حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hadis Usûlü 12. Ders (14. hafta)
Advertisements

RAVİLERİN SAYILARINA GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
SENETTEKİ KOPUKLUĞA GÖRE ZAYIF HADİS ÇEŞİTLERİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ (6 Saat). Bu SEMİNERDE vaazlarda hadis seçimi ve kullanımına ilişkin esaslar ile bir konu ile ilgili hadislerin hangi kaynaklardan.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ
Merfû hadise örnek: Muvatta, Vukutu’s-salât, 5.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE PROJE HAZIRLAMA SÜRECİ
Hadis Usûlü 11. Ders (13. hafta)
حَدَّثَنِي عَبْدُ العَزِيزِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ، (*) Senedin başı (R6)
Hadis Usûlü 3. Ders (3. hafta)
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى قَالَ:
SIHHATİNE GÖRE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Öğretmenlik Uygulaması
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
AHMET YESEVİ ve DİVAN-I HİKMET
حَدَّثَنِي حَرْمَلَةُ بْنُ يَحْيَى التُّجِيبِيُّ، (R7)
Geçen haftanın ödevi 2. sorunun cevabı: ez-Zührî’nin et-Tarîhu’l- Kebîr’deki biyografisini dinibil.com’dan indirebilirsiniz. 4. sorunun cevabı:
Türkçe Yaz Tatili Ödevleri 8-A.
Hadis Usûlü 2. Ders (2. hafta)
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
HADİSLERİN TAHLİL VE TENKİDİ
HADİS İLMİ VE TEMEL KAVRAMLARI
MEZHEPLER.
Sıhhat Derecesine Göre
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
KIRAAT İLMİ Kur’ân-ı kerîmin nasıl okunacağını bildiren ilim. Kıraat ilmi, Kur’ân-ı kerîmin yazıldığı gibi okunmasından ve tevatür yâni sağlam ve güvenilir.
HADİS İLİMLERİ.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
C – Tabiûn ve Tebeü’t-tabiîn Dönemi
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
Nakil Dönemi 6. Ders.
Nakil Dönemi-devam 7. Ders 7. Ders.
IV.ÜNİTE HADİS ÇEŞİTLERİ.
Son Dönem -devam 10. Ders.
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
Son Dönem -devam 11. Ders.
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
İSİMLER (ADLAR) Varlıkları veya kavramları karşılayan sözcüklerdir.
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
Hadis Tarihi Dersinin Konusu, Kaynakları ve Temel Terimleri
- HADİS - 1- Peygamber Efendimizin söz, fiil ve takrirlerinin sözlü ifadesidir. 2- Peygamberimize izafe edilen söz, fiil, takrir ile yaradılış veya ahlaka.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi II
Dersimiz.com BAŞARILAR DİLER.
İsnadla İlgili Oryantalist Kavramlar ve Eleştirisi
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
HADİS USULÜ Hadis Usulü:kabul ve red yönünden ravi ile mervinin (rivayet edilen hadisin) durumunun bilinmesidir. Hadisler üç bakımdan ele alınırlar Ravi.
ADILLAR (ZAMİRLER).
İbn Ömer’in Azatlısı Nafi Hakkındaki İddialar ve Eleştirisi
Birçok Ravinin Uydurma Olduğu İddiası
Batı’yı Aydınlatan İslam Düşünürü
Hadis Alimlerin Uydurma Hadislerin Cazibesine Katıldıkları İddiası ve Eleştirisi
Bugün neler öğreneceğiz?
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
İslam dininde, fıkıh yani İslam hukuku konusunda anlayış, metod ve uygulama açısından farklı düşüncelere sahip mezhepler bulunur.Bu mezheplerin başlıcaları.
Ders : Sosyal Bilgiler Öğretmen : Medine Şahin Sınıf: 6(YDA)B No:121 Adı Soyadı : Beyza Özkan.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
KÜLTÜRÜMÜZDE H.Z MUHHAMMED SEVGİSİ. Kültürümüzde Hz. Muhammed Sevgisi: Bir çocuğa bir ad, çocuğun o adin manasını yasaması veya o ada sahip bir şahsin.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
KUR’AN-I KERİM.
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
YAHUDİLİK Yahudilik, MÖ. XIII. yüzyılda Hz. Musa’ya gelen vahiyle başlayıp gelişen bir dindir. Kur’an-ı Kerim’de bu dinin mensubu olan Yahudilerden çokça.
Matematik ve Hayat Hazırlayan Muhammed Sar ATLI. MATEMATİK NEDİR? Matematik, insanlık tarihinin en eski bilimlerinden biridir. Çok eskiden matematik,
MERAK, İLMİN HOCASIDIR..
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7) Geçen haftanın ödevi Senedin başı حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ بَشَّارٍ، قَالَ (R7) حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ مَهْدِيٍّ (R6) حَدَّثَنَا سُفْيَانُ (R5) عَنْ حَبِيبِ بْنِ أَبِي ثَابِتٍ (R4) عَنْ مَيْمُونِ بْنِ أَبِي شَبِيبٍ (R3) عَنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ (R2) قَالَ لِي رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ (R1) Senedin Sonu Metin: «اتَّقِ اللهِ حَيْثُمَا كُنْتَ، وَأَتْبِعِ السَّيِّئَةَ الحَسَنَةَ تَمْحُهَا، وَخَالِقِ النَّاسَ بِخُلُقٍ حَسَنٍ.» Tirmizî, Birr 25/55, hds.no. 1987.

