BTO 206 Öğretim Tasarımı İş/Görev Analizi
Öğretim Tasarımı? Öğretimin kalitesini sağlamak için, öğrenme ve öğretim kuramlarından yararlanılarak ilerleyen sistematik bir geliştirme süreci. 10.04.2017
Öğretim Tasarımcısı 3 Soruya Cevap Arar Nereye gidiyoruz? Nasıl gideceğiz? Doğru yere geldiğimizi nasıl anlayacağız? 10.04.2017
ADDIE Modeli Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama Değerlendirme 10.04.2017
A - Analiz Analiz aşamasında şu sorulara yanıt ararız: İhtiyaç yada öğrenme hedefimiz nedir? İhtiyaç ve hedef analizi Hedef kitle veya öğrenciler kimdir? Öğrenci analizi Eğitim içeriği nedir? İş/Görev Analizi Kullanılabilecek teknoloji nedir? Ortam/kaynak analizi 10.04.2017
Görev Analizi Öğretim tasarımında en önemli aşamalardan biri, neyin öğretileceğini belirlediğimiz “görev analizi”dir. Görev analizi, öğrencilerin ne tür bir öğrenme sürecinden geçeceklerinin analizi ve ortaya çıkarılması sürecidir. 10.04.2017
Görev Analizi Görev Analizinde 3 sorunu çözmeye çalışırız: Hedef kitleden beklediğimiz performansa ulaştıracak içeriği belirler İçerik uzmanının içeriğin her adımının üzerinden geçerek bunların daha ayrıntılı tanımlanmasını sağlar Tasarımcının, içeriği, öğrenci gözünden görmesini sağlar. 10.04.2017
Görev Analizi Görev analizi 5 işlevi barındırır. Uygulandığı duruma göre bunların hepsini yada bazılarını barındırabilir: İçeriğin / görevlerin sınıflanması: Hedeflere göre işlerin sınıflanması İçeriğin / görevlerin tanımlanması: İşlerin belirlenmesi ve bir listesinin yapılması İçeriğin / görevlerin seçilmesi: İşlerin önem sırasına konularak fazla sayıda ise yapılabilir yada önemli olanların seçilmesi İçeriğin / görevlerin ayrıştırılması: İş yada hedef bileşenlerinin tanımlanması/betimlenmesi (bilişsel, duyuşsal, fiziksel) İçeriğin / görevlerin sıralanması: İş yada alt işlerin öğrenmeyi destekleyecek şekilde sıralanması 10.04.2017
Görev Analizi bağlantılı Görev analizi yaklaşımları Öğretimin gerçekleşeceği bağlam (İçerik, ortam ve alakalı diğer değişkenler) bağlantılı İhtiyaçlar / Öğrenci karakteristikleri 10.04.2017
Farklı Görev Analizi Biçimleri İşlemsel görev analizi (işlemsel, psikomotor beceriler için Hiyerarşik ön öğrenme analizi (entelektüel beceriler- kural öğrenimi vb için) Bilgi işleme analizi (işlemsel ve bilişsel işler - kavram öğrenimi vb) Tutum hedeflerinin analizi Bilişsel strateji hedeflerinin analizi 10.04.2017
İşlemsel İş Analizi Örneği 10.04.2017
Bilgi İşleme İş Analizi Öğreneği 10.04.2017
Öğrenme Analizi Hedeflerin belirlenmesi - Ana hedef(ler)iniz nedir? Her bir ana hedefi küçük parçalara ayırın 10.04.2017
Amaçlar Ana amaçlarınız geniş tanımlanmış amaçlardır. Sonuçta varmak istediğiniz nokta nedir? 10.04.2017
Üniversite eğitimi almaktaki amacınız nedir? 10.04.2017
Öğretim tasarımı dersindeki amacınız nedir? 10.04.2017
Öğretim tasarımı dersindeki amacınız nedir? Bu dersin sonunda herkes yetkin birer öğretim tasarımcısı olacaktır. 10.04.2017
İyi belirlenmiş amaçlar Gerçekçi Ulaşılabilir Öğrenci hedeflerine dayalı Öğrencilere açıkça belirtilmiş ve Öğretim boyunca tekrarlanan Hedeflerdir. 10.04.2017
Amaç ve hedef arasındaki fark nedir? Amacımızın öznesi dersimizdir Hedeflerimizin öznesi ise öğrenciler 10.04.2017
Amaç ve Hedef Amaç, genel bir açıklamadır. Genellikle sınırları kesin olarak belli değildir. Buna karşılık hedeflerimiz daha ayrıntılı yazılır. Hedefin ölçülebilir kriterleri cümle içinde belirtilmiştir. 10.04.2017
Amaç ve Hedef Öğretim Tasarımı dersinin amacı dersi alan tüm öğrencilerin yetkin birer öğretim tasarımcısı olmalarını sağlamaktır. Hedeflerden biri: Bu ders sonunda öğrencilerin belirlemiş oldukları konu çerçevesinde uygun yöntemleri kullanarak grup çalışması eşliğinde öğrenci analizi gerçekleştirebilmeleri beklenmektedir. Her ders için bu hedefleri daha da küçük parçalara ayırabilir , bu hedefe nasıl ulaşılabileceğiyle ilgili akış şemalarını oluşturabilirsiniz. 10.04.2017
Bir hedef cümlesi şunları içermelidir Öğrenciler Öğrencilerin öğrenme süreci sonunda neyi yapabilir olacakları Hangi koşullar altında performans göstermelerinin beklendiği Öğrencilere hangi araçların / imkanların sunulacağı 10.04.2017
Bir Görev Analizi Uygulaması Yapalım… 10.04.2017
Gelecek Hafta Öğretim Hedefleri konusunu işliyoruz. Lütfen kitaptan ilgili bölümü okuyun. İş Analizi raporunuz için teslim tarihi: Haftaya Çarşamba (Lab saatinde) 10.04.2017
Sunumların hazırlanmasında Dr. Kürşat Çağıltay ve Dr Sunumların hazırlanmasında Dr. Kürşat Çağıltay ve Dr. Arif Altun’un ders içeriği ve sunumlarından faydalanılmıştır.