İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ.  İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
RAUF DENKTAŞ LİSESİ.
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
A TEMASI OKUL HEYECANIM
Din Hizmetleri Müşavirliği
ETKİN TELEFON İLETİŞİMİ
SUNUM.
İnternet ve BİT Kullanım Kuralları
KONUŞMA KURALLARI Pot kırmamak için düşünerek konuşunuz.
SUNUM.
SUNUM.
Bir toplumda var olan, uyulması gereken saygı ve incelik kurallarıdır
BİR ÖYKÜMÜZ VAR.
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
SUNUM. YURT İÇİ SEMİNERLER VE YURT DIŞI GEZİ VE ZİYARETLER.
SUNUM.
SERVİS PERSONELİ ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 2
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
SUNUM. BAŞKANLIK ZOR ZANAAT Esnaf ve sanatkârlar meslek kuruluşlarının organ seçimleri ile yönetim kurulu başkanlarının seçimi 5362 sayılı kanunun 49.
SUNUM.
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
ADRES DEFTERİMDE NELER VAR?. Arkadaşlarınızın, akrabalarınızın ve tanıdığınız diğer kişilerin adresleri, telefon numaraları, e-posta adresleri vb. bilgilerini.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI GELİŞTİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ
Unutmayın! Servis şoförlerinin sorumluluğu çok fazladır, çünkü servis aracı içerisindeki tüm öğrencilerin, can güvenliğinden servis şoförleri sorumludur.
2.SINIF OKUL HEYECANIM < 2. BÖLÜM >.
DİL VE ANLATIM.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ.
BU 2 RESİMDEN HANGİSİ OLMAK İSTERDİNİZ??? ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA OKULDA ÖĞRETMENLERİM VE ARKADAŞLARIM ARASINDA EN ÇOK SEVİLEN ÖĞRENCİ.
AD:AYBERK - ERAY SOYAD:AKTAY – ÇELEBİ NUMARA: SINIF:8-B
ÇOCUKTA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
YA KİMSEYE GÜVENEMESEYDİK
Okul KurallarI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÇOCUK İSTİSMARINI ÖNLEME
AMAÇ BELİRLEME.
OKULDA ŞİDDET VE AKRAN ZORBALIĞI İlk-Ortaokul Öğrenci Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK İSTİYORUM!!!
GAZİOSMANPAŞA İLKOKULU SAĞLIK VE TEMİZLİK
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BAKIRKÖY İLKOKULU
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
SINAVDAN ÖNCE YAPACAKLARIMIZ.. SINAV HAFTASI DENEME SINAVI ÇÖZÜN.(SAAT 10:00-12:00 ARASI) UYKU DÜZENİNİZE DİKKAT EDİN. SİZE ZARAR VEREBİLECEK ETKİNLİKLER.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
HOŞGELDİNİZ.
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
İnternet Okur Yazarlığı
BİLİNÇLİ TÜKETİCİ VE KAYNAKLARIMIZ.
DOĞRU İLETİŞİM
HEDEF BELİRLEME, VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
EV KURALLARI.
HAYIR DİYEBİLİRİM.
MİSAK-I MİLLİ ORTAOKULU öğrencileri eğitimlerini ,
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
OKULDA,SINIFTA VE SOSYAL ÇEVREDE UYULMASI GEREKEN GÖRGÜ KURALLARI
TOPLUMSAL KURALLAR.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
ÖZGEÇMİŞ İŞ ARAMA MÜLAKAT İŞ HAYATI VİDEO KARİYER KAMPÜSTE ARA Ana SayfaAna Sayfa İş hayatı Etkili konuşmanın 7 yoluİş hayatı Etkili konuşmanın 7 yolu.
MERKEZİ SINAV SİSTEMİ SINAV KOMİSYONU.
Sunum transkripti:

İSTANBUL ESNAF ve SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİ

 İnsanlar seyahate çıkarak iş baskısını, sorunları, stresi can sıkıntısını arkada bırakmak isterler.Çünkü dinlenmenin şartı günlük yaşantıyı değiştirmektir. Seyahatler muhtelif amaçlarla yapılır. Mesela birliğimizce 2012 yılında hem odalarımızın genel sekreterlerine, daha sonra da oda başkanlarımıza düzenlenen hizmet içi eğitim seminerleri eğitim ve dinlenme amacıyla yapılmıştır.

 Biz bu sunumumuzda genel olarak seyahatlerde yaşanması muhtemel yanlışlıkların olmaması, konaklanan yerden “çok şükür gidiyorlar artık” diyerek ayrılmak yerine samimi gülümsemelerle uğurlanmak için nelere dikkat edersek ne kadar saygın ve kültürlü bir grup olduğumuzu çevremize hissettiririz diye düşünerek özet başlıklar vermeye çalıştık.

