Nedir? İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü. Nedir? İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla Hazırlayan:Metin CEYLAN.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
1 Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği 2 Koç Üniversitesi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Bebek ve çocuk İzlemlerİ
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
HOŞGELDİNİZ 2005 Yılı Gelir Vergisi Vergi Rekortmenleri
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Soruya geri dön
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
GÖK-AY Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri
“Dünyada ve Türkiye’de Pamuk Piyasaları ile İlgili Gelişmeler”
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
Dördüncü Grup İkinci Harf B sesi sunumu Mürşit BEKTAŞ.
Okullarda Suç ve Şiddeti Önleme 1 İDARECİ EĞİTİMİ.
ÇIKARMA İŞLEMİ.
USLE R FAKTÖRÜ DR. GÜNAY ERPUL.
BESLENME ANEMİLERİ VE KORUNMA
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
1/20 BÖLME İŞLEMİ A B C D : 4 işleminde, bölüm kaçtır?
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Sayı Doğrusunda Toplama İşlemi Yapalım
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
Zihinden Toplama ve Çıkarma İşlemi
İKİ BASAMAKLI DOĞAL SAYILARIN
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
4 X x X X X
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
1 Van Kadın Derneği 2008 Yılı Verileri. sınıflandırma Yüzyüze ve/veya telefonla 805 başvuru 1262 neden 350 Türkiyeli Kadın 525 nedenle 455 Sığınmacı ve.
Mukavemet II Strength of Materials II
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖLÇÜM VE DENETİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
Proje Konuları.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Nedir? İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

GÜNEBAKAN Yüzü güneşle birlikte dönen Asteraceae familyasından Helianthus annuus isimli bir çiçektir. Madde Bağımlılığı Önleme Eğitim Programıdır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

GÜNEBAKAN 13-15 tarafından hazırlanmış tarafından yazılmıştır Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanmış Meltem Aydoğdu Sevgi Kültegin Ögel Itır Tarı Cömert Ceyda Yılmazçetin Eke tarafından yazılmıştır İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Teşekkür... Bilge Erol Defne Satgan Caritas Türkiye İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Pilot çalışmada görev alanlar İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Amaç Öğrencilere günlük yaşamda karşılaşabilecekleri sorunlarla başa çıkma konusunda çeşitli beceriler kazandırarak, gençleri sigara, alkol ve madde konusunda bilgilendirerek ve bilinçlendirerek, sigara, alkol ve madde kullanım riskini azaltmak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Hedef grubu Sekizinci ve dokuzuncu sınıf öğrencilerine (13-15 yaş arasındaki gençler) yönelik olarak hazırlanmıştır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Biçimleri İki tür biçimi vardır Metin biçimi: Projeksiyon ve bilgisayar olmayan ortamlarda kullanılabilir. Saydam biçimi: Projeksiyon ve bilgisayar olan ortamlarda kullanılabilir. Filmleri de içerir. Metin biçimine göndermeler yapar. Uygulayıcı durumuna göre iki biçimden birisini seçmelidir İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

