KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Sözel Olmayan İletişim Human Communication [Bölüm 4]
Advertisements

SAĞLIK DENETÇİLERİ EĞİTİM PROGRAMI BEDEN DİLİ KULLANIMI VE EMPATİ
MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %7 %93.
İLETİŞİM HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ.
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
(İletişimin Diğer Yüzü)
KİŞİSEL İMAJ ve BEDEN DİLİ SITKI ASLANHAN
Yrd.Doç.Dr. Pınar Seden Meral
BEDEN DİLİ KULLANIMI.
İ.Ü.İstanbul Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Hafta 7 –SÖZSÜZ İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM VE KİTLE İLETİŞİM SÜREÇLERİ
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İ L E T İ Ş İ M Dr. Necla Tugay Aytekin.
KİŞİLER ARASI İLETİŞİM -1-
İnsan Kaynakları Uzmanı
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN Yaz
BASMAKALIP ve ÖNYARGI ( STEREOTYPE & PREJUDICE )
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
MDBS 116 KİŞİLERARASI İLETİŞİM
4.ÜNİTE C.ETKİLİ İLETİŞİM.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
Öğretmen Davranışları
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN
İLETİŞİM BECERİLERİ Dr. Fatma Nur Eneç Can.
İletişim ve Empati.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN BEDEN DİLİ Doç. Dr. Ertuğrul YAMAN
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ.
BEDEN DİLİ.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
İLETİŞİMDE MEKAN KULLANIMI.
ETKİLİ SUNUM TEKNİKLERİ
Kendini tanımanın önemi nedir? Kendini tanıma penceresini açıklayınız.
İletişim Katılanların bilgi/semboller üreterek birbirlerine ilettikleri ve bu iletileri anlayıp yorumladıkları süreçtir. Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 Unite 1: Temel Kavramlar Unite 7: Sözsüz İletişim Kenan BAŞARAN GÜZ – BAHAR
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
'Dikkat vücudunuz konuşuyor'
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA Bölüm 1
Hazırlayan Psk.Dan.Nazan MUTLU
Gökçe Erinç Büyükşengür
Sağlık İletişimi – 2 Nida KAHRAMAN/Okan Üniversitesi/2010.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
Yetişkin Eğitimi Ortamında Etkili İletişim
Gaziantep/ Nizip Cumhuriyet İlkokulu
Kişilerarası İletişimin Öğeleri
Leman KILINÇKAYA (İletişimin Diğer Yüzü). "Ne söylediğiniz değil, onu nasıl söylediğiniz önemlidir.“ "Beden dili, bilinçdışı motivasyonlarımızı açığa.
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ.
ÖZGEÇMİŞ-MÜLAKAT işsizlik KUYUMCU -TASARIMCI tezgahtarlık
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SATIŞTA İLETİŞİMİN ROLÜ.
İLETİŞİM NEDİR??.
İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ. Çocuğunuzla konuşur musunuz? TV. İzlerken, Yemek yaparken, Yemek yerken DEĞİL; GÖZ GÖZE İLETİŞİM KARŞILIKLI KONUŞARAK DİNLEYEREK.
Sunum transkripti:

KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar – 2011 - 2012

İLETİŞİM İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN, YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN 2

MESAJ VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA G E R İ B L D M K A N L KODU AÇMA G Ü T Z A M A N M E K A N ALICI KİŞİ 3

İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BAŞARAN 4

İLETİŞİM SÖZ : % ? SES : % ? BEDEN DİLİ: % ? SÖZ: % 7 SES: % 38 (Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BAŞARAN 5

İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR. 6

“DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK , DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. 7

“NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.” J. TSCHOHL ‘İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. ’Dale Carnegie.

BEDEN DİLİ (Body Language) NEDEN BEDEN DİLİ ? İŞ ve SOSYAL YAŞAMDA BAŞARILI OLMAK İÇİN BAŞKALARININ GERÇEKTE NE SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ANLAMAK İÇİN KARŞIMIZDAKİLERİ DAHA İYİ ANLAYARAK ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN BAŞKALARI ÜZERİNDE OLUMLU ETKİ YARATARAK AMACIMIZA ULAŞMAK İÇİN KENDİ VÜCUT HAREKETLERİMİZİ DAHA İYİ DENETLEYEREK SOSYAL ORTAMLARA DAHA ÇABUK UYUM SAĞLAMAK İÇİN (http://www:ekocerceve.com/bireyselgelisim)

SÖZSÜZ İLETİŞİM (Non-verbal Communication) DURUŞ (POSTURE) DOKUNMA OTURUŞ-AÇI-KONUM ALAN–BÖLGE-MESAFE KIYAFET – AKSESUAR ÇEVRE BAŞ HAREKETLERİ YÜZ İFADELERİ GÖZ TEMASI SES TONU KOKU JEST VE MİMİKLER

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 11

BAŞ HAREKETLERİ BAŞI SALLAMA (öne-arkaya, sağa-sola) BAŞ YUKARIDA, HAREKETSİZ YANA EĞİK ÖNE EĞİK İKİ EL BAŞIN ARKASINDA KENETLENMİŞ

