Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu). İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Programlama-II (Java ile Bilgisayar Programlama)
Advertisements

Nesnelerin Özellikleri. - Üye nesneler - friend belirtesi - Nesnelerin operatörlere yüklenmesi - this yerel (lokal) değişkeni - inline tanımlı üye fonksiyonlar.
Nesneye Yönelik Programlama
İSİM UZAYLARI.
Nesneye Dayalı Programlama
Erişim Kontrolü.  Değişebilir / Değişemez yapılar  Çok programcının dahil olduğu projeler  Kütüphaneler  Çözüm  Konvansiyonlar  Erişim kontrol sözcükleri.
İSİM UZAYLARI (Name Space)
Sarma (Encapsulation) / Kalitim (Inheritance) /Final Terimleri
OOP Tanımlar.
SANAL FONKSİYONLAR VE ÇOK BİÇİMLİLİK
NESNEYE DAYALI MODELLEME VE TASARIM
1.Yazılım Geliştirme Biligisayar techolojisinin iki bir birine bağalı konusu var: Donanım (hardware) Yazılım (software)
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Nesneye Yönelik Programlama Dr. Pelin GÖRGEL
Nesneye Dayalı Programlama
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE).
Erişim Denetimi, Fonksiyon
Önemli noktalar Paradigma Nesnelere Giriş Mesajlar / Ara bağlantılar
FIRAT ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ DERLEYENLER: Ahmet Can ÇAKIL Ali Murat GARİPCAN Özgür AYDIN Şahin KARA KONTROL : Prof. Dr. Asaf VAROL KONU : KAPSÜLLEME.
C++ Yapısı Giriş-Çıkış Komutları Döngü Komutları
Excel’de VBA programlama (Visual Basic Application) Ders 3
İSİM UZAYLARI (NAMESPACE)
Nesneye Yönelik Programlama
Net Class Framework ’ ün en üst yapısına İsim Uzayı denir. İsim uzayları ; pascal programlama dilinde 1990 ve hatta öncesinden beri varolmuş, C’de yer.
Nesneye Dayalı Programlama
Sınıflar ve Fonksiyonlar
NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
Nesne Yönelimli Programlama Dersi
SABİT NESNE VE ELEMAN FONKSİYONLAR VE ELEMAN NESNELER
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Nesne.
ÇOK BİÇİMLİLİK POLYMORPHISM
İSİM UZAYI Bir programın organizasyonu ve erişebilirliği üzerinde size daha fazla kontrol sağlayan C# özelliğidir.”Namescapes” olarak da bilinir.
Önceki Dersi Hatırlama !!
SINIF DİYAGRAMLARI (Class Diagrams). Temel Sınıf Gösterimi  En üstte sınıf ismi bulunur.  Özellikler (opsiyonel) –Sınıfa ait tüm alanları içermelidir.
Derleyici Teorisine Giriş
Kalıtım , Sınıf Asli Ergün.
Nesneye Dayalı Programlama
C# İsim Uzayları (Namespace)
Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü ++ Bilişim Enstitüsü C ++ Veri.
KALITIM Yılmaz Kılıçaslan.
Ders İçerik Sunusu Maltepe Üniversitesi
SANAL FONKSİYONLAR VE ÇOKBİÇİMLİLİK Yılmaz Kılıçaslan.
C++.
Görsel C# ile Windows Programlama
SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz
Doç. Dr. Cemil Öz SAÜ Bilgisayar Mühendisliği Dr. Cemil Öz.
İSİM UZAYLARI. İSİM UZAYI Bir programın organizasyonu ve erişebilirliği üzerinde size daha fazla kontrol sağlayan C# özelliğidir.”Namescapes”
Bölüm 10: Program Ayrıştırma
Bilgisayar Programlama III C
Hafta2 Rekürsif Algoritmalar
KALITIM(INHERITANCE) Öğr.Gör. Murat ASLANYÜREK. KALITIM KAVRAMINA GİRİŞ  Kalıtım, sınıflardan yeni sınıflar türetmeyi sağlar.  Türetilen yeni sınıflar,
JAVA 1. GİRİŞ & TARİHÇE Java, Sun Microsystems mühendislerinden James Gosling tarafından geliştirilmeye başlanmıştır. Açık kodlu. Nesneye yönelik. Düzlemden.
7. Hafta İçeriği 1.Kalıtım (Inheritance) 2.Soyut sınıf (abstract class) 3.Sealed sınıf(sealed class) 4.Çok biçimlilik (polymorphism)polymorphism.
İbrahim Olgaç PROGRAMLAMA DİLLERİ SUNUMU C#
Nesneye Dayalı Programlama
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 6: Sınıflar
Nesne Yönelimli Yaklaşım
Nesneye Dayalı Programlama Temel Kavramlar Hüseyin ESKİ.
PHP ile Nesneye Yönelik Programlama
Excel’de VBA Programlama (Visual Basic Application)
Bütün dünyayı nesneler (object) ve nesneler arası ilişki olarak gören model kullanılarak yapılan programlama. Bu programlama tekniğine göre her nesne.
Soyut veri tipleri ve kapsülleme kavramları
YAPISAL PROGRAMLAMA Hafta-6
Uzay ve Uzay Çalışmaları.
Kurucular(Yapıcılar), Yıkıcılar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MTM216 GÖRSEL PROGRAMLAMA
BLP 4210 PLATFORM BAĞIMSIZ PROGRAMLAMA
Sunum transkripti:

