YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KİŞİSEL VE KURUMSAL GELİŞİM OLARAK
Advertisements

SLAYTLARI GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ…
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamu Yönetimi Etiği Personel Genel Müdürlüğü Ahmet DÜZGÜN
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
MODELİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 BELEDİYELER ARASI ORTAKLIKLAR VE KARDEŞ KENT İLİŞKİLERİ: Türkiye’deki MİB’nin rolü.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TÜRKİYE’DE KAMU KESİMİ REFORMLARI
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
YEREL HİZMETLERİN GÖRÜLMESİNDE KAMU-ÖZEL ORTAKLIĞI VI. YEREL YÖNETİMLERİN MALİ YÖNETİMİ FORUMU Yrd. Doç. Dr. Hilmi Çoban Aralık 2013.
ŞEFFAFLIK VE ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ
İYİ YÖNETİŞİM.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Hazırlayanlar: Ahmed Özdemir Enes Sartaş Ali Caner Akyüz Atakan Cengiz
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
Stratejik Yönetim.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
“Yerel Yönetimlerde Yönetişimin Etik Kodları 2010-İSTANBUL sunum: Prof
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan ortak yaşamı mümkün kılan ahlaki açıdan doğru - yanlış ya da iyi – kötü gibi terimleri içinde.
ETİK SÖZLEŞME.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KENTSEL SİYASET-2 Kentsel Siyaset-4 Doç.Dr. Ahmet MUTLU.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
KAMU YÖNETİMİNİN DENETLENMESİ
Vergi Denetiminde Şüphecilik ve Mesleki Yargı
Kamu Yönetiminin Denetlenmesi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
KAMU YÖNETİMİNDE REFORM
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
SİCİL PERFORMANS.
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR Doç. Dr. Bayram COŞKUN

Yönetim Nedir? Yönetim: Belli amaç veya amaçları kaynakları en iyi biçimde kullanmak suretiyle gerçekleştirme bilim ve sanatıdır.

Devleti Değişime Zorlayan Faktörler 1970’li yılların başında ortaya çıkan petrol krizinin tetiklediği mali kriz, Kamu sektörüne yöneltilen eleştirilerin artması, Kamu hizmetlerine yönelik beklentinin artması, Devletin rolü ve büyüklüğüne yönelik yeni değerlendirmeler,

Yönetimin Yapı ve İşleyişini Etkileyen Yeni Yaklaşımlar Yeni Kamu Yönetimi (YKY) Yönetişim Bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma ve E-Devlet Performans Yönetimi Toplam Kalite Yönetimi (TKY) Etik anlayışı yaygınlaştırma çalışmaları

Yeni Kamu Yönetimi 1980’li yılların başında ortaya çıkmıştır. YKY’de temel amaç, kamu yönetiminde etkinlik ve verimliliğin sağlanmasıdır. Bu anlayışta aşırı merkeziyetçiliğe karşı çıkılır ve desantralizasyon savunulur.

Yeni Kamu Yönetimi yaklaşımı Performansa, Sonuçlara, Hizmetlerde niteliğe (kaliteye), Etkinliğe ve verimliliğe, Vatandaşa, sivil topluma ve Piyasa sisteminin önemine vurgu yapmaktadır

Yönetişim Kavram ilk olarak Dünya Bankası tarafından kullanılmıştır. AB Konseyi tarafından 2001 yılında yayımlanan Beyaz Kitap; yönetişimin açıklık, katılımcılık, hesap verebilirlik, etkililik ve tutarlılık olmak üzere beş ilkeden oluştuğunu ifade etmiştir.

2006 yılında yürürlüğe giren Kent Konseyi Yönetmeliği”nin 4 2006 yılında yürürlüğe giren Kent Konseyi Yönetmeliği”nin 4. maddesinde yönetişim: “Saydamlık, hesap verebilirlilik, katılım, çalışma uyumu, yerindenlik ve etkinlik gibi kriterlere dayanan, çok aktörlü ve toplumsal ortaklıklara dayalı yönetim anlayışı” biçiminde tanımlanmıştır

Yönetişimin Temel İlkeleri Açıklık ve Saydamlık Hesap verebilirlik Katılımcılık Etkililik Tutarlılık

Açıklık ve Saydamlık Yönetimde açıklık, saydamlık, ulaşılabilirlik ve cevap vermeyi gerektirir. Açık yönetim, vatandaşların kamusal bilgi ve belgeleri talep ve elde edebildiği, hizmetlere ulaşabildiği ve karar alma sürecine katılabildiği bir yönetimi temsil etmektedir.