İçerik Toplam 13 bölümden oluşur 8 bölüm temel yaşam becerileri ile ilgilidir 5 bölüm ise doğrudan bağımlılıkla ilgilidir İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Yaşam Becerileri Bölümleri Kendini tanıma Özgüven İletişim Kaygı ile baş etme Kızgınlık ile baş etme Kendini ortaya koyma “Hayır” demek Karar vermek İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Bağımlılık bölümleri Sigara Alkol Uyuşturucu ve uyarıcı maddeler Bağımlılık bilgi yarışması İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Her bölüm içinde yer alanlar Adımlar Uygulama çalışmaları Bilgi notları İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Adımlar... Giriş: Diğer adımlar: Öğretmen eğitim kurallarını hatırlatır ve o gün ele alınacak konunun ne olduğu, neler üzerinde durulacağı hakkında öğrencileri bilgilendirir. Giriş adımında eğitim için zemin hazırlanır. Öğrencilere üzerinde durulacak konu hakkında fikirleri olup olmadığı sorulur. Diğer adımlar: Zemin hazırlandıktan sonra adımlar sırasıyla takip edilir. Öğretmenin bilgi olarak öğrencilere aktarması gerekenler kutular içinde belirtilmiştir. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Adımlar... Kapanış: Eğitim boyunca aktarılan bilgiler kısaca özetlenir. Bilgiler özetlenirken, uygulamalarda ortaya çıkan örneklere yer verme, bilgilerin akılda kalıcı olmasına yardımcı olur. Kapanışta öğrencilerin anlamadığı ve paylaşmak istediği bir konunun kalıp kalmadığı kontrol edilmeli ve öğrencilere eğitimden ne alarak ayrıldıkları sorulmalıdır. Ayrıca kapanışta, öğrencilerin nelerden hoşnut kaldıkları, nelerden hoşnut kalmadıkları sorularak, önerilerini almak faydalıdır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulama Çalışmaları Uygulama çalışmalarında Çalışmanın amacı Kullanılacak malzemeler Uygulamanın ne şekilde yapılacağı Çalışmanın ne kadar süreceği belirtilmiştir. Uygulamada kullanılacak olan çalışma kağıtları, her bölümün sonunda ekte sunulmuştur. Eğitimden önce kullanılacak çalışma kağıtları öğrenci sayısı kadar çoğaltılmalıdır. Diğer malzemelerin kullanımı (video gösterimi, saydamlar için projeksiyon vs.) için gerekli araçlar hazırlanmalıdır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Bilgi Notları Öğrenci bilgi notları Öğretmen bilgi notları Her bölümün sonunda öğrencilere dağıtılmak üzere bir bilgi notu yer almaktadır. Uygun görülen durumlarda eğitici bu materyali eğitim öncesinde çoğaltarak eğitimin sonunda öğrencilere dağıtabilir. Öğretmen bilgi notları Genel bilgiler yer alır İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulama Eğitim programı rehber öğretmenler tarafından yürütülmelidir. Rehber öğretmen bulunmayan okullarda, öğrencilerin derslerine girmeyen bir öğretmenin eğitimleri vermesi tercih edilmelidir. Her bölümün uygulama süresi yaklaşık 90 dakikadır. Eğitimlerin mümkün olduğu takdirde, ders yapılan sınıftan farklı bir mekanda uygulanması ve oturma düzenin öğrencilerin rahat edeceği ve öğrencilerin katılımını arttıracak şekilde düzenlenmesi önemlidir (daire şeklinde oturmak vb., öğrenci sayısının az tutulması vb.). İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulama Uygulayıcı öğretmenin, öğrencilere karşı tutumu yargılayıcı olmamalı, öğrencilerin uygulamalara aktif katılımlarını destekleyici olmalıdır. Paylaşım konusunda çekingen bir tutum gösteren öğrenciler zorlanmamalı, paylaşımlarının diğer öğrenciler ve öğretmen için değerli olduğu mesajı verilmelidir. Paylaşımı arttırmak için öğretmenin dikkat etmesi gereken diğer bir konu da, paylaşımda bulunan öğrencilere karşı diğer öğrencilerin olumsuz bir tavır sergilemelerini engellemektir. Olumsuz tavır gösteren öğrenci anında uyarılmalıdır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulama Öğretmen bütün öğrencilere tarafsız yaklaşmalı, kişisel değer yargılarını yansıtmaktan kaçınmalıdır. Öğretmenin her tür düşünceye açık olduğunu göstermesi öğrencilerin paylaşımda bulunmasını cesaretlendirecektir. Öğretmenin eğitim süresince yapılan bütün paylaşımların gizli kalması gerektiğini vurgulaması ve bu kurala uyulmasının sağlanması konusunda duyarlı olması çok önemlidir. Eğitimler boyunca öğretmen cevabını bilmediği sorularla karşılaşabilir. Bu durumlarda, yanlış cevap vermektense bilmiyorum demek tercih edilmeli ve öğrenciye konuyu birlikte araştırma önerisi götürülmelidir. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel kurallar Öğretmen bütün oturumlardan önce eğitimin temel kurallarını, öğrencilerden beklentilerini öğrencilere hatırlatmalıdır. Bu kurallar... Gizlilik Öğrenciler eğitimler boyunca yapılan kişisel paylaşımları üçüncü şahıslarla paylaşamazlar. Eğitimde kendilerine öğretmen tarafından aktarılan bilgileri paylaşmak serbesttir. Dinleme Eğitim boyunca konuşan kişiyi sözünü kesmeden dinlemek zorundadırlar. Saygı Diğer kişilerin paylaşımlarını yargılamak, hakaret etmek kesinlikle kabul edilemez. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Oturumlara başlamadan önce mutlaka grup kontratı yapılmalıdır. Oturum başlamadan önce tanışma oyunu oynanarak grup içinde güven oluşması sağlanmalıdır. Bölümleri bölerek uygulamak grubun özelliğine göre eğitici tarafından karar verilecek bir noktadır. Eğitim programının amacı çocuklara temel yaşam becerini kazandırmanın yanı sıra sigara, alkol ve madde bağımlılığını önlemektir. Devamlı tekrar bu açıdan önemlidir.

