Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması “Eğiticilerin Eğitimi” Kasım 2008 Bölüm 9: Örnek Çalışma
Amaçlar Aşağıdakileri anlamak için: Etkileri Tanımlamak Etkileri Ölçmek ve Analiz etmek Seçenek önermek
Sorun – İnşaat izinleri almak
Sorun – İzinsiz İnşaat
Bölümün yapısı Bireysel egzersiz (15 dak) Grup egzersizi (60 dak) Sonuçların sunumu ve tartışma (45 dak) Genel yorumlar ve kapanış (15 dak)
Görev Konuyu anlamak için çalışma sayfasını bireysel olarak oku ve grup çalışmasına hazırlan. (15 dak.) Aşağıdaki egzersizi grubunuzla beraber tamamlayın. (60 dak.) Sonuçlarınızı diğer gruplara sunarak, tartışmaya katılın (tüm gruplar). (45 dak.)
Egzersiz Etkileri tanımlar ve sınıflandır (bir kağıda liste yapın) Mümkün olduğunca fazla etki yazın Etkiler birbirine eklenebilir olması gerekir Eğer uygunsa; zaman içerisinde yayılmasını dikkate alın (5 yıldan fazla değil) Eğer uygunsa, iki farklı senaryo düşünün (aralıklı) İmkansız denilecek veya ölçülmesi zor etkileri, ölçülebilir etkilerin altına ayrıca listeleyin Net faydaları hesaplamak için aşağıdaki tabloyu kullanın Sonuçları ve tavsiyeleri yazın
Sonuçların sunumu Aşağıdaki gibi bir kağıtta sonuçlarınızı tüm gruplara sunun ve eğitmenler ile gruplardan gelecek soruları cevaplayın EtkilerSeçenek 1 (Bir şey yapma) (düşük senaryo – yükek senaryo) Seçenek 2 (İnşaat işleri izinleri konulu kanun) (düşük senaryo – yükek senaryo) Toplam Fayda 1. … Toplam Maliyet 1. … Net Faydalar