim Sisteminin Yasal Dayanakları 1. T.C. Anayasası, 2. Eğitim ve Öğretimi Düzenleyen Yasalar 3. Milli Eğitim Şuraları.
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMİN YASAL -YÖNETSEL TEMELLERİ
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

BİR MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK VE ETİĞİ

MESLEK - TANIMI BİR KİMSENİN GEÇİMİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA YAPTIĞI SÜREKLİ İŞ YA DA UĞRAŞTIR. Meslekler, toplumdaki iş bölümü sonucu ortaya çıkar Gelişmemiş ülkelerde babadan oğula, az gelişmiş toplumlarda usta-çırak yoluyla, gelişmiş ülkelerde de örgün eğitim yoluyla kazanılmaktadır

MESLEK - KRİTERLERİ BİR MESLEĞİN MESLEK OLARAK KABUL EDİLEBİLMESİ İÇİN; (1) Uzmanlık Bilgisi (2) Mesleğe Giriş Denetimi (3) Meslek Ahlakı (4) Çalışma Özgürlüğü (5) Meslek Kuruluşları (6) Hizmet Koşulları (7) Toplumca Tanınma gerekir

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ - TANIMI ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ; ÖĞRETMENİN GEÇİMİNİ SAĞLAMAK AMACIYLA BİR ALANA YÖNELİK BİLGİ, BECERİ VE ALIŞKANLIKLARINI SÜREKLİ ÖĞRETMESİ İŞİ ANLAŞILMAKTADIR. Öğretmenlik Mesleği 1973 yılında yürürlüğe giren 1739 sayılı “Milli Eğitim Temel Kanunu” ile tanımlanmıştır. Öğretmenlik; devletin eğitim, öğretim ve bununla ilgili yönetim görevlerini üstlenen bir ihtisas mesleğidir.

MESLEK KRİTERLERİ AÇISINDAN ÖĞRETMENLİK (1) İnsan yetiştirmeyle ilgili (2) en az lisans düzeyinde 4 yıllık uzmanlık eğitimi gerektiren (3) mesleki örgütlenme sürecini ve (4) mesleki davranış kurallarını oluşturmaya çalışan (5) kısmen çalışma özgürlüğüne sahip ve (6) genellikle yetersiz hizmet koşullarında (7) hak ettiği gelir seviyesinin altında (8) uzun bir geçmişi bulunan, ancak değeri toplum tarafından yeni artmaya başlayan, bir idealist mesleğidir.

ÖĞRETMENLİĞİN MESLEKLEŞMESİ SÜRECİ 15 yy’da Fatih Sultan Mehmet (2) Sultan Abdülmecit döneminde (1848) Darülmuallimin adı altında ilk erkek öğretmen okulunun açılması (3) 1900-1901 talimatnamesi ile öğretmenlik mesleğine giriş hakkının Darülmuallimin mezunlarına verilmesi (4) 1913’te ana öğretmen sınıfı, 1914’te ana öğretmen okulunun açılması (5) 1924’te tevhid-i tedrisat kanunu ve 439 sayılı orta tedrisat kanunu (6) 1982 YÖK’e bağlanma (7) 1992 lisans düzeyine çekilmesi (8) eğitim ve fen edebiyat fakültelerinin yeniden yapılandırılması-lisansüstü eğitime çekilmesi

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN YASAL DAYANAKLARI (1) Atatürk İlkeleri (2) Anayasa (3) Personel Yasası (4) Eğitim ve Öğretmenlikle İlgili Yasalar (5) Onay ve Yönetmelikler (6) Hükümet Programları (7) Kalkınma Planları (8) Milli Eğitim Şuraları

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ (1) Empatik iletişime dayalıdır (2) Yaratıcı olmayı gerektirir (3) Sevgi mesleğidir (4) eğitsel amaçlı gözlem becerisi ister (5) Esnek olmayı gerektirir

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN TÜRKİYE'DEKİ GENEL GÖRÜNÜMÜ (1) Öğretmenler devlet memurlarının çoğunluğunu oluşturmaktadır (2) Genelde bayanlar tarafından seçilen bir meslektir (3) Öğretmenlik mesleğini seçenler toplumun daha çok alt ve orta gelir grubundan gelmektedir (4) Mesleği değiştiren ve ek iş yapanların oranı yüksektir (5) Niteliği yüksek değildir

PARALEL DÜZENLEME YAKLAŞIMI VE DAVRANIŞ GRUPLARININ AĞIRLIĞI ÖĞRETMENLERİN HİZMET ÖNCESİ EĞİTİMLERİ PARALEL DÜZENLEME YAKLAŞIMI VE DAVRANIŞ GRUPLARININ AĞIRLIĞI Alan Bilgisi %62.5 Öğretmenlik Meslek Bilgisi %25 Genel Kültür %12.5

ÖĞRETMENLERİN HİZMET ÖNCESİ EĞİTİMLERİ HİZMET ÖNCESİ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMLARINDA YER ALAN MESLEK BİLGİSİ DERSLERİ Y.YIL DÖN. KODU DERS ADI TE UY KR 1 Güz EĞT-101 Öğretmenlik Mesleğine Giriş 3 Bahar EĞT-102 Okul Deneyimi 4 2 EĞT-201 Gelişim ve Öğrenme EĞT-202 Öğretimde Planlama ve Değerlendirme EĞT-301 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme EĞT-302 Sınıf Yönetimi EĞT-304 Özel Öğretim Yöntemleri I EĞT-401 Okul Deneyimi II EĞT-403 Özel Öğretim Yöntemleri II EĞT-402 Rehberlik EĞT-404 Öğretmenlik Uygulaması 6 5 TOPLAM 24 36

ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN TEMEL SORUNLARI (1) Mesleki standartlar belirlenmemiş (2) Mesleğin gelişmesinde ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyon eksikliği (3) Yasal mevzuatlarda yetersizlikler (4) Meslek etiğinin oluşturulmamış olması (5) Çalışma koşullarının ağırlığı (6) Toplum gözünde statüsünün yüksek olmaması (7) Mesleki örgütlenme eksikliği (8) Seçim, yerleştirme ve istihdam uyum ve ayırımının oluşturulamaması (9) Hizmetiçi eğitim yetersizliği (10) Maddi imkanların azlığı (11) Tayin, terfi, atama sisteminin objektif kriterler taşımaması (12) Bilgi ve teknolojiyle mesleğin desteklenememesi