İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

ALİ YALKIN İLKÖĞRETİM OKULU 2/A SINIFI ÇALIŞMA SAYFASI
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
9. ADİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
4 KARE.
Copyright © 2010, 2007, 2004 Pearson Education, Inc UNİTE 5 Dinleme ve Cevap verme 1.
İşletmeler ve Girişimcilik
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
DERSLERİNİZDE NASIL BAŞARILI OLABİLİRSİNİZ ?
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Öfkeyi önlemenin yolu kendini bilmektir.
YILI BÜTÇE ÇALIŞMALARI HAZIRLAYAN: CEVDET AKÇAKOCA.
Diferansiyel Denklemler
Chapter 11: Exception Handling
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ
1 (2009 OCAK-ARALIK) TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI. 2 VERGİ GELİRLERİ TOPLAMIDA TAHAKKUK ARTIŞ ORANLARI ( OCAK-ARLIK/2009 )
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ETKİLİ İLETİŞİM ve EMPATİ Hazırlayan: Psk. Sezgi Gümüş
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
İLETİŞİM.
CEBİRSEL İFADELERİ ÇARPANLARINA AYIRMA
ÇOCUĞUNUZ BİR HATA YAPTIĞINDA UYGULAMANIZ GEREKEN 8 ŞEY.
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
Bölüm 2 Girişimci Zihnine Giriş: Fikirden Gerçeğe.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İşletme ve Girişimci Fikirden..... Gerçeğe

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Hayal etme bilgiden daha önemlidir; Bilgi sınırlar içindedir, hayaller dünyayı dolaşır (A.Einstein) Yaratıcılık ilişkisiz görüneni ilişkilendirme gücüdür (W.Plomer)

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık; yeni fikirler-düşünceler geliştirmek, problem ve fırsatlara yeni bakış açıları getirmektir… Yenilik; problem(sorun) ve fırsatlara insanların yaşamını daha iyi ve kaliteli kılacak şekilde yaratıcı çözümler getirebilmek ve uygulayabilmektir.

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık – yaşamı sürdürmek için gereklidir…, Yenilikçiler daima geleneksel varsayımlara bakış açılarına aykırı düşünceler taşır… Geleneksel varsayımlar ve Paradigmalar yaratıcılığın en büyük düşmanıdır Bir paradigma, dünyanın ne olduğu, ne olması ve nasıl işlemesi gerektiği konusunda akıllarda önceden oluşmuş/oluşturulmuş bir düşünce tarzıdır. ..\pps\paradigma.pps

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Yaratıcılık öğretilebilir mi? Uzun yıllar boyunca insanların yaratıcı (serbest düşünceli, hayalperest, girişimci) ya da tersi (katı, dar görüşlü, mantıkçı) oldukları kabul edilmiştir. Oysa ki araştırmalar bireyin yaratıcılığı öğrenebileceğini göstermiştir….

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Wycoff, her insanın daha fazla fikir üretebilmeye yardımcı olacak davranış ve teknikler konusunda eğitilebileceğini söylemiştir.. Bunun için yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi gerekir…

Metafor Rüya/hayal Espri Belirsizlik Oyun Yaklaşık Fantezi Paradoks (çelişki/yanıltma) Dağınıklık, yayılma İçgüdü-6. duyu Genelleme Çocuk(luk) Mantık Neden Netlik Tutarlılık, uyumluluk Çalışma (iş) Tam Gerçek(lik) Doğrudan Odaklanma Analiz (İrdeleme) Spesifik (özel) Büyük olma (Adult)

Yaratıcılık, Yenilik ve Girişim Tablonun sol tarafı esnek (soft), sağ tarafı katı düşünceyi (hard thinking) yansıtmaktadır... Yaratıcı düşünce sol taraf ile ilgilidir Yaratıcı düşünce… İnsanların beyninin sol yarısı gelenekçi (tutucu), diğer yarısı(sağ) ise yenilikçidir.. Diğer bir deyişle beynin bir yarısı daima çocuk kalır.. İnsanların önemli bir kısmı bu yarıyı ihmal ederler.. Oysa ki beynin sağ tarafı daha fazla kullanılarak yenilikçilik geliştirilebilir..

