VERİ MADENCİLİĞİ SÜRECİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
Advertisements

2012
HERKESE KAZANDIRAN ACENTE SİSTEMİ
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
KOBİ’ler için Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Bölümlendirme Hedef Pazar Konumlandırma
Veri Madenciliğine Giriş
C R M.
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
BÖLÜM 6 DENETİM TESTLERİ
1 MarmarisCard Marmaris Turizm Geliştirme Projesi.
ÖZEL EMEKLİLİK SİSTEMLERİ:
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi/ İş Geliştirme Yöneticisi
EĞİTİMDE SANAL SINIF UYGULAMASI VE SONUÇLARI Şule Özmen Marmara Universitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
BENZETİM Prof.Dr.Berna Dengiz 6. Ders.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
Endüstride Veri Madenciliği Uygulamaları Yrd. Doç. Dr. Ayhan Demiriz 28/2/2006.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
ANADOLU SU HAVZALARI REHABİLİTASYON PROJESİ İZLEME & DEĞERLENDİRME Dolunay KANATLI.
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
TEDARİK (SATINALMA) TEDARİK FONKSİYONU:
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
E-TİCARET.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
VERİ AMBARI & VERİ MADENCİLİĞİ
E- Ticaret Altyapısı.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
Yrd.Doç Dr. YILMAZ GÖKŞEN
Veri Madenciliği Giriş.
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
ÖĞRENME AMAÇLARI Veri analizi kavramı ve sağladığı işlevleri hakkında bilgi edinmek Pazarlama araştırmalarında kullanılan istatistiksel analizlerin.
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
Tek Anakütle Ortalaması İçin Test
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Veri Madenciligi . Sınıflandırma ve Regresyon Ağaçları ( CART )
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Bölüm 5: KKP Sistemleri, Muhasebe ve Finans Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
KURUMSAL BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Müşteri Yaşam Boyu Değeri
Bölüm 4 : VERİ MADENCİLİĞİ
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Doç. Dr. Ali Çağlar ÇAKMAK Öğr. Gör. Bekir ÖZKAN
UYGULAMALI BİLİMLER FAKÜLTESİ PAZARLAMA BÖLÜMÜ
Çin'deki küçük imalatçılar için ticaret platformu oluşturmak amacıyla İngilizce öğretmeni Jack Ma ve 17 kurucu üye tarafından kurulmuştur. Bugün 240 ülkeden.
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.

BENZETİM 2. Ders Prof.Dr.Berna Dengiz Sistemin Performans Ölçütleri
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
PAZARLAMA BİLGİ YÖNETİMİ
Sunum transkripti:

VERİ MADENCİLİĞİ SÜRECİ Şule ÖZMEN Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. İngilizce İşletme Bölümü http://suleozmen.marmara.edu.tr sozmen@marmara.edu.tr

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs AMAÇ Veri madenciliği uygulama süreci Müşteri İlişkileri Yönetimine ilişkin uygulamalar Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs İÇERİK Bilginin Değeri / Verinin Önemi Neden Veri Madenciliği Veri Madenciliğinde kullanılan verinin özelliği Veri Ambarı Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği uygulamaları Veri Madenciliği Standart Süreci CRISP-DM: CRoss Industry Standard Process for Data Mining Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Bilginin Değeri / Verinin Önemi Yeni ekonomide bilgi, üretimin faktörlerinden birisi Internet küreselleşmeyi körüklüyor Rekabet artıyor Kar marjları düşüyor Müşteriyi memnun etmek her geçen gün zorlaşıyor Tüketiciler, müşteriler bilgiyle donanıyor Sadakatleri azalıyor/azalabiliyor Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Değişen koşullarla başa çıkmanın çaresi: Bilgi ile değer yaratmak Verileri toplamak, bilgi üretme amacına yönelik hazırlamak Analiz etmek Elde edilen bilgileri eyleme yönelik olarak kullanmak Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Dijitalleşmenin etkisi Büyük miktarlarda verinin Çok hızlı bir biçimde toplanabilmesi depolanabilmesi ve analizinin mümkün olması Bilgiye dönüştürülen verinin Doğru ve zamanında karar alabilmesi için onların kullanıcılara sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Neden Veri Madenciliği? Bilgi Edinme İhtiyacı Karar Süreci Sorgulama Türü Sorgu Karmaşıklığı Verinin Detay Düzeyi GEÇMİŞ Raporlama Reaktif Önceden tanımlanmış Basit Özet BUGÜN Keşfetmek Proaktif Anlık Karmaşık Detaylı Kaynak: Cenk Kıral - Oracle Firması CRM Yöneticisi Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs SORGULAMA AŞAMALARI RAPORLAMA NE OLDU? TAHMİN NELER OLACAK? ANALİZ NEDEN OLDU? Önceden tanımlanmış Sorgulamalar Bağıntılarla ilgili sorgulamalar Analitik tahmin modelleri Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs Kaynak: Oracle

