Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 25-30 Nisan 2011 28 Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Avrupa Birliği.
Advertisements

TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Güney Afrika Cumhuriyeti
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Amerika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Western Balkans on EU Enlargement The former Yugoslav Republic of Macedonia Montenegro Albania Serbia Kosovo Bosnia and Herzegovina İlker GİRİT Bora ERGİN.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
KÜRESEL VE BÖLGESEL ÖRGÜTLER
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Portekiz.
SIK SORULAN SORULAR Hale ŞEN Atılım Üniversitesi AB & ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ Kasım, 2009.
Danimarka.
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Bosna Hersek’te Yatırım Fırsatı TERPENTİN BOYA FABRİKASI
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI COMENİUS PROGRAMI. Comenius Programı Nedir?  Öğrencilere ve eğitim personeline, Avrupa’daki farklı kültürleri, dilleri.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar I. Ticaret Müşavirleri Konferansı 28 Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
PCcolog ÜLKE BAYRAKLARI PCcolog.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
Merhaba arkadaşlar konumuz ..ÜLKELER ARASI ALIŞVERİŞ
ÜLkeLer Arası KöprüLer
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Afrika I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
İsviçre.
ALMANYA ÜLKE SOHBET TOPLANTISI
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
ŞUBAT 2008 İHRACAT RAKAMLARI BASIN TOPLANTISI Türkiye İhracatçılar Meclisi 1 MART 2008 İSTANBUL.
Şubat Ayı İhracat Verileri Basın Toplantısı Erzurum - 1 Mart 2015.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
Mart Ayı İhracat Verileri Basın Bülteni Sunumu 1 Nisan 2015.
2015 Nisan Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Mayıs 2015 Bayburt.
2015 Mayıs Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Haziran 2015 Kocaeli – Film Platosu.
Avrupa Birliği Ülkeleri
2015 Temmuz Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ağustos 2015.
2015 Haziran Ayı İhracat Rakamları Basın Toplantısı 1 Temmuz 2015 Gebze.
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR HARUN KARACAN ESKİŞEHİR TİCARET ODASI YÖNETİM KURULU BAŞKANI 28 TEMMUZ 2009 TARİHLİ MECLİS TOPLANTISI.
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
2015 Eylül Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Ekim 2015 Adana.
2015 Kasım Ayı İhracat Rakamları Basın Açıklaması 1 Aralık 2015 Niğde.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
ŞUBAT İHRACAT RAKAMLARI BASIN AÇIKLAMASI 1 1 Mart 2016.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
Küreselleşme ve Rekabet Öğr. Grv. Mehmet Ali ZENGİN.
BATMAN İL EKONOMİK RAPORU. İÇİNDEKİLER 1.Türkiye Ekonomisi Genel Değerlendirme 1.1.Büyüme 1.2.İstihdam 1.3.İhracat 1.4.Enflasyon 2.Batman İli Ekonomik.
TÜRKİYE-AB GÜMRÜK BİRLİĞİNİN GÜNCELLENMESİ
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
SON VERİLERLE TÜRKİYE ve ESKİŞEHİR
Avrupa Birliği ve Türkiye Tarımı
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Portekiz.
Uluslararası Fuarların Ülke ve Şehir Ekonomisine Katkısı
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Ortadoğu ve Körfez Ülkeleri I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011.
AETR KONVANSİYONU
SUNUM
Uluslararası İşletme Yönetimi
2018 OCAK AYI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
1914 I. DÜNYA SAVAŞI 1918.
Sunum transkripti:

Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi

 Bölgenin potansiyeli en yüksek pazarı Almanya’dır. İkinci önemli pazar olarak İngiltere görülmektedir.  Türkiye bölgede Almanya ve İngiltere’de hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe güçlü konumdadır. Ayrıca ülkemiz Almanya’da makine ve aksamları sektörü ile turizm sektöründe güçlüdür.  Müteahhitlik yatırımları açısından Romanya, Sırbistan, Bosna Hersek Türkiye için potansiyel içermektedir. Fırsatlar 2011 Nisan 2

 Bölgede siyasi ve ekonomik risk faktörü yüksek ülkeler sırasıyla Yunanistan, Portekiz ve İrlanda’dır. Siyasi ve ekonomik riski en düşük ülkeler Almanya ve İsviçre’dir.  Bölgenin lojistik imkanların en iyi durumdaki ülkeleri sırasıyla Almanya, İngiltere, Fransa*’dır. Bu alanda en kötü durumdaki ülkeler Bosna Hersek, Kosova ve Arnavutluk*’tur.  Yetişmiş insan gücü İngiltere, Almanya ve Finlandiya*’da en iyi durumdayken, Kosova, Hırvatistan ve Makedonya*’da en zayıf durumdadır.  Türkiye’nin tanıtımı ve imajı KKTC, Arnavutluk ve Makedonya’da en iyi durumdayken, Hırvatistan, İrlanda* ve Slovakya’da en zayıf durumdadır. Sorunlar-I 2011 Nisan 3

