Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILLI FAKS.
Advertisements

Kurumsal Talep Yönetim Sistemi İstemci Uygulaması
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
/ Tel: (216) Ayrıntılı bilgi için lütfen bize ulaşınız. / Tel: (216)
AUTOGUARD ARAÇ TAKİP KONTROL VE YÖNETİM SİSTEMİ
DEPOCU Depolarda çalışan arkadaşlara işlerinde yardımcı olalım istedik, DEPOCU yu hazırladık Depoların tüm giriş ve çıkışlarında barkod okuyuculu el terminallerinin.
Sistem Analizi ve Planlama
Kazanmak isteyenlere Crm9 0
İnternet Siteleri Yönetimi
İşletim Sistemlerine Giriş
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2013
HR-WEB TANITIM SUNUMU’2014
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
Burcu Musaoğlu Data Sistem A.Ş..
Proxy-DNS Nedir?.
BTP 108 BİLGİSAYAR AĞ SİSTEMLERİ AĞ KAVRAMI Birden çok bilgisayarın birbirine bağlı olarak kullanılmasıyla oluşturulan çalışma biçimine bilgisayar ağı.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
TESİS YÖNETİMİ DİREKTÖRLÜĞÜ
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
İLETİŞİM ÇÖZÜMLERİNDE ENTEGRASYON
DENETİM MASASI Windows XP - 7.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ŞİŞECAM’DA BİLGİ GÜVENLİĞİ
KOBİ – ŞİRKET PORTALI BİTİRME PROJESİ EMRE UYUMAZ & ANIL GÜR.
AKILLI KART SAĞLIK SİSTEMİ
Bilişim Teknolojileri Alanı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
FIRAT ÜNİVERSİTESİ PERSONEL OTOMASYONU
Yazılım Geliştirme Projesi
İnsan Kaynakları Yönetim Sistemi
T.C. Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirme Projesi 14 Temmuz, 2015 İstanbul.
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
20 yılı aşkın süredir yazılım sektöründe teknoloji geliştiriyoruz…
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
  Satış sonrası hizmetler bir ürün satıldıktan sonraki süreçte müşteriye sunulan teknik destekler olarak değerlendirilebilir. Bu hizmetler arasında garanti,
CEMİL ŞAHİN Bilişim Tek. Öğrt.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
EDİRNE VALİLİĞİ Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü Numan OKUMUŞ Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği (İ.Ö.) Aralık
Bilgi Teknolojileri ve Bilişim Hukuku Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
ERP Kurumsal Kaynak Planlama (Enterprise Resource Planning)
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Sistem Analizi ve Tasarımı
DÜZ BAĞLANTıYA GÖRE DAĞıTıLMıŞ OTOMASYON TEKNOLOJISI.
DATA CENTER.
VBT Bilgi Teknolojileri
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed Dündar
SAP SE, merkezi Walldorf, Almanya'da bulunan, Avrupa'nın en büyük yazılım şirketidir.
Maliyet Tasarrufu ve Güvenli Baskı
Bilgi Sistemleri Hafta4
Tablet Menü.
Tablet Menü.
TKY UYGULAMASI.
BİLGİ İŞLEM YAPILANMASI
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
SİSTEMİN AMACI Yönetim sistemlerinin kurulmasında, uygulanmasında ve sürdürülmesinde çok önemli sıkıntılar ve kayıplar yaşanmaktadır. isgsis bu sıkıntıları.
Bir bilgisayar sisteminin 4 bileşeni vardır;
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
EN KOLAY ONLINE ÖN MUHASEBE PROGRAMI YONCAERP
VBT Bilgi Teknolojileri
Nokta Üniversite Otomasyon Sistemi
Sunum transkripti:

Şişecam S ayısal Yönetimle Verim VIII. "Türkiye'de İnternet" Konferansı 20 ARALIK 2002 Canan Özcan Türkiye Şişe ve Cam Fab. A.Ş.

Şişecam Şişecam’ın Tarihçesi  1934 Yılında Atatürk’ün isteği ile İş Bankası iştiraki olarak Paşabahçe adı ile kuruldu.  Üretime 4 Temmuz 1935’te başladı.  1935 Yılında T.Şişe ve Cam Fab. Anonim Sosyetesi adını aldı.  Halen ;  24 Üretim şirketi  4 Entegre şirket  5 Pazarlama şirketi  5 Hizmet şirketi ve 13 bin çalışanı ile sektöründe liderdir.

Şişecam Şişecam Bilgisayar Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nün Çalışma Konuları Bilgisayar Ağları (Camnet, yapısal kablolama, yerel ağlar, İnternet, güvenlik, ağ yönetimi) Ofis Otomasyonu (Kelime işlem, hesap tablosu, adres ve telefon defteri, zaman planlama, doküman yönetimi, iş akışı) İletişim (Telefon, sesli ve görüntülü iletişim, e-posta, faks, SMS, sesli yanıt) CAD/CAM (Çizim/tasarım, parametrik tasarım, matematiksel modelleme ve analiz ) Teknik Destek (Bakım/onarım, destek, danışmanlık, satınalma, lisans ve bakım anlaşmaları) Eğitim ve Bilgilendirme (Kullanıcı eğitimleri, bilgilendirme toplantıları, dergi yazıları, web yayını)

