MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

YILLIK PLAN; Sütunlar; Satırlar;
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Öğrenci Merkezli Eğitim
ORFF ÖĞRETİSİ İLE ERKEN MÜZİK ÖĞRETİMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
VİZYONU İngilizce eğitimi alan, ama konuşamayan nesillere son vermek.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “MART AYI BÜLTEN”
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Mimio İle İnteraktif Eğitim
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
RİTİM ARAÇLARI Arş. Gör. Erdoğan ÖZEL.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Doğru Çalışma Yöntemleri
Doğru Çalışma Yöntemleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
PROJENİN AMACI: Farklı kültürlerden gelen çocuk oyunlarını tanıtarak kültürler arası etkileşimi sağlamak projenin birinci amacıdır.
REBETİKA : Rebetika'nın asıl taşıyıcıları özellikle alt tabakadan işsiz güçsüz insanlar ve rebetlerdir. Hapishane ve tekkeler (rebetlerin haşhaş içtikleri.
Projenin Adı: Farklı Özellikteki Materyallerden Müzik Aleti Yapımı
Bilgilendirme Toplantısı
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ Öğrencilerin, Fiziksel Ve Zihinsel Yeteneklerini Keşfettirir. ETKİLİ OKULUN ETKİLİ ÖĞRETMENİ.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
MÜZİK ARAÇLARI PLANLAMA
1. İlk Altı Ay a)Sıfır - Altı Hafta Bu dönemde bebekte refleksif, yani istem dışı ses çıkarma görülür.
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
BATI MÜZİĞİ TARİHİ 3. Ünite: Rönesans Dönemi Müziği
 AKŞEMSEDDİN BİLİM VE SANAT MERKEZİ.  YAŞAMINIZIN HER ALANINDA VE HER YAŞ GRUBUNDA ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERLE KARŞILAŞMA OLASILIĞINIZ DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ.
ANNE KARNINDA MÜZİK EĞİTİMİ. Müziğin temel eğitimindeki ilk amacı duygu ve düşünceleri müzikal olarak ifade etme, çocukta müzik sevgisi uyandırma ve hayal.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
Ses eğitimine ilişkin fonksiyonlar
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Erken çocukluk döneminde matematik eğitimi: Erken matematik becerileri
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
Yapılandırmacı Öğrenme
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
DRAMA UYGULAMALARI, DRAMANIN DİĞER SANAT ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Zihin Haritası Bu sunumda yer alan ana başlıklar:
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Müzede Yaratıcı Drama.
ÇALGI TOPLULUKLARI. Bir kısmı ağızla çalınan, bir kısmı da dövülerek ses çıkaran çalgılardan meydana getirilen en çoğu kırk elli parçadan ibaret müzik.
Doğru Çalışma Yöntemleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ÇALGILARI TANIYALIM Öğrenme Alanı: B. MÜZİKSEL ALGI VE BİLGİLENME
RİTİM ÇALGISI İLE KISA VE UZUN SESLER
EZGİ DENEMELERİ YAPALIM
 Müziğin alfabesi notalardır:  Nota: Seslerin yüksekliklerini (incelik/kalınlık) ve sürelerini göstermeye yarayan işaretlerdir.  Müziğin alfabesini,
Sunum transkripti:

MÜZİK EĞİTİMİNDE ORFF TEKNİĞİ İLE İLGİLİ DERS ETKİNLİĞİ

SUNUMUN AMACI Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi CARL ORFF kimdir ? Orff yöntemi ve Orff çalgılarının tanıtılması Genel Müzik Eğitiminde Orff yönteminin öneminin belirtilmesi

Orff Öğretisi İle Erken Müzik Eğitimi Orff öğretisi adını, 1885-1982 yılları arasında yaşamış olan Alman besteci ve müzik eğitimcisi Carl Orff'tan almıştır. Orff öğretisinin temel basamakları: Dil Müzik Ortak dil: RİTM'dir. Hareket - danstır. Çocuklar doğuştan hareketlidirler. Hareket eder, şarkı söyler ve dans ederler. Büyüdükçe, bu yapısal özellik kaybolur. Orff öğretisi ile çocuklardaki bu özelliklerin, yeteneklerin kaybolması engellenir. Büyüklerde ise, kaybolan yetenekler ortaya çıkarılır.

Öğretinin temeli, doğaçlamadır Öğretinin temeli, doğaçlamadır. Uzman bir eğitimcinin yönlendirmesi ile çocuk ya da büyükler: • şarkı söyleyebilir, dans edebilirler, • beyin ile duygular arasındaki koordinasyonu geliştirirler, • müziğin temel kuralları ile tanışırlar, • değişik çalgılarla tanışır, özelliklerini kavrarlar, • sanatsal eğitime hazır biçime gelirler, • doğaçlamalar yolu ile yaratıcılıklarını geliştirirler, • kendilerini müzikle (dil, hareket, müzik) ifade ederlerken, toplum içindeki yerlerini, görevlerini fark ederler. • İç ve dış disiplinleri gelişir. Bu öğreti ile yapılacak eğitim, çocuğun tüm yaşamını etkileyebilecek bir belirleyici olur. Özellikle kendini eğitimciliğe adamış kişiler için, Orff öğretisini bilmek zorunluluktur.

ORFF YÖNTEMİ NEDİR? Ritm; müzik, dans ve konuşmada doğası gereği varolan temel öğedir. Bu temel öğe üzerine kurulu bir “ dil ” olan Orff yöntemi; a) Ritm için vücut sesi ve jestler vurgulanarak, b) Enstrümanların en doğalı ve ilki olan “ses” kullanılarak, c) Her ölçü, şekil ve ses çeşitliliğine göre bütün davul türlerine büyük önem verilerek, d) Doğaçlamalara şekil veren öğe olarak “ostinato” (tekrarlanan ritmik, sözlü veya söylenen biçim) kullanılarak doğmuştur.

Orff Metodu, çocuklara temel müzik eğitimi vermek için çocuğun alışık olduğu elemanları kullanarak tamamen doğal yolla öğrenmeyi teşvik eden, Carl ORFF tarafından geliştirilen bir metottur. Bu metodun en temel öğesi, dans, müzik, konuşma, dil, vücut, ve hareket birlikteliğidir. Bu temel öğeleri kullanarak, Orff metodu uygulandığında, çocukta müzikal yönden gelişme sağlanır. Aynı zamanda bu gelişmeyle birlikte, çocukta öğrenme disiplini, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme ve dikkat becerilerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.Taklit ve keşfetmenin, doğaçlama ve müzik yazarlığına yol açması ile aktif bir şekilde öğrenmeyi sağlar.Okuma ve yazmayı öğrenmeden önce çocuk konuşmayı öğrenir.

ORFF ÇALGILARI Carl ORFF, tüm bunların yanında, çocuklara metodu uygularken, eğitimi daha eğlenceli hale getirmek amacıyla, kendi adını verdiği Orff enstrümanlarını kullanmıştır.

Bu enstrümanlar : Çelik Üçgen

Zil

Timpani

Gong

Metalofon

Marakas

Kastanyet

Tef

ve çeşitli büyüklükte davullar en çok bilinenleri arasındadır.