İŞ HAYATINDA İLETİŞİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
Advertisements

ÖFKEYLE BAŞ ETME.
T.C SAĞLIK BAKANLIĞI ÇAYELİ DEVLET HASTANESİ HASTA HAKLARI BİRİMİ
ERGANİ DEVLET HASTANESİ EĞİTİM BİRİMİ
Halkla İlişkiler Sıtkı ASLANHAN.
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
DİNLEME KONUŞMA VE ELEŞTRİ ADABI
REHBERLİK SERVİSİ SUNAR
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
öğretmen-öğrencİ İletİşİmİ ve etkİn dinleme
DİNLEME VE ÖĞRENME BECERİLERİ
ÇOCUKLARIMIZLA ETKİLİ İLETİŞİM
Zor insanla başa çıkma yolları
İLETİŞİM BECERİLERİ fEyZA eRKAN.
İLETİŞİM Mİ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ
İLETİŞİM.
DİNLEME.
İLETİŞİM & HASTA MEMNUNİYETİ
İletişim Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Kim Ne Söyledi Hangi Yolla Kime
ANNE-BABA-ÇOCUK İLETİŞİMİ
İLETİŞİM SORUNLARI.
Hasta Memnuniyeti-İletişim
Öfke, insanı inciten ya da yararına dokunan bir olay karşısında içinde duyduğu, kendisini sert davranışlara zorlayan durumdur. ÖFKE NEDİR?
İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Sözlükte "iletişim" ne demek?
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
Etkili İletişim Teknikleri: İletişim Becerileri ve Yapılan Hatalar
ÖNYARGI Hazırlayan : F.Büşra ÖZGÜN Değerler Eğitimi Merkezi.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
AİLE İÇİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
İLETİŞİM ENGELLERİ VE ETKİLİ İLETİŞİM
ETKİLİ İLETİŞİM.
İLETİŞİM BECERİLERİ.
ÇATIŞMA NEDİR?.
BEN DİLİ SEN DİLİ.
Sosyal Bilgiler İletişim
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
YARINA KALMAK ADINA SORUMLULUK EĞİTİMİ
2. OTURUM İLETİŞİM KURMAK.
İLETİŞİM VE EMPATİ.
Didim Akbük Sağlık Eğitim Merkezi
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BÖLÜM 5 Birey, Toplum ve Başkaları: Sosyal Beceriler.
Sağlıklı İletişimin Vazgeçilmez Öğeleri
Kişisel Rehberlik.
İLETİŞİM Yaşamı Zenginleştiren Ya da Fakirleştiren Sihirli Olay Kişiler Arası İletişim.
En uzak mesafe ne Afrika’dır
ETKİLİ İLETİŞİM SEMİNERİ
Empati.
BBY 489 TİYATRO Beden Dili.
İLETİŞİM.
İLETİŞİM NEDİR?. İLETİŞİM NEDİR? İLETİŞİM: Duygu,düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı.
İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİNDEKİ ROLÜ
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Gökçe Erinç Büyükşengür
İLETİŞİM İLETİŞİM NEDİR İletişim, gönderici ve alıcı konumundaki iki insan ya da insan grubu arasında gerçekleşen duygu, düşünce, davranış ve bilgi alışverişidir.
İLETİŞİM TEKNİKLERİ.
İletişim: Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. Bu sürecin amacı ; “anlaşılmak”tır.
İLETİŞİMİN TEMEL BECERİLERİ
Safa ZORLU Halkla İlişkiler ve İletişim Uzmanı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İletişim nedir Temel İletişim. Bir aklın, başka bir aklı etkileme sanatıdır. İletişim.
Sunum transkripti:

İŞ HAYATINDA İLETİŞİM

İLETİŞİM Aktarım “karşılıklı” Mesaj «mesajınız iletildi» İlet- i-şim

İletişimde mesajı taşıyan a) mantık (güvenlik, az risk-tehlike) b) duygu (fazla risk, samimiyet, sevilme..)

En büyük güçler......... şans, pratik zeka, bilgi Değer; hazine ????????