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 13

YÜZ HAREKETLERİ DUYGULAR (EMOTIONS) ÜZÜNTÜ (SADNESS) KORKU (AFRAID) MUTLULUK (HAPPINESS) HİDDET (ANGER) NEFRET (DISGUST) ŞAŞIRMA (SURPRISE)

TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN GÜLER YÜZLÜ OLUN 15

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 16

GÖZ TEMASI İŞ BAKIŞI ALINDA HAYALİ ÜÇGEN SOSYAL BAKIŞ GÖZLER–AĞIZ ARASINDA HAYALİ ÜÇGEN MAHREM BAKIŞ YAKIN İSE: GÖĞÜS ORTASINDA ÜÇGEN UZAK İSE:GÖZLERLE BACAK ARASI ÜÇGEN

GÖZ TEMASI YAN BAKIŞ GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA ÇATIK ALIN,KAŞLAR VE AĞIZ KÖŞELERİ AŞAĞI GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA BAŞ GERİDE, BURNUN ÜZERİNDEN BAKMAK GÖZ BEBEKLERİ KÜÇÜK İSE: MEYDAN OKUMA, NEFRET, İLGİ AZLIĞI, GÜVENSİZLİK, YORGUNLUK... BÜYÜK İSE: HOŞLANMA,KORKU,İLGİ DUYMA,DÜRÜSTLÜK,RAHATLIK VE GÜVEN...

GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN 19

POSSIBLE INDICATORS OF LYING OR DECEPTION PINOCCIO SYNDROME HANDS COVER MOUTH AVOIDANCE OF EYE CONTACT DECREASE IN SMILING MANIPULATION OF CLOTHING SUDDEN SHIFT IN POSTURE HIDING BEHIND SOMETHING

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* SES TONU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 21

‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’ SES TONU: İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE TEMPO: HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ SES YÜKSEKLİĞİ: BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES KALIPLARI: DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ ‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’

SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN 23

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KOKU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 24

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* Jest ve Mimikler KenanBaşaran KenanBaşaran 25

EL ve KOL HAREKETLERİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KIYAFETE ÇEKİ-DÜZEN VERME *ELBİSEDEN HAYALİ İPLİK TOPLAMA *BIYIK VEYA SAKALINI DÜZELTME ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA

BACAKLARIN KULLANILIŞI BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA ‘DÖRT’ DURUMU BİLEKLERİ KİLİTLEME AYNALAMA

İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN 28

JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. 29

NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN NAZİK OLUN 30

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* VÜCUDUN DURUŞU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 31

GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. 32

OTURMA BİÇİMLERİ (Orientation) KAPLANAN ALAN ARKAYA YASLANMA: DURUMDAN MEMNUN KOLTUK UCUNA İLİŞME: KALKIP GİTMEYE HAZIR BEDEN DURUŞU DİK DURUŞ,OTURUŞ: CANLILIK VE HAYAT ENERJİSİ İFADESİ ÇÖKÜK OTURUŞ: ÇEKİNGENLİK VE AZALMIŞ HAYAT ENERJİSİ BEDEN YANDAKİ KİŞİYE EĞİK: O KİŞİYE OLAN İLGİ İFADESİ BEDEN YANDAKİ KİŞİDEN AKSİ YÖNDE: DUYGUSAL VE ZİHİNSEL UZAKLAŞMA SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ MERKEZE, EV SAHİBİNE YAKIN: ÖZGÜVENİ YÜKSEK, KENDİNDEN HOŞNUT KİŞİLER

OTURMA DÜZENİ KARŞI KARŞIYA OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK YAN YANA OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK

OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN. OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN.

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 36

DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. YÖNELİŞ DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. 37

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* TEMAS Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 38

DOKUNMA TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİ KEMİKKIRAN ÖLÜ BALIK İŞ BİTİRİCİ

DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN 40

41

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KILIK KIYAFET Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 42

AKSESUARLAR ÜNİFORMA MARKALI ÜRÜNLER GÖZLÜK SİGARA, PURO, PİPO SAKAL, BIYIK ROZET

“DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” 44

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 45

İLETİŞİMDE ALANLAR İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.) KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.) SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.) ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BAŞARAN 46

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 47

SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ* ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 48

YA ÜMİTSİZSİNİZ. YA DA ÜMİT SİZSİNİZ. YA ÇARESİZSİNİZ. YA DA ÇARE SİZSİNİZ. Behçet Necatigil

HOŞÇAKALIN SUNUM BİTTİ İLETİŞİM DEVAM EDİYOR Kenan BAŞARAN 50

PERCEPTION & COMMUNICATION MLDE 116 INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS 51

. . . PERCEPTION CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL . . . CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES 52

PERCEPTIONS IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM 53

PROCESS OF PERCEPTION PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. SELECTION: WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright. WATCH & LISTEN WHAT’S GOING ON AROUD YOU...& WHAT’S HAPPENING INSIDE YOU: HUNGRY, SLEEPY.. WE ARE NOT CONSCIOUS MOST OF THESE PHENOMENA, WE CANNOT ATTEND EVERYTHING AROUND US. 54

PROCESS OF PERCEPTION 2. ORGANIZATION: AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. STEREOTYPES PREJUDICE 3. INTERPRETATION SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM. 55

THANKS FOR LISTENING , Kenan BAŞARAN 56