TASARRUF NE GÜZELDİR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
D İ L DİLİM SENİ DİLİM DİLİM KESERİM
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLKÖĞRETİM OKULU.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
TÜRKÇE SÖZCÜKTE ANLAM.
Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek 3. MODÜL DEĞERLENDİRME RAPORU.
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI SÖYLEYİŞ VE TELAFFUZ HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
PARMAK OYUNLARI.
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
BİR TIKLA ELEKTRONİK POSTA
Tutum yatırım ve Türk malları haftası
Türkçe Dersi Dilimiz Konumuz Ahmet Eren Köksal
HOŞGELDİNİZ ÇOCUKLAR
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
=>NOKTALAMA İŞARETLERİ<=
KONUŞMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN.
İLETİŞİM VE BEDEN DİLİ MERVE AYDIN
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
CAN KULAĞI Ramazan Bayraktar.
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Gece gökyüzünü incelediniz mi? Neler gördünüz?
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
12 – 18 Aralık TUTUM , YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
TÜMCE(CÜMLE) Duygularımızı, düşüncelerimizi, tam olarak anlatan sözcük ya da sözcük öbeklerine TÜMCE denir.
Diksiyon nedir? Konuşmada, kelimenin seçilmesi, imlasına ve veznine göre söylenmesi ve ifadenin rahatlıkla anlatılması. Fesahat, belagat, telaffuz ve natıka kelimeleri.
SÖYLEYİŞ ( TELAFFUZ).
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
TRAFİK İŞARETLERİNİN ANLAMI
AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZAT
Tümce (Cümle) Bilgisi Bir duyguyu, bir düşünceyi, bir haberi, bir isteği tam olarak anlatan sözcük veya sözcük dizisine tümce (cümle) denir. Soru: “Okuma.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI KOLAYLAŞTIRAN YÖNTEMLER BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BURSA TEMEL EĞİTİM SONRASI KARİYER DANIŞMANLIĞI PROJESİ MODÜL 3 DESTEK SÜREÇLERİ.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
NOKTALAMA İŞARETLERİNİ TANIYALIM
TASARRUF Hikmet SIRMA.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
Atatürk Hakkında neler biliyorsunuz?
Mutluköy İlköğretim Okulu
İsteklerinizi başkalarına iletirken hangi sözleri nasıl söylüyorsunuz?
TÜRKÇE METNİ.
4.Sınıf Hazırlayan: Ömer TÖK TÜRKÇE METNİ
Gökçe Erinç Büyükşengür
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
Sunum transkripti:

TASARRUF NE GÜZELDİR

HAZIRLIK Ayağını yorganına göre uzat. Damlaya damlaya göl olur. Ak akçe kara gün içindir. İşten artmaz, dişten artar. Bol bol yiyen bel bel bakar. Hazıra dağlar dayanmaz. Sıcağa kar mı dayanır? Yılan toprağı tarta tarta yer.

SİZ TUTUMLU BİR ÖĞRENCİ MİSİNİZ? Tutumlu olmak için neler yapıyorsunuz? Evde, okulda nasıl tutumlu olunur?

Anahtar Kelimeler enerji israf tasarruf Anahtar kelimeleri kullanarak kısa bir yazı yazınız. (1. Etkinlik)

Amaç Belirleme Anahtar kelimeleri Şiirin resimlerini gözden geçirelim Bu şiiri dinleme amacımız ne olabilir? Bu şiiri okumak bize neler kazandıracak? (2. Etkinlik)

ANLAMA DİNLEME, OKUMA VE GÖRSEL SUNU Dinleme Yöntemimiz: Bilgi edinmek (Şiirde anlatılan sözlerle ilgili günlük hayattan örnekler vereceğiz.) Dinleme Kuralları: 1.Dinleme için hazırlık yapma 2.Dinleme amacını belirleme 3.Dinlediğine dikkatini yoğunlaştırma 4.Görgü kurallarına uygun dinleme

OKUMA Okuma Yöntem ve Tekniğimiz: Sesli ve paylaşarak okuma Okuma kuralları: Kelimeleri doğru telaffuz edeceğiz Noktalama işaretlerine dikkat edeceğiz Vurgu ve tonlamaya dikkat edeceğiz İşitilebilir bir ses tonuyla okuyacağız Okuduğumuzu anlamaya çalışacağız Şiiri okurken anlamını bilmediğimiz sözcükleri bulacağız.

Metni İnceleme: Şiir için düşündüğünüz başlıkları yazınız (3. Etkinlik) Şiirin ana düşüncesini yazınız. (4. Etkinlik ) Söz Varlığını Geliştirme Eş sesli kelimeler ve zıt anlamlı kelimeleri bulalım. (et, ekmek, el ) ( 5. Etkinlik )

METİN ARACILIĞIYLA ÖĞRENME Günlük Hayatla İlişkilendirme Şiirde öğrendiklerinizi günlük hayatta nasıl uygulayacaksınız? Diğer Derslerle İlişkilendirme “Teknoloji, tutumluluk, ihtiyaç, istek” kelimelerini yerli yerinde kullanarak defterinize bilgilendirici bir yazı yazınız.

Evimizde, okulumuzda, ülkemizde hangi konularda tasarruf yapılıyor? Araştırma Evimizde, okulumuzda, ülkemizde hangi konularda tasarruf yapılıyor?

KONUŞMA , YAZMA, GÖRSEL SUNU KENDİNİ İFADE ETME KONUŞMA , YAZMA, GÖRSEL SUNU Konu Belirleme: Şiirle ilgili hangi konuda konuşmak ve yazmak istiyorsunuz? Örnek konu: Her vatandaşın yaptığı tasarrufun ülkemize yararı neler olabilir?

Amaç Belirleme: Bu konuyu yazma amacınız nedir? Belirlediğimiz konuyu anlatma amacımız nedir? Yöntem ve teknik belirleme: Belirlediğimiz konuda; soru-cevap, tartışma, yazma ve özetleme yöntemi kullanılabilir. Tür ve Sunu Şeklini Belirleme: Yazılı ve sözlü sunum yapılabilir. İletişim teknolojilerinden yararlanılabilir.

KURALLARI UYGULAMA Konuşma kurallarını hatırlayalım: Kendine güvenerek Görgü kurallarına uyarak Sesine duygu tonu katarak Dinleyicilerle göz teması kurarak İşitilebilir bir ses tonuyla Akıcı ve anlaşılır konuşulmalıdır. “ Seçilen konuda bilgiler toplanıp sözlü olarak sınıfa sunulacak ”

Yazma kurallarını hatırlayalım: Bitişik eğik yazı ile yazacağız Anlamlı ve kurallı cümleler kuracağız Noktalama işaretlerini doğru kullanacağız İmla kurallarına uyacağız Sayfa düzeni ve temizliğine dikkat edeceğiz Kelimeler, cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakacağız Konu dışına çıkmadan yazacağız ( Etkinlik 6 ve 7 )

ÇOK OKUYARAK, ÇOK ÇALIŞARAK, TASARRUF YAPARAK DÜNYAYI AVUCUMUZUN İÇİNE ALABİLİRİZ