MUTLULUK ^ HUZUR

AMAÇ

İNSAN KURDUĞU İLETİŞİMLERİN IŞIĞINDA KENDİNİ YENİDEN TANIMLAR.

İLETİŞİMDE GÜÇ, POLİTİK DAVRANIŞ İLETİŞİMDE GÜÇ: BAŞKALARINA, NORMALDE YAPMAYACAKLARI ŞEYLERİ YAPTIRABİLME YETENEĞİDİR. OTORİTE: BAŞKALARINA, NORMALDE YAPMAYACAKLARI ŞEYLERİ YAPTIRABİLME YETKİSİDİR.

Politik davranış: Belli bir amaç ya da çıkar uğruna sergilenen taktiksel, samimiyetsiz, hesapçı davranışlar bütünü

POLİTİK DAVRANIŞ NE ZAMAN İYİDİR? (HARRISON, 1987) KARARLARIN UYGULANMASINI KOLAYLAŞTIRMAK İÇİN MEŞRU SİSTEMDEKİ TIKANMALARI AŞMAK İÇİN BİR TARTIŞMADA MESELENİN TÜM YÖNLERİNİN ORTAYA ÇIKMASINI SAĞLAMAK İÇİN

POLİTİK DAVRANIŞ AŞAĞIDAKİ NİTELİKLERE SAHİP KİŞİLER, POLİTİK DAVRANIŞ GÖSTERMEYE DAHA MEYİLLİDİRLER: GÜÇ İHTİYACI (MC CLELLAND): başkalarını yönlendirme ve değiştirme ihtiyacı MAKYAVELYANİZM: İnsan doğası ile ilgili alaycı bir bakışa sahip, geleneksel ahlak değerlerini önemsemeyen, insan ilişkilerinde hileye başvurmayı savunan davranış tarzı ya da kişilik özelliği. RİSK ALMA EĞİLİMİ: Risk içeren seçenekleri tercih etme istekliliği. İÇSEL KONTROL ODAĞI: Kişinin başına gelenlerin sorumlusu olarak dışsal (örneğin çevre ya da başka insanlar) değil içsel (yani kendi iradesi ile ilgili) güçleri sorumlu tutması.

Cezp Etmede 3 Büyük Sır Kabul Onay Değer bilme

JOHARI PENCERESİ Kendi hakkımda bildiklerim - Başkalarının hakkımda bildikleri (arena veya açık alan)  Not: ne kadar büyük olursa o kadar iletişim kolay olur. Kendi hakkımda bilmediklerim   (kör nokta) Başkalarının hakkımda bilmedikleri (Gizli alan) Bilinmeyenler veya bilinçaltı

İletişimi Belirleyici Faktörler

Kişilik

SOMATOTİP (William Sheldon) Endomorf: Şişman ve yuvarlak hatlı arkadaş canlısı, neşeli, yemeğe düşkün. Mezomorf: Kaslı, güçlü enerjik, maceracı, tuttuğunu koparan. Ektomorf: Zayıf ve narin sessiz, temkinli,içine kapanık, entelektüel.

DUYGUSAL ZEKA Kendimizin ve başkalarının duygularını fark etme, anlama ve yönetme yeteneği. Duygusal farkındalık: Kendi duygularının ve bunların başkalarına olan etkilerinin farkında olmak Duygu kontrolü: Zarar veren duyguları kontrol edip ertelemek Motivasyon: Para ve statünün ötesinde enerji ve arzu ile çalışmak Empati: Başkalarının duygularını anlamak ve uygun şekilde cevap vermek Sosyal beceriler: İlişki kurmak ve sürdürmek

Bakış açısı Özgüven aidiyet duygusu yeterlilik; işe yarayabilme hissi Hayattan doyum alma

neşeli ortam, mizah İnsanların sınırları Öğrenme, yenilenme, kendini geliştirme isteği Ses tonu Doğru iş Öz eleştiri

Ne söylediğimiz kadar nasıl söylediğimiz de önemli!!!!..........

