EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yazılım Geliştirme Süreci
Advertisements

EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Bilgi Paketi Çalışmaları
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
TÜMLEŞİK MODELLEME DİLİ
(KatılımcıYöntemleri) (Katılımcı Yöntemleri) Hazırlayan: Remzi Canfer ÜLVAN
Nesneye Yönelik Programlama (2. Sunu). Konsol Üzerinde Türkçe Karakterler Görebilmek İçin…
Tasarım Aşamaları.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
İHTİYAÇ BELİRLEME VE ANALİZİ
DERS:ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ KONU:OYUNLAR DERS SORUMLUSU: Yrd.Doç.Dr. Mustafa AKDAĞ HAZIRLAYAN: EMRAH GÜNGÖRMEZ Malatya-2003.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
OYUN TANITIMI Oyun hiçbir şekilde siyasi bir amaçla yapılmamıştır ve tamamen eğlence amaçlıdır.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
TASARIM BELGELERİ DİLARA SOLMAZ.
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Yapım Aşamaları (Production Steps)
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Oyun Mekanikleri & Elementleri
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
1 Tasarım Belgesi Bölüm 19 Tasarım Belgesi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Hazırlayan: Safiye OLGUN Hacettepe Üniversitesi Bahar Dönemi.
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Motivasyon Uygulamaları
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
 BOKEMON NEW WORLD.   Oyuna Genel Bakış  Oyun Mekanikleri  Oyun Görselleri  Ses ve Müzik  Teknik Analiz İçindekiler.
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
Bilgi Teknolojisinin Temel Kavramları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
TASARIM DOKÜMANLARI TOLGA KAYNAROĞLU.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Yapım Aşamaları (Production Steps)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
EĞİTİM BİR KÜLTÜRLEME ARACIDIR Kasıtlılık: Planlı olma.
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
YAPAY ZEKA DERS NOTLARI UYGULAMALARI Bölüm 1 : Yapay Zeka
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Oyun Geliştirme Dokümantasyonu
ÖĞRENMENİN AŞAMALARI Sezgin Kartal
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Game Design Theory And Practice
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
Robot Prenses ve Zombi Cüceler
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

EĞİTİM OYUNLARI TASARLAMA Remzi Canfer ÜLVAN 1130137513

EĞİTSEL OYUN TASARIMI AŞAMALARI Öğretimin Tasarımı Oyun Tasarımı Sanat Tasarımı Programlama Tasarımı Lojistik

Öğretimin Tasarımı Hedef Kitle Analizi : Öğrenmesi hedeflenen bireylerin mevcut bilgi ve becerilerinin analiz edilmesidir. Ön Gereksinimler: Oyunu oynayıp öğrenme hedeflerini gerçekleştirebilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin tespit edilmesidir. Eğitsel Amaçlar: Oyunun genel eğitsel amaçlarıdır.

Hedef Davranışlar ve Kazanımlar: Ölçülebilir performans hedeflerinin davranış/kazanım olarak tek tek yazılmasıdır. Değerlendirme Kriterleri: Her hedef davranış/kazanım için değerlendirme kriteri belirlenmesidir.

Oyun Tasarımı Oyunun Tanımı: Oyunun genel bir tanımının yapılmasıdır. Oyunun Türü: Oyun türlerinden hangisine veya hangisine veya hangilerine ait olduğunun belirtilmesidir. Platform: Oyunun hangi platform ( PC, konsol, PDA …) için tasarlandığının belirtilmesidir. Oyun Mekaniği: Oyuncunun oyunu nasıl oynayacağı, ne tür hareketler yapabileceği ve bu hareketlerin oyun ortamını nasıl etkileyeceğinin tasarlanmasıdır.

Oyun Akışı: Oyunun nasıl ilerleyeceğinin tasarlanmasıdır Oyun Akışı: Oyunun nasıl ilerleyeceğinin tasarlanmasıdır. Varsa bölümlerin veya görevlerin ekran ekran anlatımı eklenmelidir. Değerlendirme kriterlerinin oyun akışı içindeki yeri belirtilmelidir. Karakterler: Oyundan oyuncunun kontrol ettiği veya etmediği karakterlerin özelliklerinin ve nasıl davrandıklarının tasarlanmasıdır. Oyun Elemanları: Oyundaki öğe ve nesnelerin özellik ve çeşitlerinin tasarlanmasıdır. Kullanıcı Arayüzü İşlevleri: Oyunun arayüzüdeki işlevsel özelliklerin tasarlanmasıdır. Hikaye: Oyunun genel hikayesinin anlatılmasıdır.

Sanat Tasarımı Kullanıcı Arayüzü: Oyunun arayüzündeki işlevlerin görünümünün tasarlanmasıdır. Oyun Elemanları: Ortam ve karakterlerin görünümünün tasarlanmasıdır. Ses ve Müzik: Oyundaki müzik ve ses efektlerinin ayarlanmasıdır.

Programlama Tasarımı Teknik Gereksinimler: Oyunun gerektirdiği teknik özelliklerin belirtilmesidir. Oyun Motorları: Kullanılacak oyun motorlarının belirtilmesidir. Kodlama: Kodlama yapılırken kullanılacak olan programın belirtilmesidir. Yapay Zeka: Oyunun yapay zekasının tasarlanmasıdır. Eğitsel Veriler : Oyundaki eğitsel verilerin takibinin ve analizinin nasıl yapılacağının tasarlanmasıdır.

Lojistik Ekip: Grupta yapılan görev dağılımının belirtilmesidir. Plan – Program: Her aşamanın ne zaman bitirileceğinin planlanmasıdır.

KAYNAKÇA mimoza.marmara.edu.tr mimoza.marmara.edu.tr/~esad.esgin/EBOT/.../proje_asamalari.pdf http://www.slideshare.net http://www.slideshare.net/iersoy/oyun-tasarm-sunumu