Beynin sağ yarısını kullanmak için… Daima; daha iyi bir yol var mıdır? Sorusunu sormak … Rutin, geleneksel ve yerleşik kuralları bir kez daha gözden geçirip sorgulamak… Tepkisel olup, daima pencereden dışarı bakmak ve derin düşünmek… Çok boyutlu düşünmeyi öğrenmek.. Akla dayanan oyunlar oynamak..

Birden fazla doğru yanıt olabileceğini düşünmek… Hata ve yanlışları başarıya giden yoldaki duraklar olarak kabul etmek.. Sorunları yeni fikirlerin ateşleyicisi olarak kabul edmek.. Yenilikçi çözümler üretmek için ilgisiz olarak görülen fikirler üzerinde daha fazla durmak.. Helikopter bakışı becerisi kazanmak; günlük sorunların üzerine çıkıp tüm olaylara yüksekten bakmaya çalışmak

Yaratıcılık konusundaki engeller Daima tek doğru yanıtı aramak… Mantık üzerine aşırı odaklanmak.. Kurallara aşırı bağlı kalmak.. Kolaycılık üzerine yoğunlaşmak.. Oyun’u yalnızca bir eğlence olarak kabul etmek…

Yaratıcılık konusundaki engeller Aşırı bir şekilde uzmanlaşmak.. Belirsizlikten kaçmak.. Aptal konumuna düşme korkusu Hata ve başarısızlıktan korkmak… Kendisinde yaratıcı özellik olmadığına inanmak..

Yaratıcılık nasıl geliştirilir…? Örgütsel yaratıcılığı geliştirme; Farklılığı benimsemek, korumak ve teşvik etmek.. Yaratıcılığı herkesten beklemek… Hata olmasını beklemek ve hoşgörmek… Merakı cesaretlendirmek… Sorunları fırsatlar olarak kabul etmek..

Yaratıcılık eğitimi sağlamak… Yaratıcılığı desteklemek.. Örgütsel yaratıcılığı geliştirme Yaratıcılık eğitimi sağlamak… Yaratıcılığı desteklemek.. Fikirlerin ortaya çıkarılması için süreçler geliştirmek… Yenilikçiliği ödüllendirmek… Yenilikçi davranış modeli oluşturmak.

Bireysel Yaratıcılığı geliştirme Kendi öz yaratıcılığınıza izin verin… Aklınıza her gün yeni bir girdi sağlayın… Düşünce ve fikirlerinizi daima bir yere yazın… Hataların yaratıcı gücüne inanın.. Başkalarını dinleyin...

Bireysel yaratıcılığı geliştirme Bir çocukla konuşun… Büronuzda bir oyuncak kutusu bulundurun… Yaratıcılığı tetikleyen kitaplar okuyun ve yaratıcılık dersi alın... Ara sıra dinlenin..

Yaratıcılık süreci… Hazırlık Araştırma Transformasyon… Fikirleri beklemeye bırakma – kuluçka.. Aydınlatma – ışığı yakma… Doğrulama - Onaylama… Uygulama…

Hazırlık Her alandan okuyun... Yalnızca uzmanlık alanınızdan değil.. Yaşam boyu öğrenci kalın.. Her alandan okuyun... Yalnızca uzmanlık alanınızdan değil.. İlgilendiğiniz yazıları saklayın ve dosyalayın... Başkaları ile tartışın Farklı ülkeleri ve kültürleri görün Dinleme becerilerinizi geliştirin

Araştırma Problemin ve durumun net olarak anlaşılması, ve karar verilmesi aşamasıdır.. problemin unsurları iyice algılanmalıdır... bu nedenle girişimci bulunduğu çevreyi ve ortamı iyi gözlemelidir..

