ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İSLAMİYETİN KABULÜNDEN SONRAKİ TÜRK EDEBİYATI
Advertisements

Kur’an ı Kerim’in İç Düzeni
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Din ve İnanç Prof. Dr. Sönmez KUTLU
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
ALLAH İLE İLETİŞİM YOLLARI
VAAZLARDA KUR’AN-I KERİMDEN VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI
TÜRK-İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
KURAN’I KERİMİN İÇ DÜZENİ
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Salim SELVİ.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ 15 Ekim 2014, Çarşamba Kur’an’ı anlamada izleyeceğimiz yöntem DERS 3
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Bu Kitapta Hiçbir Şüphe Yoktur.
DİN ANLAYIŞINDAKİ YORUM FARKLILIKLARININ SEBEPLERİ
Paylaşılan içerik ders malzemesidir. Ticari amaç taşımamaktadır
OSMANLIDA EĞİTİM MEDRESELER
HANBELİ MEZHEBİ İmam-ı Hanbel (Ahmed bin hanbel)'in kendi usulüne göre şer'i deliller çıkardığı hükümlere ve gösterdiği yola Hanbeli Mezhebi denir. Ehl-i.
Orhun abideleri / göktürk yazıtları
MEZHEPLER.
Türklerin İslam Medeniyetine Katkıları
Din Anlayışındaki Yorum Farklılıklarının Sebepleri
Mâtürîdî (Arapça: الماتريدي‎) ya da tam adıyla Ebu Mansur Muhammed bin Muhammed bin Mahmûd el-Mâtürîdî es-Semerkandî, Hanefi mezhebinden olanların itikad.
Aklın Dinî Sorumluluktaki Yeri ve Önemi
İTİKADÎ MEZHEPLER İslam dininin ilk dönemlerinde Müslümanlar arasında itikadi konularda herhangi bir şüphe ve farklı düşünce bulunmuyordu.
Rivayet Dönemi Hicri Üçüncü Asır 4. Ders.
Ebu Hanife. Ebû Hanîfe (M. 699/Hicrî /Hicrî 148)[1Ebû Hanîfetu'l-Nu’man), Tam adı:, Nu`mān ibn Thābit ibn Zūṭā ibn Merzubān);
Hicri Dördüncü ve Beşinci Asırlar
Nakil Dönemi-devam 8. Ders.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
ÇAYIROVA İNSANA HİZMET DERNEĞİ
Tefsir İlmi ve Temel Kavramları
Son Dönem -devam 10. Ders.
Hazırlayan:Ömer Faruk Şahin
Kâdirîlik:  Abdülkadir Geylani'nin (öl. 1169) görüş ve düşüncelerine dayanan tasavvuf ekolüdür. Abdülkadir Geylani Peygamberimizin soyundan gelmekte.
Son Dönem -devam 11. Ders.
ÖMER NASUHİ BİLMEN A.İ.H.L SENANUR BEKTAŞ 10/E ARSLAN KÖSE.
Dursun Fakîh Karaman’da doğmuş ve Osmanlı Devleti’nin kuruluşuna şahitlik etmiş bir Türk âlimidir. Şeyh Edebalı’nın öğrencisi olup,
Hadis Kaynaklarının Güvenilirliği Hakkındaki Oryantalistlerin İddiaları ve Eleştirisi 11. Ders.
DİN ANLAYIŞINDAKİ FARKLILIKLAR NİÇİN ZENGİNLİKTİR
BİLGİ YARIŞMASI A Grubu B Grubu C Grubu D Grubu.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Behçet Gündüz İzmir Kur’an-ı Kerim Allah tarafından vahiy meleği cebrail’e, ondan peygamberimize ve onun şahsında tüm insanlık alemine.
Kuran-ı kerimin ilk ayeti 610 yılında hira sultanlığında inen Alak suresinin ilk beş ayetidir.