Dikkat! Bu eğitimin ders dışı etkinlik olarak uygulanması daha uygundur. Eğitim içinde bulunan her egzersiz mutlaka uygulanmalıdır. Koyu renk kutucuklarda yazan bilgiler uygulayıcı tarafından öğrencilere aynen aktarılmalıdır.  Oturumlar sırasında daire şeklinde oturmak paylaşımı arttırmaktadır.

Dikkat! Öğrenciler kağıtlı egzersizleri görünce biraz ürkebilirler fakat kağıtlar sizde kalacak dendiği zaman daha rahat olacaklardır. Öğrenciler kendi hayatlarından örnek bulmakta zorlanabilirler, liderin kendi yaşamında örnek vermesi yararlı olabilir. İdeal grup sayısı 12 dir. Başlangıç için gruba az sayıda riskli öğrenci almak tercih edilmelidir. Filmleri izlerken her bölümden sonra durup, öğrencilere soru yönletilebilir, diyaloglar öğretmen tarafından tekrarlanarak açıklama yapılabilir. Anlaşılmayan bir konu olduğunda film tekrar izlenebilir. Slayt kullanılacaksa; “animation scheme” bölümünden “fade in one by one” seçilip, her satırın tek tek ve kullanıcının isteğine bağlı olarak görünme seçeneği seçilmelidir.

Yararlanılan Temel Kaynaklar Program hazırlanırken Botvin, J.G. (1979-1996) tarafından hazırlanan; sigara, alkol ve madde kullanımına başlama riskini ve kullanım sıklığını azaltmada etkililiği kanıtlanmış olan Temel Yaşam Becerileri Eğitimi ve Davaslıgil, Ü. ,Çakıcı, M., Ögel, K. (1998) tarafından hazırlanan Yaşam Becerilerini Geliştirme Kılavuzu ve Ögel K, Yılmazçetin Eke C, Taner S, Erol B (2001) tarafından hazırlanan madde bağımlılığı önleme programı temel olarak alınmıştır. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Daha fazla bilgi için... Kültegin Ögel kultegin@yeniden.org.tr Itır Tarı Cömert itir@yeniden.org.tr Ceyda Yılmazçetin Eke ceyda@yeniden.org.tr Veya yeniden@yeniden.org.tr www.yeniden.org.tr İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Bölüm Özetleri

Kendini Tanıma

Temel Adımlar Giriş Kendini Tanıma Nedir? Kendilik Tanımının Oluşumu Kendilik Tanımının Davranışlar Üzerindeki Etkileri Kendini Tanımanın Faydaları Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Rumuz Belirleme Bendeki Özellikler Diğerleri Hakkımda Ne Düşünüyor? Bende Olmasını İstediğim Özellikler ve Diğerlerinin Hakkımda Ne Düşünmesini İsterim? İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Kendimi Tanıyorum Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın). Eksik Cümleleri Tamamlama Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Rumuz çalışmasında herkesin bir takma isim belirlemesine yardım edilmelidir. Bendeki özellikler bölümünde öğrenci ısrarla “Ben diğerleri ne düşünüyor önemsemiyorum” diyebilir. Böyle bir durumda öğrenci zorlanmamalıdır. Uygulayıcı eğitim sırasında kendinden bir şeyler anlattığı taktirde öğrenciler de daha çabuk ve kolay paylaşımda bulunacaktır. 32

