KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

ZOR HASTA İLE İLETİŞİM ARİFE ÖZEN.
NİÇİN ÖFKE VEYA BU KONFERANS NİYE? ACABA ÖFKELENMEMEYİ ÖĞRENSEK;
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
CANIM ANNECİĞİM Müzik:Kibariye(eller kader Kıymet bilmiyor ANNE
Öfke Kontrolü – Öfke Seni Kontrol etmeden Sen Onu Kontrol Et.
Hüseyin ŞİRİN Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi EYTEP ABD.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
İngilizceden çeviri : Orkideler İngilizceden çeviri : Müzik: Autumn Rose.
ÖFKE DUYGUSUNU TANIYALIM
SINAV KAYGISI ve BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
SINAV STRESİ ÇÖZÜM AKADEMİ. Başarının asansörü yoktur. Oraya merdivenle çıkılır Hafızanın en iyi dostu dikkattir. Dikkatini yoğunlaştırırken yorulursun,
Sevgili günlük, Bugün çok yoruldum. Neden mi bugün hem eğlendik hem öğrendik… Merak mı ediyorsun? Peki anlatayım…
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
(Rehberlik Danışmanı)
YARDIM, AMA KİMDEN? Kazanım: Eğitsel ve kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştığında yardım alabileceği birimlere başvurur. 10. Sınıf 38 nolu kazanım etkinliği.
ÖFKE VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
STRES TEPKİLERİM Kazanım:*Stres durumlarında kullandığı tepkileri etkililiği açısından değerlendirir. 11. Sınıf 67 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik.
SEVGİ Kazanım: Sevginin insan hayatındaki önemini belirtir.
NEDEN STRES *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği için okul rehber öğretmeni tarafından uygulanacaktır. Okul rehber öğretmeninin etkinliği.
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
ÇATIŞMANIN BASAMAKLARI
Çatışma durumunda yaptığımız olumsuz ifadeler… YÖNTEMLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM Bu Etkinlikte kazanıma yönelik etkinlik yerine Çatışma durumunda yaptığımız.
CÜMLEDE ANLAM.
Göl’ün Hikayesi.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
KÜÇÜK FİL.
Sarı Yumak ile Kara Yumak arkadaş olmuşlardı
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
ÖZEL HAYAT Kazanım: İnsanların özel hayatına saygı gösterir.
Kazanım: Akran baskısıyla baş eder. 9. Sınıf 36 nolu kazanım etkinliği
CÜMLEDE ANLAM.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
BARDAK MI GÖL MÜ?.
PEER SUPPORT TEAM.
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
BİR ÖYKÜ.
1. Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangisi soyut değildir
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI.
OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-
ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER
ÇOCUKLAR KAVGA ETTİĞİ ZAMAN NE YAPMALISINIZ? Küçük Atışmalarla Nasıl Başaçıkabilirsiniz? Ufak atışmaları duymazdan gelin: Çocuklarınız atışmaya başladığı.
ÖFKE KONTROL EDİLEBİLİR BİR DUYGUDUR
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
DEĞİŞEN AİLE Kazanım: Aile yaşamında değişen kadın erkek rollerini fark eder. 12. Sınıf 61 nolu kazanım etkinliği.
Psk.Birkan BUZOL İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ÇATIŞMA / ÖFKE ( 9. SINIF ETKİNLİĞİ)
SINAVIM VE KAYGIM Kazanım: Sınav kaygısının akademik başarıya etkisini açıklar. 9. Sınıf 7 nolu kazanım etkinliği Bu şablon bir grup ayarında eğitim malzemesi.
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAKIRKÖY İLKOKULU
Bilal BİLGİN - Gazi Anaokulu- Rehber Öğretmeni
Kişisel rehberlik kapsamında öğrencilerin iletişim becerilerini iyileştirmeye, sorumluluk bilinci kazanmalarını, farkındalıklarını artırmaya, problem.
DEVLET BAŞKANI ZALİM OLURSA. Abdullah bin Abbâs -radıyallâhu anhümâ- anlatıyor:
DÜZENLİ OLMAK.
Anne Aslan ve Yavruları
CANIN KUŞLARI Can, o gün annesine ne kadar çok sıkıldığını anlatıyordu: — Neden oyuncaklarınla oynamıyorsun? diye sordu annesi. — Ama onlar benimle oynamıyorlar.
Bünyamin ÖZDEŞ. c)- HALKADA OYUNLAR Bünyamin ÖZDEŞ.
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Ortaokul Öğrenci Semineri
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ YGS ve LYS test tekniğine dayalı sınavlardır. Bu sınavlarda başarılı olmak test çözme becerisi kazanmayı gerektirir.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI Öğrenci Semineri
ZORBA MISIN?.
SINAV ÖNCESİ ÖNERİLER LGS YKS Sınav Kaygı Motivasyon Zaman
Sunum transkripti:

KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği için okul rehber öğretmeni tarafından uygulanacaktır. Okul rehber öğretmeninin etkinliği gerçekleştiremediği durumlarda, öğrencilerin gelişim özellikleri ve ihtiyaçları, okulun özellikleri göz önünde bulundurularak okul rehber öğretmeniyle iş birliğinde sınıf rehber öğretmeni tarafından farklı etkinlikler uygulanabilir ya da diğer etkinliklere daha geniş yer verilebilir. *Okul rehber öğretmenin olmadığı durumlarda Sınıf Rehberlik Programı Rehberlik ve Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan yıllık çerçeve program doğrultusunda yürütülür.

Öfkelendiğimizde, öfkemizle başa çıkmak için hangi yolları kullanırız? Öğrencilerin verdiği yapıcı yolları tahtaya yazabiliriz…

Öfkelendiğimizde aşağıdaki verilenlere benzer yapıcı yolları kullanabiliriz…  Sakin olun, kalbiniz çok hızlı atmaya başladığında derin nefes alın ve rahatlayın.  Soğukkanlı olmaya çalışın ve kendinizi kontrol edin.  Öfkelendiğiniz konunun dışında ne istediğinizi düşünün.  Sizi öfkelendiren olayın olumlu yönünü bulmaya çalışın.  Sizi öfkelendiren kişiler beklediğiniz ve umduğunuz şeyleri daima göstermeyebilir.  Sizi öfkelendiren problemi daha sağlıklı değerlendirebilecek başka biriyle konuşmaya çalışın. Sizi öfkelendiren sorunu çözmek için farklı ve akılcı çözüm yolları bulmaya çalışın.

HİKAYE Hintli Usta ve Çırağı Yaşlı bir Hintli Usta çırağının sürekli her şeye kızmasından bıkmıştı. Bir gün çırağını tuz almaya gönderdi. Hayatındaki her şeyden mutsuz olan çırak döndüğünde, yaşlı usta ona bir avuç tuzu bir bardak suya atıp içmesini söyledi. Çırak yaşlı adamın söylediğini yaptı, ama içeri girer girmez ağzındakileri tükürmeye başladı. “Tadı nasıl?” diye soran yaşlı adama öfkeyle “acı” diye cevap verdi. Usta çırağını kolundan tutarak dışarı çıkardı ve sessizce az ilerdeki gölün kıyısına götürdü; çırağına bu kez de bir avuç tuzu göle atıp, gölden içmesini söyledi.

HİKAYE Hintli Usta ve Çırağı Söyleneni yapan çırak, ağzının kenarından akan suyu koluyla silerken usta aynı soruyu sordu? “: Tadı nasıl?” “Ferahlattı” diye cevap verdi genç çırak. "Tuzun tadını aldın mı?” diye sordu yaşlı adam. ”Hayır” diye cevap verdi genç çırağı. Bunun üzerine yaşlı adam genç çırağın yanına oturdu ve ona şöyle dedi: Yaşamımızdaki olumsuzluklar tuz gibidir. Ne azdır, ne çok. Olumsuzlukların miktarı hep aynıdır. Ancak olumsuzluklara olan tepkimiz onu nasıl algıladığımıza bağlıdır. Kızgın olduğunda yapman gereken tek şey kızgınlık veren şeyle ilgili hislerini genişletmektir. Onun için de artık bardak olmayı bırak göl olmaya çalış!” Kulaksızoğlu (2003)

Hikayeden anladıklarımız? Tartışalım… Sizce bu hikaye öfke ile ilgili olarak ne anlatıyor? Hikayede öfke kontrolü ile ilgili nasıl bir yöntem öneriliyor? «Göl olmak» yapılan her şeyi kabul etmek mi demek? Tepkimizi hiç mi göstermeyeceğiz? Tepkimizi gösterme biçimimiz sorunu çözmeye mi yoksa büyütmeye mi yarıyor?

Katılımlarınız için teşekkürler…