HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Şİddet Muhammet GÜLER.
Advertisements

Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İLETİŞİM.
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
Okullarımızda Yaygın Bir Sorun:
Dünyada iki milyardan fazla kişi internet kullanıcısı
PRESENTATİON TECHNİQUES Issen A. jehad ILT- 4
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme
BÜYÜYEN TEHLİKE: SİBER ZORBALIK
OKUL ZORBALIĞI.
Ailelere Ergen Gelişimi Hakkında Dipnotlar
AKRAN İLETİŞİMİ KIRIKKALE RAM ARALIK-2011.
RİSKLİ DAVRANIŞLAR NEDİR?
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Lise Öğrencileri Semineri
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
AKRAN ZORBALIĞI.
OKUL ZORBALIĞI.
ŞİDDET VE SONUÇLARI.
AKRAN ZORBALIĞI Meltem ÖZDEMİR.
ŞİDDET VE YARDIM SINIRLARIMIZ
ŞİDDET NEDİR ? Şiddet, güç ve baskı uygulayarak insanların bedensel veya ruhsal açıdan zarar görmesine neden olan bireysel veya toplu hareketlerin tümüdür.
AKRAN İLİŞKİLERİ VE AKRAN ZORBALIĞI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İdareci-Öğretmen Semineri
ZORBALIK.
AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ
Okullarda Şiddet ve Ailelere Düşen Görevler
ŞİDDET NEDİR???.
TV – BİLGİSAYAR – CEP TELEFONU – İNTERNET VE ÇOCUK EĞİTİMİ
1 MESLEK ETIGI MESLEK İ ET İ K Ö ğ r. Grv. MEHMET AL İ ZENG İ N.
Siber Zorbalık.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
Mobbing Lolohan Jumayeva.
OKUL SEMİNERLERİ:2 ÇOCUKLARDA GÖRÜLEN UYUM VE DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI.
ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
ÖFKE NEDİR? Bireyin haz alma dünyasını engelleyen herhangi bir durum, olay veya kişi ile karşılaştığında oluşan duygudur. İstediğini alamama, haksız davranışlara.
Şahinbey Rehberlik ve Araştırma Merkezi
DURMUŞALİ TOKSOY İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Okul Yaptırma ve Yaşatma Derneği İlkokulu
ŞİDDETİ TANIMA MEB HİZMET-İÇİ EĞİTİM 2007.
AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye.
MURAT KARADUMAN AFYONKARAHİSAR REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
SERVET AKAYDIN ORTAOKULU
ZORBALIK VE ZORBALIKLA MÜCADELE
ZORBA OLMA! KANKA OL!.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ ADIYAMAN
ZORBALIK –AKRAN ZORBALIĞI VE BAŞ EDEBİLME YÖNTEMLERİ
AKRAN BASKISI.
Çocuklarımızı internette ne gibi tehditler bekliyor?
AKRAN ZORBALIĞI.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
Zorbalık Nedir? Bir kişinin, kendisinden daha güçlü bir ya da daha fazla kişi tarafından, kasıtlı olarak, sürekli biçimde olumsuz eylemlere maruz bırakılmasıdır.
Sınıf yönetimi ve disiplin
Şiddetin Birey Üzerindeki Etkileri AD ve SOYAD: Yunus Emre Ataman Sınıf:9/E No:640 Ders: Sağlık Bilgisi ve Trafik Kültürü.
ZORBA OLMA, ARKADAŞ OL… MuRaT BaYHaN Psikolojik Danışman ADNAN KAHVECİ İLKOKULU Rehberlik Servisi.
ÇOCUĞUN SOSYAL DÜNYASI
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
Sunum transkripti:

HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007 AKRAN ZORBALIĞI HİZMET-İÇİ EĞİTİM MAYIS 2007

AKRAN ZORBALIĞI NEDİR? “Bir ya da bir grup insanın kasıtlı olarak, tekrarlayan bir biçimde diğer bir kişiye ya da bir grup kişiye karşı acı vermek, korkutmak, sindirmek ya da yıldırmak amacıyla yapılan davranışların tümü olarak” tanımlanabilir. Zorbalık sadece çocuklar arasında değil, yetişkinler arasında ya da yetişkinlerden çocuklara karşı da görülebilir.

