Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Advertisements

Bilişsel Gelişim?.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretim Etkinlikleri Modeli
ÖĞRENME MODELLERİ STRATEJİLERİ ve TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Öğrenme Kuramı ve Öğretim Kuramı
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
MERHABA.
MERHABA.
Öğretim Durumlarını Planlama
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ SOYLU
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Öğr. Gör. Dr. Şirin KARADENİZ
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BİLİŞSEL (KOGNİTİF) GELİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
SINIF YÖNETİMİ.
D.AUSUBEL Anlamlı Öğrenme.
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Prof. Dr. Ahmet Arıkan (Hilal Gülkılık’tan alınmıştır)
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
Matematik Öğrenme Bozukluğu/ Güçlüğü
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğrenme ve Öğretme Stratejilerini Tasarlama
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli Öğr.Gör. Dr. Şirin Karadeniz

Farklı tipte öğrenme, farklı tipte öğretmeyi gerektirir. Bu nedenle Gagné, öğrenmeyi beş ana kategoride sınıflandırmıştır.

Zihinsel Beceriler: Öğrencinin çevresiyle kavramlar veya semboller yoluyla iletişim kurmasını sağlarlar. Öğrencinin bir şeyi nasıl yaptığı üzerinde odaklanmaktadır. 5 aşaması vardır; Ayırt etmeyi, somut kavramları, ilkeleri ve tanımlanan kavramları, yüksek düzeyli ilkeleri ve problem çözmeyi öğrenme.

Bilişsel Stratejiler: Öğrencinin kendi öğrenme sürecini, hatırlama ve düşünmesini yönlendirebilmesidir. Öğrenci kendi içsel süreçlerini kontrol etmektedir. Bilişsel stratejilere örnek olarak, öğrencinin bir problemi çözmede seçtiği yol verilebilir.

Sözel Bilgi: İfade edilebilen ve bellekte tutulan bilgidir. Bir öğretmenin, öğrencinin ne öğrendiğini anlamak üzere sözlü veya yazılı tarzındaki soruları öğrencinin sözel bilgisini ifade etmesini gerektirir.

Tutumlar: Öğrencinin seçtiği davranışı etkileyen içsel durumlardır. Öğrenciler, bir kişi, olay veya nesneye karşı göstereceği davranışı seçmede tutumlarını temel alırlar. Diğer insanlara saygı duymak, yardımlaşmak gibi sosyal tutumlar okullarda en çok üzerinde durulan tutumlardandır.

Motor Becerileri: Öğrencinin hareketlerini gerçekleştirmesini sağlayan kas sistemi hareketleridir. Öğretimin tüm kademelerinde yer alan motor becerilere örnek olarak yazı yazmak, resim yapmak, spor aktivitelerinde yer almak verilebilir.

9 Aşamalı Model: Dikkat Çekme Öğrenciye hedefler hakkında bilgi verme Ön bilgilerin hatırlatılması Uyarıcı Materyalin Sunulması Öğrenciye Rehberlik Etme Davranışı Ortaya Çıkarma Geri bildirim verme Performansı değerlendirme  Kalıcılığı ve transferi sağlama 

Bir bilgisayar dersini düşünerek; Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli’ne göre dersi tasarlayalım.