GÖRSEL TASARIM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Powerpoint Sunum İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Prof.Dr.Şaban EREN Yasar Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Ders Kitaplarında Tasarım
Solucanların Işığa Karşı Tepkisi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Diferansiyel Denklemler
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARI
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SORULARI
Görsel Tasarım Bayram Güzer.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Kaliteli Teknik Resmin Üç Temel Niteliği:
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları.
Mesaj Düzenleme İlkeleri
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
MATRİSLER ve DETERMİNANTLAR
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 6.Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Mandalanın Ölçme Değerlendirme Sürecindeki Rahatlatıcı Etkisi
SUNUMA SES , VIDEO EKLEME SUNUM TASARIMI ANİMASYONLAR SLAYT GEÇİŞİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Anadolu Öğretmen Lisesi
Chapter 6: Using Arrays.
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Öğretim Materyallerinin Eğitimdeki Yeri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Görsel Tasarım İlkeleri
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI. BÖLÜM 7 GÖRSEL MATERYALLER TASARIMI.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Sunum transkripti:

GÖRSEL TASARIM

Genel İlkeler İyi tasarlanmış görsel materyaller; Öğrenimi kolaylaştırma Öğrencilerin yaratıcılıkları için estetik modeller oluşturma

Tasarım Öğeleri Çizgi Şekil Alan Boyut Doku Renk

Çizgi Çizgi dikkati bir yol boyunca sürükleyen veya bir noktaya çeken tek boyutlu bir yapıdır. İşlem, yön ve hareket gösterir, Şekilleri ayırma ve birleştirme işlerini yapar, Üzerine kurgu yapılabilecek temel yapı taşlarıdır. Yatay çizgiler  durgunluk hissi verir. Dikey çizgiler  güç gösterir, yukarı bakma hissi verir. Köşegen çizgiler  kuvvetli biçimde hareket ve dinamizm hissi verir.

Örnek: Yatay Çizgi B 1 2 3 A

Öğretim Tasarımı Teorisi Örnek: Dikey Çizgi Öğretim Tasarımı Teorisi Sistemler Teorisi Öğretim Teorisi Öğrenme Teorisi İletişim Teorisi

Örnek: Köşegen Çizgi Öğretim Sistemleri Tasarımı Süreci... Tasarım Analiz Geliştirme Uygulama Değerlendirme

Şekil Kendine bağlanan bir çizgi bir şekil oluşturur. Şekiller iki boyutludur ve bir nesnenin dış çizgilerini gösterebilir.  Şekiller anlamlı bir bütün oluşturmak için bir araya gelebilir. Bazı şekiller sadece silueti ile kendini oluşturur (ör: elma, kalp). Diğerleri ise geometrik olarak gruplandırılabilir.

Örnek: Şekil Layout Planning:Shape

Alan Alan, boş veya dolu olarak ikiye ayrılır. Bir tasarımda boş alanların dağılımı, görsel öğelerin yerleştirilmesi kadar önemlidir.

Örnek: Alan

Boyut Boyut hakkındaki yargımız, çevreleyen cisimler hakkındaki bilgimize bağlıdır. Boyut algısı, algılanan uzaklıkla ve algılanan uzaklıktaki boyutla ilişkilidir. Renk ve gri derecesi boyut algısını etkiler. Görselin boyutuna, istendik mesajı nasıl iletebileceğine dayalı olarak karar verilmelidir.

Örnek: Boyut

Doku Pekçok görünüm, çizgi ve şekiller dahil iki boyutludur. Desen kullanılarak üçüncü bir boyut eklenebilir. Desen üç boyutlu cisim ve materyallerin bir özelliğidir. Dokunma hissini uyararak konuyla ilgili daha yalın bir fikir verir. Desen önem fikri vermek, ayırmak veya bütünleştirmek amaçlı kullanılabilir.

Örnek: Doku OKUL OKUL

Renk Uygun renk seçimleri; görsel tasarımları geliştirir ve ayrı bir hava/önem kazandırır, dikkat uyarır ve görsel etki yapar. Renk kullanımının başka etkileri ise: (1) gerçek renkler seçerek görüntünün gerçekliğini arttırmak (2) eşitlik ve farklılıkları vurgulamak (3) önemli veya ayrıntı bilgileri vurgulamak (4) istenilen duygusal etkiyi yaratmak

Renk

OKUNAKLI

OKUNAKLI

OKUNAKLI

OKUNAKLI

OKUNAKLI

Örnek: Renk

Tasarım İlkeleri Bütünlük Denge Vurgu Hizalama Yakınlık

Bütünlük Bütünlük bir görünümü oluşturun bileşenlerin birbiriyle ilişkisidir. Sadece yazılı içeriği değil görsel sunumu da ilgilendirir. Bütünlük konuları, renkleri, şekilleri, çizgi tipi ve yönünü, ilişkili ve tekrar ederek sağlanabilir. Sıkça yapılan hatalardan biri, bir alana çok fazla şey sığdırmaktır. Anlatmak istediğinizi anlatmaya yaramayan bilgileri sunmayın.