AKRAN ZORBALIĞININ AYIRICI ÖZELLİKLERİ Güç dengesizliği Kasıt Süreklilik Karşısındakinin duygularına önem vermeme

AKRAN ZORBALIĞI DAVRANIŞLARI Vurma, itme, saçını çekme, yumruk atma gibi fiziksel şiddeti İsim takma, alay etme, hakaret etme gibi sözel şiddeti Soyutlama, oyunlara almama, kimsenin onunla arkadaş olmasına izin vermeme gibi duygusal şiddeti Cep telefonu ya da internet kanalıyla rahatsızlık veren mesajlar yollama gibi bilişimsel şiddeti içerirler.

ZORBALIK MI? ZORBALIK DAVRANIŞI MI? Bu davranışları yapan çocukların “zorba” olarak adlandırılması insanlarda bu çocukların “kötü çocuklar” olduğu ve cezalandırılmayı hakettikleri izlenimi yaratabilir. Bu tür davranışlar gösteren çocukların “zorba” olarak adlandırılmasının kimseye bir yararı yoktur. Zorbalığı davranış olarak tanımlayıp bu davranışa müdahale etmek herkes için en uygun olandır.

ZORBALIK DAVRANIŞININ SONUÇLARI

Zorba Davranışa maruz kalan çocuklar Kendine ve diğerlerine olan güvenini yitirebilir. Arkadaşlarından soyutlanabilir ve yalnız kalabilir Benlik saygısını yitirirler ve bunu geri kazanmak yıllarca sürebilir Depresyona girebilirler Devamsızlığı artabilir ya da okulu terk edebilir Hıncını başka çocuklardan çıkarabilir

Zorbalık davranışı gösteren çocuklar Yardım edilmezse ileriki yıllarda da başkalarının üzerindeki güçlerini kötüye kullanmaya devam eder ve başkaları için bir tehdit oluşturabilirler. Yardım edilmezse ileriki yıllarda da başkalarının üzerindeki güçlerini kötüye kullanmaya devam eder ve başkaları için bir tehdit oluşturabilirler Soyutlanabilir ve yalnız kalabilirler Başkalarıyla işbirliğinin yarattığı mutluluk, manevi tatmin gibi olumlu duygulardan yoksun kalabilirler.

Zorbalık davranışlarına şahit olan çocuklar: Kendilerini savunmak için sürekli tetik içinde bekleyebilirler. Kendilerini güvende hissetmeyebilirler Etraflarında olup biten şiddet davranışlarından dolayı mutsuzluk, üzüntü, korku, umutsuzluk gibi olumsuz duygulara sahip olabilirler

ÇOCUKLAR NEDEN ZORBALIK DAVRANIŞLARI SERGİLERLER? Ailesel nedenler Becerilerden yoksun olma Güçlü duygularla baş edememe, dürtüsellik Okula ilişkin nedenler

ZORBALIK DAVRANIŞLARINA MARUZ KALMA OLASILIĞI YÜKSEK OLAN ÇOCUKLAR Pasif ve içine kapanık “Hayır” deme, uygun kişiden yardım isteme, kendini savunabilme gibi sosyal becerilerden yoksun olan, Ürkek, kaygılı ya da girişken olmayan Genellikle fazla arkadaşı olmayan Duygusal olarak çabuk dağılabilen çocuklar

ZORBALIK DAVRANIŞLARINA MARUZ KALMA OLASILIĞI DÜŞÜK OLAN ÇOCUKLAR Sosyal, iletişim ve çatışma çözme becerileri gelişmiş Sosyal, iletişim ve çatışma çözme becerileri gelişmiş, Uzlaşabilen ve alternatif çözümler sunabilen İnsanların duygularının farkında olan Çatışmaları çözmede ve diğer çocukların yardım almalarında aktif rol üstlenebilen çocuklar

Çocuklarla ve aileleriyle konuşmak NELER YAPILABİLİR? Planı değerlendirmek Çocuklarla ve aileleriyle konuşmak Beceriler öğretmek Bilgilendirmek Okul ve sınıf kurallarını gözden geçirmek Plan yapmak Anket uygulamak Ekip kurmak

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER