BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Görev Analizi Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
KORUNMA POLİTİKALARI.
EĞİTİM; Canlılarda davranış değişikliği meydana getirmek için yapılan faaliyetlerdir. Bütün canlılar eğitilebilirler! Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP.
BİLİŞİM SİSTEMLERİNİN AMACI ve GELİŞİM SÜRECİ
This project is part of the International Climate Initiative. The Federal Ministry for the Environment, Nature Conservation and Nuclear Safety supports.
Öğretim Tasarımına Giriş
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
İZMİR İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ B İ LG İ İŞLEM SA Ğ LIK İ STAT İ ST İ KLER İ ŞUBES İ.
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARINI ORTAYA ÇIKARAN FAKTÖRLER
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜVENLİK ve DENETİM
KARAR DESTEK SİSTEMLERİ-KDS
Türkiye’de Metal Sektöründe İş Sağlığı ve Güvenliği İçin Etkin ve Güvenilir Kaynakların Kullanımı Hollanda Hükümeti Matra Fonu tarafından desteklenmektedir.
ENGELL İ L İĞ E_NÖROLOJ İ K YAKLA Ş IM Doç. Dr. Recep ALP Nöroloji AD RALP.
İnternet Teknolojisi Temel Kavramlar
ESNAF VE SANATKAR ODALARI TARAFINDAN YAPILABİLECEK EĞİTİM FAALİYETLERİ
Devirme 9 Nisan 2017.
DERS:SAĞLIK HUKUKU KONU:HEMŞİRELİK KANUNU Hazırlayan: Türkan YILMAZ
Hazırlayan:Emin BORANDAĞ 4/3/ HTML HTML (Hyper Text Markup Language) internet üzerinde web sayfası oluşturmak için kullanılan bir betik dilidir.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Üniversitelerin Taslak Stratejik Planlarının Değerlendirilmesi
İLERİ GÖRÜNTÜ İŞLEME (Prof. Dr. Sarp ERTÜRK).
YAŞLI HASTA İLE İLETİŞİM
KRONİK SOLUNUM HASTALIKLARINDA PSİKOSOYAL DEĞERLENDİRME VE TEDAVİ
BB419 BAHÇE BİTKİLERİNDE MESLEKİ İNGİLİZCE 3 teorik Pazartesi 13:30-16:15 Doç. Dr. Zeynel DALKILIÇ ,
Endüstriyel Otomasyon Mekatronik Mühendisliği Bölümü
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Dr. Barış Kiremitci Yrd. Doç.Dr. Gültekin Altuntaş.
1 Yönetimin temelleri
ÇOCUK HASTA İLE İLETİŞİM ADÖLESAN HASTA İLE İLETİŞİM
Türkiye Tabiatını Koruma Derneği
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
İLKÖĞRETİMDE KARŞILAŞILAN MATEMATİKSEL ZORLUKLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Prof. Dr. Buket Akkoyunlu
Kaleardı75. Yıl İlkokulu
NAMAZIN BİREY VE TOPLUM ÜZERİNE ETKİLERİ
TANIŞMA AD-SOYAD MEMLEKET MEZUN OLUNAN LİSE MEZUNİYET YILI
VERİTABANI YARATMA.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
Oyun Analizi: Centipede
STRATEJİK PLANLAMA.
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
EĞİTİM BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Sistem Yaklaşımı.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
GÖREV ANALİZİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi

Öğretim Tasarımı? Öğretimin kalitesini sağlamak için, öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanılarak ilerleyen sistematik bir geliştirme süreci. 10.04.2017

Öğretim Tasarımcısı 3 Soruya Cevap Arar Nereye gidiyoruz? Nasıl gideceğiz? Doğru yere geldiğimizi nasıl anlayacağız? 10.04.2017

ADDIE Modeli Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme 10.04.2017

A - Analiz Analiz aşamasında şu sorulara yanıt ararız: İhtiyaç yada öğrenme hedefimiz nedir? İhtiyaç ve hedef analizi Hedef kitle veya öğrenciler kimdir? Öğrenci analizi Eğitim içeriği nedir? İş/Görev Analizi Kullanılabilecek teknoloji nedir? Ortam/kaynak analizi 10.04.2017

Görev Analizi Öğretim tasarımında en önemli aşamalardan biri, neyin öğretileceğini belirlediğimiz “görev analizi”dir. Görev analizi, öğrencilerin ne tür bir öğrenme sürecinden geçeceklerinin analizi ve ortaya çıkarılması sürecidir. 10.04.2017

Görev Analizi Görev Analizinde 3 sorunu çözmeye çalışırız: Hedef kitleden beklediğimiz performansa ulaştıracak içeriği belirler İçerik uzmanının içeriğin her adımının üzerinden geçerek bunların daha ayrıntılı tanımlanmasını sağlar Tasarımcının, içeriği, öğrenci gözünden görmesini sağlar. 10.04.2017

Görev Analizi Görev analizi 5 işlevi barındırır. Uygulandığı duruma göre bunların hepsini yada bazılarını barındırabilir: İçeriğin / görevlerin sınıflanması: Hedeflere göre işlerin sınıflanması İçeriğin / görevlerin tanımlanması: İşlerin belirlenmesi ve bir listesinin yapılması İçeriğin / görevlerin seçilmesi: İşlerin önem sırasına konularak fazla sayıda ise yapılabilir yada önemli olanların seçilmesi İçeriğin / görevlerin ayrıştırılması: İş yada hedef bileşenlerinin tanımlanması/betimlenmesi (bilişsel, duyuşsal, fiziksel) İçeriğin / görevlerin sıralanması: İş yada alt işlerin öğrenmeyi destekleyecek şekilde sıralanması 10.04.2017

Görev Analizi bağlantılı Görev analizi yaklaşımları Öğretimin gerçekleşeceği bağlam (İçerik, ortam ve alakalı diğer değişkenler) bağlantılı İhtiyaçlar / Öğrenci karakteristikleri 10.04.2017

Farklı Görev Analizi Biçimleri İşlemsel görev analizi (işlemsel, psikomotor beceriler için Hiyerarşik ön öğrenme analizi (entelektüel beceriler- kural öğrenimi vb için) Bilgi işleme analizi (işlemsel ve bilişsel işler - kavram öğrenimi vb) Tutum hedeflerinin analizi Bilişsel strateji hedeflerinin analizi 10.04.2017

İşlemsel İş Analizi Örneği 10.04.2017

Bilgi İşleme İş Analizi Öğreneği 10.04.2017

Öğrenme Analizi Hedeflerin belirlenmesi - Ana hedef(ler)iniz nedir? Her bir ana hedefi küçük parçalara ayırın 10.04.2017

Amaçlar Ana amaçlarınız geniş tanımlanmış amaçlardır. Sonuçta varmak istediğiniz nokta nedir? 10.04.2017

Üniversite eğitimi almaktaki amacınız nedir? 10.04.2017

Öğretim tasarımı dersindeki amacınız nedir? 10.04.2017

Öğretim tasarımı dersindeki amacınız nedir? Bu dersin sonunda herkes yetkin birer öğretim tasarımcısı olacaktır. 10.04.2017

İyi belirlenmiş amaçlar Gerçekçi Ulaşılabilir Öğrenci hedeflerine dayalı Öğrencilere açıkça belirtilmiş ve Öğretim boyunca tekrarlanan Hedeflerdir. 10.04.2017

Amaç ve hedef arasındaki fark nedir? Amacımızın öznesi dersimizdir Hedeflerimizin öznesi ise öğrenciler 10.04.2017

Amaç ve Hedef Amaç, genel bir açıklamadır. Genellikle sınırları kesin olarak belli değildir. Buna karşılık hedeflerimiz daha ayrıntılı yazılır. Hedefin ölçülebilir kriterleri cümle içinde belirtilmiştir. 10.04.2017

Amaç ve Hedef Öğretim Tasarımı dersinin amacı dersi alan tüm öğrencilerin yetkin birer öğretim tasarımcısı olmalarını sağlamaktır. Hedeflerden biri: Bu ders sonunda öğrencilerin belirlemiş oldukları konu çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak grup çalışması eşliğinde öğrenci analizi gerçekleştirebilmeleri beklenmektedir. Her ders için bu hedefleri daha da küçük parçalara ayırabilir , bu hedefe nasıl ulaşılabileceğiyle ilgili akış şemalarını oluşturabilirsiniz. 10.04.2017

Bir hedef cümlesi şunları içermelidir Öğrenciler Öğrencilerin öğrenme süreci sonunda neyi yapabilir olacakları Hangi koşullar altında performans göstermelerinin beklendiği Öğrencilere hangi araçların / imkanların sunulacağı 10.04.2017

Bir Görev Analizi Uygulaması Yapalım… 10.04.2017

Gelecek Hafta Öğretim Hedefleri konusunu işliyoruz. Lütfen kitaptan ilgili bölümü okuyun. İş Analizi raporunuz için teslim tarihi: Haftaya Çarşamba (Lab saatinde) 10.04.2017

Sunumların hazırlanmasında Dr. Kürşat Çağıltay ve Dr Sunumların hazırlanmasında Dr. Kürşat Çağıltay ve Dr. Arif Altun’un ders içeriği ve sunumlarından faydalanılmıştır.