UZAKTAN EĞİTİM YÖNETİMİ Yakup kılıç( ) Sercan belik( )

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Uzaktan Eğitimin Yönetimi
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitim Öğretimde Planlama
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
ÖRGÜTLEME.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KÜTÜPHANELERDE BÜTÇE YÖNETİMİ
PROGRAM TASARIMI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Akran destekli öğrenme
BİR SOSYAL KURUM OLARAK
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
UZAKTAN EĞİTİM.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Destek Eğitim Odaları.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME. BÖLÜM 11 DEĞERLENDİRME.
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
SINIF YÖNETİMİ.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Karşılaştırmalı Eğitim
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Problem Çözme Yaklaşımları
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİM YÖNETİMİ Yakup kılıç(120535031) Sercan belik(120535016)

giriş Bu yıllarda eğitim baktığımızda zaman eğitim kurumların kapasiteleri tüm nüfusun eğitimini sağlamada yetersiz kalmakta ve buna paralel olarak nüfüs sayısı çok hzılı bir biçimde artmaktadır. Bunun sonucunda eğitimde talep patlaması yaşanması ve bu durum eğitim sunumunda temelde bütçe fiziksel kapasite araç gereç personel vb sorunlar çıkmıştır

Uzaktan Eğitimde Yönetim Yönetim bir süreç olarak ele alınmakta ve amaçlara ulaşabilmek bu süreçte yapılması gereken bir dizi faaliyetler toplamı da yönetimin işlevleri olarak adlandırılır. Temel yönetim işlevleri olarak Planlama Örgütleme Yöneltme Koordine etme Kontrol etme

Planlama Kurumun önceden belirlenen hedeflere ulaşmasını sağlamak amacıyla yapılacak tüm etkinlikleri belirleme ve bu etkinliklerini çalışacak personeli kullanılacak kaynakları saptama işlevidir.

Örgütleme Önceden belirlenen hedefler doğrultusunda belirli bir düzen yaratma amacıyla kurumun örgüt yapısını oluşturma işlevidir

Yöneltme Planlar doğrultusunda örgütün yönetilmesi işlevi yöneltme işlevidir Bu işlevleri yerine getiren yöneticiler hangi faaliyetin ne zaman nerede hangi amaçlarla ve kimlerle gerçekleşeceğini söyler ve örgüt içirisinde kimlerin ne yaptığını hangi faaliyetlerin nasıl gerçekleştiğini takip ederler

Koordine etme: örgüt içerisindeki uyum ve düzeni sağlaması işlevidir Kontrol etme: belirlenen hedefler doğrultusunda örgütün dentlemesi ve örgütte gerçekleşmesi gereken faaliyetlerin yapılıp yapılmadığını listelenme işlevidir

Yönetim özeliklerini şöyle sıralamaktadır Yönetim amaca yönelik etkinlikler Yönetim insan ilişkilerini temel alan bir etkinliltir Yönetim bir grup etkinliğidir Yönetimin demokratik yönleri vardırü Yönetim bir işbirliği etkinliktir Yönetim basamaksal özeliğine sahiptir Yönetim evrensel niteliğe sahiptir Yönetim akılcılık vardır

Uzaktan Eğitimde Örgüt Yapıları Örgüt toplumsal gereksimlerini bir bölümünü karşılamak üzere bireylerin bir araya gelerek önceden belirlenmiş amaçları gerçekleştirecek işleri yapmak için güçlerini esgüdümleyen insanlardan oluşan toplumsal sistemdir Örgütlerin etkili olabilmesi için sahip oldukları insan kaynaklarını ve diğer kaynaklarını işlevlerini eşgüdümlenmiş bir biçimde bir araya getirmeleri gerekirve bir araya getirme sürecine örgütleme denir

Örgüt yapıları kurulurken çeşitli etkenler göz önünde bulunması gerekir Amaç Örgüt büyüklüğü Örgütteki her pozisyon yetkisi İş bölümü uzmanlaşma Kontrol alanı İletişim kanallar ve biçim Eşgüdümleme

Amaç: Örgütün amaçları doğrultusunda örgütün yapısı şekillenir Örgüt büyüklüğü: örgüt yapısını örgüt yapısını şekillendirilir Örgütteki her pozisyon yetkisi: Örgütteki her pozisyon bu pozisyonların görevleri örgüt yapısını şekillenirken belirlenir İşbölümü ve uzmanlaşma: örgütteki iş bölümü ve uzmanlık alanları örgüt yapısını olusturuken belirlenir

Bu faktörlere ek olarak örgütü şekillendiren örgüt süreçler Önderlik Performan değerlendirme İletişim Karar Güdüleme