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs NELER OLMALI? OLMASI GEREKENi GERÇEKLEŞTiR Olmasını sağla Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

krize rağmen ödemesini Rakibimizle çalışıyor Vadeli ve vadesiz mevduatı var otomatik ödeme? Kredi Kartı müşterimiz aylık ortalama harcaması su kadar Yeni Müşteri! Hem bireysel hem kurumsal müşterimiz Konut kredisi almış krize rağmen ödemesini aksatmamış Eski müşterimiz bankaya 4 aydır uğramadı inaktif Her ay en az 5 kez uğrar yeni bir iş kuracak Daima Promosyon Kuponu kullanır Otomatik ödeme talimatı var Hizmetlerimizin çoğunu alıyor Yeni bebekleri oldu Biz zamanlar en iyi müşterimizdi Rakibimizle çalışıyor Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri madenciliğinde veri Operasyonel veri Uygulamaya yöneliktir Dağınıktır Kısa zamanda oluşur Tekrarlayabilen veriler Enformasyonel veri Kişiye yöneliktir Bütünleşiktir Zaman içinde oluşan Birleştirilmiş veriler Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Ambarı (Data Warehouse) Bir kurumda gerçekleşen tüm operasyonel işlemlerin, en alt düzeydeki verilerine kadar inebilen, etkili analiz yapılabilmesi için özel olarak modellenen, tarihsel derinliği olan, fiziksel olarak operasyonel sistemlerden farklı ortamdaki yapılardır. Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs Eyleme yönelik bilgi elde edilmesini amaçlar Enformasyonel verilerin Veri Tabanlarında, Veri Ambarlarında tutulması gereği vardır. Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Sorgulama örnekleri(1) Karar Destek Sistemlerinde bir işlem sonucu oluşmuş tek bir veriye bakmak yerine bir grup müşteri bilgisini analiz ederek eğilimleri ortaya çıkarmak önemlidir. Çünkü Karar Destek Sistemlerinde tasarlanan sorgulamalar iç içe girmiş birden fazla değişken boyutuyla ilgilidir. Örneğin: “Son iki aydan beri evininin 100 km çevresindeki bir restoranda 75 milyon ve üzerinde hesap ödeyenler hangi özellikte insanlar?” sorusuna cevap aramak. “Kredi kartı ödemesini aksatmadan yapan, bankada otomatik ödeme talimatı olan ve de maaşı o bankaya yatan müşterilerin özellikleri nedir?” Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Sorgulama örnekleri (2) Müşterilerim aldıkları mevcut ürünler dışında diğer hangi ürünleri almak isterler? Çapraz satış yapabilmek için kullanılabilecek bir sorgulama yöntemidir. En karlı müşterilerim kimlerdir ve bunların özellikleri nelerdir? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Sorgulama örnekleri (3) Kurumumuzla çalışmayı bırakıpta rakibe yönelen müşterilerim kimlerdir ve (daha da önemlisi) bunların özellikleri nelerdir? Yukarıdaki örnekte anlatıldığı gibi, bu sorunun cevabı sadece bırakıp giden müşterilerin kimler olduğunu raporlamak değildir. Amaç bunları ayrıştıran özellikleri ortaya çıkaran bir model oluşturmak ve bu modeli mevcut müşterilere uygulayarak müşteriyi rakibe gitmeden önce belirleyip, gitmesini önleyecek tedbirler almaktır. Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri madenciliğinde amaç Eyleme yönelik bilgi elde etmek Hangi müşteriye Hangi teklif Hangi ortamda, hangi kanaldan Ne zaman sunulmalı Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs CRISP-DM Veri Madenciliği Standard Süreci Bilgi İhtiyacı AMAÇ Veri Kaynakları Veri İnceleme Veri Hazırlama VERİ Kullanma Modelleme Değerlendirme Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs Kaynak Clay Helberg, Data Mining with Confidence, SPSS, 2002