VAAZDA MENKIBE VE ŞİİRLERDEN YARARLANMA ESASLARI
Vaaz ve İrşatta K. KERİM VE MEALLERDEN YARARLANMA ESASLARI (1. Bölüm)
Sınav Takvimi 9.Sınıf TARİH FİZİK DERS SAATİ
MANTIK DERSLERİ -1- Prof. Dr. Şadi Eren.
Felsefe Ve Hikmet. Sorular: Görseldeki insan neler düşünüyor olabilir? CEVAP: Kendini düşünüyor olabilir. Bu soruya her ö ğ rencinin farklı cevabı olabilir.
İSLAM HUKUKU- 1 İSLAM HUKUKUNUN NİTELİĞİ
9. Sınıftan Mezun Olunana Dek Görülecek Tüm Dersler
YUNUS EMRE MATÜRİDİ.
Bugün neler öğreneceğiz?
YUNUS EMRE HAYATI.
Kur'an-ı Kerim …... yılında, ..…………… ayında,
VAKF İŞARETLERİ (SECÂVENDLER)
Merhaba arkadaşlar her ilim dalının olduğu gibi tefsir ilminin de kendine özgü kavramları vardır. Tefsir, te’vil , tercüme ve meal bu ilmin temel kavramlarıdır.
MEZHEPLER (5 MEZHEP) Hamza Solak. HANEFI MEZHEBI  Hanefi mezhebi, (Arapça: الحنفية veya المذهب الحنفي) İslam dininin sünni fıkıh mezheplerinden biri.
TEFSİR TARİHİ SUNUM ÖDEVİ ABDULLAH HALİT KORUCUOĞLU ÖMER FARUK ÇOŞKUN.
9. Sınıf 4. Ünite Öğrenme Alanı: Vahiy ve Akıl
KUR’AN-I KERİM.
Müçtehit öncelikle dinin temel kaynakları olan Kur’an ve sünneti bilmelidir… Müçtehit Kur’an ve sünneti anlayabilecek derecede Arapçayı da bilmelidir.
KUR’AN’I ANLAMA VE YORUMLAMADA TEMEL İLKELER
KUR’ÂN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR
ABBÂSÎLER-KÜLTÜR VE MEDENİYET I
TEFSİR Bir şeyi iyice açıklamak, keşfetmek anlamında "el- Fesr" masdarından tef'il babında bir kelime. Istılâhta beşerî takat oranında, Allah Teâla'nın.
Sunum transkripti:

ARAPÇA TEFSİRLER Taberi Tefsiri Tefsirinin adı “Câmiu’l-Beyan an Te’vili Âyil Kur’an” dır. Bu tefsirinde Taberî kendi zamanına kadar gelen dağınık rivayetleri toplamıştır. Hadislerden, sahabe ve tabiin sözlerinden, kıraat farklılıklarından, dil bilimlerinden, şiirden, fıkıh ilminden , kelamdan ve tarihten faydalanmıştır. Taberi bazı kısa ayetleri tefsir etmemiş, ayetlerin anlamlarına işaret etmekle yetinmiştir. Rivayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 2) Maturidi Tefsiri Tefsirinin adı “ Te’vilâtü’l-Kur’an” dır. Mâturidi naklin yorumlanmasında akla başvurmuş bir alimdir. Tefsirinde kelami konulara yer vermiştir. ( Ehli Sünnet’in görüşlerini ön plana çıkarırken Mutezile’yi eleştirmiştir.) Ahkam ayetleri üzerinde durmuş ve fıkıh konusunda Ebu Hanife’nin görüşlerini benimsemiştir. Dirayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 3) Zemahşeri Tefsiri Tefsirinin adı “el-Keşşaf” tır. Zemahşeri’ye göre Kur’an’ı tefsir etmek çok zordur ve müfessirin Arap dili ve edebiyatında ve diğer ilimlerde derin bilgi sahibi olması gerekir. Bu tefsirde ayetler, öncelikle dil ve belagat kurallarıyla eski Arap şiirleri dikkate alınarak aklın ilkeleri ışığında tefsir edilmiştir. Kelimelerin içerdiği mecazi anlamlar keşfedilmeye çalışılmıştır. Zemahşeri, Kur’an’ın lügat, nahiv, belagat ve icaz yönlerinden incelenmesine