Uzaktan Eğitim Örğüt Yapıları Bağımsız Uzaktan Eğitim Örğüt Yapıları Özel ve Devlet Uzaktan Eğitim Okulları veya Fakülteleri Uzaktan Eğitim Üniversiteleri Karışık Uzaktan Eğitim Örğüt Yapıları Uzaktan Eğitim Veren Bağımsız Fakülteler Konsüldasyon Modeli Entegre Olan Sistemler

Bağımsız Uzaktan Eğitm Örgütleri Bağımsız uzaktan eğitm örgüt yapısında uzaktan eğitim sunan örgütleri tamamen bağımsızdır. Bu kurumlarda temel ve yetişkin eğitimden üniversite programına kadar çeşitli dersler verilir. Bu bağımsız örgütler kendi yapılar hakkında kendileri karar verme yetkisine sahiptir. Bu örgüt yapısına en iyi örnek İngiltere de buluna açık Üniversite(open university) ve çin de bulunan açık üniversite verilebilir

Özel Devlet Uzaktan Eğitim Okulları yada Fakültesi Uzaktan eğitim okulları ve fakülteleri kendi içinde bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar kendi elamanlarını alır finansı yapısı eğitim öğretim materyal geliştirme ve öğrenci işlerini kendileri bağımsız olarak organize eder Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde bulunan Açık ilköğretim okulu (1998) Açıköğretim lisesi (1992) Mesleki açık öğretim lisesi (1995) Mesleki teknik açıköğretim okulu (1974) devlet uzaktan eğitim okullarıdır Bu kurumlar bugün bri milyona yakın öğrenciye uzaktan eğitim hizmeti veriyor

Karışık Uzaktan Eğitim Örgütleri Karışık uzaktan eğitim örgütlerinden örgün ve uzaktan eğitim faaliyetleri aynı anda devam eder Örgüt yapısından uzaktan eğitim hizmeti sunan örgütleri yarı bağımsızdır. Bu yarı bağımsız örgütler kendi yapıları hakkında kendi kararları verme yetkisi tam olarak sahip değildir

Uzaktan Eğitim Veren Bağımsız fakülteler yada Örgün Hizmet veren Uzaktan Eğitim Birimleri Uzaktan eğitim hzimeti veren fakülteler ve uzaktan eğitim birimleri tam olarak bağımsız değildir Bu tür fakülteler senatosuna bağlıdır Üniversitenin örgün eğitiminde görev yapan öğrenim elamanları materyal geliştirmede ve ders tasarımda aktif rol oynar Bu tür örgütlerin öğrenci işlerini işletim maliye gibi diğer işleri üniversite tarafından organize edilir

Konsültasyon Modeli Konsültasyon modeli türünden uzaktan eğitim modeli veren kurumlar birkaç üniversitenin katılımıyla oluşturmuştur Uzaktan eğitim veren kurumun maliye işletmesi öğrenci işleri eğitim öğretim faaliyetleri bir konsültasyon ile oluşturulan bir komite tarafından organize edilir

Entegre Olan Sistemler Avustralya ve Kuzeydoğu Amerika eyaletlerini modelidir Avustralya çok geniş bir ülke olduğundan eğitim sorunların uzaktan eğitimle çözmeye çalışmıştır Bütün eğitim öğretim faaliyetlrini örgün eğitim içinde görev yapan öğretim elamanları tarafında yürütülmektedir. Uzaktan eğitim gören öğrenciler örgün eğitim veren üniversitelerin kampüslerine gidip öğretim elamanlarıyla rahatlıkla görüşebilmektir

E Üniversite Modeli Bu model hızla gelişen bilişim teknolojilerin uzaktan eğitim örgütlerine adaptasyonu sağlanmasına yöneliktir Bilişim teknolojilerin temel özeliklerine sahip olan eğitim örgütlerin başarılı uygulamalar sağlamak için e üniversite modeli geliştirilmiştir. E üniversite modeli sayesinde eğitim hizmeti sağlayan örgütler tam istihdam ve gelişim başarılı bir biçimde sağlanabilmekte. Bunu sonucunda kıt olan eğitim kaynakların israf edilmeden toplumun hizmetine sunabilmektir

E Üniversite Modeli Örgüt Yapısı E-Üniversite Yönetim modeli Web Gurubu Ölçme ve Değerlendirme Gurubu Öğretim Tasarım ve Süreci Proje Yöneticisi Bilgi İşlem E-Kütüphane Öğrenci Bürosu Halkla İlişkiler