Dikkat! Diğerleri hakkımda ne düşünüyor bölümüne düşüncelerini yazdıktan sonra benzerlikler ve farklılıklar var mı araştırılmalıdır. Uygulayıcı öğrencileri bu konuda konuşmaya teşvik edilmelidir. Kendini tanımanın kişisel gelişim için önemli olduğu öğrencilere vurgulanmalıdır. Eksik cümle tamamlama çalışmasında öğrencilerin sınıfta paylaşım yapmasına gerek yoktur, sadece kağıttaki boşlukları doldurmaları yeterli olacaktır. 33

Özgüven

Bölümün Hedefi Öğrencileri özgüvenin ne olduğu, nasıl oluştuğu ve nasıl arttırılabileceğine ilişkin bilgilendirmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Özgüven Tanımı ve Oluşumu Özgüveni Arttırmanın Yolları Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Hikaye Oluşturma İç Konuşma Analizi Değişim Projem Arkadaşımın Olumlu Özellikleri İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Değişim Projem Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Hikaye oluşturma bölümünde yazacakları hikayedeki kişinin özgüveni bazen şişirilmiş olabilir, uygulayıcı buna dikkat edilmedir. Öğrenci eğitim sırasında şişirilmiş özgüven örnekleri veriyor ise bunlar eğitici tarafından düzeltilmelidir. Özgüven bölümünde işlenen olumlu ve olumsuz iç konuşma örnekleri üzerinden bu konuşmaların farkına varmanın önemi eğitici tarafından vurgulanmalıdır. 39

Dikkat! Değişim projem bölümünde değiştirmek istedikleri şeyler hakkındaki hedeflerinin adım adım olması gerektiği öğrencilere anlatılmalıdır. Böyle olmaması durumunda örneklerin bu şekilde düzeltilmesi sağlanmalıdır. Kapanış çalışmasında her öğrenciye bir arkadaşının ismi yazılı bir kağıt vererek, arkadaşının olumlu özelliklerini yazmaları istenir. Kağıtlar öğretmende toplanır. Öğretmen daha sonra gruptaki her kişiye kendisi için yazılan kağıdı verir. 40

İletişim

Bölümün Hedefi Öğrencilerin aktif dinleme ve ben dili kullanma becerilerini geliştirerek etkili iletişim kurmayı öğrenmelerini sağlamak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Aktif Dinleme Ben Dili – Sen Dili Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Beden Dili Dinleme Canlandırması Ben Dili Kullanma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Ben Dili Kullanma Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Ben dili kısmında 4-5 basamağı öğrencilere açıklamak gerekmektedir 46

Kaygı ile Baş Etme

Bölümün Hedefi Öğrencileri kaygının belirtileri hakkında bilgilendirmek ve kaygıyla baş etme tekniklerini öğretmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Kaygı Nedir? Kaygıyla Baş Etme Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Kaygı Yaşadığım Durumlar Zihinde Canlandırma Nefes Alma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Kaygı Yaşadığım Durumlar Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Öğrenciler özellikle kaygı durumlarında görülen fiziki belirtileri ayırt edemeyebilir, eğitim sırasında bu fiziki belirtiler eğitici tarafından mutlaka öğrencilere aktarılmalıdır. Öğrenciler kaygıyı tam olarak tanımlayamayabilirler. Bu içinde bulundukları yaş grubu ile ilgili olabilir eğiticinin buna dikkat etmesi gerekmektedir. Kaygı ile baş etmede alkol ve madde kullanımının bir yöntem olmadığı eğitici tarafından vurgulanmalıdır. 52

