Hazırlayan YASEMİN KARADENİZ ŞENDALDAL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

CUMHURİYETİN GETİRDİKLERİ
OKTAY TUNCER hayatımızda noktalama işaretleri....
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
NEŞET GÜNAL.
SELİM İLERİ.
BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK’TEN ÖZDEYİŞLER
HAZIRLAYAN: TDE ÖĞRETMENİ BURCU ARICAN
RONI MARGULIES. şair yazar tercüman azınlık İstanbullu savaş karşıtı gazeteci Sosyalist İktisat doktoru.
Türkçülük akımının nazariyatçısı / sosyolog / fikir adamı/ eğitimci
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'ÜN HAYATI.
->Tiyatro Nedir? ->Tiyatronun Geçmişi
Dil ve Anlatım Performans Ödevi Ela Başaran Gülden Karademir
Hazırlayan YASEMİN KARADENİZ ŞENDALDAL
ORHAN VELİ KANIK
"Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 107)
SALAH BİRSEL
GARİP AKIMI (BİRİNCİ YENİ AKIMI)
Hayatı Edebiyat Yaşamı Eserleri Ödülleri
MEHMET AKİF ERSOY’UN HAYATI ( )
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
BİYOGRAFİ NEDİR? , BİYOGRAFİ ÖRNEĞİ,
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
PEYAMİ SAFA.
ÖZELİKLERİ VE TEMSİLCİLERİ
BİLGİSAYAR DERSİ ÖDEV SLAYTI NECİP FAZIL’ IN TANITIM SLAYTI.
TÜRKÇE / Düşünce Yazıları (Biyografi-Otobiyografi)
HAZIRLAYAN SERPİL ÖZDEMİR
HALK EĞİTİMİ ve HALK EĞİTİM REFORMLARI
ULU ÖNDER ATATÜRK ’DEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM
Haldun Taner’İn hayatI
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
SÖZCÜKTE ANLAM Hazırlayan:Gökçe Hanım EMİR Numara:
EDİP CANSEVER.
SÖZCÜKTE ANLAM (Mecaz-Soyut-Somut)
Şiir.
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Burak BALKAŞ 5/E 166 Tuğsem GÜRBULAK 5/E 167
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
HÜSEYİN CAHİT YALÇIN ( )
HAZIRLAYAN:SONER ÖZTÜRK
NECİP FAZIL KISAKÜREK.
HAYATI,ESERLERİ,KİŞİLİĞİ…
NAMIK KEMAL.
11 Mart 1891'de İstanbul'da doğdu, 18 Ekim 1949'da Ankara'da yaşamını yitirdi. Hecenin Beş Şairi'nden biri. Selanik, Üsküp ve İstanbul idadilerinde öğrenim.
TÜRK LİRASININ ARKA YÜZÜNDEKİ İSİMLER. 5 TL Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı.
Mehmet ÖZ / Türk Dili ve Edebiyatı Öğreetmeni
Düşünceye Dayalı Ve Konusunu Yaşamdan Alan Yazı Türleri
Garipçiler (1. Yeniçiler) Geleneksel şiir anlayışına tepki olarak doğdu Garip atıl kitapta görüşlerini ortaya koymuştur Şiirde her kurala karşı çıkmışlardır.
NECİP FAZIL KISAKÜREK Rana Önay 11/B 3. YAŞAMI YAŞAMI 26 Mayıs 1905'da doğdu. Maraş'lı bir soydan gelen Necip Fazıl'ın çocukluğu, mahkeme reisliğinden.
Ahmet Kutsi Tecer.
ENVER AYSEVER ‘’Yazarlık sabır, beceri ve süreklilik gerektiren bir işçilikse eğer, bunun yineleneceği ortamın nasıl olduğunun pek önemi yoktur. Çalışkan.
İBRAHİM ŞİNASİ HAYATI VE ESERLERİ
EDİP CANSEVER.
1914’te İstanbul’da doğmuş,burada başladığı ilk öğrenimini Ankara’da sürdürmüştür. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe.
( ).  1904 yılında İstanbul’da doğmuştur.  Bahriye Mektebi, İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümünde öğrenim gördü.  17 yaşında ‘’İstanbul.
Hazırlayan:Ayşe Ulusoy
İBRAHİM ŞİNASİ.
 NECİP FAZIL KISAKÜREK KİMDİR?  Ahmet Necip Fazıl Kısakürek, 26 Mayıs 1904 tarihinde İstanbul'da dünyaya geldi. Eğitim hayatını Fransız Frerler Mektebi'nde,
EDEBİYAT PERFORMANS ÖDEVİ Adı:Ömer Soyadı:Koca No:284 Sınıf:10/H.
Ahmet Kutsi Tecer 1901 yılında Kudüs'te doğdu. İlköğrenimine Kudüs'te başladı ve Kırklareli'nde devam etti. Lise öğrenimini Kadıköy Sultanisi'nde tamamladıktan.
- Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) Dinsel inanışlar
ORHAN VELİ KANIK.
1980 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ
Sunum transkripti:

