TASARRUF NE GÜZELDİR
HAZIRLIK Ayağını yorganına göre uzat. Damlaya damlaya göl olur. Ak akçe kara gün içindir. İşten artmaz, dişten artar. Bol bol yiyen bel bel bakar. Hazıra dağlar dayanmaz. Sıcağa kar mı dayanır? Yılan toprağı tarta tarta yer.
SİZ TUTUMLU BİR ÖĞRENCİ MİSİNİZ? Tutumlu olmak için neler yapıyorsunuz? Evde, okulda nasıl tutumlu olunur?
Anahtar Kelimeler enerji israf tasarruf Anahtar kelimeleri kullanarak kısa bir yazı yazınız. (1. Etkinlik)
Amaç Belirleme Anahtar kelimeleri Şiirin resimlerini gözden geçirelim Bu şiiri dinleme amacımız ne olabilir? Bu şiiri okumak bize neler kazandıracak? (2. Etkinlik)
ANLAMA DİNLEME, OKUMA VE GÖRSEL SUNU Dinleme Yöntemimiz: Bilgi edinmek (Şiirde anlatılan sözlerle ilgili günlük hayattan örnekler vereceğiz.) Dinleme Kuralları: 1.Dinleme için hazırlık yapma 2.Dinleme amacını belirleme 3.Dinlediğine dikkatini yoğunlaştırma 4.Görgü kurallarına uygun dinleme
OKUMA Okuma Yöntem ve Tekniğimiz: Sesli ve paylaşarak okuma Okuma kuralları: Kelimeleri doğru telaffuz edeceğiz Noktalama işaretlerine dikkat edeceğiz Vurgu ve tonlamaya dikkat edeceğiz İşitilebilir bir ses tonuyla okuyacağız Okuduğumuzu anlamaya çalışacağız Şiiri okurken anlamını bilmediğimiz sözcükleri bulacağız.
Metni İnceleme: Şiir için düşündüğünüz başlıkları yazınız (3. Etkinlik) Şiirin ana düşüncesini yazınız. (4. Etkinlik ) Söz Varlığını Geliştirme Eş sesli kelimeler ve zıt anlamlı kelimeleri bulalım. (et, ekmek, el ) ( 5. Etkinlik )
METİN ARACILIĞIYLA ÖĞRENME Günlük Hayatla İlişkilendirme Şiirde öğrendiklerinizi günlük hayatta nasıl uygulayacaksınız? Diğer Derslerle İlişkilendirme “Teknoloji, tutumluluk, ihtiyaç, istek” kelimelerini yerli yerinde kullanarak defterinize bilgilendirici bir yazı yazınız.
Evimizde, okulumuzda, ülkemizde hangi konularda tasarruf yapılıyor? Araştırma Evimizde, okulumuzda, ülkemizde hangi konularda tasarruf yapılıyor?
KONUŞMA , YAZMA, GÖRSEL SUNU KENDİNİ İFADE ETME KONUŞMA , YAZMA, GÖRSEL SUNU Konu Belirleme: Şiirle ilgili hangi konuda konuşmak ve yazmak istiyorsunuz? Örnek konu: Her vatandaşın yaptığı tasarrufun ülkemize yararı neler olabilir?
Amaç Belirleme: Bu konuyu yazma amacınız nedir? Belirlediğimiz konuyu anlatma amacımız nedir? Yöntem ve teknik belirleme: Belirlediğimiz konuda; soru-cevap, tartışma, yazma ve özetleme yöntemi kullanılabilir. Tür ve Sunu Şeklini Belirleme: Yazılı ve sözlü sunum yapılabilir. İletişim teknolojilerinden yararlanılabilir.
KURALLARI UYGULAMA Konuşma kurallarını hatırlayalım: Kendine güvenerek Görgü kurallarına uyarak Sesine duygu tonu katarak Dinleyicilerle göz teması kurarak İşitilebilir bir ses tonuyla Akıcı ve anlaşılır konuşulmalıdır. “ Seçilen konuda bilgiler toplanıp sözlü olarak sınıfa sunulacak ”
Yazma kurallarını hatırlayalım: Bitişik eğik yazı ile yazacağız Anlamlı ve kurallı cümleler kuracağız Noktalama işaretlerini doğru kullanacağız İmla kurallarına uyacağız Sayfa düzeni ve temizliğine dikkat edeceğiz Kelimeler, cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakacağız Konu dışına çıkmadan yazacağız ( Etkinlik 6 ve 7 )
ÇOK OKUYARAK, ÇOK ÇALIŞARAK, TASARRUF YAPARAK DÜNYAYI AVUCUMUZUN İÇİNE ALABİLİRİZ