Dikkat algıda seçicilik :P

Tutumlar, davranışlar, algılar, değerler, önyargılar

HALE ETKİSİ xxx

(MİLLİYET, KIYAFET, KONUŞMA, DURUŞ GİBİ) KİŞİNİN TEK BİR BELİRGİN NİTELİĞİNE DAYALI YARGI.

YANILGILARI ENGELLEMEK: ALGILAYAN NE YAPABİLİR? KENDİNİ TANI: ALGIDA YANILABİLECEĞİNİ BİL YARGIYI GECİKTİR DAHA FAZLA BİLGİ TOPLA

YANILGILARI ENGELLEMEK: ALGILANAN NE YAPABİLİR? KENDİN HAKKINDA DAHA FAZLA BİLGİ VER İZLENİM YÖNETİMİ UYGULA

İZLENİM YÖNETİMİ ALGILAYANA BENZE VE YÜCELT KENDİNİ YÜCELT NORMLARA UY

TUTUM BİR NESNEYE, OLGUYA, KAVRAMA KARŞI BELLİ BİR ŞEKİLDE HİSSETME VE DAVRANMA KONUSUNDA KALICI BİR EĞİLİM

A DEĞER DUYGU TUTUM KALICI DEĞİŞKEN A ÖR: ÖR: ÖR: DÜRÜSTLÜK BUGÜN YALAN SÖYLEMEKTEN HOŞLANMIYORUM DUYGU ÖR: BUGÜN YALAN SÖYLEDİKLERİ İÇİN HİDDETLENDİM.

STRES HALLEDEMEYEBİLECEĞİMİZİ/ULAŞAMAYACAĞIMIZI ALGILADIĞIMIZ ÖNEMLİ FIRSAT VEYA TEHDİTLER KARŞISINDA GÖSTERDİĞİMİZ FİZİKSEL VE DUYGUSAL TEPKİLER

STRESLE BAŞA ÇIKMA EGZERSİZ MEDİTASYON SOSYAL DESTEK ÖRGÜTSEL DESTEK PROFESYONEL DESTEK

İyi Bir Dinleyici Olmak İş hayatında çalışma arkadaşımızla konuşurken “can kulağı” ile dinlediğimiz duygu ve düşüncesi, onlara önem verildiğini hissettirecek ve kendilerini değerli hissedeceklerdir.

“Düşünceli olun çünkü karşılaştığınız herkes inanın en az sizin kadar zorlu bir mücadele veriyor” PLATO

Dinleme esnasında içerik ve duygu yansıtmaları yapmak önemlidir Dinleme esnasında içerik ve duygu yansıtmaları yapmak önemlidir. Birey bu yolla hem karşı tarafa onu dinlediğini hissettirecek hem de konudan sapmamasını sağlayacaktır. XXXXX

AKTİF DİNLEYİCİ OLMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR ? Sabırlı olmak İletilmeye çalışılan mesaja saygı duyduğunu belli etmek Normal karşılamak Sadece iletişim kurmaya çalışan kişiyle ilgilenmek Anlatılanları basit bulmamak

Önyargısız olmak Zaman zaman karşı tarafın bize anlattıklarını karşı tarafa özetlemek. Önemsemek, yüzüne, gözüne bakmak,

Nasıl söylediğini değil, ne söylediğini anlamaya çalışmak Gereğinden fazla müdahale etmemeye çalışmak Karşı taraf konuşurken az sonra bizim neler söyleyeceğimizi değil onun neler anlattığını dinlemek.

KOŞULSUZ DİNLEME Anlatılanlar esnasında kendi düşüncelerimizden, taraflarımızdan, prensiplerimizden sıyrılmak.

BEN/SEN DİLİ

İLETİŞİMDE BEN DİLİNİN ÖNEMİ Mesajın yerine ulaşması açısından en uygun dildir. Olayla alakalıdır. Kişinin beklentilerini daha doğru ifade eder. Kişinin olaydan nasıl etkilendiğini anlatır.

Karşı tarafı kırma ihtimali çok azdır. Karşı tarafı düşündürmek büyük olasılıktır. Kişiliğe hakarete, suçlamaya, rencide etmeye fırsat kalmaz.

