“Kırkpınar ve Sponsorluk”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Advertisements

Kardanadam festival.
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
ABR İ NTOZ ME G.  AB – TOBB – Yerel Odalar  Ekim 2002’de ilk 3 ABİGEM kuruldu.  Gaziantep  Kocaeli  İzmir  € 17,5 Milyon bütçe  € 55 Milyon – Katma.
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
SPOR VE ÇEVRE KAMU KURUM VE KURULUŞLARIN SPORA ETKİSİ
Antik Olimpik Oyunlar MÖ 776 – MS 393 Dini temeller - Zeus
REKLAMCILIK Hafta 5.
AR-GE ve Devlet Yardımları Şubesi
Global pazarlama stratejisi
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Badminton Federasyonu faaliyetlerinde Kort kenarlarında 80 Reklam Panosuna İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri.
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
X.BÖLÜM KÜLTÜR.
SÜT ÜRÜNLERİNİN DIŞ TİCARETİNDE FIRSATLAR VE MÜCADELE ALANLARI SÜT ÜRETİM VE TÜKETİMİNDE DEĞER ZİNCİRİ 20 MAYIS 2014.
OPTIMA CAPITAL YATIRIM LİMİTED ŞTİ
Squash Federasyonu Sponsorluk Teklifi Squash Türkiye Şampiyonaları ( Yaş ve Büyükler) İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi 30 Engelliler Okulunda Badminton Eğitimi ve Engelliler Türkiye Şampiyonası yapılması. İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi 30 Çok Amaçlı Toplum Merkezleri Badminton Eğitimi İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları:
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Milli, Başarılı, İhtiyaç sahibi “BİR SPORCUYA DA SEN BURS VER” İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor.
“Akıllı devlet” Smart government, “Dijital devlet” olarak da isimlendirilen (Yanık, Değişimin Rotası ve e-Türkiye, 2002) e- devlet kavramı,devletin.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
E.Ü.Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi “Badminton Federasyonu Ana Sponsorluk” İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları: Badminton.
Spor’un Gelişmesini İstiyorsak…
7. Uluslararası İstanbul Mutfak Günleri 21 – 24 Mart 2009 Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece, İstanbul.
Badminton Federasyonu Örnek Sponsorluk Teklifi “ 81 ilde 1500 Spor Salonlu Okulda Sponsor’un adı ile Badminton Spor Okulları” İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI DEVLET DESTEKLERİ.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
PAZARLAMADA İNOVASYON
Sponsorluk 1.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
F1 YARIŞLARI VE TOYOTA Ahmet Murat DEMİR Salih Onur KASAP
İstanbul & Pecs. Avrupa Birliği Başkenti Olmak Ülkenin bilinirliğinin artması Gelen turist sayısının artması Ekonomik açıdan gelişim Şehrin tanıtımı için.
PYRAMIDS Organizasyon A.Ş. PYRAMIDS Organizasyon A.Ş. Hakkında Misyonumuz Komiteler ve Organizasyonlar.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Mahalleler arası Badminton Turnuvası İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü-Sponsor hakları: Projenin İsim.
Badminton Federasyonu Sponsorluk Teklifi Badminton Federasyonu Badminton Online Oyun CD’si İsim Hakkı Teklifi Sponsorluğun Geri Dönüşü - Sponsor.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
TÜRK ÜRÜNLERİNİN YURT DIŞINDA MARKALAŞMASI, TÜRK MALI İMAJININ YERLEŞTİRİLMESİ VE TURQUALITY®’NİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ (2006/4) Turquality Şubesi.
BADMINTON FEDERASYONUNA ve FAALİYETLERİNE NEDEN SPONSOR OLMALISINIZ?
KANO.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
KALKINMA PLANLARINDA SPOR
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
ÜRÜN YERLEŞTİRME NEDİR?
Sporun Uluslararası Yapılanması
TÜRKİYEDE VETERAN MASA TENİSİNİN GELİŞİMİ
BİRLEŞİK KRALLIK’TA SPOR YÖNETİMİ sport management in UK
Türkiye’de Spor Yönetimi
FRANSA‘DA SPOR YÖNETİMİ
FIFA OYUNCU STATÜSÜ VE UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM DAİRESİ
Antik Olimpik Oyunlar MÖ 776 – MS 393 Dini temeller - Zeus
PARALİMPİK OYUNLAR.
NAIM SÜLEYMANOĞLU NAIM SÜLEYMANOĞLU KİMDİR?. Naim Süleymanoğlu ■ Dünya halterinin efsane ismi, olimpiyat şampiyonu eski milli halterci Naim Süleymanoğlu,
Örneklerle Finansal Analiz
Sunum transkripti:

“Kırkpınar ve Sponsorluk” Yavuz Taşkıran Kocaeli Üniversitesi

Kırkpınar (UNESCO Kültür Mirası) Toprak kazanma çabaları (1356-1357) Edirne (1361) Asker eğitimi (Süleyman Paşa) Gelenek (Geleceğe miras) Güreş (İnsana özel) Yağlı Güreş (Gelenek)

Mimar Sinan gölgesinde geleneksel yapıyı koruma çabaları… Fotoğraflar: www.edirne.gov.tr Fotoğraflar: www.edirne.gov.tr

Sponsorluk… “Geleceği kârla karşılama sanatı”? - Spor - Eğitim

“Mesenlik” “Beklenti olmadan sanatı destekleme” “Mesen” “Sanatı ve sanatçıyı koruyan”

Gaius Clinius Maecenas (Roma, M.Ö. 70-8)

Neden sponsor aranır?

- Bütçe desteği - Yüksek giderler - Basit nedenler - İşbirliği çağrısı - Geleceğe yatırım - Elit spora destek - Kalite kaygısı

“Destekte bulunulan # Destek olunan” “Karşılıklı yarar” “Destekte bulunulan # Destek olunan”

Sponsorluk neden çekici? İmaj yaratma/tazeleme Ürün tanıtımı Müşteri ile ilişki Halkla ilişkiler Dolaylı reklâm (?)

Sporda Sponsorluk… Etkili pazarlama stratejisi (?) (McCook, 2002)

Neden sponsor? Faaliyetin önemi Marka ve imaj evliliği Geleceğe yatırım Spor’un tanınması Finans yönetimi Sporun yapılandırılması (Kırkpınar)

Sponsorluk: Devlet ya da Şirket? Shizuka Arakawa:  Sekiz yaşında figür patenine başladı. Üçlü salkov hareketini yapabilen bu sporcu on yedi yıl sonra 2006 Kış Oyunlarında altın madalya kazandı… Sponsor: Devlet… Naim Süleymanoğlu: Halterci, 1988, 1992 ve 1996 yıllarında altın madalya kazandı. Sponsor: Devlet…

Uluslararası Organizasyonlar nasıl para kazanıyor? Reklam Yayın hakları Bilet satışları Sponsorluk

IOC (Uluslararası Olimpiyat Komitesi) gelirleri Yayın hakları % 52 Sponsorluk % 35 Diğer % 13

Sporun yapılandırılmasında sponsorluk? Aile / Kulüp Yerel yönetim Devlet (GSGM + Federasyonlar) Şirketler TMOK TSV Olimpik dayanışma

Pampers®, Tide®, Ariel®, Always®, Whisper®, Pantene®, Mach3®, Bounty®, Dawn®, Gain®, Pringles®, Charmin®, Downy®, Lenor®, Iams®, Crest®, Oral-B®, Duracell®, Olay®, Head & Shoulders®, Wella®, Gillette®, Braun® and Fusion®. 

Spor organizatörleri TMOK 1908 GSGM 1938 IOC 1894 (!!!) Yerel Yönetimler Uluslararası Federasyonlar

1985 Sponsorluk yapılanmasında değişim… “Olympic Partner” sistemi (Gündoğan, 2002)

1985’te ne oldu ? J. A. Samaranch TOP I, 9 şirket 628 şirketten 7 mil. USD 9 şirketten 95 mil. USD (www.olympics.org)

Coca Cola, Eastman Kodak, McDonald’s, VISA, Xerox, SEMA Group, Panasonic, Samsung, John Hancock, Sports Illustriated, TIME 600 mil. USD

Neler kazanılıyor? Oyunların cazibesi artıyor Ulusal komitelere destek Olimpik felsefe yayılıyor Kıta ve Dünya Şampiyonaları gelişiyor Projelere finans desteği geliyor

Tartışma… Gelirler nasıl kullanılıyor? Şirketlerin beklentileri? Risk sermayesi sorunları? Sponsorluk yasası? Olimpiyat Yasası? Özerk federasyonlar yapısı? Yerel yönetim ve spor?

Sonuç Kaliteli eğitim stratejisi Küreselleşmeye adaptasyon Özerk federasyon yapıları Sporun devletten ayrılması Okul sporlarına desteği Spor alışkanlığı kazanma Spor Kültürüne destek

Dikkatiniz için teşekkürler... taskiran@kocaeli.edu.tr