Transformasyon(dönüşüm) Benzerlikçi düşünce (convergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki benzerlikleri ve bağlantıları görme ve yakalama becerisi Farklılığa dönük düşünce (divergent thinking): olaylar ve veriler arasındaki farklılıkları görme ve yakalama becerisi

Toplanan veriler nasıl fikre dönüştürülür Büyük resmi yakalamak için sık sık küçük parçaları değerlendirin... Durumun parçalarını yeniden düzenleyin (puzzle gibi) Konuya ilişkin değişik yaklaşımlar geliştirin... (deneme – yanılma)

Kuluçka Konudan bir süre için uzaklaşın... Gündüz rüyası görmek için zaman ayırın... Gevşeyin ve oyun oynayın... Sorun ya da fırsat için hayal kurun... Sorun ya da fırsat üzerinde farklı bir ortamda çalışın

Işığı Yakma Bu süreç birkaç dakikadan birkaç yıla kadar değişebilir... Daha önceki süreçlerin tamamı “evreka” faktörü üzerinde etkilidir... 200 kişi üzerinde yapılan bir araştırmada genellikle yaratıcı fikrin sorundan uzaklaşıldığı zaman akla geldiğini göstermiştir (% 80)

Doğrulama / Onay Bu gerçekten iyi bir çözüm müdür? Çalışır mı? Uygulanması mümkün müdür? Buna gerçekten gereksinim var mıdır? Eğer varsa en uygun olanı bu mudur? Bu ürün ya da hizmeti biz sunabilir miyiz? Yeterliliklerimiz ve kapasitemiz buna uygun mudur? Maliyeti nedir? Uygun bir fiyata satılabilir mi?

Bu aşama fikrin gerçeğe dönüşme aşamasıdır Uygulama Bu aşama fikrin gerçeğe dönüşme aşamasıdır Girişimci fikri eyleme dönüştüren kişidir.. Bir girişimcinin felsefesi “hazır ol, amaçla ve ateş et” tir... “Hazır ol ve amaçla, amaçla, amaçla” değildir...

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Küçük gruplar oluşturun ... 5-8 kişi Her bireye yer verilebilir, rütbe önemli değildir Problemi iyi tanımlayın.. 40 - 60 dakika ile sınırlayın Bir kişiyi kayıt için görevlendirin (katılımcı olmasın)

Brainstorming (yoğun tartışma) Uygun bir oturma düzeni sağlayın (U şeklinde) Mantığı devre dışı bırakın Her düşünceyi cesaretlendirin Sayısal hedefler belirleyin Eleştirileri devre dışı bırakın Katılımcıların fikir oto-stop’u yapmasını teşvik edin

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Mind Mapping (düşüncenin haritalanması) Katılımcılara konu ile ilgili bir yazılı metin ya da bir resim gösterin... Daha sonra bu yazı ve resimle ilgili bütün görüşleri alın... Fikirlerin sayısı azaldığında durdurun ve yaratıcılığı teşvik edin... Daha sonra da en uygun fikirleri tartışmaya açarak en iyisini belirlemeye çalışın...

Mindmapping Ana konu bir daire içine alınarak sayfanın ortasına taşınır ve bu ana konuya bağlantılı olan yan konular yine daireler içinde ana konuyla birleştirilir. Bu şekilde her yeni çizilen daire yeni bir kök olur ve bu şema kök-dal ilişkisi sayesinde büyür. Bu teknik bir çok alanda kullanılabilir. Örneğin ekonomi tarihini incelerken dönemleri kendi içinde inceleyebilmek gibi.

Yaratıcı süreci geliştirme teknikleri Rapid prototyping (Prototip oluşturma) Bir fikir ya da model oluşturma – yaratma sürecidir.. 3 R diye tanımlanan 3 temel ilkesi vardır... Raugh (kabataslak), Rapid (hızlı) ve Right (doğru) Modeller mükemmel olmak zorunda değildir.. Daha sonra mükemmel duruma getirilmeye çalışılır

Slayt sonu