ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
MERHABA.
E-Öğrenme Nedir?
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
3.
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitimde FATİH Projesi,
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
EMRE AYDIN.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE ÖĞRETİM TASARIMI
EBA (Eğitim Bilişim Ağı) Portalının Tanıtım Semineri
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Öğretim Teknolojisi ve Öğretim Tasarımı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1650- Comenius(Orbis Sensualium) Eğitimde gerçek nesneler ve görseller kullanılmalı çünkü herşeyi duyu organlarımızla öğreniriz tezi savunulmaktadır. 1800- Pestalozz( Nesne Öğretimi Kuramı) Öğretim somuttan soyuta yapılmalıdır.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 20. Yüzyıl (1900’ lü Yıllar) 1900- 1920 (Görsel Hareket Dönemi) Resimli kitaplar dönemi, okul müzeleri hareketi, gerçek nesneler, maketler, örnekler, modeller. 1920- 1930 (Kayıtlı Ses Dönemi) Sesli kayıt çoğaltılabiliyor, radyo yayınları başlıyor. Çağdaş anlamdaki teknolojiler arasında radyo uzaktan eğitim amaçlı kullanılan ilk kitle iletişim aracıdır. Bu dönemde işitsel teknoloji gelişmiştir. Bireysel öğrenme sistemleri(Winnetta ve Dalton Projeleri) ABD’ de ortaya atılmıştır. Kendi hızına göre çalışılan, alıştırma testleri yapılan ve hazır olunduğunda sınava girilen bir sistemdir. Bireysel Öğrenme Sistemleri, Sözleşmeli Öğretim olarak da adlandırılmaktadır.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1940- 1950 (Hareketli Görüntü Dönemi) Eğitici filmler(II.Dünya Savaşı Dönemi) Bu dönemde ABD’ de eğitici filmler aracılığıyla askerlere eğitim verilmiştir. Eğitim teknolojisine ayırılan ödenekler ve araştırma desteği ciddi biçimde artmıştır. Bu araştırmalarda öğrenme ilkeleri, görsel-işitsel kaynakların öğrenme- öğretme üzerine etkileri ve öğretim materyalleri tasarımı ele alınmıştır.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1950- 1960 (Televizyonun Eğitimde Kullanımı) «Kafa çekimi» yöntemi ile gerçekleştirilen televizyon eğitimi donuk ve sıkıcı bir eğitim olarak sonuçlanmıştır. II. Dünya Savaşı sırasında öğretim tasarımının öncülerinden Robert Gagne ve Leslie Briggs askeri eğitim hizmetleri için görevlendirilmiştir. Her görev için; uygun kişiler nasıl seçilecek(giriş yeterlilikleri), seçilen kişiler nasıl yetiştirilecek(öğretim tasarımı) ve eğitim sonunda performansları nasıl değerlendirilecek, bunlar üzerine program geliştirmişlerdir.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1960- (Sınırlı Etkileşim Dönemi) Davranışçı Psikoloji (Skinner’ in çalışmaları 1950) Programlı öğretim (küçük adımlarla öğretim ilkesi) üzerinde durulmuştur. 1962- Mager’ in Programlı Öğretim Amaçlarının Yazılması İstendik öğrenme davranışlarının belirlenmesi, davranışın nasıl sergileneceğinin belirlenmesi, davranışın değerlendirileceği ölçütlerin belirlenmesi gerektiği öne sürülmüştür. Bloom- Eğitsel Amaçlar Taksonomisi; Amaçların yazımına sınıflandırma getirilmiştir. (Blişsel-Duyuşsal-Devinişsel) Bağıl değerlendirmeden Mutlak değerlendirmeye yönelim başlamıştır.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1957- Rusya Spotnik Uzay uydusu gönderilmiştir. 1970- Bilgisayar eğitim alanına girmiştir. Kitaptaki bilginin bilgisayara aktarılması süreci başlamıştır.(Pozitif kullanıcılar) Eğitim teknolojisi alanında kimlik tartışması yaşanmıştır. Bu dönemde alan sadece araç-gereç kullanımından ibarettir. Öğretim modelleri ortaya çıkmıştır: Kemp-1971, Gagne ve Briggs-1974, Dick ve Carry-1978.

ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ 1980- Çoklu Ortam Dönemi (Etkileşimli video, cd, bilgisayar) Davranışçı psikolojinin etkisi azalmış, bilişsel psikolojinin etkisi artmıştır. CD-Rom’ lar yaygınlaşmaya başlamıştır. Performans Teknolojisi Elektronik performans yönetim sistemleri (EPYS)(Hızlı Prototipleme) 2000- Sanal Ağlar Dönemi (İnternet, Web, Sanal İletişim Ortamları) Web tabanlı eğitime, çevrimiçi (online) ve mobil öğrenmeye ağırlık verilmiştir. Web destekli öğretim, öğretim tasarımcıları için yeni iş olanakları ortaya çıkarmıştır. Bilgi Yönetim Sistemi(Knewledge Management System)