Web grup :Web grubu örgüt ile ilgili bütün bilgileri ve öğretilecek olan ders içeriklerini www formatına dönüştürüp internet ortamına yerleştirilir grafik ve animasyon özellikleri ile etkili bir biçimde kullanılır. Ölçme ve değerlendirme grup: ölçme ve değerlendirme grubu yapılan eğitim ve öğretim faaliyetlerin etkililiğini ortaya çıkarmak için ölçme değerlendirme organize edilir

Öğretim Tasarımı: öğretim tasarım grubu derslerin öğretim kurallarına göre hazırlanmasını sağlar öğretim tasarımı faaliyetlerin temel olan dört ana nokta da her zaman uygulanır Öğretmenlerin ve öğrencilerin genel özelikleri öğrenme kapasitelerine dikkat alınır Ders içerikleri açık ve net olarak ortaya çıkarılır En uygun öğrenme öğretme yöntemlerini belirlenmesi Ölçme ve değerlendirme faaliyetlerin nasıl yapılacağını belirleme

Bilgi işlem: bilgi işlem grubu genel olarak iki görevi bulunmaktadır Proje Yöneticisi : Proje yöneticisi eğitim öğretim faaliyetlerin gerçekleştirmek için bütün alt birimler arasında genel koordinasyonu sağlayarak yapılacak işlerin bri dağılımı etkili bir biçimde gerçekleştirilir. Bilgi işlem: bilgi işlem grubu genel olarak iki görevi bulunmaktadır E-üniversitenin teknolojik alt yapısını sağlar Öğrenci işlerin(kayıt not ve diğerlerini) sanal ortamda gerçekleştirir öğrenci kendi hakkındaki bilgilerin tamamen sanal ortamda görmesini saglar

E Kütüphane: E kütüphane grubu e üniversite için sanal kütüphane faaliyetlerini organize eder öğrenciler ve öğretim elamanları kitapları ve diğer yayınları sanal ortamlarda elde ederler Öğrenci Bürosu: Öğrenci bürosu öğrencilere danışmanlık hizmeti verilir ve ilgi ve yeteneklerine göre yönlendirir. Halkla İlişkiler : Halkla ilişkiler grubu e üniversitenin diğer kurum ve kuruluşlarla ilişkilerini yönlendirir bu grup e-üniversitenin basın yayın işlerini organize eder E üniversite yönetim modelinde önemli olan süreçler vardır bunlar Karar süreci İletişim süreci Eşgüdümleme süreci Planlma süreci Değerlendirme süreci Öğretim süreci

E Üniversite Karar Süreci

Yöneticilerin Bilgili Olması Gerektiği Karar Aşamalar Şunlardır Problemin anlaşılması : pronlemin tüm yönlerini yönetici tarafında ele alınır Probleme ait bilgilerin toplanması: problem anlaşıldıktan sonra probleme ait tüm bilgiler toplanır Bilgilerin çözümlenmesi ve yorumlanması: problemle ilgili toplanan bilgilerin birbiriyle olan ilişkileri birim uzmanları ve yöneticiler tarafında incelenir yorumlanır Çözüm yollarını formülleştirilmesi : probleme ilişikin çözüm yoları ve çözüm yollarını aşamlarını belirler Uygulama: şeçilen çözüm yolu yöneticiler ve çalışanlar tarafında uygulanır

E Üniversite Modelinde İletişim Süreci Yönetim açısından iletişim sürecini emirlerin enformasyonun düşüncelrin açıklamaların ve sorunların bireyden bireye gruptan gruba aktarılma iletilme süresi olarak tanımlamaktadır E üniversite modelinde iletişim süreci öğeleri normal bir iletişim sürecinden olduğu gibi kaynak, ileti, kodlama, kanal ve alıcıdır

Kaynak İleti Kodlama Kanal Alıcı İletişim becerisi -İleti kodu Tutumlar -İleti içeriği Deneyim ve bilgi -İleti geliştirme Çevresel toplumsal ve kültürel öğeler GERİ BAŞLA Kaynak İleti Kodlama Kanal Alıcı

E Üniversite modelinde iletişim iki boyutta gerçekleştirilir Eğitim Hizmetinde Kullanılan İletişim : E üniversite modelinde eğitim hizmeti sunma biçimlerine uygun olarak kullanılan iletişimdir Yönetimde Kullanılan İletişim : E üniversite ile ilgili bilgiler hiyerarşik bir şekilde ifade edilerek iletişim sağlanır E üniverisite modelinde iletişim işlevleri şu şekilde: Bilgi verme Düzenleme Bütünleştirme Yönetim İkna etme sosyalleştirme