1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ZAMİRLER.
Advertisements

CÜMLE ÖĞELERİ Cümle, bir duyguyu, düşünceyi, veya olayı anlatan sözcükler topluluğudur. Cümlede her sözcüğün bir görevi vardır. Bu görevli sözcüklere öğe.
1/25 Cümlenin Öğeleri A B C D Uçak, alana sabaha karşı indi. İşçiler, pamuk tarlasından evlerine döndüler. Çocuklar, okulun penceresinden maçı seyrettiler.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
ÖZGÜRLÜK VE BAĞIMSIZLIK BENİM KARAKTERİMDİR.
CÜMLEDE ANLAM.
ZARFLAR (BELİRTEÇLER)
A) Zilin çalmasıyla yarışma başladı.
Cümle Türleri.
ZAMİRLER.
CÜMLE ANLAMI HAZIRLAYAN:BUKET MAMAHAR AÇIKGÖZ
(BELİRTEÇ) ZARF.
CÜMLE TÜRLERİ.
CÜMLE TÜRLERİ.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
TÜRKÇE / CÜMLE TÜRLERİ CÜMLE TÜRLERİ.
1.CÜMLELERDE YAKIN ANLAMLILIK CÜMLELER ARASINDAKİ ANLAM İLİŞKİLERİ
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2 AYŞE DARICI
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
YAPISINA CÜMLELER GÖRE BASİT SIRALI BAĞLI BİRLEŞİK.
EKLER.
Cümlede Anlam 1.Hangi cümlede anlatım bozukluğu yoktur?
CÜMLENİN ÖĞELERİ.
KONU CÜMLEDE ANLAM.
türkçe performans ödevi
CÜMLEDE ANLAM.
Aşağıdaki fiillerden hangisi birleşik zamanlıdır?
CÜMLEDE ANLAM.
ANLAMLARINA GÖRE CÜMLELER
YAPI BİLGİSİ.
1 CÜMLENİN ÖGELERİ Öge: Bir cümleyi oluşturan sözcük veya sözcük gruplarına öge denir. Ögeler bulunurken önce temel ögeleri (yüklem, özne), daha sonra.
NOKTALAMA İŞARETLERİ.
CÜMLENİN ÖĞELERİ ……………….
CÜMLEDE ANLAM.
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
FİİL (EYLEM).
HAZIRLAYAN: KISMET YAŞAR 8-A ÖĞRETMEN : SELMA ERASLAN
4.Sınıf Türkçe Dersi Hazırlayan: Ayşe Adıgüzel
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
Bu slayda şirket ambleminizi eklemek için Ekle menüsünden "Resim" seçeneğini tıklatın. Amblem dosyanızı bulun Tamam'ı tıklatın. Amblemi boyutlandırmak.
YÜKLEMİN YERİNE GÖRE CÜMLELER (ÖGELERİN DİZİLİŞİNE GÖRE CÜMLELER)
‘’de’’nin Yazımı.
1.soru Aşağıdaki cümlelerin soru anlamı zamirle sağlanmıştır ?
CÜMLEDE ANLAM 1.SORU: Aşağıdaki cümlelerin hangisinde küçümseme anlamı vardır? A.Bütün gün uğraştım ,ödevlerimi hala bitiremedim B.İnsanlara zor zamanlarında.
CÜMLEDE ANLAM.
Mustafa AKBAŞ Malatya-2014
Zamirler Esranur ÇİNKO 6-B 314.
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
1)Aşağıdaki tamlamalardan hangisinin çeşidi farklıdır?
CÜMLE Bir duyguyu, düşünceyi, isteği, haberi, durumu, olayı vb. ifade etmek için kurulan ve kendi içinde anlam ve yargı bütünlüğü olan sözcüğe veya söz.
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yazım yanlışı vardır?
CÜMLEDE ANLAM.
CÜMLEDE ANLAM Ahmet Eren Köksal.
‘’De’’nin Yazımı Türkçe Dersi Ödevi
CÜMLENİN ÖGELERİ Cümle; bir düşünceyi, bir duyguyu, bir olayı, bir isteği, bir yargıyı tam olarak anlatan sözcük veya söz grubuna denir. Cümleyi oluşturan.
YAPISINA GÖRE CÜMLE ÇEŞİTLERİ
CÜMLE TÜRLERİ.
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
Sözcük ( Kelime ) Tek başına anlamı olan ve cümle kurmaya yarayan sözlere , sözcük ( kelime ) denir.
ZARFLAR.
İbrahim hakkı i.ö.o. Hazırlayan:abdulkadir otlaca.
SÖZCÜKTE ANLAM Anlamı olan ya da tek başına anlamı olmadığı halde cümle kuruluşunda görev yapan anlatım Birimlerinin en küçüğüne sözcük (kelime) denir.
CÜMLENİN ÖGELERİ.
TÜRKÇE ANLATI SLAYTI EV İ N KAYAHAN. CÜMLE, BIR DÜŞÜNCEYI, BIR DILE Ğ I, BIR HABERI YA DA DUYGUYU TAM OLARAK ANLATAN, BIR VEYA BIRDEN ÇOK SÖZCÜKTEN.
TAMLAMALAR.
BAĞLAÇLAR Eş görevli sözcükleri, söz öbeklerini, cümleleri birbirine bağlayan ya da çeşitli anlam ilgileri kuran sözcük veya söz öbekleridir. İLE , VE 
EDATLAR (İLGEÇLER) GİBİ EDATI Aslan gibi bir genç.
Cümlenin Öğeleri Sözcüklerin cümle içerisindeki görev adlarına “cümlenin öğeleri”denir. Cümle öğelerini, temel öğeler ve yardımcı öğeler olmak üzere iki.
Zarflar Zarf: Eylemleri, eylemsileri, zarfları, kimi zaman da ekeylemle yargı anlamı kazanmış sözcükleri türlü yönlerden (durum, zaman, yön…) tamamlayan.
Sunum transkripti:

1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur? A)Canım topraklar susuzluktan kavruluyordu. B)Bütün seyirciler onu ayakta alkışladılar. C)Çocuğa dönüp “Beni bekle.” diye seslenmiş. D)Deniz uzaktan uzağa uğulduyordu.