Bütünlük 3x3 kuralı eski ve basit bir tasarım kuralıdır. Ekran, soldan sağa ve yukarıdan aşağıya 3 parçaya bölünerek 3x3 bir matris elde edilir. Anahtar öğeler veya nesneler bu 3 çizginin yakınında bulunmalıdır. 3x3 kuralı öğrencilerin dikkatlerini bu çizgilerin kesişme noktalarında toplayacağını belirtir.

Örnek: Bütünlük

Örnek: Bütünlük

Denge Bir sunum ekranındaki bileşenler dikey ve yatay eksen dikkate alınarak eşit ağırlıkta dağıtılırsa, izleyicide denge ve eşitlik hissi uyandırır. Tasarım her iki alanda da tekrarlandığında, denge simetrik veya formal olacaktır. Ancak; birçok durumda gözün bilgiyi anında yakalayabilmesi için asimetrik veya informal tasarımlar yapılabilir.

Örnek: Denge

Örnek: Denge ÖĞRENME ÖĞRENMEYİ ETKİLEYEN BAZI FAKTÖRLER DIŞ ETKENLER ÖĞRETİM MATERYALLERİ EĞİTİM ORTAMI ARAÇ GEREÇLER

Vurgu Öğeyi dikkat ve ilgi merkezi haline getirmek için kullanılabilecek teknikler; Parlak renkler kullanmak Yön gösteren araçları seçmek Boyut farkı yaratmak

Örnek: Vurgu

Hizalama İnsanlar dikey veya yatay olarak hizalanan resimleri/bütünleri, hizalanmayanlara göre daha düzenli olarak algılarlar. Düzenli bilgiler daha kolay öğrenilir ve hatırlanır.

Örnek: Hizalama

Yakınlık Görsel oluşumlarda birbirine yakın öğeler ilişkili, uzak öğeler ise ilişkisiz olarak algılanır. Bu nedenle öğeler yakınlık bakımından birbirinden açıkça ayırt edilmeli, izleyiciler yanıltılmamalıdır.

Örnek: Yakınlık Hizmet İçi Eğitim Faliyetleri BT KOORDİNATÖRLERİ BAKANLIK ÜNİVERSİTELER SANAYİ BT KOORDİNATÖRLERİ ÖĞRENCİLER OKUL PERSONELİ TOPLUM

Eğitimsel Amaçlı Bilgi

Genel İlkeler Görsel objeleri fikirlere örnek sağlamak için mümkün olduğunca çok kullanın. Her bir görsel objede tek bir kavram sunun. Karmaşık görsel objeleri basitleştirin veya adım adım tekrar oluşturun. Her görsel obje için metni minimum seviyeye indirin. En fazla 6 satır ve her bir satır için de en fazla 6 kelime kullanın.

Grafik/Resim Objeleri Bu objeler ne çok soyut ne de çok gerçekçi olmalıdır. Aşina olunmayan objelerin büyüklüğünü göstermek için bir ölçek kullanın. Rahatsız edici arkaalan (zemin) kullanmayınız. Eğer derinlik hissi yaratmak önemli ise, ön zeminde başka bir obje kullanarak bunu sağlayınız. Görsel objeyi ikiye bölecek yatay çizgiler kullanmaktan kaçınınız. Bilgiyi sunmak için grafikler kullanınız. Kalın ve düzgün yazı tipini tercih ediniz.

Metin Objeleri Aynı görüntüde farklı yazı tipleri kullanmayın. Bir noktaya dikkat çekmek için yan, kalın, renkli, ve altı çizili yazı tipini tercih edin. Sadece gerektiğinde büyük harf kullanın. Başlığı görüntünün ortasına yerleştirin. Anahtar kelimeler içeren kısa, öz, anlamlı ve tanımlayıcı başlıklar kullanın. Satırlar arasındaki boşluk, kelime yüksekliğinin 1/2’si kadar olmalıdır.

Renk Önemli objelere dikkat çekmek için bu objelerde en parlak ve açık renkleri kullanınız. Metinlerde ve resimlerde zemin rengine zıt bir renk kullanınız. Birden çok görsel objede tutarlı zemin rengi kullanınız (hepsinde renk aynı olsun). Bir görsel objedeki renk miktarını sınırlayınız.

Yapı Görsellik mümkün olan en basit şekilde olsun; aşırı detaylardan kaçınınız. Sayfa görüntüsünün dengeli olduğundan emin olunuz. Tepegöz asetatları ve slaytlar için yatay format kullanınız. Görsel objeler okunabilir olsun; eğer kullanıcı okuyamıyorsa, o malzemeyi kullanmayın. Düzgün bir yapı kullanınız (dengeli, sıralı, ve sola-yanaşık).

Değerlendirme Zamanı

Değerlendirme Zamanı

Değerlendirme Zamanı Hangi araçlar nerede kullanılmış?