Konuşanın rahatlamasını, duygularını ifade etmesini sağlar Karşı tarafın savunmaya geçmeden dinlemesini sağlar inatlaşmayı önler Kişiyi söylediklerine dikkat etmesi konusunda tetikler.

BELİRGİN ÖRNEKLER Ortalığı toplamışken dağıtman beni üzdü. Evde fazla gürültü olunca komşular rahatsız olacak diye endişeleniyorum. Ayakkabılarını kapının önünde bırakmanı doğru bulmuyorum, çünkü her seferinde takılıyorum, düşecek gibi oluyorum.

SEN DİLİ Bunu yapmamalısın. Çocuk gibisin Senin yüzünden azar işittim. Bütün günümü berbat ettin. Yaramazsın. Sınıfta senden başkası yok mu? Dikkat çekmek için mi bunları yapıyorsun? Artık senden bıktım Çok yersiz olumsuz davranışların var

Sen dilinde mesajlar doğru yere ulaşmıyor Sen dilinde mesajlar doğru yere ulaşmıyor. Konuşulan mesele sadece vaka üzerine olması gerekirken kişisel bir çatışma doğabiliyor. Birey haklıyken haksız duruma düşebiliyor.

Günümüzde giyim konusunda büyük bir çeşitlilik yaşamamıza karşın dikkat edilmesi gereken giyimin karşımızdakini etkilediğini bilmek ve bu etkinin toplumun hangi kesiminde nasıl karşılanacağını önceden ve bilinçli bir şekilde saptayabilmektir.

Normlara daha çok uyan insanlar daha az riskli görüldükleri için iş hayatında daha çok tercih edilirler.

dengeli samimiyet/içtenlik hem bize iyi gelir(içimizi dökeriz),,hem de karşımızdakine; fazlası profesyonelliği azaltır, izlenimi olumsuz etkiler....

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM OLUMSUZ UYARANLARLA ASGARİ DÜZEYDE İLETİŞİME GİRMEK OLUMLU UYARANLARLA MAKSİMUM DÜZEYDE İLETİŞİM

BEDEN DİLİ Vücudumuzun bir nevi olaylar karşısında verdiği, kendine ait tepkileridir. İçerisinde ağzımızdan çıkanlardan daha az yalan barındırır.

Eller ne kadar beyne yakınsa Ne kadar ağza yakınsa Kolları açma İşaret parmağı sallama Eller yukarı kalktıkça Psikologlar ellerini birleştirir Çıkar anında, işler yolundayken Kol kavuşturmak Eller belde Bacak bacak üstüne atmak Alna bakmak İletişim bakışı Dinlerken başın yukarda olması

JEST VE MİMİKLER Yüz kaslarının anlatım amaçlı kullanımı mimikleri; baş, el, kol, bacak ve bedenin kullanımı da jestleri oluşturur. İletişim esnasında jest ve mimiklerdeki şekillenmeler sizin olaydaki hassasiyetinizi ya da kişiye verdiğiniz önemi destekleyici nitelikte olacaktır.

İletişim Esnasında Yapılan Hatalar Aşırı soru sorma Yersiz şüphe ve tereddütler Samimiymiş gibi gözükmeye çalışma Karşı tarafın hareket ve düşüncelerini yorumlamaya tahmin etmeye çalışma Yargılama

Geçmişte yaşanılan üzücü ve tatsız olayları sık sık gündeme getirme Sorulan soruları cevapsız bırakma Konuşurken yüzüne bakmama Üstünlük kurma çabası Karşı tarafa kendi düşüncelerimizi kabul ettirmeye çalışmak

Abartılı bir şekilde onaylama ve reddetme Sık sık uyarıda bulunma Suçlama Hatasını yakalamaya çalışma Yapıcı değil de yıkıcı olma

Kontrolü sürekli elde tutmaya çalışarak kendini güç imgesi görme Alay etme Küçük düşürme Fikirlere değer vermeme Ortak faaliyetlere gereken önemi vermeme

Son söz bizde olacak Öğütler verirken kendine hakim olamama

TATLI DİL YILANI DELİĞİNDEN ÇIKARIR