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Bilgi ihtiyacının belirlenmesi Hangi amaç için bilgiye ihtiyaç var? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs Genel Amaçlar Müşteri sayısını, sadakatini, karlılığını artırmak (genel) Tedarik sürecinin etkinliğinin ve verimliliğini artırmak (genel) E-ticaret sitesine giren ve alışveriş yapan ziyaretçi sayısını artırmak (genel) Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Bilgi ihtiyacının belirlenmesi Hangi amaç için bilgiye ihtiyaç var? Hangi bilgi bu amaca hizmet eder? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Amaca uygun bilgi nedir? Müşteri sayısını, sadakatini, karlılığını artırmak (amaç) Çapraz satış kampanyası için hedef müşteri kitlesi bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) Tedarik sürecinin etkinliğinin ve verimliliğini artırmak (amaç) Hangi tedarikçiden ne zaman ne miktarda mal alınacağı bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) E-ticaret sitesinin ziyaretçi ve alışveriş yapan müşteri sayısını artırmak (amaç) Sitede uzun süre kalma ve alışveriş yapma olasılığını artıran faktörlerin neler olduğu bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Bilgi ihtiyacının belirlenmesi Hangi amaç için bilgiye ihtiyaç var? Hangi bilgi bu amaca hizmet eder? Bu bilgiyi elde etmeye yönelik veri madenciliği amacı nedir? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği’nin Amacı Çapraz satış kampanyası için hedef müşteri kitlesi bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) Kampanya sırasında satış teklifini kabul etme olasılığı yüksek olan müşterileri isabetli tespit edecek modeli kurmak (veri madenciliğinin amacı) Sitede uzun süre kalma ve alışveriş yapma olasılığını artıran faktörlerin neler olduğu bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) Siteden alışveriş yapan ile yapmayan uzun süre kalan ile kalmayanı ayırt edecek faktörleri belirleyecek modeli kurmak Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs Bilgi ihtiyacının belirlenmesi aşamasında 1. Aşamada nelere dikkat edilmeli Personel Veri mevcut mu, elde edilebilir mi? Donanım verilerin depolandığı, analiz için verinin seçilip yerleştirileceği donanım yeterli mi? Yazılım veriye erişmek, analizini yapmak, raporlama ve sonuçları kullanıma sunmak için uygun mu? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

1. Aşamada nelere dikkat edilmeli Fayda/maliyet analizi Başarı kriterinin belirlenmesi: ihtiyaç duyulan bilgiyi elde etme derecesi bu bilginin amaca ne derece hizmet ettiği kriter sadece modelin tahmin gücünün yüksek olması değil elde edilen bilginin taşıdığı değer Modelin tahmin gücünün yanısıra satış başarı oranı nedir? Sunulan teklifler hangi oranda kabul görmüştür? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri kaynaklarının belirlenmesi Veriler hangi kaynaklardan elde edileceğine karar verilmesi İhtiyaç duyulan veriler farklı kaynaklardan elde edilmesi durumunda hangi ortamda nasıl birleştirileceğine aktarılacağı nihai ortama ve nasıl aktarılacağına karar verilmesi Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

VERİ KAYNAKLARI - Örnek E-ticaret sitesinin ziyaretçi ve alışveriş yapan müşteri sayısını artırmak (amaç) Sitede uzun süre kalma ve alışveriş yapma olasılığını artıran faktörlerin neler olduğu bilgisi (ihtiyaç duyulan bilgi) VERİ KAYNAKLARI Web log: Ziyaretçilerin hangi sayfaları hangi sıklıkta görüntülediklerinin vb. verilerin tutulduğu dosyalar Üye müşteri bilgilerinin tutulduğu dosyalar Alışveriş işlem verilerinin tutulduğu dosyalar Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Verilerin incelenmesi, anlaşılması Veri nasıl tanımlanmış kodlamalar meta data: veri hakkındaki veriler Veri kalitesinin incelenmesi eksik veri olup olmadığına veri girişinin hatalı olup olmadığına kodlamalarda uyumsuzluk metadata hataları Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Verilerin incelenmesi_kavranması Verinin keşfi ve hazırlanması Amaç: başlangıçta veriyle ilgili fikir elde etmek Tablolamalar Grafikler OLAP küpleri:Çok boyutlu tablolamalar Çeşitli kriterlere göre gruplandırmalar Satış dağılımları Bölgeler Ürünler veya Şube/mağaza bazında Ortalamalar, toplamlar, sapmalar Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