Hazırlayan YASEMİN KARADENİZ ŞENDALDAL REİS BEY (TİYATRO) Hazırlayan YASEMİN KARADENİZ ŞENDALDAL

İÇİNDEKİLER TİYATRO TANIMI EDEBİYAT ESERLERİNDE İNSAN VE TOPLUM NECİP FAZIL’IN DİLİ KULLANMA BECERİSİ REİS BEY 21’inci YY BECERİLERİ KAYNAKÇA TEŞEKKÜR

TİYATRONUN TANIMI Tiyatro, bir sahnede, seyirciler önünde oyuncuların sergilemesi amacıyla hazırlanmış gösteridir. Tiyatro, bir sahne sanatıdır. Konuşma ve eyleme dayanan bir gösteri sanatı olarak da tanımlanabilir. Yaygın hümanist bir deyişle tiyatro; insanı, insana, insanla, insanca anlatma sanatı olarak ifade edilir.

TİYATRONUN TANIMI Tiyatro eserinin diğer türlerden en önemli farkı; diğer edebi eserler okumak ve dinlemek için yazılmışken, tiyatro oyununun sahnede seyirci önünde oynanmasıdır. Göze görünür bir karaktere sahip olması, canlı olarak meydana geliş niteliğiyle toplum psikolojisine hitap eder.

EDEBİYAT ESERLERİNDE İNSAN VE TOPLUM Edebiyat, Arapça kökenli bir kelimedir. Arapça e-d-b kökünden türetilmiştir. “Edep” kelimesi, “güzel ahlak, söz ve yazı bakımından yanlışa düşmekten sakınan ilim” anlamına gelmektedir. Edebiyat, düşünce ve duyguların, söz ya da yazı halinde güzel ve etkili bir şekilde anlatılması sanatıdır.

EDEBİYAT ESERLERİNDE İNSAN VE TOPLUM Edebiyat düşkünlüklerimizin ve üstünlüklerimizin yine insanın iç dünyasından başladığını, bütün insanlığı başarıya ve mutluluğa götürebildiği gibi acılarla dolu bir düşkünlüğün içinde yok edebildiğini anlatır.

EDEBİYAT ESERLERİNDE İNSAN VE TOPLUM Kışı, yazı, kasırgası, seli, zaman zaman esneyerek sırtındakileri alt üst eden nitelikleri ile dünya yaşamak zorunda olduğumuz, ama olabildiğince mutlu yaşamak zorunda olduğumuz bir küçük yuvarlaktır. İnsanın mutluluğu bunu anlamasına bağlıdır. Bunu anlamak da yetmez, edebiyat adını verdiğimiz dilin sihirli flütünü etkili bir biçimde üflemesi gerekmektedir. Sihirli flütü iyilerin eline vermemiz gerekmektedir.

NECİP FAZIL VE DİLİ KULLANMA BECERİSİ 26 Mayıs 1905'te İstanbul'da doğdu. 25 Mayıs 1983'te İstanbul'da yaşamını yitirdi. Bahriye Mektebi'nde, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nde öğrenim gördü. Felsefe Bölümü'ndeki öğrenimini yarıda bırakarak 1924'te Paris'e gitti. Bu kez Sarbonne Üniversitesi'nde felsefe eğitimi almaya başladı. 1925'te öğrenimini tekrar yarıda bırakıp yurda döndü.

NECİP FAZIL VE DİLİ KULLANMA BECERİSİ İlk şiirleri 1922'de "Yeni Mecmua"da yayınlandı. Milli Mecmua, Hayat ve Varlık dergilerinde yayınlanan şiirleriyle tanındı. 14 Mayıs 1929- Ağustos 1936 arasında 17 sayı Ağaç dergisini yayınladı. 1943-1971 arasında "Büyük Doğu" dergisini çıkardı. Son Posta ve Yeni İstanbul gazetelerinde yazarlık yaptı. "Sabırtaşı" (1940) oyunuyla 1947 CHP Piyes Yarışması'nda birincilik kazandı. 1928'de basılan "Kaldırımlar" adlı şiir kitabı büyük ilgi gördü. Bu kitabın ardından uzun süre "Kaldırımlar Şairi" olarak anıldı.

