Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Advertisements

Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
KISA CEVAPLI TESTLER ve DOĞRU-YANLIŞ TESTLERİ
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Çoktan Seçmeli Sınavlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
GEÇERLİLİK ve GÜVENİLİRLİK
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -5-
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Nitel Araştırmalarda Görüşme
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
Sözlü sınavlar Pınar Tunçer Afyon Kocatepe Üniversitesi Doktora Programı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Mayıs 2007.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Anket Tekniği.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Program Geliştirme Ölçme ve Değerlendirme Boyutu
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Proje, Performans Değerlendirme
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Soru Cevap.
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
3 - SÖZLÜ SINAVLAR. 3 - SÖZLÜ SINAVLAR GİRİŞ Bu bölümde öğretmenlerin, öğrencilerin başarılarını değerlendirmede kullandıkları sınav türlerinden.
Ölçme ve değerlendirme, sınıf içi öğrenme sürecinde öğrencide istenilen davranış değişikliğinin ne derece gerçekleştiğini belirlemede, eğitim sürecinin.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Performans Değerlendirme
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Etkili Sunum Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
MADDE TEPKİ KURAMI: İlk adımlar
İç Geçerlik Varılan bir nedensel ilişkide sonucun deney değişkenleri ile açıklanma düzeyi ile ilgilidir. Deneyde kontrol iç geçerliği arttırmak için yapılır.
EĞİTİMDE KULLANILAN ÖLÇME ARAÇLARI
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Psikolojik Testlerin Çeşitli Kriterlere Göre Sınıflandırılması
Dereceli Puanlama Anahtarı Hazırlama
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sınav Türleri: Uzun Yanıtlı ve Kısa Yanıtlı
Sunum transkripti:

Sözlü Sınavlar Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Sözlü sınavlarda yanıtlama işlemi sözlü olarak yapılır Sözlü sınavlarda yanıtlama işlemi sözlü olarak yapılır. Eğitimde kullanılan en eski sınav türlerinden biridir.

Sözlü sınavlar hedeflere ulaşılma derecesini yoklamak amacıyla yapılabildiği gibi bir işe eleman ya da bir eğitim kurumuna öğrenci seçerken de kullanılmaktadır.

Bunların yanı sıra konuşma becerisinin yoklanılması istendiğinde de sözlü sınavlara başvurulmaktadır.

Sözlü sınavlar okuma yazma bilmeyen yanıtlayıcıların değerlendirilmesinde de kullanılmaktadır.

Sözlü sınavlar ayrılan ayrı bir zaman diliminde yapılabildiği gibi dersin akışı içinde de yapılabilmektedir.

Sözlü sınavların bazı üstünlükleri bulunmaktadır.

Sözlü sınavlar yanıtlayıcıların sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamaktadır.

Diğer taraftan sözlü sınavlarda bir miktar etkileşim bulunmaktadır Diğer taraftan sözlü sınavlarda bir miktar etkileşim bulunmaktadır. Yanıtlayıcının verdiği yanıtı açıklaması, ayrıntılandırması istendiği durumlar için sözlü sınavlar en uygun sınav türüdür.

Sözlü sınavlarda sorunun anlaşılamaması durumunda soru farklı biçimde sorulabilmektedir.

Yüz yüze yapılan bir sınav türü olduğundan sözlü sınavlarda kopya olasılığı çok düşüktür.

Ancak sözlü sınavların bazı önemli sınırlılıkları bulunmaktadır.

Sınıfta yapılan sözlü sınavlarda öğrenciler ne zaman sözlüye kalkacaklarını bilemedikleri ve sınıf önünde sınav olmaktan dolayı kaygılanırlar. Sosyal fobisi olan öğrenciler için sözlü sınavlar kabusa dönüşebilir.

Sözlü sınavlarda yanıtlayıcının bilgisinin yanında ses tonu, duruşu, giyimi, heyecanı, diğer dinleyicilerin davranışları gibi bir çok değişken değerlendirmeyi etkileyebilmektedir. Bu sebeple sözü sınavlarda geçerliği düşüren etmenlerin bulunduğu söylenebilir.

Sözlü sınavlar genellikle bireyseldir Sözlü sınavlar genellikle bireyseldir. Bu sebeple ancak az mevcutlu gruplarda etkin olarak kullanılabilir.

Sözlü sınavlarda her yanıtlayıcıya ayrı sorunun sorulması soruların güçlük düzeyi ve kapsam yönlerinden farklı olmasına yol açabilmektedir.

Sözlü sınavlarda aşağıdaki noktalara dikkat edilmelidir:

Sözlü sınavda sorulacak sorular önceden hazırlanıp yapılandırılmalıdır.

Sorularla ilgili yanıt anahtarı oluşturulmalı, puanlama bu anahtara göre yapılmalıdır.

Yanıtlayıcının heyecanlanmaması için yanıtlayıcılar rahatlatılmalıdır.

Puanlayıcılar ölçülmek istenen özelliğin dışındaki etkenlerin puanlamaya girmemesine çalışmalıdır.

Yalnızca tek bir sözlü sınavlar öğrencilere not verilmemelidir.

Sözlü sınavlarda puanlamanın güvenirliği için bazı önlemlerin alınması gerekmektedir.

Bu önlemlerden başlıcası puanlamanın bir anahtar doğrultusunda yapılmasıdır.

Sözlü Sınav Değerlendirme Anahtarı Evet Kısmen Hayır Konuya uygun giriş yaptı Anlaşılır bir dil kullandı Fikirlerini destekleyen kanıtlar sundu Mantıksal bir akış içinde konuştu Temel kavramlara değindi Uygun bir bitiş yaptı

Bir diğer önlem de puanlamanın birden fazla kişi tarafından yapılmasıdır. Puanlayıcıların verdikleri puanların ortalaması alınarak puanlama farklılıkları giderilebilir.

Uygulama Aşağıdaki örnek durumlardan biri ile ilgili sözlü sınav soruları ve değerlendirme anahtarı oluşturarak bir sözlü sınavı canlandırınız: Öğrencilerin konuşma becerilerinin değerlendirilmesi. Bir işyerine eleman seçilmesi. Okul öncesi öğrencilerin öz bakım becerilerinin değerlendirilmesi. Bir yurtdışı işbirliği projesine öğrenci seçimi.