Türkiye’de Durum Türkiye’de kamu yönetiminde açıklığı sağlamak üzere 2003 yılında 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kabul edilmiştir. Ayrıca bu kanunun uygulanmasını sağlamak üzere “Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” 27/04/2004 tarih ve 25445 Sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.

Hesap verebilirlik Hesap verebilirlik, kısaca bir kimsenin veya kurumun yaptıklarından dolayı başka bir otoriteye açıklamada bulunması olarak tanımlanabilir. Hesap verebilirliğin temel amacı bürokrasilerin daha fazla vatandaşa hesap verebilir kılınmasıyla yönetimin ve demokrasinin geliştirilmesidir.

Katılımcılık Katılımcılık kamu örgütlerinin politika oluşturma, uygulama ve denetleme sürecine vatandaşların ve sivil toplum örgütlerinin dahil olmasını anlatan bir kavramdır. Hizmetten yararlananların yönetime katılımı bilgilendirme, danışma ve aktif katılım biçiminde üç farklı türde olabilmektedir

Etkililik Etkililik amaçlara (hem çıktı hem de etki açısından) ulaşmayı ifade eder. Kamu yönetimindeki kurumların kaynakları en iyi şekilde kullanarak istenen sonuçlara ulaşmasını ifade eder.

Tutarlılık Tutarlılık birden fazla kararın ve eylemlerin birbirleriyle uyumlu olmasını ve çatışmaması anlamına gelmektedir

E-Devlet E-devlet genel olarak; bilgi ve iletişim teknolojilerinin getirmiş olduğu olanakların kamu hizmetlerinin sunumunda kullanılmasıdır.

E-devlet uygulamalarının yararları şu şekilde belirtilebilir: E-devlet kamu hizmetlerinin biçimini değiştirir. E-devlet yönetim anlayışında dönüşüme yol açar. E-devlet verimlilik artışı yanında daha etkili ve etkin hizmet sunumu sağlar. E-demokrasinin yerleşmesine katkı yapar. Bilgiye ulaşım daha kolaylaşmaktadır. Yönetimde açıklığa katkı sağlamaktadır.

Performans Yönetimi Performans yönetiminde daha önceden belirlenmiş standartlara göre örgütsel ve kişisel performansın ölçülmesi ve değerlendirilmesi yapılmaktadır. Bu kapsamda kamu kaynaklarının verimli kullanılması sonucunu doğurur.

Toplam Kalite Yönetimi (TKY) TKY, kullanıcı (müşteri) memnuniyetini esas alan bir yönetim yaklaşımıdır. TKY tekniği ile, maliyetlerde bir artış olmadan, kaliteyi arttırmak mümkündür. TKY’ne göre, kalite kontrol edilmez, üretilir. TKY süreçlere büyük önem verir.

Etik Etik kamu görevlileri açısından uyulması gereken davranış kuralları, prosedürler ve şekil şartlarını ifade eder. Kamu yönetimi açısından etik kavramı; dürüstlük, adalet, güvenirlilik, yararlılık, sorumluluk, hesap verebilirlilik, zarardan kaçınma gibi temel ilkelerin bir bütünü biçiminde tanımlanabilir.

Kamu Görevlileri Etik Kurulu 25.5.2004 tarih ve 5176 sayılı Kanun ile “Kamu Görevlileri Etik Kurulu” kurulmuştur. Kurulun temel görevi, kamu görevlilerinin uymaları gereken saydamlık, tarafsızlık, dürüstlük, hesap verebilirlik, kamu yararını gözetme gibi etik davranış ilkelerini belirlemek ve uygulanmasını gözetmektir.

2005 yılında da “Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle Başvuru Usul Ve Esasları Hakkında Yönetmelik” çıkarılmıştır.

Sonuç olarak; Kamu hizmetlerinin sunumunu derinden etkileyen bir çok yönetsel çaba ve yaklaşım özellikle son 20-30 yıldır global ölçekte kamu yönetimlerini etkisi altında bulundurmaktadır.

Bugün kamu yönetimleri; Değişik toplumsal aktörlerle işbirliği içerisinde politikalar oluşturan, Yerinden yönetime ağırlık veren, Katılımcı ve hesap verebilen, Etik ve yolsuzluk konularında duyarlı,

Şeffaflık ve açıklığı ilke edinen, Performansı dikkate alan, Vatandaş istek ve beklentilerine duyarlı, Bilgi-iletişim teknolojilerini hizmet planlaması ve sunumunda azami ölçülerde kullanan yapılara doğru ilerle yolundadır.

İlgi ve sabrınız için çok teşekkürler…