NECİP FAZIL VE DİLİ KULLANMA BECERİSİ 1930'lardan sonra özgün şiirden koptu. Mistisizmi İslami değerlere bağlayan, dinsel ve toplumsal bir kavga sanatına yöneldi. "Sonsuzluk Kervanı" isimli şiir kitabını uzunca bir aradan sonra 1955'te yayınladı. Şiiri, üstün bir algılama sorunu ve mutlak gerçeği, yani Allah'ı arama yolunda sonsuz bir uğraş olarak gördü. Sağlam bir dil yapısına ve tirajik öğelere dayanan mistik eğilimli şiirlerinde çağdaş insanın bunalımlarını işledi.

NECİP FAZIL VE DİLİ KULLANMA BECERİSİ Fazıl Hüsnü Dağlarca ile Cahit Sıtkı Tarancı'nın da aralarında bulunduğu birçok şair üzerinde etkili oldu. Garip akımının ortaya çıkışıyla şiirden uzaklaştı. Güçlü bir yazım tekniğinin görüldüğü tiyatro oyunlarında ise daha çok korku ve kaygı psikolojisini işledi. Anı, makale, inceleme türü eserlerinde daha çok dinsel ve siyasal konuları ele aldı.

REİS BEY Necip Fazıl’ın bu oyununun ana teması “merhamet“tir. Reis Bey eşi dostu olmayan, ömrü otel odalarında geçen, tek derdi adalet sağlamak olan, merhametten yoksun, “taş kalpli” bir hakimdir. Merhameti “idamlık suç” olarak nitelendirir.

REİS BEY “Kanun, gizli eşyayı bulmaya mahsus bir fal kitabı değildir. Olana, gördüğüne, bildiğine göre hükmeder “ diyecek kadar gözükara bir kanun makinesi olan Reisbey, evinde öldürülüp mücevherleri çalınan bir kadının zanlı olarak sanık sandalyesine oturtulan oğlunun davasına bakar.

REİS BEY Davanın bütün seyri mahkûmun idamını kaçınılmaz olduğu yönünde gelişir. Masumdur, fakat bu masumiyeti ispatlayacak hiçbir somut delile sahip değildir. Kendini savunmak için kullandığı her yol, bir noktadan sonra şu veya bu sebeple akli metotlarla tespit edilemeyecek kadar mücerretleşir, gözden kaybolur, sırf his ve merhamet gözlükleriyle görünebilecek bir vasfa girer. Masumiyetini ispat edemez ve eli mahkûm idam gömleğini giyer...

REİS BEY İdam hükmü verdiği gençle yaptığı son konuşmada “Ağlanacak haldesiniz” der mahkuma. Akabinde , sonraları Reis Bey’in beynini kemirecek olan şu cümleler dökülür mahkumun dudaklarından;

REİS BEY Etmeyin Reis Bey, siz ağlayamazsınız. Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz. Siz merhametten acıma duygusundan yalnız kötülük doğacağına inanırsınız. Yerine göre haklısınız. Fakat ondan ne büyük iyilik doğacağını unuttuğunuz için en büyük hakkı kaybediyorsunuz. Rahmet kaldırılmış sizin kalbinizden… Buz çölünde yol alıyorsunuz!

REİS BEY …ve adam, idam edilir. Kısa süre sonra gerçek suçlu yakalanır ve suçunu itiraf eder. Reis Bey istifa eder… Görevi bırakan Reis Bey, artık hayatını merhamet duygusunun yaygınlaşmasına adamıştır. Belalı insanların bulunduğu bir kahvede insanlara merhameti anlatır. Herkes, Reis Bey'e büyük saygı göstermektedir.

REİS BEY Bir gün, bir polis baskını sırasında orada bulunanlardan biri, yanındaki uyuşturucuyu hakimin cebine saklar ve hakim yakalanır. Reis Bey, yıllarca hakim koltuğunda oturduğu mahkemede bir iftira sonucu artık bir sanık olarak yer alacaktır.

21. YÜZYIL BECERİLERİ

KAYNAKÇA http://www.n-f-k.com/nfkforum/index.php?showtopic=4192 http://faruk.suleymanoglu.net/2009/04/25/reis-bey-necip-fazil-kisakurek/ http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayi63/index-karatas.htm http://www.haberler.com/merhameti-anlatan-reis-bey-ilk-gosteriminde-begeni-haberi/ http://www.bursa.bel.tr/bbb_haber.asp?id=1735

SUNUMUMUZ SONA ERMİŞTİR. TEŞEKKÜR EDERİZ…