Kızgınlık ile Baş Etme

Bölümün Hedefi Öğrencileri kızgınlığın nasıl bir duygu olduğu, olumlu ve olumsuz şekillerde nasıl ortaya koyulduğu konusunda bilgilendirmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Kızgınlık Nedir? Kızgınlık ile Baş Etme Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Beni Kızdıran Durumlar İyi, Kötü, Çirkin Canlandırma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Beni Kızdıran Durumlar Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Eğitici alkol ve uyuşturucu madde kullanımının öfkeyi kontrol etmede problem yaratacağını vurgulamalıdır. Öğrencilere verecekleri tepkilerin ne pasif nede saldırgan olmaması gerektiği anlatılmalıdır. Öğrenci sürekli kızgınlık yaşadığını söylüyor ise bunu gidermek için alternatif yollar konuşulmalıdır. Kızgınlığın kendisi hakkında konuşmak gereklidir. 58

Kendini Ortaya Koymak

Bölümün Hedefi Öğrencileri çekingen, saldırgan ve güvenli davranış tarzları hakkında bilgilendirmek ve güvenli davranış pratiği yapmalarını sağlamak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Çekingen, Saldırgan ve Güvenli Davranışlar Güvenli Davranış Ortaya Koyma Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Canlandırma Senaryolar Zor Durumlar Güvenli Davranış Pratiği Haklarımız İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Canlandırma Senaryoları Senaryolar Haklarımız(Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Öğrencilere hangi davranışın çekingen, hangi davranışın saldırgan olduğu eğitici tarafından anlatılmalıdır. Öğrenciler bu iki davranış arasındaki farkı göremeyebilirler, eğitici bunu öğrencilere göstermelidir. Öğrencilere çekingen kişilerin kızgınlıklarını ifade etmekte zorlandıkları anlatılmalıdır. 64

Dikkat! Öğrencilere kendilerini şiddet karşısında korumaları gerektiği vurgulanmalıdır. Eğitici eğitim sonunda mutlaka alkol ve madde kullanımının kendini ortaya koyma becerisine sekte vurduğu vurgusunu yapılmalıdır. 65

Hayır Demek

Bölümün Hedefi Öğrencilerin arkadaş baskısıyla veya istemedikleri taleplerle karşılaştıklarında hayır deme becerilerini geliştirmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Hangi Durumlarda ve Neden Hayır Diyemiyorum? Ne Zaman ve Nasıl Hayır Demeli? Madde Kullanımı ve Hayır Deme İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Evet - Hayır Hayır Demekte Zorlandığım Durumlar Hayır Deme Pratiği İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Hayır Demekte Zorlandığım Durumlar Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Öğrenciler yaş olarak hayır deme çağındalar ama nelere hayır demeleri gerektiği ve ne şekilde demeleri gerektiği eğitici tarafından aktarılmalıdır. Eğitimden sonra öğrenciler okul içinde öğretmenlerine de hayır diyebilirler eğitici bunu öngörüp öğretmenleri bu konuda bilgilendirmelidir. 71

Karar Veme

Bölümün Hedefi Öğrencileri karar verme süreçleri ve yöntemleri hakkında bilgilendirerek, kendi başlarına etkili kararlar alabilmelerini sağlamak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Kararları Etkileyen Faktörler Riski Göze Alma Sorun Çözme Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Günlük Kararlar Gruba Uyma Risk Belirleme Sorun Çözme İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Sorun Çözme Çalışma Kağıdı (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Sigara

Bölümün Hedefi Öğrencilerin sigaranın içinde bulunan zararlı maddeler, sigaranın sağlık üzerine etkileri, sigara kullanma nedenleri ile ilgili bilgi edinmesini sağlamak. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Sigaranın içme ve içmeme nedenleri Sigaranın içindekiler Sigaranın Sağlık Üstündeki Etkisi Ağzına sigara koyma İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Sigara İçme ve İçmeme Nedenleri Sigaranın İçindeki Zararlı Maddeler Bulmaca İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Bulmacalar (Öğrenci sayısı kadar çoğaltın) Öğretmen için Bilgi Notu İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Sigara içmeme nedenleri mutlaka eğitici tarafından öğrencilere anlatılmalıdır 82