Şişecam Şişecam Bilgisayar Destek Hizmetleri Müdürlüğü’nde Çalışmaların Organizasyonu Proje ve çalışmalar Kullanıcı desteği Bakım anlaşmaları Lisans anlaşmaları Envanter takibi Eğitim

Şişecam Sayısal Yönetimle Verim Şişecam bünyesinde oluşturulan “İş Takip Sistemi” modeli ile ;  Bilişim çalışmaları sayısal verilerle ortaya konur  İstatistiki sonuçlar analiz edilir

Şişecam Neden İş Takip Sistemi ? Yönetim açısından;  Kaynak yönetimi  Hizmetlerin kuruluşlara dağılımı  İş kalitesi  Fayda-maliyet analizi BDHM çalışanları açısından  Şeffaflık  Oto kontrol

Şişecam Neden İş Takip Sistemi ? Son kullanıcı açısından;  Aracısız erişim kolaylığı  Çözüm aşamalarını izleme olanağı  Ölçülebilir hizmet TEK MERKEZLE MUHATAP...

Şişecam Sayısal Yönetim Sayısal yönetimi gerçekleştirmek için Web tabanlı Platform / veritabanı bağımsız Düşük kurulum / bakım maliyetli Güvenli bir sistem geliştirildi

Şişecam

İş Takip Sisteminin Ana Bileşenleri Çağrı Merkezi / Yardım Masası Bilişim projeleri Bakım anlaşmaları Yazılım lisansları Donanım envanteri Bilgisayar eğitimleri modüllerinden oluşmaktadır

Şişecam Çağrı Merkezi / Yardım Masası Çağrı Açma;  Tüm kullanıcılar tek bir merkezle bağlantı kurarlar  Belirtilen arıza veya iş talebi belli iş sınıfına göre normal, acil, çok acil olarak öncelik alabilir  Her iş talebi o işten sorumlu kişi/gruba yönlendirilir Çağrı İzleme;  Her bir çağrıya sistem tarafından verilen otomatik numara ile işin takibi yapılabilir  Öncelik tanımlamasına göre belirlenen sürelerde çözümlenmeyen çağrılar teknik servis sorumlusuna mail yolu ile raporlanır Çağrı Kapama;  İşin sonuçlandırılması ilgili teknik personel tarafından yapılır

Şişecam

Çağrı Sisteminin Sağladığı Yararlar Kullanıcıya yararları;  24 saat hizmet alabilme  Zaman ve mekan bağımsız olarak işini takip edebilme Destek departmanına yararları;  Açık çağrıları izleme kolaylığı  Tekrarlayan sorunların tespiti  Soru/cevap veritabanı yolu ile kişisel gelişimi arttırma olanağı Firmaya sağladığı yararlar;  Hizmet maliyetini ölçmek  Personel verimliliğini ölçmek  Soru/cevap veritabanı yolu ile firma birikimini arttırmak

Şişecam Bilişim Projelerinin Takibi Şirketler için geliştirilen projelerin tanımlaması Şirketlerin proje içerisindeki oranların belirlenmesi Proje ekibinin tanımlanması Proje için yapılan işlemlerin detaylandırılması  İşlemi yapan kişi  Başlama, bitiş tarihleri ve proje toplam süresi  Yapılan işin açıklaması  Web ortamında proje bilgi kartlarının oluşması

Şişecam

Bakım Anlaşmaları Takibi Donanım ve yazılım bazında detaylı tanımlama Kapsadığı şirketler Bakım anlaşması tutarının dekont edileceği şirketler Kapsadığı donanımlar Bakımın bitiş tarihinden önce otomatik olarak uyarı

Şişecam Yazılım Lisansları Takibi Ürün bazında detaylı lisans tanımları  Hangi yazılımın hangi tarihte hangi firmadan ne maliyetle alındığı Lisansları kullanan Şişecam şirketleri ve kullanım adetleri Lisansların yüklü olduğu donanımlar Lisans bedellerinin dekont edileceği şirketler takip edilebilir Güncelleştirme zamanı gelmeden uyarı

Şişecam Donanım Envanteri Takibi Şirket ve donanım tipi bazında tanımlama Donanımın teknik özellikleri Donanım üzerinde yüklü yazılımlar Donanıma bağlı bakım anlaşmaları Donanımı kullanan müşteriler takibine olanak sağlar

Şişecam Bilgisayar Eğitim Takibi Şişecam’da verilen standart bilgisayar eğitimlerinin ve sürelerinin tanımlanması Verilen eğitimlerin detaylandırılması  Eğitimi veren kişi, harcadığı saat  Eğitim verilen şirketler ve kişi sayıları Şirket bazında detaylandırılan eğitimlerin maliyetlerinin belirlenmesi

Şişecam Sonuç Verilen hizmetlerin (Çağrı, proje, eğitim,lisans anlaşmaları)  şirket/kişi bazında ölçülmesi, raporlanması kalitesinin değerlendirilmesi ve maliyetlendirilmesine olanak sağlar Teknik personel kalitesinin arttırılması yönünde alınacak kararlara baz teşkil eder Şirket/kişi bazlı elde edilen istatistiki verilerin yönetim açısından karar destek işlevini yerine getirmesi sağlar

Şişecam Teşekkürler...