İLKOKULA BAŞLAMA Uzm. Dr. Özlem Sürücü 14.09.2002.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ
Advertisements

OKULA BAŞLAMA SÜRECİNDE ÇOCUK VE AİLE
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
EĞİTİM BAŞARISINI ARTTIRMADA ANNE BABANIN ROLÜ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
OKUL BAŞARISINDA ANNE BABANIN ROLÜ
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
ÜNAL GÜLMEZ REHBERLİK SERVİSİ
8/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
Çağdaş Bilimler Merkezi Dershanesi
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
Mahmut Fehime Güleç İlköğretim Okulu
ÇOCUKLARIMIZIN EVDEKİ ÇELIŞMALARINA NASIL YARDIMCI OLABİLİRİZ ?
ANNE BABA TUTUMLARI.
TANIŞMA TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
ANAOKULUNA UYUM SÜRECİNDE ANNE ÇOCUK İLİŞKİSİ
OKUL KORKUSU(FOBİSİ) İLKNUR NURKAN
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
ÇOCUKLARDA DİKKAT EKSİKLİĞİ VE VELİLERE ÖNERİLER
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK NEDİR
HOŞGELDİNİZ.
Planlı Çalışma Nedir? Zamanı israf etmemek ve en sağlıklı şekilde değerlendirmek için her etkinliği planlayarak yapmak gerekir. En kullanışlı çalışma.
UĞUR DERSHANELERİ REHBERLİK BİRİMİ EYLÜL 2004
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
SINAV KAYGISI.
Sınav Kaygısı ve Önleme Yolları.
ANNE BABA TUTUMLARI VE ÇOCUKLA İLETİŞİM
Aile İçi İletişim.
OKUL BAŞARISIZLIĞI.
Yaşamınızı planlayın hayalleriniz gerçek olsun
7 YAŞIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
EĞİTİMDE AİLENİN ÖNEMİ
İLKÖĞRETİM ÇAĞI ÖĞRENCİLERİNİN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ VE OKULA UYUM
" Nasıl Başarılı Oldum ?”.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ VE OKULA UYUM
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
T.C MEB MUSTAFA PARS İLKOKULU EĞİTİM -ÖĞRETİM YILI
ANNE BABALAR EV ÖDEVLERİNE NASIL YARDIMCI OLABİLİRLER?
ZEYNEP YILMAZ PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÇOCUĞUM OKULA BAŞLIYOR
“OKUL KORKUSU” SEMİNERİ
SINAV KAYGISI.
SBS - AİLELERE ÖNERİLERİMİZ ERHAN BUDAK (Psikolojik Danışman)
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
VE ÇOCUGUN GELİŞİMİNE ETKİLERİ
Mehmet Akif Ersoy İlkokulu Sunar. ÇOCUĞUN GELİŞİM DÖNEMLERİ 0 – 2 YAŞ BEBEKLİK DÖNEMİ 2 – 6 OYUN DÖNEMİ 6 – 12 OKUL DÖNEMİ 12 – 18 ERGENLİK.
OKUL KORKUSU VE BAŞ ETME YOLLARI
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
ÇATALCA ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ ERGENLİK DÖNEMİ SUNUSU
GÜVENLİ OKULLAR. GÜVENLİ OKUL KRİTERLERİ Olumlu ilişkiler kurulmasını sağlar. Çocukların duygularını özgürce ifade edebilecekleri olanaklar yaratır. Çocuk.
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
OKULÖNCESİ DÖNEMDE TV VE BİLGİSAYAR KULLANIMI
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBEVEYNLERİN ÇOCUKLA KALİTELİ ZAMAN GEÇİRMESİ
DÜNYA DA OKULÖNCESİ ÖRNEKLERİ
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ CUMHURİYET İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
1 /A Sınıfı Veli Toplantısına HOŞGELDİNİZ Ramazan SERİNOĞLU
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ Gülçin UYSAL Psikolojik Danışman.
Sunum transkripti:

İLKOKULA BAŞLAMA Uzm. Dr. Özlem Sürücü 14.09.2002

Anne babalar nelere dikkat etmelidir GÜNDEM Okula hazır mı? 6 yaş genel özellikler Olası sorunlar Okul korkusu Okuma-yazmaya geçişle ilgili sorunlar Sosyal ilişki sorunları Anne babalar nelere dikkat etmelidir Sabah telaşı Uyku düzeni Ödevler Oyun, TV 14.09.2002

