KASIM AYI BÜLTENİMİZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “OCAK AYI BÜLTEN”
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
5-6 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ŞUBAT AYI BÜLTENİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
EYLÜL-EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
EYLÜL VE EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
KASIM AYI BÜLTENİ.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “EYLÜL AYI BÜLTEN”
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI MEYVEMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ ARALIK AYINDA.
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
OCAK AYI BÜLTENİ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ARALIK AYI BÜLTENİMİZ.
BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
OCAK AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? OCAK AYINDA NELER YAPTIK?
KASIM AYINDA NELER YAPTIK? ETKİNLİKLERİMİZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI GEZİMİZ ŞENLİKKÖY POSTANESİ KASIM AYI TİYATROMIZ ÇİZGİ TİYATRO.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
MART AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR? MART AYINDA NELER YAPTIK?
OCAK AYI BÜLTENİMİZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
EKİM AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
EYLÜL AYI BÜLTENİMİZ.
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
KASIM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ Subheading.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
EKİM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİ.
ARALIK -OCAK AYI BÜLTENİMİZDE
ŞUBAT AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
KASIM AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
ARALIK AYI BÜLTENİ.
OCAK AYI BÜLTENİ.
MAYIS - HAZİRAN BÜLTENİMİZ.
KASIM AYI BÜLTENİMİZDE NELER VAR?
ARALIK-OCAK AYI PARTİMİZ
OCAK AYI BÜLTENİ.
PENGUENLER SINIFI KASIM AYI AİLE KATILIMI
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
4 / I SINIFI ŞUBAT AYI HABER BÜLTENİ
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
EYLÜL VE EKİM AYINDA DOĞAN ÖĞRENCİLERİMİZ
FEN VE DOĞA ETKİNLİKLERİ HAZIRLAMA. Etkinlik 1: Rüzgâr Gücünü Gözleme.
Sunum transkripti:

KASIM AYI BÜLTENİMİZ

BÜLTENİMİZDE NELER VAR? KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI GEZİMİZ KASIM AYI TİYATRO VE SİNEMAMIZ KASIM AYI BİTKİSİ KASIM AYI PARTİSİ KASIM AYI DOĞUM GÜNÜMÜZ ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI ARALIK AYI AİLE KATILIMI

KASIM AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 2. Değişik yönlere yuvarlanır. 3. Değişik yönlere doğru uzanır. 6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır. 8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir. 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. 11. Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer. 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser. 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır. Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme 2. Nesneleri sıkar. 4. Malzemelere elleriyle şekil verir.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 1. Kendini tanıyabilme Kazanımlar 1.Fiziksel özelliklerini söyler. 2.Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler. Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım 1. Duygularını söyler. 2. Duygularının nedenlerini açıklar. 3. Duygulularının sonuçlarını açıklar. Amaç 4. Kendi kendini güdeleyebilme 1.Kendiliğinden bir işe başlar. 2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur. 4. Aldığı sorumluğu yerine getirir. 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir. 6. Gerekli durumlarda nezaket sözcükleri kullanır.

SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç  9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme Kazanım Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme 1.Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler. 2.Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler. Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme 3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar Amaç 15. Atatürk ile ilgili ekinliklere ilgi gösterebilme 1 Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır. 2 Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir.

DİL ALANI Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanım 1. Dinlerken / konuşurken göz kontağı kurar. 2. Sohbete katılır. 3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır. 4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür. Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme 3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir. 4. Dinlediklerini özetler. Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme 1.Dinlediklerinde yeni olanı fark eder. 2.Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar. Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme 1. Görsel materyalleri inceler. 2. Görsel materyallerle ilgili soru sorar. 3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. 4. Görsel materyalleri açıklar.

BİLİŞSEL ALAN Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanım 1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. 2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır. Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme 2. Varlıkların rengini söyler. 3. Varlıkların yerini söyler. 5. Varlıkların sayısını söyler. Amaç 8. Nesneleri ölçebilme 1. Ölçme sonucunu tahmin eder. Amaç 10. Varlıkların şeklini tanıyabilme 1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.

