Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Burkay Yapağcıoğlu.
Advertisements

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları
BRS, Türkiye’de bir ilki başlatarak birçok firmadan alınacak hizmetleri tek bir kuruluştan alınmasını sağlayacak profesyonel bir kadroyla iyi bir hizmeti.
Strateji Tasarımı İlker acar.
Reklam Fotoğrafçılığı
Radyo ve Televizyon Teknolojisi Programı
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
TÜRKİYE’DEKİ TURİZM SORUNLARI
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
HAFTA I.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Web Sitesi Hazırlama.
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
 Tema seçilip konu belirlendikten sonra film öyküsünün özetlenmesidir.  Konu hakkında yapımcı ve yönetmeni aydınlatır.  Zaman ekonomisi açısından önemlidir.
Lider yapan pazarlama gerçekleri
Ü CRET Sİ STEMLER İ VE V ER İ ML İ L İ K DERS İ A RAŞTIRMASI  Hatice ÇAĞAN  Onur ULUSOY  Ali Kaya GÜLER  Pelin GÜZEL  Zeliha GÖK  Kübra ÖZKAN.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Bilişim sistemlerinin türleri
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
REKLAM.
Mobil pazar verileri – Abone sayısı ve penetrasyon – Mobil abone profili – Mobil trafik hacmi – Mobil gelir – Aylık kullanım miktarı – Mobil yatırım.
Pazarlama Bilgi Sistemi (PBS)
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Girişimcilik.
Pazarlama İlkeleri.
İZİNLİ PAZARLAMA.
Modern bir konaklama işletmesinde genel yönetim fonksiyonunun yanı sıra üç temel fonksiyon daha vardır. Bunlar satın alma, mal ve hizmet üretme ve son.
Reklam ve Halkla İlişkiler
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Sektör Profesyonelleri Danışmanı
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
Ayşegül ARSLAN.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
HİZMET SEKTÖRLERİNE YÖNELİK MEVCUT DESTEKLER ve UYGULAMAYA KONULAN
Teknoloji ve Tasarım Dersi
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
E - MIY. E - MIY Ülkemizden Veriler… ….. internete erişimi olan insan …..facebook kullanıcısı Haftalık 21,5 saat……internette geçirilen.
SOSYAL MEDYA DANIŞMANLIĞI. Sosyal Medya Danışmanlığı; Markanızın Sosyal medya ortamındaki hedef kitlelerini analiz edip hazırlayan, Hedef kitlelerinizin.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
“İŞSİZLİKLE MÜCADELEDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÖNEMİ”
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN

Ajans Personeli ve Ajans Jargonu Reklam Müdürü Reklam Ajansında değil, işletmede görevlidir. Reklam, satış, pazarlama araştırması ve ürün planlama gibi konulardan sorumludur. İşletmenin satış- pazarlama stratejisi ile ajans arasında eş güdümü sağlar. Müşteri Direktörü Reklam ajansı ile müşteriler arasında iletişimin sağlanması ve çatışmaların engellenmesinden sorumludur. Kendisi doğrudan bir veya daha fazla müşteri ile iletişim halinde olabileceği gibi, genellikle müşteri temsilcileri ile reklam ajansı yönetimi ve yaratıcı ekip arasındaki iletişimin koordinasyonundan sorumludur.

Ajans Personeli ve Ajans Jargonu Müşteri Temsilcisi İşletmenin amaç ve beklentileri ile ajans arasında iletişim sağlayan kişilerdir. Sektör ve işletme hakkında bilgi toplamak, rakiplerin reklam kampanyalarını takip etmek bu kişilerin görevidir. Rakip Müşteriler Prensip olarak işletmeler rakip firmaların reklam ajansları ile çalışmazken, reklam ajansları da rakip firmalarla çalışmaz. Bilgilerine paylaşılması kaygısı ile. Toplantı Raporu: Ajans ile işletme ya da müşteri temsilcisi ile işletme arasında yapılan toplantı tutanağının iki tarafa gönderilmesi ve saklanması gereklidir. Olası hukuki çatışmalarda belge yerine kullanılmak üzere.

Ajans Personeli ve Ajans Jargonu Pazarlama Müdürü Pazarlama müdürü olan işletmelere hizmet sunmak üzere ajans tarafından istihdam edilen kişidir. Pazar araştırması, ürün geliştirme, ambalaj, marka oluşturma v.b. Gibi konularda işletmeye hizmet sunar. Medya Planlamacı İşletmenin hedefleri doğrultusunda arzulanan mesajı en etkili ve ucuz biçimde doğru kanaldan yayımlamakla sorumlu kişidir. Nerede, Ne zaman, hangi sıklıkla yayınlanacak? Medya Satın Alma Sorumlusu: Çoğu kez medya planlamacı ile aynı kişidir. Ajans adına değişik medya kuruluşlarından fiyat alma ve zaman, yer alma sorumlusudur. Medya İstatistikleri: Tv, radyo, billboard ve web sitelerinin kullanım yoğunluğu ve müşteri profiline ilişkin bilgiler bulunmalıdır. Bu konuda uzmanlaşmış araştırma şirketleri bulunmaktadır.

Ajans Personeli ve Ajans Jargonu Medya Tarifesi Medya kuruluşunun reklam metni için talep ettiği ücrettir. Burada fiyattan çok maliyet bölü/kişi sayısı önemlidir. Bu veriler doğrultusunda medya planlamıcısı birkaç alternatif üretmelidir. Medya Yayın Planı Bir reklam kampanyası binlerce tekil reklamı kapsayabilir. Aynı kampanya televizyon, radyo, gazete ve web üzerinden eşzamanlı birbirini destekler nitelikte olabilir. Bunun için doğru bir yayın planı oluşturulmalıdır. Metin Yazarı: Değişik medya reklamları için sınırlı kelime ile slogan, tema, mesaj, alt mesaj ve arzulanan etkiyi oluşturması gereken kişi veya yaratıcı ekiptir. Sanat Yönetmeni: Reklamdaki sözel unsurlarla (ses veya yazı) görüntüyü etkili bir biçimde ilişkiye sokan, sembol ve görsel temadan sorumlu kişidir.

Ajans Personeli ve Ajans Jargonu Tasarımcı Reklam yazarı ve sanat yönetmeni işbirliğinde reklamın görsel tasarımından sorumludur. Reklamın ön sunumu için eskizler ve storyboardlar hazırlamak bu kişinin görevidir. Harfler, fotoğraf, ışık ve kompozisyon gibi konularla ilgilenirler. Prodüktör Ajans içinde tasarlanmış ve onayı alınmış reklam filminin, ilgili müziklerin, aktörlerin ve yönetmenlerin bir araya getirilmesi ve filmin çekilmesinden sorumludur. Üretim Müdürü Bir reklam ajansında aynı anda bir çok reklam metni, tasarım, taslak, anlaşma, medya satın alma gibi eylemler gerçekleştirilmektedir. Üretim müdürü bunların aksamadan koordineli bir biçimde çalışmasından sorumludur.