OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mesleki Gelişim Kuramı (Donald E. Super)
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ODTÜ GV ÖZEL DENİZLİ İLKOKULU
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenci Merkezli Eğitim
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ROL OYNAMA.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Mimio İle İnteraktif Eğitim
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
OYUN ve OYUNCAK SEÇİMİ.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
OYUN ÖRNEKLERİ NAZAN ÜNAL.
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Yaratıcı drama, doğaçlama ve role bürünme esasına dayanan, tiyatro ve drama tekniklerinden yararlanılarak oluşturulan bir grup çalışmasıdır. Gruptaki.
ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILANABİLECEK MATERYALLER
KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2014 YILI SUNUMU. *Atatürk İlke ve İnkılaplarını Hayata Geçirebilen, *Bilgi Toplumunun İnsanını Yetiştirmeyi Amaçlayan, *Farklılıkları.
Matemati ğ i Niçin Ö ğ reniyoruz? Enes demir 9-E 170.
HİKÂYE ANLATMA TEKNİKLERİ
Oyunun Özellikleri ve Önemi
BÖLÜM 11 YAŞLARA GÖRE OYUNCAK SEÇİMİ
ÇOCUKTA YARATICILIK Yard. Doç Dr. Deniz Özcan.
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Kişisel Rehberlik.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Doğal Çocuk/Çevre (ortam)
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
SInIf ÖĞretmenleri Sibel Elmas Ülfet Özten
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Duyuşsal Alan.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI TC. MEB. İPEKYOLU ANAOKULU OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI

Serbest zaman etkinlikleri, programın ilk etkinlikleridir.

Çocuklar okula  geldikten sonra  sınıflarda  oyuncaklarla istedikleri şekilde özgürce oynayabilmektedirler.

Bu etkinlik sabah ya da öğle kahvaltısına kadar devam eder.

Serbest zaman etkinlikleri çocuğun ; Yaratıcılığını geliştirme Paylaşma İşbirliği Başladığı işi sonuçlandırma konusunda kararlı olma Sorumluluk alma Aldığı sorumluluğu yerine getirme Problem çözme Olaylar arasında neden sonuç bağlantıları kurma Kas becerilerini geliştirme açısından önemlidir.

Serbest zaman etkinlikleri, ilgi köşelerinde oyun ve sanat etkinliklerinden oluşmaktadır. Okulöncesi eğitim kurumlarında ilgi köşeleri; Evcilik Köşesi, Fen-Doğa ve Matematik Köşesi, Kitap Köşesi, Blok Köşesi, Müzik Köşesi, Kukla Köşesi, Eğitici oyuncak Köşesi, Geçici ilgi köşelerini içermektedir.

Serbest zaman içinde sanat etkinlikleri Yoğurma maddeleri, Kağıt çalışmaları, Boya çalışmaları, Kolaj çalışmalarından oluşur.

EVCİLİK KÖŞESİ      Evcilik köşesi çocukların,hayal güçlerini diledikleri gibi kullandıkları,duygularını doğal bir şekilde dile getirdikleri,düşüncelerini kendilerini ifade ederek paylaştıkları ilgi köşelerinden biridir.Çocuklar burada günlük yaşantılarında etkileşimde bulundukları yetişkinlerin rollerini canlandırırlar.Bu çocukların empati yeteneğinin oluşmasına katkıda bulunur.

FEN –DOĞA VE MATEMATİK KÖŞESİ Fen-doğa ve matematik köşesinde bulundurulması gereken araç gereçler ve bunlarla yapılan etkinlikler,çocukların zihinsel yönden uyararak,onların çevrelerine karşı daha duyarlı olmalarına,fen-doğa ile araçları kullanma becerisi kazanmalarına yardım etmektedir

Fen-doğa ve matematik köşesinde çocuklara ilginç gelebilecek materyaller, tadabilecekleri,koklayabilecekleri,dokunabilecekleri,seslerini dinleyebilecekleri kısacası duygularını geliştirecek değişik materyaller bulundurulmalıdır.

KİTAP KÖŞESİ Okul öncesi kurumlarında kitap köşesinin oluşturulması,çocukların kitap sevgisi kazanması açışından önem taşımaktadır. Kitap köşesindeki kitaplar çocukların okuma ilgilerini geliştirmede etkilidir.

BLOK KÖŞESİ Blok köşesinde çocuklar matematiksel kavramaları öğrenirler. Değişik malzemeler ile oyun kurarlar  ve farklı projeler ile yapılar inşa ederler. Bu sayede;

• Büyük - küçük /ağır –hafif kavramları öğrenirler • Büyük - küçük /ağır –hafif kavramları öğrenirler. • Şekilleri ve boyutları öğrenirler. • Plan yaparlar. • Model alırlar ve aynısını yaparlar.

MÜZİK KÖŞESİ Çocukların müziğe olan ilgi ve sevgilerini geliştirerek estetik duyarlılık kazanmalarına olanak tanıyan bir köşedir.

Müzik köşesindeki tüm müzik aletlerini kullanarak çocuklar sesler arasındaki farklılıkları tanırlar,kendilerine özgü ritmler geliştirirler ve müziğin ritmine uygun olarak özgün vücut hareketleriyle müziğe eşlik edebilirler.

KUKLA KÖŞESİ Kukla köşesi;çocukların öncelikle yaratıcıklarını ortaya koymalarını sağlayan köşelerden biridir. Kuklalar;el kuklası,parmak kukla,çomak kukla ve ipli kuklalardır.

EĞİTİCİ OYUNCAK KÖŞESİ Olaylar ve objeler arasında neden sonuç,benzerlik,parça bütün gibi ilişkiler kurarak veya onları belli bir özellik ya da oluş sırasına göre sıralayarak veya gruplayarak zihinsel yeteneklerini geliştirirler.

EĞİTİCİ OYUNCAK KÖŞESİ Eğitici oyuncaklarla oynanan oyunlar çocuğun algılamasını,bir konuda belli bir süre dikkatini toplayabilmesini,problemlere deneme yanılma yoluyla çözümler bulmasını sağlamaktadır.

GEÇİCİ İLGİ KÖŞELERİ Geçici ilgi köşeleri,diğer köşelerden farklı olarak günlük eğitim programında sürekli bulundurulması zorunlu köşelerden değildir.Hedef,kazanılması beklenen davranışlar ve araç olarak seçilen konuya bağlı olarak zaman zaman yer verilebilen ,insanların toplumsal yaşamlarıyla ilgili mesleklere ve onların çalıştıkları yerlere ilişkin oluşturulan köşelerdir.Bu köşeler;bakkal,manav,market vb. köşelerdir.

SANAT ETKİNLİKLERİ Yoğurma maddeleri Kağıt Çalışmaları Boyama Çalışmaları Kolaj Çalışmaları

TEŞEKKÜRLER