Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Advertisements

Temel Kavramlar ve İlkeler
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Eğitimde Program Geliştirme Hedef
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Hedeflerinin Sınıflandırılması
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Bilişşsel Hedeflerin Ölçülmesi
EĞİTİM PROGRAMLARI ve ÖĞRETİM
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
İŞBİRLİĞİYLE ÖĞRENME.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Düşünme Türleri ve Becerileri
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Problem Çözme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
Kavram Karikatürleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
E ĞITIMDE P ROGRAM G ELIŞTIRME T EMEL K AVRAMLAR Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretimin Planlanması
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
ABİDE Madde Örnekleri Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Basamakları öğretim modeli, bir öğrenme psikologu olan Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir.

Basamaklı öğretim modeli, öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır.

Her bir birey farklı olduğundan modelin anlayışına göre herkese uygun tek bir yöntem ya da teknik bulunmamaktadır. Öğrenme ortamlarında çeşitli yöntem ve teknikler uygun biçimlerde kullanılmalıdır.

Tüm yaştaki öğrencilere yönelik öğretim etkinliklerinin planlanmasında kullanılabilecek olan bu model aslında ortaöğretim öğrencilerine yönelik hazırlanmıştır.

Öğrenci merkezli bir model olan modelin en önemli noktası A, B ve C düzeylerinden oluşan üç basamaklı bir sistemi temel almış olmasıdır. Bir basamağı başarıyla tamamlayan öğrenci üst basamağa geçebilmektedir.

Basamaklı öğretime başlanmadan önce hedefler, yapılacak öğretim etkinlikleri ve etkinliğin tamamlanması durumunda alınacak puanlar öğrencilere bildirilmektedir. Bu etkinliklerden bazıları zorunlu olmakta bazıları ise öğrencinin tercihine bırakılmaktadır.

İlk basamak C basamağıdır İlk basamak C basamağıdır. Burada verilen öğretim hizmeti temel bilgilere yönelik olmaktadır. C basamağında, Bloom taksonomisindeki bilgi ve kavrama düzeyine denk gelen öğrenmelerin gerçekleşeceği söylenebilir. Bu basamağa C basamağı adı verilmesinin sebebi bu basamağı tamamlayan bir öğrencinin not olarak en fazla C almasıdır.

Bir sonraki basamak olan B basamağında öğrencileri daha üst düzeye taşıyabilecek etkinliklere yer verilmektedir. Bu basamakta öğrencilerin uygulama, problem çözme, karşılaştırma, bulma gibi hedeflere ulaşması beklenmektedir. B basamağındaki etkinlikler daha çok Bloom taksonomisindeki orta düzey hedeflere yöneliktir.

Son basamak olan A basamağında ise öğrencileri sorgulama yapmaya, eleştirel düşünmeye, analiz etmeye yöneltecek etkinliklere yer verilmektedir. A basmağında öğrencilerin alan yazın taraması yaparak eleştirel bir makale yazmaları, kendi görüşlerini savunan bir sunum hazırlamaları gibi etkinlikler gerçekleştirilebilir.

Notlar: Kathie Nunley tarafından geliştirilmiştir. Öğrenme yaşantılarının farklılaştırılması esasına dayanmaktadır. Öğretim etkinlikleri C, B ve A basamakları şeklinde yapılandırılmaktadır. C basamağı temel bilgilere yönelik öğrenmeleri içerir. B basamağı kavrama, uygulama gibi orta düzey öğrenmeleri içerir. A basamağı analiz, sentez, değerlendirme gibi üst düzey öğrenmeleri içerir.

Uygulama Basamaklı öğretim modeline göre bir dersin işlenişiyle ilgili ders planını oluşturunuz.