DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
Advertisements

Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Bu sözleri hiç duydunuz mu?
Cümlede , fiillerin anlamını etkileyen kelimelere ne ad verilir?
Küçük bir jest….
Sınavlar; Öğrenci ve Veliler
Bir süre önce, başka bir kadınla çıkmaya başladım ve bu aslında
BUGÜN BENİM EN İYİ GÜNÜM! Randevu alma Ve SATIŞ
2.Element ve BileŞikler Okul bahçemizi çevreleyen demir parmaklıklar, mutfakta kullandığımız bakır cezve ve alüminyum tencereler sırasıyla çok sayıda demir,
ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
4 KARE.
SAATLER Zamanı ölçmek için kullanılan ölçme aracı SAATTİR.
1/20 Zamir A B C D Aşağıdaki cümlelerin hangisinde şahıs ( kişi ) zamiri vardır? Akşam dayımlar geldiğinde uyuyordum. Durmadan yağan kar çocukları heyecanlandırdı.
KOŞULSUZ KABUL Kazanım: İnsanları olduğu gibi kabul eder.
SORUNLARIM VE ÇÖZÜMLERİM
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
ÖZGÜRLÜK VE SORUMLULUK
Mitat Zorlu 1 Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 2 Nisan 2009 Çarşamba Matematik Sana göre 12’nin solundaki sayıdan 18’in solundaki sayıyı çıkarırsak.
Ergenlik Sorunları Hazırlayanlar Mehmet BAYRAM Mehmet ERDİN
SEVGİ Kazanım: Sevginin insan hayatındaki önemini belirtir.
NASIL GÖRÜNÜYORUM? Kazanım: Başkalarının kendisi ile ilgili görüşlerinin bireyin kendini algılama biçimini nasıl etkilediğini fark eder. 10 sınıf 23 nolu.
ÖFKENİN ETKİLERİ Kazanım: *Öfkenin yarattığı fiziksel, duygusal ve düşünsel etkileri açıklar. 9. Sınıf 31 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi.
TEST – 1.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
1 İlişkilerde Mükemmellik Ve Liderlik.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
KİM KİMİ YENECEK? Kazanım: *Öfke ile baş etmede yapıcı yollar kullanır. 9. Sınıf 33 nolu kazanım etkinliği *Bu etkinlik özel bilgi ve deneyim gerektirdiği.
DEĞERLERİMİ DEĞERLENDİRİYORUM
KARARIM ETKİLİ Mİ? *Etkinlik işlenirken etkili karar vermede sorun yaşayan öğrencileriniz için okul rehber öğretmeni, okul rehber öğretmeni yoksa RAM.
BAŞARI Kazanım: Başarı ve başarısızlığa neden olan etmenleri belirler.
MAREŞAL FEVZİ ÇAKMAK İLKOKULU
SINAVA İLİŞKİN DUYGULAR
Sosyalbilgiler Öğreniyorum
SORULAR.
ÖZGÜL ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ.
FİİLLER.
PEER SUPPORT TEAM.
Tavşanlar ülkesinde o gün okullar açılıyormuş
OKUL REHBERLİK SERVİSİ
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİRBİRİMİZİ FARKLI ANLADIĞIMIZ KİŞİYLE NASIL İLETİŞİM KURALIM Kocaeli Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Birimi ve Psikiyatri Anabilim Dalı sunuyor Kocaeli.
DEĞERLER EĞİTİMİ DÜRÜSTLÜK.
ALAN SEÇİMİMİMİZİ NELER ETKİLER?
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
DEĞERLERİM VE MESLEĞİM
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
40 Yaşımda ben….
DEĞERLER EĞİTİMİ.
CÜMLEDE ANLAM.
SEBEP – SONUÇ İLİŞKİLERİ.
ÇATIŞMA / ÖFKE ( 9. SINIF ETKİNLİĞİ)
AMAÇLARIM VE KAYNAKLARIM
Test : 2 Konu: Rasyonel Sayılar
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
NİÇİN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
ÖZÜRLÜLÜK(ENGELL İ )NED İ R? Bedensel, zihinsel ve ruhsal özelliklerinden belirli oranda fonksiyon kaybına neden olan organ yokluğu ve bozukluğu sonucu.
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
Alan-Ders Seçimi Seminerine HOŞGELDİNİZ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
TURLAMA YÖNTEMİ Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine Sınavlarda yer alan sorular, zorluk düzeylerine göre 5’e ayrılmaktadır. göre 5’e ayrılmaktadır.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
AZDAVAY ANADOLU İMAM-HATİP LİSESİ
İSTENEN ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i

DE Ğ ERLER Aşağıda insanların benimseyebileceği bazı değerler verilmiştir. Sizin için önemine göre bunları sıralamanız istenmektedir. Şimdi defterinizde boş bir sayfa açın ve sizin için en önemli değeri 1. sıraya koyun, daha sonra önem derecesine göre değerleri ilgili sıraya yazın. DE Ğ ERLER sağlık ekonomik güvence aile kendine saygı bilgi özgürlük ahlak saygınlık sevgi heyecanlı bir hayat eşitlik adalet şöhret arkadaşlık meslekte başarı iç huzuru

Önem Sırası 1. ………………………… 2. ………………………… 3. ………………………… 4. ………………………… 5. ………………………… 6. ………………………… 7. ………………………… 8. ………………………… 9. ……………………… ………………………… 11. ………………………… 12. ………………………… 13. ……………………… ………………………… 15. ………………………… 16. ………………………… Önem sırasına göre sıraladığınız ilk beş değeri sınıfla paylaşalım. Yapılan sıralamaların nedeni nedir?