 Türk iş dünyası en çok Almanya, Romanya ve Kosova’ya nüfuz etmişken, en az ilişkide bulunulan ülkeler Yunanistan, İrlanda, Hırvatistan ve Baltık Ülkeleri’dir.  İş kurma, yabancı yatırımlar, vergiler vs. açısından bürokratik işlemlerin en kolay olduğu ülkeler Macaristan, Sırbistan ve Bosna Hersek iken, bürokrasinin en fazla olduğu ülkeler Yunanistan, İngiltere, Hırvatistan ve Çek Cumhuriyeti’dir.  En önemli pazara giriş engelleri Almanya’da idari engeller ve standartlar, İtalya’da idari engeller, İspanya’da standartlar olarak görülmektedir. Sorunlar-II 2011 Nisan 4

 En doğru pazara giriş aracı Almanya’da fuar, İngiltere’de ofis mağaza açma, İspanya’da fuar, İtalya’da yerli ortak edinme, Polonya’da fuar ve ticaret heyeti olarak değerlendirilmektedir.  Türkiye için pazarda büyüme potansiyeli ve işbirliği imkanı Almanya’da en çok hazır giyim ve gonfeksiyon ile yaş ve kuru meyve, sebze ve mamulleri sektörlerinde, İspanya’da sanayi sektörlerinde, Hollanda’da ise hazır giyim ve konfeksiyon ile otomotiv sektörlerinde görülmektedir.  Hammadde ve girdi tedariki konusunda Almanya’da demir-demir dışı metal, Romanya’da demir demir dışı metal, hububat, bakliyat, Avusturya’da otomotiv, Arnavutluk’ta değerli maden-mücevherat, demir ve demir dışı metal, Makedonya’da madencilik, Hırvatistan’da zeytin – zeytinyağı ve su ürünleri yatırımları yapma imkanları değerlendirilebilir. Öneriler 2011 Nisan 5

2011 İhracat Hedefleri (Milyon Dolar) 2011 Nisan 6 Almanya 12400Çek Cumh.1400 Yunanistan 2000İtalya9100 Belçika 2350İsveç1400 Macaristan 500Polonya2000 Romanya 1575Avusturya1200 İrlanda 350KKTC1100 Danimarka 850Sırbistan350 Hollanda 3000Bosna-Hersek246 Portekiz 550Makedonya300 İngiltere 11000Hırvatistan285 İspanya 5500 Fransa 6725 Toplam Hedef: Milyon Dolar

 Daha çok bilgi akışı sağlanmalıdır.  Müşavirler yapılan araştırma ve çalışmalardan daha çok haberdar edilmelidir.  İGEME ve diğer kuruluşların yurt dışı temsilcilikleri her yönden bilgi desteğinde bulunmalıdır.  Sürekli bilgi alışverişine uygun ortam sağlanmalıdır.  Birleşme ve satın almalar için olası fırsatların iş adamlarımıza iletilmesi önemlidir.  Tarife dışı engeller yakından takip edilmelidir.  Firmalarımızın karşılaştıkları teknik engeller konusunda Müsteşarlığımızı bilgilendirmeleri önemlidir. Ticaret Müşavirlerinden Beklentiler 2011 Nisan 7

 Makedonya hemen hemen bütün sektörler için önemli ve ihracat açısından elverişlidir. İthalata bağımlıdır. Ülkede sağlık ve turizm yatırımlarına önem verilmektedir.  Batı’da markalaşmanın doğuya olan ihracatımıza da olumlu etkisi yüksek olacaktır.  Çok katlı büyük mağazalarda Türkiye günleri temalı tanıtımlar düzenlenmelidir.  Portekiz’de milli katılım fuarlarının artırılması, yerli ortak edinilmesi önemlidir. Portekiz’in etki alanında bulunan Angola – Brezilya gibi ülkelere açılım için Portekiz’in üs olarak kullanılması mümkündür. Diğer Husus ve Öneriler 2011 Nisan 8

Avrupa - Değerlendirme  Yaşlı ama zengin nüfus.  Büyüme yavaş (AB-15)  Ama fırsatlar var:  Bölgenin potansiyeli en yüksek pazarları Almanya ve İngiltere olarak görülmektedir.  Türkiye, bölgede Almanya ve İngiltere’de hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe güçlü bir konumdadır. Ayrıca, Almanya’da makine ve aksamları ile turizm sektöründe de güçlüdür.  Müteahhitlik yatırımları açısından Romanya, Sırbistan, Bosna Hersek Türkiye için potansiyel içermektedir.  Şirket satın almaları bölgede pazara giriş için önemli bir kanaldır.  Sorunlar  Vize, standartlar, teknik engeller önemli sorunlar olarak görülmektedir.  Öneriler  Bölge için en doğru pazara giriş aracı fuar, ofis mağaza açma, yerli ortak edinme, ve ticaret heyeti olarak değerlendirilmektedir.  Türkiye için Avrupa pazarında büyüme potansiyeli ve işbirliği imkanı hazır giyim ve konfeksiyon ile yaş ve kuru meyve, sebze ve mamulleri, makina sektörlerinde, hazır giyim ve konfeksiyon ile otomotiv sektörlerinde görülmektedir.  Hammadde ve girdi tedariki konusunda Avrupa’da demir-demir dışı metal, hububat, bakliyat, otomotiv, değerli maden-mücevherat, madencilik ve su ürünleri yatırımları yapma imkanları değerlendirilebilir.

Teşekkür Ederiz… Avrupa Çalışma Grubu 2011 Nisan 10