ÇÖZÜM: “Canım topraklar” ifadesiyle duyguya yer verilmektedir. YANIT:A

2)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde karşılaştırma yapılmıştır? A)Sınav soruları çok kolaydı. B)Kitaplarımı okuması için arkadaşıma verdim. C)Yağmur yağınca arabaya bindik. D)Okuduğum en ilgi çekici roman “Çalıkuşu”dur.

ÇÖZÜM: “D” seçeneğinde okunan romanların ilgi çekicilik yönünden karşılaştırılması vardır. YANIT:D

3)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, eylemin gerçekleşmesi bir koşula bağlıdır? A)Havalar soğumuş, paltolar giyilmişti. B)İnsan istedi mi her şeyi başarır. C)İstanbul’a gider gitmez geri döndüler. D)Yağmur yağsa da top oynarız.

ÇÖZÜM: B seçeneğinde başarmanın koşulu olarak istemek belirtilmiştir. A ve C de durum, D de ise kararlılık belirtilmiştir. YANIT:B

4)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde yorum söz konusudur? A)İlkbahar insanların gönlünü ferahlatır. B)Ülkemizde dört mevsim de yaşanır. C)Karadeniz Bölgesi çok yağış alır. D)Kışın kar ve soğuğu uzun südü.

ÇÖZÜM: Yorumlar, kişisel değerlendirme olduğu için öznel yargıdır.Bu nedenle A seçeneğindeki cümle öznel olduğu ve baharın insanlar üzerindeki etkisi yorumla için yorum cümlesidir. YANIT:A

5)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden – sonuç ilişkisi yoktur? A)Sınava iyi hazırlandığı için başarılı oldu. B)Tatilde gördüğü yerleri arkadaşlarına anlattı. C)Geç kaldığı için annesinden özür diledi. D)Sporcu, dereceye girince takıma alındı.

ÇÖZÜM: A,C,D seçeneğindeki cümlelerde temel yargıların nedenleri belirtilmiştir.”Niçin” diye sorduğumuzda nedenini bildiren yanıtlar alırız.B de ise anlattı yargısından nedenini belirtmemiştir.

1. Kitap okuma, daha güzel konuşmamızı sağlar. 2 1.Kitap okuma, daha güzel konuşmamızı sağlar. 2.İnsanları birbirinden farklı kılan önemli bir unsurdur kitap okumak. 3.Kitap okumaya küçük yaşta başlamalıdır. 4.kitap okuyanla okumayan bir değildir. 6)Yukarıdaki cümlelerden hangileri birbirleriyle yakın anlamlıdır? A)2. ve 3. B)1. ve 4. C)2. ve 4. D)1. ve 2.

ÇÖZÜM: 2. ve 4. cümlede kitabın insana kazandırdıklarıyla insanlar arasındaki farklılığın ortaya çıktığı için bu cümleler yakın anlamlıdır. YANIT:C

1. Eve vazo da götürdü. 2. Eve bir de vazo götürdü. 3 1.Eve vazo da götürdü. 2.Eve bir de vazo götürdü. 3.Eve bir vazo götürdü. 4.Eve de bir vazo götürdü. 7)Yukarıdaki numaralandırılmış cümlelerin hangileri birbiriyle yakın anlamlıdır? A)2. ve 3. B)3. ve 4. C)1. ve 2. D)1. ve 4.

ÇÖZÜM: De bağlacı, 1. ve 2. cümlede başka şeylerle birlikte anlamına geldiği için, bu cümleler yakın anlamlıdır. 4. cümlede ise de bağlacı başka yerlere de götürdüğü gibi anlamı katmıştır. YANIT:C

1.İnsan 2.uğraşmalıdır 3.yettiği 4.her 5.gücünün 6.işlerle 8)Yukarıdaki sözcüklerle kurallı ve anlamlı bir cümle oluşturulduğunda sıralama nasıl olur? A)1-5-3-6-4-2 B)1-4-5-3-6-2 C)4-5-3-6-1-2 D)4-1-5-3-6-2

ÇÖZÜM: Her sözcüğün insanı nitelemeli ve özne başa gelmelidir.Cümle “Her insan, gücünün yettiği işlerle uğraşmalıdır.” şeklinde olmalı. CEVAP:D

Günlerden bir gün uzaklardan, kulağına ince bir ……. geldi. 9)Yukarıdaki cümleyi, en uygun şekilde tamamlayan sözcük hangisidir? A)gürültü B)patırtı C)ses D)bağırtı

ÇÖZÜM: Gürültü, patırtı, bağırtı sözcükleri ince sıfatıyla nitelendirilemez.İnce ile uyumlu sözcük sestir. YANIT:C

Gerçek anlama ve anlaşımla … bilmek kadar … de(da) bilmekle olur. 10)Bu cümlede boş bırakılan yerlere, aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir? A)iyilikleri – kötülükleri B)okumayı – yazmayı C)konuşmayı – dinlemeyi D)kazanmayı- harcamayı

ÇÖZÜM: Anlama ve anlaşılma eylemlerinin temelini konuşma ve dinleme oluşturur. YANIT:C