büyük önem vermiştir. Dirayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 4) Râzî Tefsiri Tefsirinin adı “ Mefâtihu’l-Gayb” dır. Bu eser, zamanının her türlü bilimini içeren ansiklopedik bir eserdir. Râzî Kur’an’ı ayetlerle ve hadislerle tefsir etmiş, bunun dışında ayet ve sureler arasındaki uyumları göstermiş; dini hakikatleri akılla da ispat etmeye çalışmıştır. Türkçeye tercüme edilmiştir. Dirayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 5) Beyzâvi Tefsiri Tefsirinin adı “ Envâru’t-Tenzil ve Esrâru’t-Te’vil” dir. Bu tefsir Zemahşeri, Râzî ve el-Isfehani tefsirlerinin bir özeti şeklindedir. Beyzâvi, mecazlara dayanarak bazı te’viller yapar. Ayetleri geçmiş dönem tefsirlerinin özetini verecek şekilde ayrıntılara dalmadan tefsir eder. Sure sonlarında, o surenin fazileti ile ilgili haberleri nakleder. Yoğun özet tarzının kapalılığı ve surelerin faziletine dair naklettiği uydurma olduğu düşünülen bazı haberler nedeniyle eleştirilmiştir. Dirayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 6) Kurtubi Tefsiri Tefsirinin adı “el-Câmi li Ahkâmi’l-Kur’an” dır. Kurtubi, ahkam ayetlerini tefsir ederek onlardan çıkarılabilecek fıkhi hükümleri açıklar. Dirayet tefsirlerindendir.

ARAPÇA TEFSİRLER 7) Celaleyn Tefsiri Celaleddin el-Mahalli, Kur’an’ı Bakara suresinin başından İsra suresinin sonuna kadar kelime kelime tefsir etmiştir. Ölümünden sonra yarım kalan eserini, öğrencisi Celaleddin es-Suyuti, aynı yöntemle Kehf suresinin başından Kur’an’ın sonuna kadar tamamlamıştır. Bundan dolayı bu tefsire “Tefsiru’l-Celaleyn” adı verilmiştir. Bu Tefsir, Kur’an’ı kelime kelime, cümle cümle tefsir etmiştir. Kur’an’da geçen kelimelerin anlamlarını kısa ve kolay bir şekilde açıklamıştır.

Taberî Tefsiri :Taberî tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, ayetlerin tefsiri ile ilgili Peygamberimizin hadislerini, sahabe ve tabiin sözlerini bize nakletmesidir. Maturidi Tefsiri :Maturidi tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, ayetleri tefsir ederken Ehlisünnetin yorumlarını içermesidir. Zemahşerî Tefsiri :Zemahşerî tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, Kur’an’ın i’cazı ve dil bilimleri açısından bütün yönleriyle ele alınmasıdır. Râzî Tefsiri :Râzî tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, ayetlerin yorumuyla ilgili bütün bilgileri içeren ansiklopedik bir eser olmasıdır. Beyzâvî Tefsiri :Beyzâvî tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, kendinden önceki tefsirleri özlü bir şekilde özetlemiş olmasıdır. Kurtubî Tefsiri :Kurtubî tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, ahkâm ayetlerini tefsir ederek onlardan çıkarılabilecek fıkhi hükümleri açıklamasıdır. Celaleyn Tefsiri:Celaleyn tefsirinin en önemli özelliklerinden biri, Kur’an’da geçen kelime ve ayetlerin anlamlarını kısa ve kolay bir şekilde açıklamasıdır.