ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AĞIZDAN AĞIZA PAZARLAMA
Advertisements

Esen EYRİBAŞ – Oktay AYDIN
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
MARKA VE KURUMSAL İMAJ TASARIMI
Ders Kitaplarında Tasarım
Marka Yönetimi.
Görsel Tasarım İlkeleri
REKLAMCILIK Hafta 5.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
KURUMSAL LOGO ÇALIŞMASI Bursa İl Özel İdaresi. Logo, çizgesel tanıtımdır. Logolar kurumların isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir.
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
GÜZELLİGİN AKLI ÇELEN NUMARALARI Rakamların bir dili olduğunu bilirsiniz. Peki, bunların sizin güzelliğinize ait minik sırlarla dolu olduğunu da bilir.
Ali KÜÇÜKŞAHİN Marka Uzmanı Türk Patent Enstitüsü
TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
=>SÖZCÜKTE ANLAM<=
BİLGİ GÜVENLİĞİ Şifreleme
Etkili Sunular Oluşturmak
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
Hazırlayan: Ilgaz TEZİŞ
İletişim Sanatı 1.
MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI.
BÖLÜM 6.
=>SÖZCÜK TÜRLERİ<=
TURKCELL AR-GE BİNASI. TURKCELL AR-GE BİNASI MEHMET EMİN KARAMEHMET KİMDİR ?
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Reklam Fotoğrafının Görsel ve Sözel Bileşenleri
=> SÖZCÜKTE ANLAM <=
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Doç. Dr. Ahmet UĞUR İnönü Üniversitesi İktisat Bölümü
Reklâm BBY 401, 1 Kasım 2007 Reklâm UmutAl Umut Al H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
HAZIRLAYAN: STJ. AV. BEDRETTİN GÜRCAN
Reklamın Amaçları.
Renklerin İş Yaşamında Kullanımı. Karşınızdakinin kendini resmiyetten uzak daha rahat hissetmesini ve açılmasını sağlar. Karşınızdakinin kendini resmiyetten.
Pazarlama İlkeleri.
GÖRSEL TASARIM.
Reklam ve Halkla İlişkiler
3. KUŞAK 3. KUŞAK YAPIM YAPIM. “Yapım” kuşağında öğrenciler;  Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar.
KAHVE AROMALARI F İ K İ R PROJES İ. STRATEJİ Ürünün diğer kategorisinde, kahve aromaları adı altında hizmete sunulması planlanmaktadır. X şirketi, ailesi.
Amblem.
Ambalajların Üzerindeki İşaretlerin Anlamları
Slayt Hazırlarken ve Sunarken …
KURUMSAL KİMLİK.
LOGO TASARIMI.
Amblem ve logo Grafik Tasarım.
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
Ambalajlama.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Fikri ve Sınai Haklar Kanunu Gümrük Kanunu
İSİMLER GÖKHAN ATALAY 9/B 12.
Fazilet Hazal Burmabıyık
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Coğrafi İşaretin Faydaları
Etkili Sunular Hazırlama
AFİŞ.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Resimle İlgili Meslekler
AFİŞAFİŞ. T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI Resim-İş Eğitimi.
MARKA YÖNETİMİ Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
TANITIM ve PAZARLAMA Marka Logo Slogan Ambalaj Afiş Reklam.
Sunum transkripti:

ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE amblem www.slaytbahcesi.tr.gg ÖZEL MERVE KOLEJİ MEHMET İNCE

MARKA : Benzer ürünleri ya da hizmetleri başkalarının ürün ya da hizmetlerinden ayırt etmek üzere kullanılan ya da belirli bir hizmetin sunulması sırasında kullanılan ayırt edici işaret marka olarak tanımlanmaktadır. Sözcükler, Sayılar, Harfler, Şekiller, Ürünün Şekli veya Ambalajı ile bunların birlikte sunuluşları marka olarak değerlendirilmektedir.

Marka , ürün ya da hizmetlerinde marka kullanan marka sahiplerini koruyan bir sistemdir. Marka tescilinin Marka koruması amacı, özel yasa ile getirilen korumadan yararlanmak anlamındadır.

İyi Bir Markanın Özellikleri Markanın söylenişi kolay olmalı. Başkalarıyla karışmamalı. b) Herhangi bir ürünün ya da kuruluşun adı, başka alanlarda kullanılmamalıdır. c) İnsan isimleri olmamalıdır.

d) Coğrafî isimler olmamalıdır d) Coğrafî isimler olmamalıdır. Aynı yörenin ismini kullanan pek çok firma ve ürün adı vardır. Bu durum, tüketici için de, firma için de olumsuzluktur. e) Markalar, ürünün özelliğinden dogmamalıdır. Sarı,silindir gibi ürünün biçim ve rengini kullanmak yanlıştır. Aksine ürünle ilgisi olmayan, uydurulmuş bir ismin akılda kalma şansı daha fazladır. "Sana", "Omo" isimlerinde olduğu gibi.

Amblem ve Logotayp Bir ürünün veya firmanın soyut bir sözcük olan isminin (markasının) somut hale gelmesi, diğerlerinden biçim olarak da ayırt edilmesi için ambleminin ya da logotaypının yapılması gerekir.

Logolar şirketlerin isimlerinin, profil veya vizyonlarının temsil edildiği resimlerdir. Şirket logolarının bazı özelliklerini şöyle sıralayabiliriz. 1.İlgi çekmeli 2.Görünümü eşsiz ve diğer logolardan ayırt edilebilir olmalı. 3.Şirketin vizyon ve misyonuna uygun olmalı 4.Profesyonelliği ön plana çıkarmalı

İyi Bir Amblem ve Logotaypın Özellikleri: a) İlgili kuruluşun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Bir parfüm logotaypı için inşaat sektörünün yapısına uygun bir yazı karakterinden yola çıkılmaz. Her insanın bir kişiliği olduğu gibi, kuruluşların da bir kişiliği vardır. Amblem bunu yansıtmalıdır. Mesajını üstünde taşımalıdır. b) Özgün olmalıdır. Amblem ve logotaypın yapılış amacı zaten ayırt edicilik sağlamaktır. Eğer başka örnekleri çağrıştırırsa veya bilinen bir amblem kopya edilmişse hiçbir etkisi olmaz, aksine olumsuz bir imaj yaratır.

c) Renk ve biçim olarak bütünlük içinde olmalı c) Renk ve biçim olarak bütünlük içinde olmalı. Değişik yerlerde (kâğıt üstünde, rölyef olarak, rozet için, vb.) kullanılabileceği unutulmamalıdır. Küçültüldüğü zaman ayrıntılarını kaybedecek özellikte olmamalıdır. d) Logotayplar, okunabilir olmalıdır, özgünlük yaratmak kaygısıyla gereksiz çizgi ve resimler kullanılmamalıdır. Harf adetinin çok olması, okunurluğu bozmamalıdır.

Ambalaj; ürünün giysisi gibidir Ambalaj; ürünün giysisi gibidir. Tüketiciyi satın alma eylemine hazırlaması için gerekli tüm güzellikleri üzerinde bulundurması gerekir.Ürünün piyasada tutunabilmesi,doğru ve etkili bir ambalaj malzemesinin seçimine bağlı olduğu kadar,ambalajın tasarımına bağlıdır. Ürünün yapısına uygun seçilen renklerde uyumlu yazı ve biçimlerle tasarlanmış, çekici, güzel görünümlü bir ambalaj tüketiciyi olumlu yönde etkiler.

Ve ilginç tasarımlar