İnsanların değerlerinin zaman zaman çatışabilir. Aşağıdaki soruları tartışalım… Hırsızlık konusunda ne düşünüyorsunuz? Peki, ya insan hayatı hakkında ne düşünüyorsunuz? Başka bir insanın hayatını kurtarmak için yiyecek, para, ya da ilaç çalmak sizce uygun bir davranış mıdır?

ÇATIŞMA DURUMLARI (Durum -1) En iyi arkadaşınızın matematiği zayıf ve siz ona sınava hazırlanması için yardım etme sözü verdiniz. Birtakım problemlerden dolayı iki kez söz verdiğiniz hâlde çalışmak için onların evine gidemediniz. Son olarak sınavdan iki gün öncesi çarşamba akşamı için söz verdiniz. Çarşamba günü öğleden sonra civarı siz arkadaşınızla çalışmak için gerekli malzemeleri toplarken anneniz başka bir şehirde yaşayan, çok sevdiğiniz ve size çok nadir gelen amcanızın akşam saat 19.00’da birkaç saatliğine ailenizi ziyarete geleceğini ve sizi görmeyi çok istediğini söyledi. Siz de evde kalıp onu görmeyi çok istiyorsunuz, fakat arkadaşınıza verdiğiniz randevu da ortada. Zaten daha önce iki kez sözünüzü yerine getirmediniz. Arkadaşınıza verdiğiniz sözü mü yerine getireceksiniz, evde kalıp amcanızı mı göreceksiniz? Bu durumda hangisi daha önemli? Soruları cevaplamaya çalışalım… Tartışalım… Seçeneklerimiz neler olabilir? Bu seçeneklerinizin her biri ne gibi sonuçlar doğurabilir? Seçeneklerden en uygunu hangisidir?

Değerler sadece insandan insana farklılaşmaz, aynı zamanda insanın kendi içinde de farklılaşabilir.

ÇATIŞMA DURUMLARI Aşağıdaki sorular cevaplamaya çalışalım... Sorulara verdiğimiz cevaplar arasında farklılık var mı? Niçin? Başkalarının seçimi uygun bulmayan var mı? Niçin? Uygun bulmadığınız seçimler nelerdi? Bundan on yıl sonra aynı durumla karşılaşırsanız seçiminiz yine aynı mı olurdu? Niçin?

ÇATIŞMA DURUMLARI (Durum – 2) Öğretmeninizin çok pahalı olan diz üstü bilgisayarı bir arkadaşınız tarafından çalındı. Bütün sınıf ve siz bunu yapanın kim olduğunu biliyorsunuz. Fakat kimse suçlunun kim olduğunu öğretmene söylemedi. Bazı arkadaşlarınızın o öğrenciden diz üstü bilgisayarı geri vermesini istediğini ama onun bunu reddettiğini de duydunuz. Bir hafta sonra öğretmeniniz sınıfta “diz üstü bilgisayarı alanın geri getireceğini ümit ediyordum, ama maalesef bu olmadı ve bu duruma çok üzüldüm. Hepinizin bunu yapanın kim olduğunu bildiğinizi sanıyorum, ancak hiçbiriniz de bana bu konuda bilgi vermedi, nedenini anlayamıyorum. Dürüst olmak gerekirse bundan sonra bu sınıfa güven duyacağımı sanmıyorum” dedi. Öğretmeninizin yaşadıkları sizi çok üzüyor. Ancak arkadaşlarınız bir sınıf arkadaşınızı ele vermenin çok yanlış olacağını düşünüyor. Hangisi daha önemli; öğretmeninizin duyguları mı yoksa sınıf arkadaşını ele vermeme biçiminde yazılı olmayan kural mı? Soruları cevaplamaya çalışalım… Tartışalım… Seçeneklerimiz neler olabilir? Bu seçeneklerinizin her biri ne gibi sonuçlar doğurabilir? Seçeneklerden en uygunu hangisidir?

Durumlarla ilgili seçimlerimizin farklı olması değerlerimizdeki farklılıktan kaynaklanmaktadır. Seçimlerinizi yaparken kendi değerlerinin farkında olmak çok önemlidir…

Katılımlarınız için teşekkürler…