3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEBEKLER Giriş.
Advertisements

Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
4-5 YAŞ ÇOCUĞUNUN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
ANA BABA VE ERGENLİK.
Köylü ulusun efendisidir.
DİL GELİŞİMİ Prof. Dr. Kurtman ERSANLI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
DÖNEMLERE GÖRE GELİŞİM GÖREVLERİ
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
PARMAK OYUNLARI.
OTİZM.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ANNE BABANIN ROLÜ
MUSTAFA ABAK ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENİ
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ İÇİN ÖNERİLER
0-6 YAŞ GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
Tutum Kişinin herhangi bir olaya ve kişiye karşı olan tutumu onun kişiliği doğrultusunda gerçekleşir. Genellikle ev dışındaki ortamlarda yaşıtları tarafından.
4 YAS GELISIM ÖZELLIKLERI
Dil Öğretimi Yöntem ve Teknikleri
ÇOCUĞUMLA EVDE NELER YAPABİLİRİM?
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
SORUN YOKTUR BAKIŞ AÇILARI VARDIR.
5 YAŞ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ÇOCUĞUMUN DAVRANIŞLARINI KONTROL ETMESİNİ NASIL SAĞLAYABİLİRİM?
ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMEK
ÖĞRENİM ÇAĞI GELİŞİM DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
SINIF YÖNETİMİ.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DUYGUSAL GELİŞİM Duygu: Ansızın şiddet ve yoğunluk düzeyi değişebilen yansıma veya tepki olarak hissedilen içsel yaşantılardır.
REHBERLİKLE ELELE.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Birinci Sınıf Çocuklarının Gelişim Özellikleri Fiziksel Özellikleri En az iki kaynaktan edindiği bilgileri kullanarak yeniden anlam kurmaktır. Fiziksel.
DİL GELİŞİMİ.
ARKADAŞ İLİŞKİLERİ.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PSİKOLOJİK DANIŞMANI (TANIMI-ÖZELLİKLERİ VE AİLELERE.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Lev Vygotsky.
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ANA BABA VE ERGENLİK.
OKUL ÖNCESİ GELİŞİMİN ÖNEMİ
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
GENÇLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ
ÇOCUKLARDA KÜFÜR VE ÖNLEME YOLLARI Hazırlayan: Ayşegül ATA
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
GELİŞİM VE ÖĞRENME Ders 4
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı AOÖ-207 Çocukta Oyun Gelişimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim Prof. Dr. Alev Önder Marmara Üniversitesi

Gelişim Nedir? İnsan yavrusunun özellikleri Birey olarak insan Toplum ve uygarlık

3-6 yaş çocuğunun gelişim alanları Bedensel gelişim Dil ve zihinsel gelişim Sosyal gelişim Psikolojik gelişim (duygular ve kendiliğin gelişimi) Ahlak gelişimi

Gelişim kuramcıları Piaget ve zihinsel gelişim Erikson ve sosyal gelişim Freud ve Psikoseksüel gelişim Vygotsky ve dil gelişimi -kültürel gelişim

İletişim ve Dil İlişkisi Altı yaşından önce çocuğun iletişim davranışlarını kazanması, önemli ölçüde dil gelişimiyle ilişkilidir. Ancak iletişim,yalnızca dil gelişimi ile sınırlı değildir.

Farklı yaşlarda dil ve zihin gelişimini desteklemek Dil gelişimi açısından olgunlaşmanın önemi Dil gelişimi için yakın sosyal çevrenin desteği Dil gelişimi için uygun fiziksel ortam

6 aylık Çocuğun ihtiyaç ve taleplerine zamanında ve uygun biçimde yanıt verilmesi önemli(sağlıklı bağlanma ilişkisi). İletişimde bebeğin dikkatini çekmek önemli. Bebeğin çıkardığı sesleri taklit etmek geliştiricidir. Sesler çıkaran ve işaretlerle iletişim kuran bebeğe olumlu ve uygun tepkinin verilmesi gerekir.

12 aylık Çocuğun kullandığı sözcükleri tekrarlamak uygundur. İşaretlerle konuşuyorsa olumlu yanıt verilmelidir.Taklit oyunları yararlı. Çocukla konuşurken iki üç kelimelik basit cümleleri tercih etmek gerekir. Hareketlerle de desteklenen basit şarkılar söylenmeli.

2 yaş Renklerden ve sayılardan söz edilebilir. Yakın ve gerçek çevredeki nesne ve olaylardan söz edilmeli ( burun,ayak, kapı,baba geldi gibi). Sevdiği, ilgi gösterdiği resimli kitapları ona okumak yararlıdır. Yanlış ve eksik sözcükleri için eleştirilmemeli. Alay edilmemeli. Doğrusu söylenmeli..

3 Yaş Akranları ile oynamasına iletişim kurmasına olanak sağlanmalı. Nesnelerin benzer ve farklı yönlerini söylemek,göstermek yararlıdır. Seçim durumları yaratılmalı ve seçimlerine saygı gösterilmeli( sarıyı mı siyahı mı istersin? gibi..). Yaptığı etkinlik ile ilgili konuşulmalı, soru sorulmalı (resim yaparken konuşulabilir). İki aşamalı yönergeler verilebilir(doldur ve boşalt)

4 yaş Yaşıtları ile düzenli oyun oynamalı. Günlük etkinlikler çocukla birlikte planlanabilir. Üç aşamalı yönergeler verilebilir: “Şapkanı dolaptan al,başına giy ve bahçeye çık”. Bir olayın sonraki aşaması sorulabilir. Onu dikkatle dinlerken, anlattıkları ile ilgili anlamlı sorular sorulması önemlidir. Hala Metaforlarla konuşulmamalı (taş kalpli, gibi..)

5 Yaş Öyküler yaratması için ona ipuçları verilmeli(şapka,sincap,ağaç gibi..). Bir günü nasıl geçirdiği sorulabilir. Evde sorumluluk verilmeli ve yaptığı işi anlatması için olanak sağlanmalı. Daha uzun öyküler okunabilir. Öyküdeki olayların neden ve sonuçları sorulabilir.Ders çıkarması için teşvik edilebilir. Nasıl, niçin, eğer ile başlayan sorular sorulabilir.

6 Yaş Yetişkinlerin arasına katılıp konuşmaktan hoşlanırlar. Kuralların nedenleri açıklandığında daha kolay anlayabilirler. Kendi ve başkalarının duygularını daha çok anlarlar. Arkadaşlık ilişkileri önem kazanır. Duygularını ifade ettiğinde uygun tepki verilmeli(doğru geri yansıtma ve anlayış). Benzetmelerden yararlanabilir. Yazılı iletişime (okuma-yazma) hazırdır.

SONSÖZ SAĞLIKLI GELİŞEN VE MUTLU BİR ÇOCUK : GÜÇLÜ AİLE + OKULDA UYGUN İLETİŞİM ORTAMI + GELİŞİM OLANAKLARI ile mümkündür. TEŞEKKÜRLER :) Alev Önder