BİLİŞSEL ALAN Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme Kazanım 1.Gösterilen sembolün anlamını söyler 2.Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme Kazanımlar 1. Bir olayın olası nedenlerini söyler. 2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler. Amaç 18. Problem Çözebilme 1. Problemi söyler. 2. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir. Amaç 20. Atatürk’ü tanıyabilme 1.Atatürk’ün hayatı ile ilgili olguları söyler 2.Atatürk’ün kişisel özelliklerini söyler. Amaç 21. Atatürk’ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1.Atatürk’ün getirdiği yenilikleri söyler

ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme Kazanım 1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2. El yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. 5. Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır. 7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar. Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. 2.Giysilerini yardımsız çıkarır. 6. Giysilerini asar. Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme 1. Yiyecekleri ayırım yapmadan yer/içer. 2. Yeterli miktarda yiyeceği yer/içer.

KASIM AYI KAVRAMLARIMIZ AZ-ÇOK BÜYÜK-KÜÇÜK UZUN-KISA CANLI-CANSIZ DAĞINIK-TOPLU UZAK-YAKIN SERT-YUMUŞAK ALTINDA-ÜSTÜNDE SICAK-SOĞUK İÇİNDE-DIŞINDA MEVSİMLER RENK: MAVİ MAVİ RENGİ TANIMA MAVİ RENKLE GRUPLAMA SAYI: 2 2 RAKAMINI TANIMA 1-5 ARASI RİTMİK SAYMA ŞEKİL: KARE KARE ŞEKLİNİ TANIMA KARE ŞEKLİNİ ÇİZME KARE ŞEKLİNİ GRUPLAMA

“MEVSİMLER” “AĞAÇKAKAN” “KESTANE GÜRGEN PALAMUT” “ÖĞRETMENİM” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENDİK, RİTM ALETLERİ İLE EŞLİK EDİLDİ.

Bir yılda tam dört mevsim MEVSİMLER Bir yılda tam dört mevsim Hepside ayrı resim Gel birlikte sayalım Takalım birer isim İlkbahar, yaz, sonbahar Kış gelince kar yağar Haydi haydi evine Her tarafta soğuk var AĞAÇKAKAN Ormanda geziyordum Tak tak tak Tak tak tak Bir çekiç sesi duydum Sesi aradım durdum Bir dal üstünde buldum Sevgiyle bana bakan Baktım bir ağaçkakan

ÖĞRETMENİM KESTANE GÜRGEN PALAMUT Kestane gürgen palamut Altı yaprak üstü bulut Gel sen burada derdi unut Orman ne güzel ne güzel Dallar kol kola görünür Yaprak yaprağa sürünür Kışın karlara bürünür ÖĞRETMENİM Öğretmenim canım benim canım benim Seni ben pek çok pek çok severim Sen bir ana, sen bir baba Her şey oldun artık bana Okut,öğret ve nihayet Yurda yarar bir insan et

ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ KASIM AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ

AĞAÇEVLER KONUMUZUN BAŞLANGICINDA İLK AĞAÇ RESMİ YAPILDI.

AĞAÇEVLER KONUMUZ İÇİN BAHÇEMİZDE BULUNAN AĞAÇLAR İNCELENDİ.

EVDEN GETİRİLEN KİTAPLARLA KİTAP OKUMA GÜNLERİ YAPILDI.

ARTIK MATERYALLERLE AĞAÇ YAPILDI.

BAHÇEDEN TOPLANAN YAPRAKLARLA YAPRAK BASKISI YAPILDI.

AĞAÇLARI GÖZLEMLEMEK İÇİN FLORYA ATATÜRK ORMANI’NA GİDİLDİ.

FLORYA ATATÜRK ORMANI GEZİSİ SONRASI GEZİ RESMİ YAPILDI.

BİTKİLERİN İHTİYAÇLARI KAVRAM HARİTASI KULLANILARAK ÖĞRENİLDİ.

“YAPRAKLAR” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASINI YAPILDI.

“YAPRAKLAR” DRAMASI SONRASI RESİM YAPILDI.

AĞAÇEVLER SANAT ETKİNLİĞİNDE KARTONLARDAN BAYKUŞ YAPILDI.

YAPTIĞIMIZ AĞAÇEVİMİZE EVDEN GETİRİLEN HAYVANLAR YERLEŞTİRİLDİ.

AĞAÇEVLER SANAT ETKİNLİĞİNDE KARTONLARDAN KARGA YAPILDI.

1. DÖNEM ARA KARNE HEYECANIMIZ…

1. DÖNEM ARA KARNE HEYECANIMIZ…

NESNELERLE SERT-YUMUŞAK KAVRAMINI ÖĞRENİLDİ VE GRUPLAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.

ÇİZGİLER DÜNYASI İSİMLİ KİTABIMIZDAN ÇALIŞMALAR YAPILDI.