İLKOKULA BAŞLAMA Formal eğitime ilk adım. Okula hazırlık erken çocukluk yıllarından başlamalıdır, bir anlamda hayata hazırlıktır. Yaşamla ilişkilerinde başarılı olanlar okulda da başarılı olacaklardır. 14.09.2002

Ayrılıklarla baş etmeyi öğrendiyse, OKULA HAZIR MI ??? Ayrılıklarla baş etmeyi öğrendiyse, Kendine ve başkalarına güven duyuyorsa, Değişikliklere uyum sağlayabiliyorsa, İletişimi yeterliyse, Sorun çözebilme becerisine sahipse, Sorumluluk alabiliyorsa, 14.09.2002

OKULA HAZIR MI ??? Başladığı işi bitirebiliyorsa, Temel fiziksel gereksinimlerini bağımsız olarak karşılayabiliyorsa, Kural ve sınırları tanıyıp ve kabul edebiliyorsa, Duygu ve düşüncelerini ifade edebiliyorsa, Dinleme becerisi gelişmişse, Paylaşma, yardımlaşma, bekleme gibi olumlu sosyal ilişkileri gelişmişse, 14.09.2002

OKULA HAZIR MI ??? Kendine ait şeylere sahip çıkabiliyor, başkalarınınkine de saygı gösterebiliyorsa, Öğrenmesini engelleyecek herhangi bir kronik sağlık sorunu yoksa, Algılama, bellek, dikkat ve koordinasyon becerilerinde normal gelişime sahipse, "Nitelikli" bir anaokulu yaşantısı geçirdiyse, ilkokul için sağlam temeller atmış olduğunu düşünebilirsiniz. 14.09.2002

Zihinsel, duygusal, sosyal olarak hazır mı? 14.09.2002

Burası oldukça da büyük, acaba kaybolur muyum? Evim, okuluma yakın mı? Acaba anne ve babam beni almaya gelecekler mi? Servisim ne renkti? Ya servisimi bulamazsam? Servis şoförü evimi bulabilecek mi? Annem ve babam beni almaya gelmezse ve servisimi kaçırırsam evime nasıl gideceğim? Ne kadar çok çocuk var. Üstelik birçok yaramaz çocuk da var. Dilerim bana zarar vermezler. Sınıfımızda da çok çocuk var. Öğretmenimin beni sevmeye benimle ilgilenmeye vakti olacak mı? Ya beni fark etmezse?! 14.09.2002

Bu okulda neden oyun dersi yok? İlkokul dersleri hiç de kolay değilmiş bütün bunları nasıl öğreneceğim? Başaramazsam öğretmenim ne yapar, ne söyler? Peki ya arkadaşlarım benimle alay ederler mi? Bu dersler ne kadar uzun sürüyor. Zil ne zaman çalacak? Tenefüse çıkmak ve OYNAMAK İSTİYORUM. Bu okulda neden oyun dersi yok? 14.09.2002

6 Yaş (Genel Özellikler) “Bu çocuğa ne oldu?” Bencildirler, herşey kendi istedikleri gibi olsun isterler. Empati yapamazlar. Aileyle, arkadaşlarla sorunlar yaşanabilir. Daha bağımsızdırlar. 14.09.2002

6 Yaş Kurallara uymakta zorlanırlar. Dikkat süreleri kısadır. Bir ders süresi boyunca sırada hareketsiz durmakta zorlanırlar. Oyun halen önemli ve önceliklidir. 14.09.2002

6 yaş Kazanılacak beceriler: Okula ve daha kurallı bir yaşama uyum. Daha kalabalık bir grubun üyesi olabilme. Evden ve aileden daha uzun süre ayrı kalabilme. Okuma yazmayı öğrenme. Ev ve okulla ilgili sorumluluklar üstlenme. Bilgi ve becerilerini gösterebilme, sınavlarla tanışma, rekabetle başaçıkma. 14.09.2002

Bireysel Farklılıklar ! “EŞİT OLMAYAN BİREYLERE EŞİT DAVRANMAK EN BÜYÜK EŞİTSİZLİKTİR” T. Jefferson

OKUL KORKUSU Her 100 çocuktan 5’inde görülüyor. Okula giderken ciddi endişe, panik duygusu, karın ağrısı, bulantı, kusma, ateşlenme gibi belirtiler olur. Bu belirtiler numara değildir, kaygıya bağlı gerçek belirtilerdir. 14.09.2002