Nesneye Yönelik Programlama (12. Sunu)

İsim Uzayları (Namespaces) Sınıfınızda Deniz adında iki öğrenci olduğunu kabul ediniz. Böyle bir durumda bu öğrencileri birbirlerinden ayırt edebilmek için ekstra bir bilgiye ihtiyaç duyacağınız aşikardır. (Soyad, memleket, anne veya baba adı gibi)

İsim Uzayları (Namespaces) Büyük bir yazılım projesinin farklı bölümlerinin 10 ayrı yazılımcı tarafından yazıldığını ve bu parçaların en sonunda bir araya getirilerek projenin tamamlandığını hayal ediniz. Yazılımcıların aynı değişken veya fonksiyon adlarını kullanmaları durumundaki çakışmaların önüne nasıl geçilebilir acaba?

İsim Uzayları (Namespaces) İsim uzayları mantıksal gruplamalara (değişken ve fonksiyon gruplamaları) izin vererek muhtemel isim benzerliklerinin önüne geçilmesini sağlarlar. using anahtar kelimesi sayesinde bir isim uzayı bir programın kapsamına dahil edilir.  using namespace std; using namespace std; deyimi standart kütüphanenin bütün bileşenlerini kapsam dahiline sokar. std isim uzayının tamamı yerine örneğin sadece string bileşenini kapsama almak için ise:  using std::string; kullanılır.

Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Kavramları (Özet) Sınıf (Class)  Üye Değişkenler (Nitelikler) (Data Members)  Üye Fonksiyonlar (Davranışlar) (Member Functions) Nesne (Object)

Nesneye Yönelik Programlamanın Temel Özellikleri (Özet) Veri Soyutlama (Data Abstraction)  Sınıflar sayesinde özellikleri ve davranışları tarafımızdan belirlenebilen soyut veri tipleri (abstract data types-adt) tanımlayabilme özelliğine veri soyutlama denir. Kapsülleme (Encapsulation)  Sınıfların bazı üye değişkenlerinin ve üye fonksiyonlarının ait oldukları sınıfların dışında erişimlerine sınırlama getirebilme özelliğine kapsülleme denir. Bu amaçla public, private ve protected kelimeleri kullanılır. Bilgi Gizleme (Information Hiding)  Sınıfların tanım ve uygulama dosyalarının birbirlerinden ayrılması özelliğine bilgi gizleme denir. Kalıtım – Miras (Inheritance)  Bir temel sınıfa yeni özellikler ve davranışlar ekleyerek türetilmiş bir sınıf elde edilebilmesi özelliğine kalıtım denir. (Kopyala-yapıştırdan farkı??) Çok Şekillilik (Polymorphism)  Birden fazla formu olan bir değişken, fonksiyon veya nesne tanımına izin veren özelliğine çok şekillilik denir. (İsim uzayları, fonksiyon veya operatörlerin aşırı yüklenmesi)