ÇALIŞMA SAYFALARIYLA 2 RAKAMINI YAZILIŞI KAVRANDI.

EKİM AYI MEYVEMİZ “ELMA” ELMAYI İNCELEYEREK YARARLARI ÖĞRENİLDİ VE ELMALI TART HAZIRLANARAK AFİYETLE YENDİ.

“MÜZİK EŞLİĞİNDE FARKLI SELAMLAŞMA BİÇİMLERİ” İSİMLİ DRAMA ÇALIŞMASI YAPILDI.

10 KASIM'DA ATA'MIZA ÇİÇEK BIRAKILDI

"BU NE BİÇİM MÜZİKAL" İSİMLİ TİYATRO OYUNU İZLENDİ.

KASIM AYI GEZİLERİMİZ VE PARTİMİZ

"AVRUPA YAKASI POSTA İŞLEME MERKEZİ" NE KARTLARI POSTAYA ATILDI. GİDİLDİ VE BAYRAM KARTLARI POSTAYA ATILDI.

OYUNBAZ ÇOCUKLAR PARTİSİ YAPILDI. ESKİDEN OYNANAN OYUNLAR OYNANDI.

"DOLMABAHÇE SARAYI"NA GİDİLDİ. ATAMIZ'IN YAŞADIĞI YER ZİYARET EDİLDİ.

"ARALIK AYI MİNİ BÜLTEN VE AİLE KATILIMI"

5 YAŞ İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU ARALIK AYI MİNİ PROGRAMI 6 “Vücudumuz ve Sağlığımız” konusuna devam ediyoruz. “İki Gözüm Var” isimli parmak oyununu oynuyoruz. Göz maketini inceleyerek gözün yapısını öğreniyoruz. 7 Bu ay ki Yaşayan Değerler Konumuz “KENDİNE VE BAŞKALARINA SAYGILI OLMAK” Saygı nedir? Saygılı davranışlar hangileridir? öğreniyoruz. 8 “ŞİŞLİ BİLİM MERKEZİ’NE (DEPREM VE YANGIN EĞİTİMİ)” gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resmi yapıyoruz. 9 “3” rakamının yazılışını kavrıyoruz. Nesneleri üçerli gruplara ayırıyoruz. “Nesneleri Sesinden Tanı” isimli oyunu oynuyoruz. 10 “Sağlık” isimli şarkıyı öğreniyoruz. “Esma Neden Hasta Oldu” isimli hikayeyi dinleyerek hasta olmamak için neler yapmamız gerektiğini öğreniyoruz. 13 “İp Bacaklı Uzaylı Çocuk” isimli hikayeyi dinliyoruz. Diş maketi üzerinde çeşitli denemeler yaparak dişlerimizi nasıl fırçalamamız gerektiğini öğreniyoruz. 14 “Öt Kuşum Öt” isimli oyunu oynuyoruz. Diş fırçalamak neden önemlidir? Dişlerimiz çürüyünce vücudumuza neler olur? Öğreniyoruz. İnsan vücudunda nasıl kemikler bulunur? iskelet sistemi maketini inceleyerek öğreniyoruz. 15 “Daire ve Kare” şeklinin çizimini kavrıyoruz. Daire ve Kare şeklini kullanarak ikili örüntü çalışması yapıyoruz. “Şekillerin Eğlencesi” isimli hikayeyi dinliyoruz. 16 “Neşeli Ayaklar” isimli çizgi sinemayı izliyoruz. “Bay Mikrop” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 17 “Tutum Yatırım ve Türk Malları Haftasını kutluyoruz” NOT: Evden gelirken ülkemize özgü yiyecekler getirmeyi unutma! (Meyve-Kuruyemiş, Lokum v.b) Sanat etkinliğinde meyve taçları hazırlıyoruz. “Tutumlu Çocuk” hikayesi ile tutumlu olmak için neler yapmamız gerektiğini öğreniyoruz.