Grup halindeki otobüs seyahatlerinde kişiler kendilerini tanıtırlar; gerektiğinde birbirlerine selam verir ve isimleriyle hitap ederler. Grup seyahati yapan kişilerin uyması gereken kuralların başında “dakik” olmaları varsa da; bu, otobüs yolculuğu yapan kişiler için çok daha önemlidir. İnsanlar bu konuda ne yazık ki yeterince hassas davranmamaktadırlar. Muhtelif sebeplerle geç kalan mutlaka olmaktadır. Bu davranış diğerlerine saygısızlıktır. Otobüs şoförüne, yardımcısına bahşiş verilmesi adettendir.Pratik olanı da gruptan birinin bahşiş parasını toplayıp o kişilere vermesidir.

 Yolculuk sırasında kimse kimseden sohbet etmesini beklememelidir. Kısaca alınan “evet” yada “hayır” cevaplarından yanınızdakinin sizinle sohbet etmeye pek niyetli olmadığını anlamış olmalısınız. Hele yanınızdaki gazete veya kitabına kafasını gömmüşse, onu asla rahatsız etmemek gerekir. Çünkü yanınızdaki kişi bu hareketiyle “okumak- uyumak-dinlenmek istediğimden cidden sizinle sohbet etmek arzusunda değilim” demek istemektedir. Siz de buna saygı gösterin.

Cep telefonu ile konuşurken diğerlerini rahatsız etmeyecek şekilde alçak bir ses tonu ile konuşulmalıdır. Koltuğunuzu uyku pozisyonuna getirirken arkanızdaki koltukta oturandan izin istemek nezaket kuralıdır. Yolculuk sırasında kimse kimseden sohbet etmesini beklememelidir. Kısaca alınan “evet” yada “hayır” cevaplarından yanınızdakinin sizinle sohbet etmeye pek niyetli olmadığını anlamış olmalısınız.

Varış yerinde otobüsten inerken şoföre teşekkür etmek de nezaket kuralıdır. Oturduğumuz koltuğun üstündeki küçük eşyalarımızı koyacağımız yere, düşecek kırılacak şeyleri koymamalı, başkalarının yerlerine tecavüz etmemelidir. Otobüste sohbet dozu ve verilecek molaların yerini, süresini bilmekte önemli bir husustur.

Bagajlarımızın üstünde adımız soyadımız yazılı olmalı hatta mümkünse oda numaramız daha önceden bize bildirilmişse taşınmasını otel personelinden istemeliyiz. Odalardaki eşyaları tıpkı evimizdeki gibi gözetmeli onlara zarar vermekten kaçınmalıyız. Otel koridorlarında ve odamızda yüksek sesle konuşmak televizyonun sesini çok açmak uygun değildir. Otelde kalındığı sürece çevremize saygılı olmalıyız. Resepsiyon önünde toplanmamalı otelin dinlenme yerlerinde oturmalı ismimiz okundukça anahtarımızı almaya gitmeliyiz.

Önceden orada bulunan kişileri masamızda olsun veya olmasın, hafifçe selamlamalı, yemek bitiminde aynı şekilde vedalaşmalıyız. Otel restoranında tüm nezaket kurallarına uymak gerekir. Kahvaltıya inerken traşlı, bakımlı ve temiz pak giyimli olmalıyız. Oda hizmetçisinin işini kolaylaştırmak için şahsi eşyalarımızı toplamalı atılacakları çöp kutusuna atmalıyız.

Başkasının bize yada eş ve çocuklarımıza yapılmasına üzüleceğimiz hiçbir şeyi yabancılara da yapmamaya dikkat etmeliyiz. Asansörde ve merdivenlerde karşılaştığımız kişileri selamlamalıyız, onlarla sohbet etmek zorunda değiliz. Bilhassa asansörde küs gibi durmak bizi ve karşımızdakini rahatsız edici bir durumdur. Kahvaltı yada yemekte yiyeceğimiz kadar almak uygun olur. Gerekirse istediğimizden bir daha alabiliriz. Böylece hem israfı önler hemde kalitemizi ispatlamış oluruz.

Sözümüzü Alman düşünürü Adolf Freiherr Von Knigger’in 200 sene önce söylediği şu söz ile bitirelim: “Başkasının seni saymasını istiyorsan önce sen kendini say!” Not:Bu sunumda Şenay Duru ÖZALTIN’ın Her Şeyin Bir Adabı var isimli kitabının seyahat bölümünden de faydalanılmıştır.

Saygılarımla Metin İÇTEM İSTESOB Eğitim Müdürü

TEŞEKKÜR EDERİZ