2. Aşamada nelere dikkat edilmeli Veri kalitesi Eksik veri Veri girişlerinde hata Kodlamalarda uyumsuzluk Metadata hataları Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Verilerin hazırlanması Hangi veri alanları (değişkenler, sütünlar) Hangi kayıtlar (satırlar) kullanılacak Örnekleme Gözlem sayılarının fazla olması durumunda zaman kazandırır, maliyeti azaltır Tabakalar; kampanyadan alanları ve almayanları kapsamak açısından önemli Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Verilerin temizlenmesi Verinin eksikliği ve veri kirliliğinin giderilmesi İdeal olan eksik verileri zaman içinde tamamlama yoluna gidilmesi Tahmin yöntemiyle tamamlanması Hatalı verilerin Veri girişi esnasında önlem alma Otomatik kontrol yapılabilir; araba kredisi almış ama arabası yok gözüküyor Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Yeni veriler oluşturmak Verileri bazı işlemler yaparak farklı bir veri setine dönüştürmek logaritma toplam, bölüm, fark yeniden kodlama Faktör analizi ile değişkenleri daha az sayıda boyutlara indirgemek (RFM indeksi gibi) Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Verileri hazırlarken nelere dikkat edilmeli Amaca hizmet etmeyecek değişkenler varsa ayıklanmalı Eksik, hatalı ölçülen, hatalı veri girilen alanlar ayıklanmalı Eksik verilerin sistematik bir hataya yol açıp açmayacağı kontrol edilmeli Birbirine eşdeğer tekrar niteliğinde olan veri alanları ayıklanmalı Eklenecek yeni değişkenin verisini hazırlamak için gereken çabaya değer mi? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Modelin oluşturulması Modelin amacı: Sınıflandırma Tahmin Modelleme tekniği Modelin varsayımlarının kontrol edilmesi Algoritmaların seçilmesi Modelin uygunluğunun test edilmesi İsabetli tahmin oranı Kullanıcıların anlamaları ve kullanabilmeleri Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Modelin bulgularının incelenmesi Hangi gruplara ayırmış Bu grupların özellikleri nelerdir Model kurma ve bunun için gerekli verilerin elde edilmesi kullanıma hazırlanma sürecinin değerlendirilmesi İhtiyaç duyulan bilgi gerçekten elde edilmiş mi? Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs ŞU ANDA Elde ne var biliyorsunuz Modeliniz, modelleriniz, bulgularınız Nasıl elde ettiğinizi biliyorsunuz hangi verileri, hangi aşamalardan geçirip hazırladıktan sonra hangi modeli, tekniği kullanarak Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Değerlendirme sonucu alternatifleriniz Modeli ve bulguları kullanmak Daha iyi, daha güçlü bir model kurma kararı Kullanmaya değer bulmamak Yeni bir veri madenciliği süreci başlatmak Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Veri Madenciliği Süreci Amaç: Bilgi ihtiyacının belirlenmesi, problemin tanımı Veri kaynaklarının belirlenmesi ve verilerin incelenmesi Verilerin hazırlanması Modelin oluşturulması Sürecin ve modelin değerlendirilmesi Sonuçların kullanıma sunulması Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

İstatistik ve Veri Madenciliği Veri üzerindeki kontrol (VM’de daha az) Verilerin büyüklüğü (VM’de daha çok) Hipotezlerin oluşturulup test edilmesi VM’de bunun yanısıra daha çok verileri, ve bu veriler arasındaki örüntüyü keşfetmeye yöneliktir... İstatistiksel olarak anlamlı olmayan farklılıklar kar zarar hanesine çok anlamlı bir biçimde yansıyabilir. Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs

Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs TEŞEKKÜRLER Sunuma erişim http://suleozmen.marmara.edu.tr Tebliğ ve Sunumlar bağlantısı CRISP-DM http://www.crisp-dm.org CRISP-DM Konsorsiyum NCR Teradata Division SPSS Daimler-Crysler Ohra Bank Şule Özmen İticu_Veri Madenciliği_9_Mayıs