GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Okulumuzda kurulacak olan Fatih projesi ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Advertisements

SINAVLARA HAZIRLIKTA AİLELERİN DİKKAT ETMESİ GEREKEN HUSUSLAR.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE BEP
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
Zihinsel Yönden Yetersiz Çocukların Özellikleri
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
Duyu organlarımız , dünyaya açılan penceremizdir.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
İŞİTME NEDİR? Elif ÖZKAN İşitme Engelliler Öğretmeni.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖRME ENGELLİLER 1.
10-16 Mayıs Engelliler Haftası.
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR ( OKUDUKLARIM, GÖZLEM VE TECRUBELERİM)
Hazırlayan: Çağlar KÜPELİ
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ÇALMA / HIRSIZLIK.
EĞİTİMDE OKUL VELİ İŞBİRLİĞİ
Gözlükler, Göz Sağlığı
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ANASINIFI VELİ SEMİNERİ
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
DİSLEKSİ(ÖZEL ÖĞRENME VE ALGILAMA BOZUKLUĞU)
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLAR (ÖZGÜL ÖĞRENME BOZUKLUKLARI) kaynak:Prof
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
AİLE İÇİ ŞİDDET.
ÇOCUKLARDA ÖĞRENME ve DAVRANIŞ SORUNLARI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNDE DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
Yazdırma: Yazıcınız bizim yazıcılarımız gibi yazdırmayabilir; bu nedenle birkaç deneme baskısı yaptığınızdan emin olun. Hizalama yeterince doğru olmuyorsa,
BEP NEDİR?. Akdeniz Rehberlik ve Araştırma Merkezi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı.
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARIN MOTOR GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
ZİHİN ENGELLİ ÇOCUKLARDA ZİHİNSEL GELİŞİM
KUMLUCA RAM’DA TANILANAN ENGEL TÜRLERİ VE YÖNLENDİRME
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
DİSLEKSİ NEDİR? Disleksi ilk kez 1881 yılında tanımlanmıştır.
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
DİĞER TUTUMLAR.
ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISININ ARTMASI İÇİN NELER YAPMALIYIM?
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Babalar ve anneler adaletlidir! Peki tanıdığınız en adil kim? Sizce öğretmeniniz adaletli mi? Peki siz adaletli misiniz.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
Görme Engelliler.
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
İşitme Engelli Çocuklar
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLANÇOCUKLAR
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
Gözlükler, Göz Sağlığı Dilek Selek
AİLE, ÇOCUK, ÖĞRETMEN İLETİŞİMİNİN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
Özel Gereksinimli Çocuklar
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
BÖLÜM 1: KAYNAŞTIRMA: TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE ve İLKELER
* ZEDELENME : Bireylerin psikoloji fizyolojik ya da anatomik özelliklerinde geçici yada kalıcı işleyiş bozukluğudur. Vücudun bir parçasının olmayışı.
KONUŞMA BOZUKLUKLARI.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
Sunum transkripti:

GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER

GÖRME BOZUKLUKLARININ TANINMASI Öğretmen sık baş ağrıları,arpacıklar,kırmızı,şiş,iltihaplı göz kapakları,kanlı, sulu veya akıntılı gözler şeklinde kendini gösteren göz hastalıklarını veya görme bozukluklarını kolaylıkla ortaya çıkarabilir. 1 GÖRME ENGELLİLER

GÖRME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUK 1-Gözlerini çok sık ovuşturur 2-Uzakta bulunan eşyalara bakarken a-Vücudunu gergin tutar b-İkide bir yüzünü buruşturur c-Başını ileri uzatır. 1 GÖRME ENGELLİLER

3-Okurken: b-Kitabı yüzünden çok uzak tutar a-Devamlı olarak göz kırpar b-Kitabı yüzünden çok uzak tutar c-Kitabı yüzüne çok yakın tutar d-Başını bir yana eğer e-Ders sırasında dikkatsizdir f-Kelime yada heceleri tersine çevirme eğilimindedir. g-Sayfadaki yerini sık sık kaybeder. h-Okur yada hecelerken “a”ları “o”larla;”e” “c”lerle;”n”leri”m”lerle;”h”leri “n”lerle ve”r”lerle; “f”leri;” t ”lerle değiştirme eylemindedir. 1 GÖRME ENGELLİLER

GÖRME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUĞA ÖĞRETMENİN YAKLAŞIMI Çocuklardaki okuma güçlülüklerinin görme bozukluklarından ileri gelebileceği akıldan çıkarılmamalıdır. Zihnini toplama yetersizliği,dikkatsizlik,huzursuzluk, ve işine karşı ilgisizlik gösteren çocukların zeka gerisi olduklarına karar vermeden önce görme ve işitme bozukluklarının olmadığından emin olmamız gerekir. 1 GÖRME ENGELLİLER

Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Öğretmen görme bozukluğundan şüphelendiğinde ,aileyi çocuğu muayene ettirmeleri için uyarması gerekir. Çocuğun gözlük kullanmasını sağlamak için de çoğu zaman öğretmenin anne babayı teşvik etmesi gerekebilir. Gözlük sağlandıktan sonra öğretmen, çocuğun onu düzenli bir şekilde kullanıp kullanamadığını kontrol etmelidir. Sınıfta iyi bir aydınlatma sağlanması ve görme güçlüğü olan çocukların en iyi bir şekilde oturtulması da öğretmenin sorumlulukları arasındadır. Fatih PAÇA Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni 1 GÖRME ENGELLİLER