OKUL KORKUSU Anne babasının yokluğunda kendisine bir şey olmasından, Kendisi yokken anne babasına bir şey olmasından, Anne-baba çocuğa okulda, yolda bir şey olacağından korkmaktadır. 14.09.2002

OKUMA YAZMAYA GEÇİŞ Bireysel farklılıkları kabul edin, telaşlanmayın. Motive etmeye çalışırken dikkatli olun. Erken dönemde ters yazma, harf karıştırma doğaldır. 14.09.2002

14.09.2002

SOSYAL İLİŞKİ SORUNLARI 14.09.2002

Sabah Telaşı 14.09.2002

14.09.2002

UYKU DÜZENİ 14.09.2002

Çocuğumdan daha fazla ödev yapıyorum... Her akşam ödev savaşları yaşanıyor... Ödev yapmak saatler sürüyor... Ödevler baştan savma ve yarım yapılıyor... Ödevler yüzünden ilişkimiz bozuldu... 14.09.2002

ANNE BABANIN GÖREVLERİ Uygun ödev zamanı belirlemek Uygun yer belirlemek Gerekli malzemeyi sağlamak Sınırlı bir yönlendirme ve yardım sağlamak Motive edici olmak Yapılmama durumu için mantıksal sonuç belirlemek Mantıksal sonucu uygulamak 14.09.2002

ÖDEV YAPMA 14.09.2002

Anne Babanın Hataları Ödevi sık sık sorgulamak, hatırlatmak. Alınmayan ödevleri telefonla vs öğrenmeye çalışmak. Ödev yaparken sürekli çocuğun yanında olmak. Her aşamasında ödeve müdahale etmek, daha mükemmel olmasını istemek. Ödevleri kontol edip, sıkı düzeltmeler yapmak. Ödev yapılmadığında sadece uzun nutuklar çekmek, söylenmek, aşağılamak 14.09.2002

ÖDEV SAATİ Çocuk dinlenmiş ve bütün ihtiyaçları karşılanmış olmalı. Tutarlı ve sabit bir zaman olmalı. Erken bir saat olmalı, ödevler bittikten sonra çocuğa kendisi için ayırabileceği bir zaman kalmalı. Ödev zamanı yatmadan hemen önce olursa ödevi yapmama durumunda çocuğa mantıksal sonuç uygulamak imkansız olur. Ödev süresi belirli olmalı, yani başlangıç saati belli olduğu gibi bitiş saati de belli olmalı. Çocuğun yaşına ve dikkat süresine göre belirlenmeli ve 2-3 parçaya bölünmeli 14.09.2002

ÖDEV YAPMA 14.09.2002

Baba,anneme ödevimi yapması için yardım eder misin Baba,anneme ödevimi yapması için yardım eder misin ? En sevdiğimdizi başlıyor ! 14.09.2002

KURALLAR Ödevler her gün yazılı olarak eve getirilecek. Günlük Ödev Saatinde ödeve başlanacak, Bu süre içinde ödev bitirilecek Ödevler özenli yapılacak, Ödevler tek başına yapılacak Can, ödevler konusunda yeni kuralımız şu:ödevler günlük ödev saatinde bitirilecek, istisna ve mazeret olmayacak. 14.09.2002

TV İZLEMEK Dikkat süresinin kısalması Sosyal izolasyon Anne baba ile ilişkilerin azalması Dil gelişimi ve kullanımında sorunlar Düşünme becerisinde gerileme Şiddet eğilimi Korkular Tüketimin körüklenmesi Aile ve çevrenin TV’da gördüğü gibi olmasını beklemek 14.09.2002

TV 14.09.2002

TV 14.09.2002

Oyunun faydaları: Çocuğun fiziksel, bilişsel, dil ve sosyal gelişimini destekler; Çocuk oyun sırasında kendisini, duygularını, düşüncelerini ifade etme olanağı bulur. Toplum içindeki sosyal rolünün ve kendini diğer bireylerden ayıran özelliklerin farkına varmasını sağlar; Oyun sırasında ilişki kurma, paylaşma, sıra bekleme gibi çeşitli sosyal beceriler kazanılır, 14.09.2002

OYUN VE OYUNCAKLAR 14.09.2002

ÖZEL ZAMAN 14.09.2002

Ç. Yaşı Çocuğa ayrılan zaman 14.09.2002

Teşekkürler... 14.09.2002