Hadis Usûlü 6. Ders (7. hafta) RAVİNİN TANIMI ve ÖNEMİ Yrd. Doç. Dr. Ali KUZUDİŞLİ

Ravi (الراوي) Rivayet kökünden ism-i fail olan ravi kelimesi, “nakleden, taşıyan, ileten” anlamına gelmektedir. Çoğulu “rüvât” (الرواة). Terim olarak, “Rivayet metotlarından biriyle hadisi öğrenip aldıktan sonra, rivayet lafızlarından biriyle bir başkasına nakleden kimse” anlamına gelmektedir. Ravi anlamında bazen “müsnid” kelimesi de kullanılmaktadır.

Bu şekilde üçyüzbin hadisi bilen kimse “Hüccet” unvanıyla anılır. Ravi (الراوي) -devam Hadis ilmiyle meşgul olan alimler, bu alandaki ilmi seviyelerine göre farklı ünvanlarla anılmışlardır. Genel olarak yüzbin hadisi isnadı ve ravilerinin durumlarıyla bilen kimse “Hafız” unvanıyla anılır. Bu şekilde üçyüzbin hadisi bilen kimse “Hüccet” unvanıyla anılır. Hadislerin tamamını bilen kimseye ise “Hakim” adı verilir.

Ravi Bilgisinin Önemi Hadisin değeri, çoğunlukla onu nakleden ravilerin adalet ve zapt durumlarına bağlıdır. İmam Şafii bu konuda şöyle demiştir: “Hadislerin az bir kısmı hariç, çoğunun sıhhati onları rivayet edenin doğrulukları ile bilinir.” Klasik hadis tenkidinin temelinde senet ve senette bulunan ravilerin durumunun incelenmesi yer alır.

Ravinin Kimliği Ravi hakkında değerlendirme yapabilmek için öncelikle onun kimliğinin tespit edilmesi gerekmektedir. Ravilerin şahıs ve kimlik bilgilerini tabakât, tarîhu’r-rüvât, cerh-ta‘dîl, sikât, duafâ ve benzeri isimler taşıyan ricâl kitaplarından öğrenmek mümkün olabilmektedir. Ravilerin kimliği hakkında bilgi vermek ve çeşitli benzerliklerden dolayı meydana gelen karışıklıkları önlemek amacıyla birçok eser yazılmıştır.

Kabiledeki bir boya nisbesi Ravinin Kimliği Bir ravinin tam tanıtımı genelde şöyle yapılır: سَعِيْدُ بنُ المُسَيِّبِ بنِ حَزْنٍ القُرَشِيُّ المَخْزُوْمِيُّ الإِمَامُ، العَلَمُ، أَبُو مُحَمَّدٍ الْمَدَنِيُّ. Şehre nisbesi Kabiledeki bir boya nisbesi Lakabı Dedesinin adı Adı Künyesi Kabilesine nispesi Babasının adı

A. Ravinin İsim ve Künye Bilgisi İsim: bebek doğduğunda anne babası tarafından ona verilen ad anlamındadır. Künye: Eb, ümm, bint, üht vb. kelimelerle başlayan isimlendirmelere künye adı verilmektedir. Künyeler genellikle bir şahsın ilk erkek çocuğuna istinaden verilirdi. Ravilerden bazıları isimleriyle, bazıları künyeleriyle meşhur olmuştur. Bu durum bazı karışıklıklara neden olmuş, bunu aydınlığa kavuşturmak amacıyla el-Esâmî ve’l-Künâ (İsimler ve künyeler) vb. adlarla eserler yazılmıştır.

B. Ravinin Nisbe Bilgisi Nisbe: Bir kimsenin bir kabileye, soya memlekete veya mezhebe bağlılığını gösteren tanımlamadır. Bu konuda Ensab vb. adlarla eserler verilmiştir. C. Ravinin Lakap Bilgisi Lakap: Bir kimsenin bir vasfından dolayı toplumun ona verdiği meşhur olmuş tanımlamadır. Örnek: Ebû Hüreyre. Bu konuda elkâb vb. isimlerle kitaplar yazılmıştır.

D. Kardeş Raviler Raviler arasında aynı babadan olma kardeşler bulunmaktadır. Bunun yanında baba isimleri aynı, fakat kendileri kardeş olmayan raviler de bulunmaktadır. Örnek: Abdullah b. Dinâr ve Amr b. Dinâr. Bu gibi karışıklıkları açığa çıkarmak için İhve-ahavât vb. isimlerle kitaplar yazılmıştır. E. Müteşabih Raviler Yezid b. Esved ve Esved b. Yezid örneğinde olduğu gibi birbirine karıştırılan raviler bulunmaktadır. Hadis usulünde bu konu, ma’rifetü rüvati’l-müteşâhibîn vb. adlarla incelenmektedir.

F. Akran Raviler Aynı dönemde yaşamış olan raviler bazen birbirinden hadis nakletmişlerdir. Örnek: Malik ve Evzaî. Bu konu, usül kitaplarında Rivayetü’l- Akran başlığı altında incelenmektedir.

7. Hafta dersinin sonu İsmail Lütfi Çakan’ın Hadis Edebiyatı adlı kitabından İbn Sa’d’ın Tabakât adlı kitabı hakkında verilen bilgileri inceleyiniz. Saîd b. Müseyyib hakkında Tabakât kitabında verilen bilgileri Arapça özetleyiniz. Aşağıdaki hadisi ezberleyiniz ve “Concordance”tan bu rivayetin yer aldığı kaynakları yazınız. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «لَا ضَرَرَ وَلَا ضِرَارَ»

Sınavda Hadis Usulü Kitabının 110. sayfasına kadar sorumlusunuz. 7. Hafta dersinin sonu Bu rivayetin İbn Mâce’de geçen iki versiyonunun senet ve metinlerini inceleyiniz. Farklılıklarını ve benzer yönlerini not ediniz. Sınavda Hadis Usulü Kitabının 110. sayfasına kadar sorumlusunuz.