ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMA KARMASI DAĞITIM.
Advertisements

PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
CHICAGO POS for TURKISH HOME TEXTILE TÜRK EV TEKSTİLİ SEKTÖRÜ İÇİN ŞİKAGO SATIŞ NOKTASI 444 CENTER Inc.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kar Planlaması ve Kontrol: BBN Analizleri
REKLAMCILIK Hafta 5.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Dünyada Devekuşu Üretimi ve Ticareti Akademi Teknoloji Üretim Danışmanlığı Ekim 2004 ÜRGÜP Hakan YILDIZ Hakan YILDIZ.
MEDİKAL SEKTÖRÜ ÜRETİM YAPMAK İÇİN NE BEKLİYOR?
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI ##1 Ekonomik değeri olan atıl kaynaklara ne denir A)Satış B)Alacak C)Para D)Stok E)Işletme kaynağı.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
Yeni Pazarlama Teknikleri
B. KARLILIK ANALİZİ Yönetim uygulamalarında kar planlaması ve karlılık analizi alanında kullanılan önemli araçlardan biri; literatürde “başabaş analizi,
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Çalışma Sermayesi Finansmanı
Hızlı Tüketim Ürünleri
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
KARAR ÖLÇÜTLERİ.
Bazı anahtar terimler Piyasa Talep Arz Denge fiyatı
Örn: Dönen varlıkları: 40 TL
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Tedarikçi Firma Sunumu
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama Denetimi ve Performans Değerleme
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Ders 8 Temel Analiz Hüseyin İlker Erçen
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama İlkeleri.
Stok Yönetimi Planlı Sonradan Siparişli EOQ veya
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Reklam ve Halkla İlişkiler
VARLIKLARIN YÖNETİMİ ÖRNEK SORULAR
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
Pazarlama Kontrolü ve Sosyal Sorumluluk
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
İşletme Yönetimi.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Pazarlama İlkeleri.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün Görseli Bölge Adı: Firma Adı: Akademisyen Firması mı?
Stratejik Gıda Hizmetleri Danışmanlığı/Tasarımı Amacımız; Hizmet Standardını sağlamak; Zincir mağaza olarak tüketicilerin gideceği diğer AUM mağazalarında.
Sunum transkripti:

ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK Nilgün ÖNCEBE

Listeleme veya Giriş bedeli Büyük perakendecilerin ürünü rafda bulundurma karşılığı talep ettiği ücreti ifade ediyor.

ÜRÜNÜN MALİYETİ Ürünü rafa koyarak bir performans riski alınır. Ayrıca kırtasiye yükü, depo ve rafların organizasyonu bir ürünü rafa koymanın maliyetini oluşturan faktörlerdendir.

NİÇİN GİRİŞ ÜCRETİ? Rafdaki bir ürün çıkartılıp yerine yeni ürün konulunca ürünün eczanede takip edilip desteklenmesi için personel bulunduruyoruz. Bunlar idari yükleride beraberinde getirir. Bu maliyetleri üreticiyle paylaşmak adına giriş ücretleri talep edilmelidir..

Giriş ücreti neye göre belirlenir? . Bu ücret mağazaya ilk girişde ödenebilir. Miktarı belirleyen onlarca faktör vardır: Ürünün bilinirliği. Dünya üzerindeki satış hacmi Eczaneye katacağı değer Yerli muadili varmı Kar marjı Reklam bütçesi

ECZANELERDE UYGULAMALAR Satılacak eczane sayısı da ücreti belirler. Örneğin 300 pged üyesinden kaç tanesi bayi olmayı Kabul ederse giriş ücreti miktarıda bayi eczane sayısına göre artış gösterecektir. Bunların forumlarda duyurulması???

RAF GİRİŞ BEDELİNDE ALT-ÜST FİYATLAR Ürün sayısı çoğaldıkça raf giriş bedelide artar. Eğer ürün markalaşmış bir ürünse veya reklamı yapılıyorsa Yani tüketici ürünü direkt talep ediyorsa bu giriş bedeli pazarlığa tabi olabiliyor. Burda da alt ve üst fiyatlar belirleniyor.

ÜRETİCİNİN ÖZELLİKLERİ Üretici gelen talepleri karşılayabilme gücünde olmalı. Tüketici şikayetleriyle eczaneler karşı karşıya kalıyor. Üreticinin tüketici taleplerini karşılayabilmesi gerekir. Stok devir hızına göre belirlenebilir. Satılmayan ürünü üretici geri almak zorunda kalır

RAFA GİRME Bircok yeni ürün ve sınırlı sayıda eczane var. burda eczane aynı zamanda parakendeci olarakda isimlendirilebilir. Ürünlerin tüketici tercihlerinde ön plana çıkması yada terih edilir olması eczanedeki raflarda yerini almasıyla kolaylaşıyor.

NİÇİN ECZANELER Ayrıca büyük parakende zincirlerinin talep ettiği yüksek raf ücretleri yeni firmalar için finansal gücüde sınırlıysa eczaneleri tercih sebebi yapıyor. Amerikalı parakendeciler 2003 yılında üreticilerden 9 milyar dolar listeleme bedeli almıştır. Türkiye’de ise bir ürünün markete girme bedeli 10000 dolardan başlayıp 60000 dolara kadar çıkabiliyor. Eğer birkaç marka sokmak istenirse bedel de aynı oranda artıyor.

Bir örnek ;   Temizlik ürünleri pazarına yeni giriş yapan bir şirket yüksek pazar kapsamasına ulaşmak için büyük bir parakende zincirinin kapısını çaldı. Ürününe güveniyordu. Parakende zinciri yılda 250.000 dolar karşılığı firmaya raf yeri vermeyi Kabul etti. Ancak kısa bir sure sonra stok devir hızı düşük olduğu gerekçesiyle ürün rafdan indirildi. Yani 250bin dolar havaya uçtu. Dağıtım kanallarında ORGANİZE PARAKENDE ZİNCİRLERİNİN gücü her geçen gün artıyor.

SONUÇ: Biz eczaneler nasıl organize olmalıyız. Kendi gücümüzün farkına nasıl varmalıyız. Bu gücü PGED olarak nasıl değerlendirmeliyiz.

ÖRNEK FİKİRLER; Çay firması PGED eczanelerine çay standını bedelsiz göndermeli. Tekrar siparişleri ücretli olabilir. Başka firma her siparişe en az %10 ek PGED iskontosu vermeli. Her siparişin % 10’u kadarı MF olarak verilmeli. Derneğe reklam katkı payı verilmeli.