27-28 ARALIK TARİHLERİNDE GEZİCİ KÜTÜPHANE PAFİN OKULUMUZDA! 20 “Şapkalar Maskeler ve Aksesuarlar” proje konumuza başlıyoruz. “ŞAPKA YAPIM ATÖLYESİNE” gidiyoruz. Gezi sonrası değerlendirme resmi yapıyoruz. 21 Farklı şapka modellerinin resimlerini inceliyoruz. Sanat etkinliğinde şapka yapıyoruz. 22 Bugün okula gelirken evinde bulunan şapkaları, maskeleri ve aksesuarları getirmeyi unutma!... Şapkalar, maskeler ve aksesuarlar ile birbirimizi süslüyoruz. 23 “Şapka Kimde” müzikli oyunu oynuyoruz. “Hangi Şapkayı Almalıyım” isimli hikayeyi dinliyoruz. 24 Farklı renklerdeki ve modellerdeki şapkalar ile sıralama ve gruplama çalışması yapıyoruz. 27 Bu hafta ki konumuz “YENİ YIL” Gece ve gündüz nasıl oluşur? Deney yaparak öğreniyoruz. Sanat etkinliğinde maske hazırlıyoruz. 27-28 ARALIK TARİHLERİNDE GEZİCİ KÜTÜPHANE PAFİN OKULUMUZDA! KİTAP ALMAK İSTERSEN 10-20 TL ARASI PARA GETİREBİLİRSİN. 28 BP ÇOCUK TİYATROSU OKULUMUZDA! Ayın meyvesi “Portakal” Portakalın yararlarını öğreniyoruz ve portakal suyu hazırlıyoruz. NOT: Okula gelirken 2-3 tane portakal getirmeyi unutma. 29 Aralık ayında doğan öğrencilerimizin doğum gününü kutluyoruz. Saat ne işe yarar öğreniyoruz ve farklı saat modellerinin resimlerini inceliyoruz. Sanat etkinliğinde duvar saati yapıyoruz. “Mickey’nin Yılbaşı Hikayeleri” isimli sinema filmini konferans salonunda izliyoruz. 30 “FLORYA DENT” diş kliniğine giderek dişlerimizi kontrol ettiriyoruz. 2011 yılı için takvim hazırlıyoruz. “Yeni Yıl” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 31 “Süper Show” ile yeni yıl partisi yapıyoruz. NOT: YENİ YIL NEDENİYLE BUGÜN NÖBETÇİ SINIF UYGULAMAMIZ OLMAYACAKTIR.

İSTEK ÖZEL BİLGE KAĞAN ANAOKULU ARALIK AYI AİLE KATILIM PROGRAMI 5 YAŞ 6 Çocuğunuzdan kendi vücudunun resmini çizmesini isteyiniz. 7 Çocuğunuzla saygılı davranışlar ile ilgili sohbet edin. 8 Çocuğunuzdan gezide gözlemlediklerini size anlatmasını isteyin. 9 Çocuğunuzla farklı bardakları yan yana dizin, bir kaşıkla bardaklara vurun ve çıkan seslerle bir melodi oluşturun. 10 Çocuğunuzdan buzdolabınızda bulunan sağlıklı yiyecekleri size göstermesini isteyin. 13 Çocuğunuzla sağlığımız için gerekli olan yiyeceklerin ve içeceklerin resimlerini dergilerden veya internetten bulup inceleyin. 14 Çocuğunuzdan bir mikrop resmi yapmasını isteyin ve ellerimizi sık sık yıkamanın önemi ile ilgili konuşun. 15 Çocuğunuzdan boş bir kağıda farklı büyüklüklerde kare şekli çizmesini isteyin. 16 Çocuğunuzla hastalıklardan korunmak için neler yapılması gerektiğini konuşun. 17 Çocuğunuzla tutumlu olmak için neler yapmamız gerektiğini konuşun. Birlikte bir kumbara alın ve bozuk paraları bu kumbaraya atarak para biriktirin. 20 Çocuğunuzdan şapka atölyesi gezisinde gözlemlediklerini size anlatmasını isteyin. 21 Çocuğunuzla evinizdeki şapkaları bulun. Ertesi gün çıkardığınız şapkaları okula gönderin. 22 Çocuğunuzla evinizdeki şapkaları inceleyin ve yazlık- kışlık olarak gruplayın. 23 Çocuğunuzla alışverişe çıkın ve ona seçtiği bir şapkayı alın. 24 Çocuğunuzla sevdiklerinize göndermek üzere yeni yıl kartı hazırlayın. 27 Çocuğunuzla camdan dışarı bakın. Gece ve gündüzün farklarını size söylemesini isteyin. 28 Çocuğunuzla evde portakallı kek yapın. 29 Çocuğunuzla evinizde bulunan farklı saat modellerini inceleyin. (Kol saati, masa saati, duvar saati, kum saati ) 30 Çocuğunuzdan diş fırçalamanın önemini ve bugünkü diş kliniği gezisi gözlemlerini size anlatmasını isteyin. 31 Çocuğunuzla yeni yıl için alışverişe çıkın.