Alkol

Bölümün Hedefi Öğrencileri alkolün genel özellikleri ve zararları hakkında bilgilendirmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Alkol kullanma ve kullanmama nedenleri Riski azaltmak Farklı içkilerdeki alkol miktarları Alkolün Etkileri Alkolün zararları Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Bulmaca Alkolle İlgili Yanlış Bilgiler İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Alkol İle İlgili Bulmacalar. Görüşler formu Öğretmenler İçin Bilgi Notu İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Eğitici öğrencilere alkol bağımlılığının çok yaygın olmadığını ama kullanımının fazla olduğunu ve bunun bir risk olduğunu anlatmalıdır. Riskler kısmında sarhoş olma vurgusu eğitici tarafından yapılmalıdır. Fakat öğrencilere bazı insanlar sarhoş olmuyor neden diye sorulmalıdır. 88

Dikkat! Eğitici sarhoş olmamak için risk faktörlerini ortadan kaldırmak gerektiğini anlatmalıdır. Burada eğitici öğrencilere “içeceksen adabı ile iç” mesajı vermelidir. Öğrenciler birayı alkollü içki olarak görmeyebilirler, eğitici biranın da alkollü içki olduğunu vurgulamalıdır. 89

Dikkat! Alkolün zararları kısmında ergenlerin kendileri ile olan uğraşlarına vurgu yapmak gerekmektedir. Alkol kullanımının kendilik imgeleri, dış görünümleri hakkında nasıl değişimler yaptığı anlatılmalıdır. Ergen grubunda akran kabulü ve rol modeli önemli oldu için örnekler ve konuşmalar arkadaşlar üzerinden gitmelidir. 90

Uyuşturucu ve Uyarıcı Maddeler

Bölümün Hedefi Öğrencilere uyuşturucu ve uyarıcı maddelerin beyne etkileri hakkında bilgi vermek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Uyuşturucu kullanma ve kullanmama nedenleri Uyuşturucu ve uyarıcı Madde kullanımının sonuçları Uyuşturucu ve uyarıcı Maddeler Hakkında Bazı Gerçekler Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Boşluk doldurma formu İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Boşluk doldurma formu Tahta İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Beyin resminde uyuşturucu maddeler “Beyini boşaltıyor” mesajı verilmelidir. Uyuşturucu ve uyarıcı maddeler kontrol edilemez kısmı öğrencilere eğitici tarafından açılmalıdır. Sıralama “sigara, alkol, uyuşturucu ve uyarıcı maddeler” şeklindedir. Bu sıra en kolay ulaşılan maddeden daha zor ulaşılan maddeye göredir. Bu uyuşturucu madde kullanımını normalleştirmez eğitici buna dikkat etmelidir. 96

Bağımlılık

Bölümün Hedefi Öğrencilere bağımlılık, bağımlılık kriterleri ve bağımlılığın gelişimi hakkında bilgi vermek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Sağlıklı Yaşamak Nedir? İnsan Nelere Bağımlı Olur? Kimler Bağımlı Olur? Nasıl Bağımlı Olunur? Neden Bağımlı Olunur? Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Kimler Bağımlı Olur? Bağımlılık süreci Bir kereden bir şey olmaz Değerlerimiz İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Herkes Bağımlı Olabilir Resmi Bağımlılık Döngüsü Resmi Bağımlılık süreci kartları Tahta İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Dikkat! Kimler bağımlı olur resminde herkesin bağımlı olabileceği eğitici tarafından vurgulanmalıdır. Eğitici bağımlılık döngüsü üzerinde durmalı ve bunun bir süreç olduğu öğrencilere anlatmalıdır. 102102

Dikkat! Bir kereden bir şey olmaz çalışmasın grubun özelliklerine göre uygulanmalıdır. Risk altındaki grupta bu çalışma uygulanmayabilir. Buna eğitici karar vermelidir. Değerler çalışmasında eğitici öğrencilere madde kullanmanın bir değer olmadığı vurgusunu yapılmalıdır. Değerler konusu ayrı bir bölüm ama burada sadece bir cümle ile değinilmelidir. 103103

Bağımlılık Yapan Maddeler Bilgi Yarışması

Bölümün Hedefi Öğrencilerin bağımlılık yapan maddeler hakkındaki bilgilerini artırmak ve pekiştirmek. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Temel Adımlar Giriş Yarışma Tartışma Kapanış İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Uygulamalar Kartların dağıtılması İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü

Gerekli Araçlar Soru kartları İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü