GÖRME ENGELLİLER 1 GÖRME ENGELLİLER
GÖRME BOZUKLUKLARININ TANINMASI Öğretmen sık baş ağrıları,arpacıklar,kırmızı,şiş,iltihaplı göz kapakları,kanlı, sulu veya akıntılı gözler şeklinde kendini gösteren göz hastalıklarını veya görme bozukluklarını kolaylıkla ortaya çıkarabilir. 1 GÖRME ENGELLİLER
GÖRME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUK 1-Gözlerini çok sık ovuşturur 2-Uzakta bulunan eşyalara bakarken a-Vücudunu gergin tutar b-İkide bir yüzünü buruşturur c-Başını ileri uzatır. 1 GÖRME ENGELLİLER
3-Okurken: b-Kitabı yüzünden çok uzak tutar a-Devamlı olarak göz kırpar b-Kitabı yüzünden çok uzak tutar c-Kitabı yüzüne çok yakın tutar d-Başını bir yana eğer e-Ders sırasında dikkatsizdir f-Kelime yada heceleri tersine çevirme eğilimindedir. g-Sayfadaki yerini sık sık kaybeder. h-Okur yada hecelerken “a”ları “o”larla;”e” “c”lerle;”n”leri”m”lerle;”h”leri “n”lerle ve”r”lerle; “f”leri;” t ”lerle değiştirme eylemindedir. 1 GÖRME ENGELLİLER
GÖRME BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUĞA ÖĞRETMENİN YAKLAŞIMI Çocuklardaki okuma güçlülüklerinin görme bozukluklarından ileri gelebileceği akıldan çıkarılmamalıdır. Zihnini toplama yetersizliği,dikkatsizlik,huzursuzluk, ve işine karşı ilgisizlik gösteren çocukların zeka gerisi olduklarına karar vermeden önce görme ve işitme bozukluklarının olmadığından emin olmamız gerekir. 1 GÖRME ENGELLİLER
Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni Öğretmen görme bozukluğundan şüphelendiğinde ,aileyi çocuğu muayene ettirmeleri için uyarması gerekir. Çocuğun gözlük kullanmasını sağlamak için de çoğu zaman öğretmenin anne babayı teşvik etmesi gerekebilir. Gözlük sağlandıktan sonra öğretmen, çocuğun onu düzenli bir şekilde kullanıp kullanamadığını kontrol etmelidir. Sınıfta iyi bir aydınlatma sağlanması ve görme güçlüğü olan çocukların en iyi bir şekilde oturtulması da öğretmenin sorumlulukları arasındadır. Fatih PAÇA Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni 1 GÖRME ENGELLİLER